واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: همان طور که می دانید، وظیفه ی ساخت نسخه PC و XBOX 360 و PS3 بازی MW3 به عهده ی سه استودیوی infinity ward و raven software و sledgehammer games گذاشته شده است. ما در این جا می خواهیم بررسی کنیم که اکتیویژن چرا MW3 را در شرایطی که یک رقیب به نام Battlefield 3 دارد، به دست دو استودیوی تازه در سری COD سپرده است، در حالی که یکی از این استودیو ها در حال ساخت اولین بازی شان هستند. (به این دلیل درباره علت سپردن این بازی به این اینفینیتی وارد صحبت نمی کنیم که درست است که این استودیو بسیار از کارکنان خود را از دست داده، اما همین افراد باقی مانده هم در ساخت شاهکار هایی مانند MW1 و MW2 نقش داشته اند. پس ما به کار این استودیو ایمان داریم.)
Sledgehammer games
این استودیو توسط تعدادی از کارکنان استودیوی viscreal تشکیل شده است. اگر مصاحبه یوروگیمر را با رابرت بولینگ خوانده باشید، خواهید فهمید که این استودیو بر روی داستان و فضاهای MW3 نیز فعالیت می کند. با توجه به اینکه استودیو viscreal با داستان خوب و فضاسازی مناسب توانست در سری dead space ترس را بر مخاطب القاء کند، اکتیویژن نیز از همین فرصت استفاده کرده و با آوردن این استودیو در پروژه ساخت MW3 می خواهد داستانی بسیار زیبا و فراموش نشدنی همراه با فضاسازی های زیبا را در این بازی به مخاطب تحویل دهد.
Raven software
این استودیو که یکی از استودیو های زیر مجموعه اکتیویژن است، کار ساخت بخش چند نفره MW3 را بر عهده دارد. این استودیو از استودیو های پرسابقه است و 19 سال از تاسیس اش می گذرد. اولین بازی این استودیو هم در سال 1992 عرضه شد. این استودیو کار ساخت بازی های بزرگی همچون star wars jedi knight 2: jedi outcast، quake 4، wolfenstein و singularity را بر عهده داشته. اگر به سابقه بازی های این استودیو مراجعه بکنید، خواهید فهمید که این استودیو چه سابقه دهشتناکی در ساخت بازی های اول شخص دارد؛ به طوری که از 24 بازی ساخته شده توسط این شرکت، حداقل 13 تای آنها اول شخص هستند. پس با این حساب می توان گفت که اکتیویژن با توجه به سابقه این استودیو در ساخت بازی های اول شخص ساخت بخش چندنفره MW3 را به آن سپرده است.
پس می توان پیش بینی کرد که MW3 با گیم پلی شاهکار، داستان فراموش نشدنی، فضا سازی های زیبا ، صحنه های بصری عالی و یک بخش چندنفره سرگرم کننده به میان ما خواهد آمد. امیدواریم همین طور باشد.
IW engine اژدهای خاموش
این موتور بوسیلهInfinity Ward برای سری Cod گسترش داده شده. پایه این موتور id tech3 است. این موتور پس از تحول بسیار در اولین Modern Warfare استفاده شد. درحال حاضر استدیوهای Treyarch و Raven و Sledgehammer Games از این موتور استفاده می کنند. موتور IW 4 از تکنولوژی Texture Streaming استفاده میکند تا جزییات بالاتری در محیط دیده شود. استدیو تری آرک از IW 3 با کدهای مخصوص خود استفاده میکند. آخرین ورژن این موتور IW 5 از قدرت نورپردازی و صداگذاری بالاتری بهره می برد. جالب است بدانید که بازی GoldenEye 007 نیز با موتور IW 4 ساخته شده است.
اینفینیتی وارد در ساخت اولین بازی خود یعنی Call of Duty از موتور شرکت id software یعنی id tech 3 استفاده کرد. COD1 در آن زمان (سال 2003) و با پشتیبانی از DirectX 9 توانست یکی از بهترین گرافیک های آن دوران را در بازی ها ارائه دهد. اینفینیتی وارد در ساخت بازیهای بعدی خود، از موتور اختصاصی شرکت به نام IW Engine استفاده کرد که در واقع نسخه تغییر یافته موتور id tech 3 بود. در IW Engine از تکنیک هایی مانند HDR lighting effects و depth of field استفاده می شود تا نورپردازی بهتر و فضا های بزرگتری در بازی وجود داشته باشد. به جز ندای وظیفه 1 و 3 ، تمام COD ها با نسخه های مختلف IW Engine ساخته شده اند.
در زیر اسامی COD های ساخته شده با این موتور را می بینید.
Call of Duty (2003) – id tech 3
Call of Duty 2 (2005) – IW Engine 2.0
Call of Duty: Modern Warfare (2007) – IW Engine 3.0
Call of Duty: World at War (2008) – IW Engine 3.0
Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009) – IW Engine 4.0
Call of Duty: Black Ops(2010) – IW Engine 3.0 updated version
Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011) – IW Engine 5.0
در ضمن، سایت IGN این موتور را جزو 10 موتور برتر برای بازی سازی معرفی کرده است.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1403]