تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820983478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون اداره كل بهزيستي مازندران: آمار دقيقي از كودكان فراري در استان نداريم سالانه حدود 10 خانواده از700متقاضي موفق به دريافت حضانت فرزند مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون اداره كل بهزيستي مازندران: آمار دقيقي از كودكان فراري در استان نداريم سالانه حدود 10 خانواده از700متقاضي موفق به دريافت حضانت فرزند مي‌شوند


خبرگزاري دانشجويان ايران - ساري
سرويس: شهرستان‌ها

معاون اجتماعي اداره كل بهزيستي مازندران گفت: آمار دقيقي از كودكان فراري در دست نداريم ولي با توجه به رشد فرهنگ كه در سطح استان داريم و پيوستگي كه در خانواده‌ها وجود دارد آمار بالايي نيست.

رمضانعلي گلچويي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه مازندران، در خصوص حضانت كودكان بي‌سرپرست گفت: در سطح استان سالانه 700 خانواده در نوبت گرفتن حضانت فرزند از بهزيستي هستند كه در طول سال فقط 8 الي 10 خانواده موفق به گرفتن حضانت مي‌شوند .

وي به شرايط گرفتن حضانت كودك اشاره كرد و افزود: براي گرفتن حضانت ، زوجين بايد ايراني يا حداقل تابعيت ايراني داشته باشند و پنج سال از تاريخ ازدواج آنها گذشته باشد و همچنين حداقل شرايط سني آنها بايد 35 سال باشد ولي در اين بين مهمترين مورد نابارور بودن يكي از زوجين است كه بايد با تشخيص تيم پزشكي انجام شود.

معاون اجتماعي بهزيستي مازندران در خصوص محل زندگي كودكان بي‌سرپرست گفت: در سطح استان 11 مركز شبانه‌روزي توسط خيرين شهرستان‌ها و مشاركت‌هاي مردمي و با نظارت دقيق بهزيستي داير شده است.

وي افزود: در اين مراكز 7 تا 10 كودك زير 18 سال به همراه مددكاران اجتماعي و مربي به صورت يك خانواده كامل در حال زندگي هستند و تمام امكاناتي كه يك فرد زير 18 سال به آن نياز دارد و در آنجا فراهم شده است كه اصطلاحاً بر آن شبه خانواده مي‌گويند.

گلچويي با بيان اين كه سازمان بهزيستي برنامه‌ريزي‌هايي را براي اشتغال مددجويان انجام داده است گفت: يكي از وظايف مددكار و تيم تخصصي مراكز ، آموزش دوره‌هاي فني و حرفه‌اي از مقطع ابتدايي و يا حتي پيش دبستاني براي آمادگي شغلي آنها است.

وي تصريح كرد: تا زمانيكه مددجويان به استقلال كافي مالي و اجتماعي برسند در چرخه حمايتي بهزيستي باقي مي‌مانند.

معاون اجتماعي سازمان بهزيستي در خصوص آمار كودكان فراري در سطح استان مازندران گفت: آمار دقيقي از كودكان فراري در دست نداريم ولي با توجه به رشد فرهنگ كه در سطح استان داريم و پيوستگي كه در خانواده‌ها وجود دارد آمار بالايي نيست.

گلچويي هدف اصلي بهزيستي را توانمندسازي مددجويان دانست و افزود: پرونده‌اي براي مددجوياني كه وارد سيستم حمايتي بهزيستي شدند تشكيل مي‌شود و مورد بررسي قرار مي‌گيرد و تا زمانيكه دوره بازتواني آنها تمام شود آنها تحت پوشش اين سازمان باقي مي‌مانند.

وي با اشاره به اين كه مراكز مداخله در امور خانواده تمام تلاششان را مي‌كنند تا سازش را در بين زوجين در حال طلاق به وجود بياورد گفت: 40 درصد از مراجعين اين مراكز به سازش روي آوردند و بقيه موارد در حال پيگيري يا سازش مشروط هستند و فقط تعداد كمي از اين پرونده‌ها منجر به طلاق شده كه در اين مراكز به آنها و فرزندان آنها مشاوره بعد از طلاق داده مي‌شود.

گلچويي در خصوص حمايت سازمان بهزيستي از زنان بي‌سرپرست گفت: سه هزار و 596 زن بي‌سرپرست و يا بد سرپرست در سطح استان وجود دارند كه به آنها به صورت ماهانه توسط سازمان بهزيستي و كميته امداد مستمري پرداخت مي‌شود.

انتهاي پيام
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 426]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن