تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815637555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري مهر/تنش قفقاز ؛ مرحله اي نوين در روابط روسيه- ايران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري مهر/تنش قفقاز ؛ مرحله اي نوين در روابط روسيه- ايران
خبرگزاري مهر- گروه بين الملل: در پي موضع گيري اخير رهبران روسيه در غير قابل قبول خواندن اقدام نظامي و تحريم هاي بيشتر عليه ايران، دو كشور بر آن هستند تا هماهنگي بيشتري براي حل مسائل منطقه اي صورت دهند و اين به زعم كارشناسان مرحله اي نوين در پيدايش يك ائتلاف امنيتي در منطقه قفقاز به شمار مي رود.

به گزارش خبرگزاري مهر، ديميتري مدودف رئيس جمهوري روسيه، روز گذشته طي يك سخنراني براي جمعي از روزنامه نگاران و محققان در مسكو اظهار داشت: ما در حال حاضر نبايد به دنبال وضع تحريم هاي بيشتري باشيم و نبايد گامهاي يكجانبه برداريم. يك سناريوي نظامي قابل قبول نيست و خطرناك است."

مدودف ضمن حمايت از گفتگوي 1+5 شامل آمريكا، روسيه، انگليس، فرانسه، چين، و آلمان با ايران آن را كليد اصلي حل موضوع هسته اي تهران توصيف كرد و گفت كه اين روند كاملاً مثبت بوده است.

اين اظهارات در حالي صورت مي گيرد، زلماي خليل زاد نماينده آمريكا در جلسه شوراي امنيت روز پنجشنبه خواستار همراهي آمريكا، فرانسه و انگليس از سوري روسيه براي تحريم هاي بيشتر بانك هاي ايراني شد.

خليل زاد اعلام كرد آمريكا، انگلستان و فرانسه تدابيري را در خصوص توقف روابط با بانك هاي ايران اتخاذ كردند و در گزارشي به شوراي امنيت از ديگر كشورهاي مي خواهند كه اين كار را انجام دهند كه اين درخواست با مخالفت روسيه رو به رو شد و اين كشور نيز روز جمعه در نامه اي به كميته تحريم شوراي امنيت سازمان ملل متحد خواستار آن شد تا موضوع هسته اي ايران از طريق مذاكره و راه هاي ديپلماتيك حل و فصل شود.

كنستانتين دولگف معاون سفير و نماينده دائم روسيه در سازمان ملل متحد نيز روز پنجشنبه در پاسخ به زلماي خليل زاد نماينده آمريكا در جلسه شوراي امنيت ضمن مخالفت با شيوه تحريم بانك هاي ايراني اعلام كرد كه هر كشوري حق دارد به طور مستقل براي خود تعيين كند كه به چه ترتيب با بانك هاي ايراني برخورد كند و قيد نام آنها در قطعنامه شوراي امنيت به معناي اعمال محدوديت حتمي در عمليات مالي با اين بانك هاي محسوب نمي شود.

ديپلمات روس در پاسخ به وي گفت: بايد توجه داشت كه دعوت مذكور(محدوديت براي بانك هاي ايراني) صرفا به نوعي يادآوري به كشورها درباره لزوم اجراي مفاد بند 6 قطعنامه 1737 است. اين در حالي است كه اشاره به نام بانك هاي ايراني در قطعنامه 1803 محدوديت جديدي را در اين رابطه در ارتباطات مالي با سازمان هاي وامي ايراني ايجاد نمي كند و كشورها حق دارند كه خود تعيين كنند به چه ترتيب بايد در خصوص بند 10 قطعنامه 1803 هشياري خود را حفظ كنند.

وي توضيح داد كه شوراي امنيت از بانك هاي "ملي" و "صادرات" صرفاً به خاطر ارسال سيگنال هاي تكميلي سياسي به تهران در راستاي اجراي تعهدات ايران در برابر آژانس بين المللي انرژي اتمي و شوراي امنيت در جهت حل مسئله هسته اي ايران استفاده كرده است.

"ري تاكي" و "نيكلاس گوازديف"، در مطلبي كه از انها در "اينوپرس"، به چاپ رسيده در اين ارتباط مي نويسند: اين به يك سنت پاييزي تبديل شده كه همه ساله در ماه سپتامبر دولت بوش پيش نويس قطعنامه اي درباره تحريم عليه ايران را به سازمان ملل متحد ارائه كند، اما اين بار واشنگتن بيشتر از اين ترسيده است كه ورود نيروهاي نظامي روسيه به گرجستان و پس از آن سردي در روابط بين روسيه و غرب، به هر امكاني براي همكاري بين آمريكا و روسيه در مباحث پيرامون برنامه هسته اي ايران پايان دهد.

در مطلب اين دو تحليلگر آمده است: اقدام روسيه در گرجستان، ممكن است تغيير محسوسي در سياست آن در رابطه با ايران نداشته باشد، اما مسكو متوجه است كه تا زماني كه روند ديپلماتيك ادامه دارد، آمريكا نمي تواند به ايران حمله كرده و سبب بي ثباتي اوضاع در خاور نزديك شود.

همچنين سرگئي ريابكف، معاون وزير امور خارجه روسيه، روز سه شنبه در گفتگو با روزنامه ورميا نووستي،به وجود اختلافات حداقل در حوزه تكنيكي بين كشورش و آمريكا اذعان كرد.

ريابكف با اشاره به اينكه تاكنون از تمام ظرفيت هاي سه قطعنامه تحريمي شوراي امنيت سازمان ملل متحد عليه ايران به خوبي استفاده نشده است، گفت: هنوز زود است كه در مورد تحريم هاي جديد صحبت شود.

اين روند در حالي است كه سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه روز جمعه در جريان مذاكراتش با منوچهر متكي همتاي ايراني خود با اشاره به تحولات اخير در قفقاز خواستار هماهنگي بيشتر مسكو و تهران در مسائل منطقه اي شد.

پاتريك سيل تحليلگر مسائل سياسي خاورميانه در انگليس در مقاله اي كه پيرامون تحولات اخير در روزنامه الاتحاد امارات به چاپ رسيده آورده است: به نظر مى‌رسد در آينده نزديك شاهد بحرانى شدن روابط روسيه و ايالات متحده باشيم و اين امر تاثير فراوانى بر جهان خواهد گذاشت، كه در اين ميان خاورميانه استثنا نخواهد بود. بخصوص با توجه به اينكه ايالات متحده با اعمال نفوذ اسرائيل، نتوانست در اقدامات خود عليه تهران، روسيه را با خود همگام و همراه نمايد.

وي مي نويسد: حتى مى ‌توان گفت اين حادثه تاثير منفى بر حمله احتمالى ايالات متحده و اسرائيل بر ايران و به مراكز هسته ‌اى آن خواهد گذاشت.

گزارش : حسين اميري
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن