تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820202508




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرهنگ و تمدن اسلامي در ماوراء النهر منتشر مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: "فرهنگ و تمدن اسلامي در ماوراء النهر" منتشر مي‌شود
مدير گروه فرهنگ و تمدن اسلامي پژوهشكده تاريخ و سيره اهل بيت(ع) از انتشار تحقيقات فرهنگ و تمدن اسلامي در ماوراء النهر از سقوط سامانيان تا حمله مغول تا پايان امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاري مهر، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي به نقل از دكتر مهران اسماعيلي مدير گروه فرهنگ و تمدن اسلامي پژوهشكده تاريخ و سيره اهل بيت(ع) اعلام كرد: در راستاي فعاليتهاي پژوهشي اين مركز تاكنون ده نشست علمي در موضوعات مختلف برگزار كرده است.

اسماعيلي با بيان اينكه هم اكنون هفت تحقيقات علمي نيز منتشر شده است، افزود: اين تحقيقات شامل پيامبر و يهود حجاز، تحليل تاريخي نشانه هاي ظهور، خاستگاه تشيع و پيدايش فرقه هاي شيعي در عصر امامان، اوضاع سياسي و اجتماعي و فرهنگي اماميه در عصر غيبت صغري، نقد و بررسي گزارشهاي زندگي پيش از بعثت پيامبر اسلام است .

مدير گروه فرهنگ و تمدن اسلامي پژوهشكده تاريخ و سيره اهل بيت(ع) يادآور شد: كار تحقيقاتي فرهنگ و تمدن اسلامي در ماوراء النهر از سقوط سامانيان تا حمله مغول كه به موضوعات علوم معماري و هنر، آموزش و تاريخ سياسي آن پرداخته به پايان رسيده و تا آخر سال در اختيار علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه قرار مي گيرد.

وي تحقيقات اماميه در دوره سلجوقيان ، نهاد ولايت عهدي در دوره اموي و عباسي اول، فرهنگ و تمدن شيعي در مغرب و اندلس را جزء شش تحقيقات در دست اقدام گروه فرهنگ و تمدن اسلامي پژوهشكده تاريخ و سيره اهل بيت(ع) اعلام كرد و گفت: تحقيق سيره تطور صحابه نگاري ، تعامل كلام و دانش تاريخ از ديگر تحقيقاتي است كه توسط پژوهشگران گروه فرهنگ و تمدن اسلامي در دست اقدام است.
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 360]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن