تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817260098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرسپوليس يك پله سقوط كرد مس كرمان، صياد شكارهاى درشت


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: پرسپوليس يك پله سقوط كرد مس كرمان، صياد شكارهاى درشت
پرويز زاهدى
چنين تصور مى شد پرسپوليس با شرايطى كه دارد و فراغتى كه در پى كمك هاى مالى، از دغدغه هاى بى پولى و اضطرار حاكم بر اغلب باشگاه هاى ديگر به دست آورده است، بتواند با چنان انگيزه اى مقابل مس كرمان ظاهر شود كه اين تيم كم تجربه در ليگ برتر، خيلى زود تن به تسليم دهد و عطاى امتياز گرفتن از پرسپوليس را به لقاى آن ببخشد. اما خيلى زود ۶۰ هزار تماشاگران ناظر و نيمكت نشينان قرمزپوش پى بردند، مظلومى و شاگردانش كه قبل از اين استقلال اهواز و استقلال تهران را با قبول شكست بدرقه كرده بودند، چنان بيدى نيستند كه از باد و توفان سرخ ها بلرزند. گلى كه عطايى، مهاجم فصل پيش تيم شيرين فراز كرمانشاه، در دقايق آخر بازى (۸۲) وارد دروازه پرسپوليس كرد، نشان داد مس كرمان چقدر حساب شده و با برنامه به تهران آمده است. نگاهى به چهره دو تيم و جريان اين بازى، ما را بيشتر به حقايق اين ديدار آگاه مى كند.
نگاه اول: پرسپوليس با توپ پر و سرشار از احساس به ميدان آمده بود و كوشيد تحت حمايت ۶۰ هزار تماشاگر و طرفدارانى كه روى سكوها داشت، خيلى زود ميهمان كرمانى را از پاى درآورد، اما اين بازى احساسى و اغلب يك طرفه كه ۱۹ بار با سانتر و ۱۲ بار با ضربه كرنر به سود قرمز پوش ها همراه بود، چنان اين تيم را از بازى دفاعى و حفظ دروازه خود غافل كرد كه روى شوت هاى دور زالدرون و لوسيانو و نفوذهاى بيگدلى، چند بار تهديد شد و سرانجام وقتى مسى ها در يك ضدحمله، سه بر يك مقابل دروازه پرسپوليس ظاهر شدند، پاس زالدرون به عطايى، منجر به تنها گل بازى شد.
نگاه دوم: اشتباه پرسپوليسى ها اين بود كه نمى خواستند باور كنند مس كرمان چگونه دو تيم آبى پوش ليگ برتر را به زانو درآورده است. شايد گول خورده بودند كه تيم كرمانى چون در دو بازى دور از خانه هم مغلوب ذوب آهن و مقاومت سپاسى شده بود در ورزشگاه آزادى شكستش حتمى است!
نگاه سوم: شايد باور اين نكته براى خيلى از ابرقدرت هاى فوتبال ما در ليگ برتر مشكل باشد كه تيم تقريباً غيربومى مس كرمان در اين سه سال اخير، چه ساختار محكم و تكنيكى پيدا كرده است. مرور اين ماجرا كه طى سه سال گذشته مربيانى چون دست نشان، كاظمى، قلعه نويى و حالا پرويز مظلومى (كه همه از مربيان امتحان پس داده و موفق ايرانند) چه تيمى تحويل داده اند و حمايت مديران مس چه آرامشى به اين تيم داده است، گواهى مى دهند كه مس كرمان در اين فصل قادر است به يكى از قطب هاى فوتبال ايران تبديل شود. نگاهى به اسامى رحمتى، صادقى، ابراهيمى، عطايى، نويدكيا، ميرطرقى، بيگى، آشوبى و خارجيانى چون لوسيانو و زالدرون حكايت از اين دارد كه مس كرمان از حيث كميت، بازيكنان نامدار و هم تراز با تيم هاى بزرگ، ذره اى كم ندارد.
نگاه چهارم: پرسپوليس مانند بسيارى تيم هاى ديگر هنوز قاعده بازى با حريفان كوچك و بزرگ يا جنگنده و سريع را نمى داند.
بى حوصلگى براى گل زدن و اضطراب به هنگام مقابله با مدافعان پرشمار از ديگر اشتباهاتى است كه در اين تيم جارى است و از همه بدتر بى توجهى به حفظ دروازه و انسجام خط دفاع و خطراتى كه به شكل ضدحمله با آن مواجه مى شود.
نگاه پنجم: پرسپوليس، هنوز در خط حمله جانشينانى براى خليلى، بهترين گلزن فصل پيش، بادامكى، حتى ماته دراگوويچ پيدا نكرده است. اگرچه نبايد تلاش افشين قطبى را در اجراى بازى تهاجمى، پاس هاى رو به جلو و تودر ناديده گرفت و تاكتيك تيمى، حملات پيگير و سانترهاى حرفه اى روى دروازه را از نشانه هاى قدرت تهاجمى پرسپوليس ندانست. خطرهايى كه در دقايق ،۳ ،۲۰ ۴۷ و سپس در پى ورود منصورى و شيرى به ميدان از دقيقه ۶۳ به بعد و در دقايق ،۶۵ ،۷۷ ،۷۸ ،۸۰ ۹۲ و ۹۳ روى دروازه مس كرمان خلق شد، اگرچه با هنرنمايى رحمتى، صادقى و ابراهيمى دفع شد. اما دو خطاى مشكوك به پنالتى هم داشت كه مى توانست پرسپوليس را قبل از مس كرمان صاحب گل برترى كند. با اين وصف نمى شود روى اشتباهات قطبى و پرسپوليس را در اين بازى احساسى خط بطلان كشيد و نمى توان اقتدار و حسابگرى هاى مس كرمان و پرويز مظلومى را زير نام بزرگ پرسپوليس، پنهان نگه داشت. قطبى، پرسپوليس و ديگر مربيان و حريفانى را كه پس از اين با مس كرمان روبه رو مى شوند، بايد واقف كرد كه ستاره ها نيستند كه يك تيم را برنده مى كنند، انسجام و تاكتيك تيمى، جنگندگى و پرسينگ هم از لوازم كار است. بيهوده نبود كه مس كرمان به همان اندازه كه تهديد شد، با ضدحمله هاى حساب شده اش تن پرسپوليس را لرزانيد.
دو تساوى
روز پنجشنبه در دو ميدان ديگر، نه ميهمانان برنده بودند، نه ميزبانان. برق شيراز كه براى حفظ صدرنشينى مقابل فولاد با چهره اى هجومى و گل فريد عابدى در دقيقه ۴۵ كه از اشتباه مدافعان فولاد استفاده كرده بود، پيش افتاد و با آن كه تا پيش از گل تساوى (۸۰) دو بار ديگر فرصت هاى عالى داشتند، روى يك ضربه كرنر و با سر سجاد فيض الهى برترى خود را از دست دادند. در رشت، پگاه و سايپا نيز از پس هم برنيامدند. سايپا كه شروعى تهاجمى تر داشت، در دقيقه ۴ با گل ايمان رزاقى راد پيش افتاد و با آن كه اين برترى را تا دقيقه ۶۵ حفظ كرد اما آدريانو آلوز، بازيكن پيشين سايپا، گل تساوى را زد تا اين بازى هم برنده نداشته باشد. اما به دليل زمان بندى چاپ روزنامه متأسفانه نتوانستيم از ۶ ديدار ديگر روز هشتم كه ديشب بعد از افطار انجام شد و پى بردن به نتايج اين ديدارها تا ساعت ۲۳-22:30 و دقايقى مانده به نيمه شب مشخص مى شد، در اين صفحه خبرى داشته باشيم. فردا تحليل كوتاهى از اين ديدار خواهيم داشت.
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن