تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816889313




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش كامل فارس از افتتاح مركز آموزش تخصصي هنر اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: تربيت هنرمندان ارزشي هدف مركز آموزش تخصصي هنر اسلامي است
خبرگزاري فارس: رئيس حوزه هنري، آموزش‌هاي كنوني هنر را ناكارآمد دانست و گفت: پيش از انقلاب اسلامي، تصوري از هنر بومي و ارزشي وجود نداشت، اما انقلاب آمد تا اثبات كند جور ديگري مي‌شود ديد و بيان كرد.

[تصویر: A1115145.jpg]


به گزارش خبرنگار آيين‌وانديشه خبرگزاري فارس، شب گذشته مركز آموزش تخصصي هنر اسلامي حوزه هنري با حضور رئيس اين حوزه، معاون پژوهش و آموزش حوزه، مشاور وزير علوم و برخي چهره‌هاي فرهنگي هنري كشور افتتاح شد.
«محسن مؤمني شريف» رئيس حوزه هنري در ابتداي اين مراسم اظهار داشت: آموزش فعلي هنر ناكارآمد است و چيزي از آن عايد انقلاب اسلامي نخواهد شد.
وي با اشاره به آيه‌اي از قرآن كريم كه مي‌فرمايد: وقتي با فوج عظيمي از دشمن روبه‌رو مي‌شويد ايستادگي كنيد كه حتماً پيروز و رستگار خواهيد شد، افزود: مطابق اين آيه قرآني هنرمندان انقلاب اسلامي در بدو پيروزي انقلاب ايستادگي كردند كه امروز سخن از هنر اسلامي به ميان مي‌آيد.
وي افزود: زماني در كشور آن‌قدر هنر غربي و سبك آنها به عنوان حقيقت پذيرفته شده بود كه تصوري از هنر بومي و ارزشي وجود نداشت، اما وقتي كه صحبت از پايان تاريخ بود انقلاب اسلامي آمد تا اثبات كند جور ديگري مي‌شود ديد و بيان كرد.
مؤمني گفت: «هنر» ارزش‌هاي غربي را جهاني كرده است اين در حالي است كه در حال حاضر در متون درسي هنر دانشگاهي ضعف اساسي وجود دارد. متوني كه در حال حاضر در دانشگاه تدريس مي‌شود ما را به سرمنزل مقصود نخواهد رساند.
وي گفت:‌ زماني در دانشگاه از تاريخ هنر صحبت مي‌شود؛ دانشجوي ايراني احساس تحقير مي‌كند به صورتي كه انگار نه انگار ما نيز تاريخ داشته‌ايم!
رئيس حوزه هنري با بيان اينكه هنرمندان بزرگ هنر را يك امانت الهي مي‌دانستند، افزود: اين هنرمندان هنر را از جنس الهي دانسته و در آموزش در پي فردي بودند كه لياقت كسب هنر را داشته باشند تا هنر را به او بسپارند.
مؤمني در پايان سخنان خود با ذكر يك مصداق تاريخي گفت: وقتي از «ميرزا رضا كلهر» خوش‌نويس مشهور خواستند به آموزش ميرزا زين‌العابدين بپردازد علي‌رغم اشتياق كسب هنر در وي، او را نپذيرفت. وقتي از او ‌پرسيدند كه چرا از پذيرش اين شاگرد سر باز مي‌زني، گفت: او به علت اينكه در خانواده اشرافي بزرگ شده عادات اشرافي دارد و اهليت كسب هنر ندارد؛ البته بعداً با وساطت بزرگان او را به شرط اينكه نخست آتش قليان وي را درست كند، به شاگردي پذيرفت.

رحماندوست: آموزش هنر اسلامي به فعاليت پژوهشي 10 ساله نياز دارد

«مجتبي رحماندوست» استاد دانشگاه تهران نيز در بخشي از اين مراسم گفت: همواره سخن از ادبيات و هنر متعهد گفته ولي تا انسان متعهد نداشته باشيم ايجاد هنر متعهد محال است. اگر انسان متعهد نباشد چگونه مي‌تواند هنر متعهد بيافريند.
وي افزود: در اين راستا آموزش نقش مهمي دارد اما آموزش شرط لازم و كافي نيست سرمايه‌گذاري است و مصرف نيست. اگر وقت و هزينه صرف آموزش شود مي‌تواند براي آينده بروندادي ارزشمند ارائه شود.
رحماندوست با اشاره به تجمعاتي كه در اوايل انقلاب نيروهاي مختلف مذهبي، ماركسيستي، توده‌اي و ليبرال در اطراف ميدان انقلاب برگزار مي‌كردند، گفت: آنها به اين نتيجه رسيدند كه اين بحث‌هاي خياباني نتيجه‌اي ندارد و بايد در مجموعه هنر، ادبيات و مديريت كارايي داشته باشند. امروزه مي‌بينيم با سرمايه‌گذاري در اين علم‌ها نيروهاي خود را در ادارات مختلف بر سر كار فرستادند كه حتي انقلاب اسلامي را به چالش مي‌كشانند و به نيروي انقلابي مي‌تازند.
وي افزود: اگر به دنبال آموزش اسلامي هستيم كار بسيار سنگين است بايد سر در كار تحقيق، سكوت، مطالعه و پژوهش گذاشته و در اين لاك فرو برويم و منتظر طرح در رسانه نباشيم و بعد از 10 سال سيل مي‌شويم و هرچه مانع سر راه و جود دارد از ميان مي‌بريم.

* زينال‌پور: هنرمند مسلمان كسي است كه با ديدن او خدا را ياد كنيم

همچنين در اين مراسم «خسرو زينال‌پور تبريزي» معاون پژوهش و آموزش حوزه هنري گفت: هنر اصيل، مكاشفه‌اي از اصرار عقل است و عقل اين مشاهده را معقول مي‌سازد و هنر او را به مشاهده تبديل مي‌كند.
وي افزود: دو روز پيش خدمت آقاي آيت‌الله جوادي آملي رسيده بوديم كه فرمايشات جالب و تكان‌دهنده‌اي داشتند و سخنان ايشان، فرمولي براي هنر اسلامي بود.
وي گفت: مقدمه آفرينش هنري كشور شهود است و هنر متعهد از شهود آغاز مي‌شود و قهرمان او خداست. هر آنچه مي‌بيني، پشت سر خدا نشسته است. هنرمند سير و سلوكي از عالم محسوس دارد، بنابراين اين تعهد و هنرمند موجب ارتقاي جامعه خواهد شد.
وي گفت:‌ علامه جواد آملي گفت عالم كسي است كه زماني او را مي‌بينند به ياد خدا افتند و اين جمله در مورد هنرمند مسلمان نيز صادق است. يعني؛ زماني كه هنرمند مسلمان را مي‌بينيم بايد به ياد خدا بيفتيم.
زينال‌پورگفت: فضاي هنري كشور را نگاه كنيد كه هنرمند به سوي نفسانيات سوق پيدا مي‌كند و بسياري از متون دانشگاهي هنري كشور به سمت كهنگي رفته است و هنرمندي كه تحت آموزش اين دانشگاه قرار گرفته است چگونه مي‌تواند ارزش‌هاي انقلابي و اسلامي را منتقل كند.
معاون پژوهش و آموزشي حوزه هنري گفت: در اينجا با باطن هنرمند سروكار داريم، بيشترين تأثير در افكار عمومي و رسانه صورت مي‌گيرد.
وي افزود: ما بايد هنر انقلاب اسلامي عميقاً انقلابي است با عنوان رويكرد خود برگزنيم. رسانه‌هاي ما را نگاه كنيد عمدتاً كپي‌برداري از فيلم‌هاي درجه 3 غربي است. پس از گذشت سال‌ها از انقلاب اسلامي يك فيلم و رمان خوب درباره انقلاب نداريم.
زينال‌پور ادامه داد: هنرمندان افراد عادي نيستند؛ هنرمندان مانند عالمان جامعه پيشرو و الهام‌بخش هستند. كسي كه به حيطه هنر وارد مي‌شود با بقيه مردم فرق دارد.
وي گفت: براي هنرمند شدن استعداد هنري كفايت نمي‌كند. اصل بينش اوست و تأثير غير مستقيمي است كه او در افكار مخاطبين مي‌گذارد.
معاون پژوهش و آموزش حوزه هنري در پايان خاطرنشان كرد: حوزه هنري آبان‌ماه گذشته اقدام به تأسيس مركز تخصصي هنر اسلامي به صورت آموزشي با 85 دانشجو كرده است و در تيرماه نزديك به 300 نفر دانشجو پذيرفتيم.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن