تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812967086




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح:دارايي‌هاي «ساتا» در «غدير» به ارزش مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: مديرعامل سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح:دارايي‌هاي «ساتا» در «غدير» به ارزش مي‌رسد
گروه بورس- عليرضا باغاني: مديرعامل سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح دلايل خريد 51درصد از سهام شركت سرمايه‌گذاري غدير را تشريح كرد.
حسين دقيقي كه چهارشنبه گذشته در مراسم ضيافت افطار سرمايه‌گذاري غدير سخن مي‌گفت، افزود: سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح با تحت پوشش قرار دادن بيش از 500هزار بازنشسته، دومين صندوق بازنشستگي بزرگ كشور محسوب مي‌شود و سالانه رقمي معادل 3هزار ميليارد تومان بايد به عنوان حقوق سالانه بپردازد، از اين روز «ساتا» براي توسعه سرمايه‌گذاري‌هاي خود نياز به ظرف بزرگي مثل غدير داشت.
به گفته وي، «ساتا» از دولت بيش از 30هزار ميليارد تومان طلب كار است كه اين مطالبات به تدريج از دولت دريافت مي‌شود، به همين جهت ما براي ساماندهي اين دارايي‌ها نياز به يك شركت سرمايه‌گذاري داشتيم.
وي گفت: براي خريد سهام غدير بيش از 2سال مطالعه و بررسي صورت گرفت، ضمن اينكه بيش از 9ماه در اين رابطه مذاكره شد، بنابراين خريد اين سهام به طور ناگهاني صورت نگرفت.
دقيقي با بيان اينكه دارايي‌هاي «ساتا» مي‌تواند در سرمايه‌گذاري غدير توسط هلدينگ‌هاي تخصصي به ارزش برسد، گفت: به عنوان مثال ما در حال خريد پادگان جي به وسعت 70هكتار و به ارزش 3هزار و 600ميليارد تومان هستيم كه پس از اين خريد، اين دارايي ارزشمند مي‌تواند وارد هلدينگ ساختماني سرمايه‌گذاري غدير شده و به ارزش برسد.
وي از مالكيت 6درصدي اتكا در اراضي كشور خبر داد و گفت: از آن جا كه سازمان اتكا با ما است، مي‌توانيم با به ارزش رساندن برخي اين اراضي توسط هلدينگ غدير ارزش افزوده اقتصادي بالايي را ايجاد كنيم.
به گفته دقيقي، با توجه به عضويت بازنشستگان متخصص صنايع مختلف در صندوق بازنشستگي نيروهاي مسلح، ما به دنبال آن هستيم كه از همه اين ظرفيت‌هاي نيروهاي انساني بازنشسته در صنايع هوايي، دريايي و... استفاده كنيم. درواقع «ساتا» به لحاظ دارابودن نيروي انساني توانمند و متخصص از ظرفيت بسيار بالايي برخوردار است.
وي با بيان اينكه در همه دنيا صندوق‌هاي بازنشستگي تعيين‌كننده اقتصاد كشورها هستند، گفت: 66درصد دارايي‌ها در ژاپن مربوط به صندوق‌هاي بازنشستگي است در حالي كه در كشور ما سهم صندوق‌هاي بازنشستگي در اقتصاد بسيار كمتر از كشورهاي ديگر است.
وي استراتژي آينده «ساتا» را بسيار روشن دانست و گفت: ما به عنوان يك نهاد عمومي غيردولتي كه داراي بيش از 500هزار بازنشسته است، قصد داريم تا با توسعه گستره فعاليت‌هاي خود، وضعيت معيشت بازنشستگان تحت پوشش خود را نيز بهبود بخشيم. او با اشاره به موفقيت‌هاي اوياك تركيه به عنوان يك صندوق بازنشستگي گفت: ما در «ساتا» بنا داريم كه به يك چنين نهاد اقتصادي تبديل شويم. وي در حاشيه برگزاري اين مراسم نيز در گفت‌وگو با خبرنگاران از ابقاي مديرعامل سرمايه‌گذاري غدير خبر داد. وي گفت: تنها تغييري كه در هيات‌مديره غدير رخ مي‌دهد، ورود من در اين تركيب است و ما در غدير كمترين تغيير مديريتي را خواهيم داشت.
همچنين در اين مراسم دكتر برهاني، مديرعامل بانك صادرات ايران طي سخناني درباره دلايل فروش سهام 51درصد غدير به «ساتا» گفت: فروش بلوك 51درصدي غدير به سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح 4 دليل عمده داشت كه مي‌توان به آنها اشاره كرد. نخست اينكه براساس تكليف قانون و بسته سياستي- نظارتي، بانك‌ها نمي‌توانند سرمايه‌گذاري‌هاي خود را توسعه دهند، بنابراين ما چاره‌اي جز واگذاري اين شركت نداشتيم، دليل دوم هم آن بود كه اصل 44 و فرمان مقام معظم رهبري مبني بر خصوصي‌سازي با همين واگذاري‌ها بايد تحقق پيدا كند.
وي ايجاد منابع مالي جديد براي بانك‌ را به عنوان دليل سوم فروش سهام عمده غدير ياد كرد و گفت: چهارمين دليل ما براي واگذاري غدير اين بود كه غدير به بلوغ رسيده بود و بايد روند تكاملي خود را طي مي‌كرد و اكنون بهترين موقع براي واگذاري غدير بود. وي گفت: «ساتا» براي خريد سهام غدير بيش از 9 ماه با ما مذاكره مي‌كرد. دكتر برهاني با ذكر اين نكته كه بانك صادرات ايران، سهام 26درصدي باقي مانده خود در سرمايه‌گذاري غدير را هرگز واگذار نمي‌كند، افزود: مديريت بانك در غدير پايان نيافته و ما در هيات‌مديره اين شركت سرمايه‌گذاري دوكرسي داريم، بنابراين فروش 51درصد سهام غدير به آن معني نيست كه غدير حمايت بانك را به دنبال خود ندارد.
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن