تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816157031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دلايل پيدا و پنهان ركود نسبي بازار سهام


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: دلايل پيدا و پنهان ركود نسبي بازار سهام
بعد از رونق چشمگير بازار سهام در 4 ماه ابتدايي سال، روند نزولي قيمتها و شاخصها طي 45 روز اخير موجب ركود نسبي شده كه

ناشي از عوامل مختلف دروني و بيروني است. به گزارش فارس، سهامداران حقيقي و حقوقي شركتهاي مختلف بورس در حالي طي 4 ماه ابتدايي شاهد افزايش قيمتها و رشد و ركوردشكني هاي چند باره شاخص كل بورس و ارزش روز بازار بودند و در شرايطي با افت بازار مسكن، تعدادي از سرمايه گذاران جديد اين حوزه وارد تالار شيشه اي شدند كه از اوايل تيرماه تاكنون اوضاع بازار سهام شركتها و بورس از لحاظ بازدهي و رشد قيمتها و شاخصها مساعد نبوده و به جز خريداران سهام شركت مخابرات، كمتر سهامداري از سرمايه گذاري در ديگر شركتها موفق به كسب سود و بازدهي شده و از طرف ديگر ضمن نزول شاخص كل بورس از مرز 12 هزار واحد، از ارزش روز بازار شركتهاي بورسي بيش از 4/2 ميليارد دلار كاسته شده است.
اين در حالي است كه در برابر تأثير دلايل رشد و رونق بازار سهام و شناسايي و اعلام آنها، بايد به هنگام روند نزولي و ركود نسبي معاملات نيز عوامل مؤثر شناسايي و اعلام شود.
* دلايل ركود بازار سهام
به گزارش فارس، كارگزاران بورس از جمله فعالاني هستند كه تغييرات به وجود آمده را بلافاصله مشاهده مي كنند.
در رابطه با دلايل ركود بازار نصرا... برزني از كارگزاران با سابقه بورس اوراق بهادار 6 عامل را شناسايي اعلام كرد.
وي درباره اولين عامل 6 گانه گفت: شاخص كل قيمت و نقدي در كمتر از سه ماه با رشد سريع و 35 درصدي مواجه و طي آن با رشد بي رويه 100 درصدي قيمت سهام شركتهايي مانند فولاد خوزستان روبرو شد.
وي ادامه داد: اين وضعيت منجر شد تا از يك سو برخي از سرمايه گذاران با فروش سهام اقدام به شناسايي سود كنند و از ديگر سو روند قيمت سهام شركتها اصلاح شود و به همين دليل برخي از شركتها با كاهش قيمت مواجه شده اند.
برزني درباره دومين دليل ركود نسبي بازار سهام اظهار داشت: با توجه به اتمام فصل مجامع و تقسيم سود، روند نزولي شاخص بورس طبيعي بود.
اين كارگزار سومين دليل وضعيت كنوني بورس را عرضه 5 درصد از سهام مخابرات ارزيابي كرد و گفت: عرضه اين شركت موجب شد كه بيش از 340 ميليارد تومان از بورس خارج و به خزانه دولت سرازير شود كه طي آن منابع مالي شركتهاي سرمايه گذاري و ديگر سهامداران كاهش يافت.
برزني، تصميمات زودگذر و شايعاتي مانند افزايش نرخ سنگ آهن در ماهها و هفته هاي گذشته و آثار منفي آن بر روي سهام فولاد، حذف يارانه انرژي و انتشار اظهارات برخي مديران را دليل چهارم ركود نسبي بازار معرفي كرد.
وي تأثيرات ماه رمضان را عامل پنجم دانست و به فارس گفت: همه ساله در اين ماه مبارك قيمتها و ارزش معاملات با كاهش مواجه مي شود كه جزو طبيعت بازار در اين ماه است.
مديرعامل كارگزاري كارآفرين در ادامه به ششمين عامل اشاره و خاطرنشان كرد: نوسان جزء لاينفك بازار سهام هر كشوري است كه در اثر عوامل دروني و بيروني متعددي رخ مي دهد و بر همين اساس بازار سهام ايران بعد از روند صعودي در 4 ماه ابتدايي سال، طي يك ماه اخير با روند نزولي مواجه شده است.
برزني در خاتمه يادآور شد: اين مجموعه از عوامل 6 گانه مقطعي و زودگذر بوده و بورس كشور در سال جاري با شرايط مطلوبي مواجه خواهد شد.
* اثر كاهش قيمتهاي جهاني
دلايل فوق در شرايطي از سوي اين كارگزار عنوان شده كه در عوض حسين خداجويي، از كارشناسان بازار سرمايه مهمترين دليل افت شاخصها و قيمتها را ناشي از كاهش قيمتهاي جهاني محصولات دانست و ديگر عوامل را مسايلي فرعي ارزيابي كرد.وي گفت: دليل اصلي ركود نسبي بازار سهام، عدم اقبال و كاهش قيمت 7 تا 8 شركت جلودار بورس يعني شركتهاي معدني و فولادي است كه با توجه به كاهش قيمتهاي جهاني فولاد و عدم رشد قابل انتظار نرخ سنگ آهن، روند نزولي اين دسته از شركتها موجب شده تا ديگر سهام و كل بورس با روند كاهشي مواجه شوند.
وي ادامه داد: از سوي ديگر طي 45 روز اخير قيمت جهاني نفت با كاهش 30 دلاري، طلا با كاهش 180 دلاري و مس با افت 170 دلاري مواجه شده اند كه با توجه به اين تغييرات، برخي از سهامداران عمده اقدام به فروش سهام شركتهاي متأثر از قيمتهاي جهاني كرده اند.
اين كارشناس با بيان اينكه تحليل هاي جهاني افق مناسبي را براي فولاد ارزيابي نمي كنند، اظهار داشت: آينده مبهم اقتصاد چين، آمريكا و اروپا، برابري دلار و يورو و نامعلوم بودن روند قيمت نفت موجب شده كه در بازارهاي جهاني كسي نتواند تحليل درستي از آينده ارايه كند و اين دسته از مسايل به همراه عوامل داخلي منجر شده تا برخي از سهامداران ايراني فعلاً از بورس خارج شوند.
خواجويي، جذب 340 ميليارد توماني نقدينگي توسط مخابرات، ابهامهاي موجود در طرح اقتصادي و هدفمند كردن يارانه ها، عرضه هاي اوليه بعدي، كاهش ساخت و ساز و اثر آن بر شركتهاي سيماني و فولادي، ماه مبارك رمضان و دلايل سياسي را از عواملي فرعي مؤثر بر ركود نسبي بازار ارزيابي كرد.
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن