تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816504845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما راه ورود حوزه‌هاي علميه به عرصه رسانه‌ است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما راه ورود حوزه‌هاي علميه به عرصه رسانه‌ است
گروه خبرنگاران افتخاري / ميترا توسلي: مدير خانه فرهنگ و هنر مركز پژوهش‌هاي صدا و سيما گفت: مركز پژوهش‌هاي صدا و سيما در راستاي تأمين نيازهاي پژوهشي و برنامه‌سازي صدا و سيماي جمهوري اسلامي به آموزش و پرورش طلاب مستعد و هنرمند مي‌پردازد.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) به نقل از مركز خبر حوزه، «احمد اسفنديار»، مدير خانه هنر و انديشه مركز پژوهش‌هاي صدا و سيما با اشاره به فعاليت طلاب هنر‌مند در اين مركز گفت: خانه هنر و انديشه مجموعه‌اي آموزشي و پژوهشي و زيرنظر مركز پژوهش‌هاي صدا و سيما است كه در راستاي تأمين نيازهاي پژوهشي و برنامه‌سازي صدا و سيماي جمهوري اسلامي به امر آموزش و پرورش طلاب مستعد و هنرمند مي‌پردازد.

وي با اشاره به گزارشي از عملكرد واحد آموزش خانه هنر و انديشه در 10 سال گذشته خاطر نشان كرد: خانه هنر و انديشه از ده سال پيش با هدف ايجاد پل ارتباطي بين حوزه و رسانه شكل گرفت و اولين واحد اين مجموعه، واحد آموزش بود تا بتواند با برگزاري دوره‌هاي آموزشي زمينه‌ساز ورود طلاب به مباحث رسانه‌اي باشد.

اسفنديار تصريح كرد: در مدت فعاليت اين واحد، بيش از پانصد نفر از هنرآموزان طلبه و غير طلبه، دوره‌هاي آموزشي گوناگون را گذرانده و اكنون برخي از آنان جذب مجموعه صدا و سيماي مركز قم شده و يا در مراكز فرهنگي ـ هنري مشغول فعاليت هستند. گروهي از آنان نيز در مراكز آموزش عالي هنر در شهرهاي قم و تهران تحصيلات خود را ادامه مي‌دهند.

مدير خانه هنر و انديشه مركز پژوهش‌هاي صدا و سيما در ادامه به تبيين گزارش آماري واحد آموزش خانه هنر و انديشه پرداخت و بيان كرد: در دوره‌هاي آموزشي اين واحد، تاكنون در رشته‌هاي ويراستاري 65 نفر، نويسندگي 54 نفر، فيلم‌نامه نويسي 205 نفر، نقد فيلم 156 نفر، تصويربرداري 39 نفر، كارشناسي احكام 22 نفر، تاريخ سينما 46 نفر، كارگرداني 25 نفر، تدوين هشت نفر، رسانه پژوهي يازده نفر، مستندسازي ده نفر و پژوهشگر رسانه بيست نفر؛ از خواهران و برادران طلبه و غير طلبه فارغ التحصيل شده‌اند.

اسفنديار در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: واحد آموزش اين مجموعه متناسب با نيازهاي مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما و مراكز حوزوي، برنامه‌هاي آموزشي خود را بهبود بخشيده و كاربردي كرده است.

وي با بيان اين‌كه تا‌كنون چندين دوره آموزشي به سفارش مراكز حوزوي و پژوهشي برگزار شده است، اظهار كرد: برگزاري دوره‌هاي پژوهشگر رسانه به درخواست اداره كل پژوهشي مركز پژوهش‌ها؛ دوره كارشناسي احكام به درخواست اداره كل خدمات رسانه‌اي مركز پژوهش‌ها؛ دوره نقد فيلم و فيلم‌نامه‌نويسي به درخواست جامعه الزهراي قم؛ دوره‌هاي مديريت توليد، تصويربرداري، كارگرداني تلويزيوني، تدوين، صدابرداري و كارگاه انيميشن به درخواست شبكه بين‌المللي هاديTV و دوره نقد فيلم به درخواست جمعي از طلاب مدرسه علميه معصوميه قم، از دوره‌هاي است كه از سوي خانه هنر و انديشه برگزار شد.

مدير خانه هنر و انديشه در ادامه از برگزاري دوره‌هاي پيش‌نياز دانشكده صدا و سيماي مركز قم به طور مشترك از سال تحصيلي 87 ـ 88 خبر داد و گفت: پيش‌نويس طرح توسعه فعاليت آموزشي در درون مدارس حوزه علميه قم و حوزه‌هاي علميه مشهد و تهران تهيه و به شوراي طرح و برنامه مركز ارائه شده است.

وي همچنين درباره گستره همكاري آموزشي خانه هنر و انديشه، و صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران اظهار كرد: اين همكاري‌ها در سه محور دنبال مي‌شود كه محور اول باعنوان دوره‌هاي آموزشي درخواستي جهت تقويت جنبه رسانه‌اي طلاب همكار با رسانه كه شامل دوره‌هاي تربيت كارشناس برنامه، مشاور برنامه‌سازان، پژوهشگر و نويسنده برنامه و نويسنده برنامه‌هاي نمايشي است.

اسفنديار در ادامه دوره آموزشي ويژه طلاب غير ايراني جهت همكاري با شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني برون‌مرزي كه شامل دوره هاي فني تصويربرداري، تدوين، كارگرداني و دوره‌هاي غير فني كارشناس برنامه، اجراي برنامه، نويسندگي، پژوهشگر را محور دوم اين همكاري‌ها برشمرد.

وي افزود: برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي براي اساتيد، فضلا، ائمه جمعه و جماعات در قم و تهران پيرامون مباحث مرتبط با رسانه نظير نقد و تحليل، تحليل محتوا، جهاني‌سازي رسانه‌اي، افق رسانه، مراحل توليد و ارزيابي برنامه؛ محور سوم همكاري اين خانه با صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران را تشكيل مي‌دهد.

مدير خانه هنر و انديشه با اشاره به برنامه‌هاي تحقيق و پژوهش در خصوص عناوين دين و هنر، دين و رسانه و فلسفه هنر از سوي اين مركز بيان كرد: تلاش براي آموزش طلاب جوان و خلاق در موضوعات مختلف هنري همچون فيلمنامه نويسي، تحليل و نقد فيلم، كارگرداني، مستندسازي و زيبايي‌شناسي تصوير از اهداف مهم اين مجموعه است كه با آموزش بيش از دويست هنرجو از زمان تأسيس در سال 1376، بروز و ظهور پيدا كرده است.

اسفنديار در پايان گفت: پژوهش در امر رسانه و پرداختن به موضوعاتي همچون فلسفه هنر، رابطه دين و هنر، دين و رسانه و تشكيل كارگروه‌هاي پژوهشي در اين خصوص از ديگر اهداف اين مجموعه به شمار مي‌رود كه در اين راستا نيز از تلاش و بنيه علمي طلاب در جهت تحقيق و پژوهش استفاده شده و محصول آن، به صورت كتاب و جزوه در اختيار علاقه‌مندان و پژوهشگران سازمان صدا و سيما قرار مي‌گيرد.

همچنين، خانه هنر و انديشه مركز پژوهش‌هاي صدا و سيما، همچنين در راستاي فعاليت‌هاي خود، از سال 1385 اقدام به انتشار ماهنامه علمي ـ هنري با عنوان«رواق هنر و انديشه» كرده است كه در خصوص مباحث بنيادين و نظري در باب هنر و دين، رسانه و دين، فلسفه هنر، نقد و تحليل آثار تلويزيون و سينما، اطلاع‌رساني و مباحث كاربردي ديگر در اين عرصه، مطالب مفيد و ارزشمندي را در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌دهد.
 جمعه 22 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن