تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815149550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روايتي تاريخي از حضرت آدم تا ظهور منجي به همت صدها جوان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: روايتي تاريخي از حضرت آدم تا ظهور منجي به همت صدها جوان
«شب آفتابي» عنوان نمايشي به كارگرداني بهزاد بهزادپور است كه همه ساله با شروع ماه رمضان اجرا مي‌شود و امسال براي اولين بار به روايت كامل تري از قصص قرآني مي‌پردازد.


به گزارش سرويس هنري برنا، اين نمايش كه مركب از نور، صدا ، تصوير و حركات زنده، روايت خلقت حضرت آدم(ع)، تقابل حق و باطل تا زمان ظهور منجي عالم حضرت مهدي (عج) را در خود دارد، با بازي هزار جوان اجرا مي‌شود. امسال براي اولين بار قصه‌هاي قرآني با موضوع انبياي الهي و مصائب پيامبران در اجراي رسالت الهي و دعوت مردم به وحدانيت خداوند به صورت كامل تري روايت شده است. بخش‌هاي تاريخ انقلاب و دوران دفاع مقدس، رحلت حضرت امام (ره) و ولايت مقام معظم رهبري از ديگر برنامه‌هاي اين نمايش است.

كنگره شب آفتابي، روايتي است جذاب و تاثير گذار كه قصه انبياي الهي را از خلقت آدم تا خاتم الانبيا (ص) و سپس داستان مصايب اهل بيت (ع) را تا پيروزي انقلاب بزرگ اسلامي و حماسه دفاع مقدس و در پايان ظهور منجي در عصر آخر الزمان(عج) را به صورت كاملا منحصر به فردي به نمايش مي گذارد.

اين نمايش بزرگ در شب هاي ماه مبارك رمضان، پس از افطار و اقامه نماز مغرب و عشا در كوه هاي شرق تهران اجرا مي شود. بهزاد بهزادپور؛ كارگردان شب آفتابي هدف از اجراي اين برنامه را ارائه شكل جديد از تاريخ اديان و مفاهيم ناب الهي به قشرهاي مختلف جامعه بويژه جوانان مي داند.

وي مي گويد: در اين برنامه زنده سعي شده است از نور ، صدا و تصوير و حركات نمايشي در جذب تماشاگر براي انتقال مفاهيم انقلابي و اسلامي بهره لازم برده شود. مرحله پيش توليد اين برنامه سه ماه پيش آغاز شده است و حدود هزار هنرور سرباز وظيفه، در اين كار نمايشي شركت كرده اند.

همچنين مسئول غرفه كنگره شب آفتابي در شانزدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم مي گويد: طرح شب آفتابي در 11 آيتم وقايع تاريخي از هبوط آدم تا آخرالزمان را به صورت زنده به نمايش مي گذارد. اين طرح هر شب با حضور دو هزار نفر از بازديدكنندگان در سوله اي در پادگان لشكر 27 محمد رسول الله واقع در اتوبان بسيج، بالاتر از نيروي دريايي سپاه، بعد از نماز مغرب و عشا به مدت دو ساعت اجرا مي شود.

وي هبوط حضرت آدم، بت شكني حضرت ابراهيم، گوساله پرستي، دوران جاهليت، مبعث رسول اكرم، هجرت مسلمين، جنگ بدر، رحلت پيامبر اكرم (ص) شهادت امير المومنين، حضرت زهرا، امام حسن مجتبي و واقعه ظهور عاشورا را از جمله آيتم هاي اين طرح دانست و افزود: آيتم هاي آخر اين كنگره، دوران انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي را به تصوير مي كشد و در پايان، آيتم هاي آخرالزمان و ظهور به نمايش گذاشته مي شود.

احمدزاده با اشاره به اين كه مجري طرح شب آفتابي موسسه فرهنگي عاشورا است، اظهاركرد: اين طرح به پيشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و به كارگرداني بهزاد بهزادپور و با حضور هزار سرباز جوان توليد شده كه بخشي از آن به صورت سايه و بخشي ديگر، به صورت زنده اجرا مي شود.

وي در پايان گفت: بليط طرح شب آفتابي به صورت رايگان در غرفه اين كنگره در شانزدهمين نمايشگاه قرآن كريم ارائه مي شود و نمايش شب آفتابي براي سومين سال است كه در نمايشگاه قرآن حضور دارد و لوح فشرده اي از اجراي اين طرح در سال هاي گذشته به مبلغ 10 هزار ريال در اين غرفه به فروش مي رسد.

همچنين مبلغ صدهزار ريالي بليط اين نمايش توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پرداخت شده و علاقه‌مندان مي‌توانند براي تهيه بليط نمايش، به غرفه «شب آفتابي» واقع در نمايشگاه بين المللي قرآن كريم مراجعه نمايند.
 جمعه 22 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 830]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن