تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816856398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس هيات مديره بانك اقتصاد نوين تشريح كرد:موضوع مصادره 4 درصد از سهام وثيقه شده بانك اقتصاد نوين


واضح آرشیو وب فارسی:موج: رييس هيات مديره بانك اقتصاد نوين تشريح كرد:موضوع مصادره 4 درصد از سهام وثيقه شده بانك اقتصاد نوين
خبرگزاري موج - گروه بورس رييس هيات ‌مديره شركت سرمايه گذاري سامانه استراتوس جزئيات ماجراي مصادره 4درصد از سهام توسط بانك كشاورزي را تشريح كرد.


به گزارش موج، محمد صدرهاشمي‌نژاد، در نشست خبري با اشاره به وام دريافتي شركت پيمانكاري استراتوس در سال 83 وامي به مبلغ 20ميليون دلار از بانك كشاورزي براي سه پروژه ملي سد تالوار، راه‌آهن قزوين-رشت و راه‌آهن اصفهان - شيراز، گفت: پيمانكاري استراتوس در شرايطي مجبور شد براي عدم توقف فعاليت اين سه پروژه كه بعد ملي داشته و پيشرفت فيزيكي آنها براي مقامات اجرايي كشور از جمله رياست محترم جمهوري مهم بوده، وامي با بهره سنگين بگيرد كه طي مدت 4سال گذشته دولت به تعهدات مالي خود در رابطه با اين 3 پروژه عمل نكرده است.
به گفته وي، دولت متعهد شده بود كه براي يكي از پروژه‌هاي مزبور وام ارزان‌قيمتي به ارزش 25 ميليون دلار در اختيار پيمانكاري استراتوس قرار دهدكه تاكنون محقق نشده و استراتوس خود ناچار به دريافت وامي به مبلغ 20ميليون دلار و بالاترين نرخ بهره به همراه ارائه وثايق بسيار به بانك كشاورزي شده است.
رييس هيات مديره بانك اقتصاد نوين با بيان اينكه " بيش از دوبرابر ارزش وام، سهام بانك اقتصاد نوين به عنوان وثيقه ارائه شده است"، ادامه داد: پيمانكاري استراتوس توانسته به‌رغم عمل نكردن دولت به تعهدات خود، از طرق مختلف مثل اخذ وام از بازار سياه و دريافت وام گران‌قيمت از بانك كشاورزي از توقف عمليات اجرايي اين پروژه‌هاي ملي جلوگيري كند.
وي ياد آورشد: اين اتفاق موجب شده تا اين شركت پيمانكاري از دولت تاكنون رقمي بيش از 60ميليارد تومان طلبكار باشد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا پيمانكاري استراتوس در بازپرداخت وام بانك كشاورزي به مشكلاتي برخورده كرده كه بانك سهام وثيقه شده "ونوين" را در معرض فروش قرار داده است، گفت: تا امروز تقريبا نزديك به 20ميليون دلار وام دريافت شده از بانك مزبور باز پرداخت شده و مانده بدهي پيمانكاري استراتوس سود وام ذكر شده و رقمي درحدود 8 ميليون دلار است كه البته بانك كشاورزي خواستار دريافت سود وجريمه 10ميليون دلاري است.
صدر هاشمي‌نژاد افزود: در شرايطي بانك كشاورزي نسبت به مصادره وثيقه سهام "ونوين" از بابت دريافت اين وام اقدام كرده كه پيش از اين توافق كرده بود مطالبات خود را تا مرحله تسويه وام به صورت ماهيانه دريافت كند.
وي اظهارداشت: اما علت رفتار بانك كشاورزي در مصادره سهام وثيقه شده از بابت اين وام هنوز براي ما مشخص نيست.
رييس هيات مديره استراتوس با طرح اين پرسش كه "چطور يك بانك دولتي به دلايل نامعلوم يك باره نسبت به چنين برخوردي با پيمانكار پروژه‌هاي ملي اقدام مي‌كند"، گفت: حتي بانك كشاورزي در وصول مانده مطالبات خود به شكل درستي عمل نكرده و به مراتب بيشتر از طلب خود سهام بانك اقتصاد نوين را مصادره كرده است.
به گفته اين عضو هيات‌ نمايندگان اتاق بازرگاني تهران، بانك كشاورزي در حالي 117ميليون سهم "ونوين" را يك باره ضبط مي‌كند كه وكالت فروش فقط 40ميليون سهم را داشته است، اما حق‌تقدم‌هايي كه طي چند سال گذشته نيز از بابت اين 40ميليون سهم وثيقه شده، ايجاد شده را نيز بانك كشاورزي مصادره مي‌كند.
صدر هاشمي‌نژاد با اشاره به اينكه مسوولان بانك كشاورزي از سهام بانك اقتصاد نوين به عنوان سهام طلايي ياد مي‌كنند، گفت: ‌اين بانك به جاي 8 يا 10ميليون دلار طلب خود، 45ميليارد تومان سهام "ونوين" را ضبط مي‌كند و در پاسخ به اعتراض ما هم مي‌گويد كه اين ميزان سهم بانك اقتصاد نوين سهام طلايي است و ما حتما بايد اين سهام را در اختيار داشته باشيم وبه قيمت بالا بفروشيم!
وي گفت: از آن جا كه 4درصد از سهام بانك اقتصادنوين ارزش مديريتي دارد، مشخص نيست بانك كشاورزي چرا در اقدامي خلاف عرف يك باره نسبت به ضبط اين ميزان سهم بدون توجه به شرايط موجود اقدام مي‌كند.
وي بااشاره به بيش از 10هزار سهامدار حقيقي و حقوقي بانك اقتصاد نوين، گفت: متاسفانه اين اقدام بانك كشاورزي موجب شده تا سهام نخستين بانك خصوصي ايران در بورس تهران با صف فروش مواجه شود و از اين بابت بسياري از سهامداران حقيقي قدرت نقدشوندگي سهام خود را از دست داده‌اند.
وي درباره سرانجام ماجراي مصادره 4درصد از سهام "ونوين" توسط بانك كشاورزي گفت: اين موضوع هم‌اكنون از سوي مراجع قضايي در حال بررسي است و سهام ضبط شده از سوي بانك كشاورزي هم بلوكه شده و اين بانك حق فروش اين ميزان سهم را ندارد.
وي در مورد اهميت بهره‌برداري از سه پروژه اجرا شده توسط پيمانكاري استراتوس گفت: با بهره‌برداري از سد تالوار در استان زنجان آب مورد نياز مردم همدان به ويژه كشاورزان و مناطقي از بيجار و كردستان تامين مي‌شود، ضمن اينكه راه‌آهن اصفهان-شيراز هم به دليل آنكه در مسير عسلويه قرار دارد به لحاظ صادرات نفتي بسيار با اهميت به شمار مي رودو بارها از سوي رياست محترم جمهوري به عنوان يك پروژه محوري و ملي قلمداد شده است، حال آنكه اقدام بدون توجيه بانك كشاورزي پيشرفت اين پروژه ها را با مشكل مواجه ساخته است.
وي در پايان گفت: ماجراي ضبط ناگهاني 4درصد از سهام بانك اقتصاد نوين توسط بانك كشاورزي، علامت سوال‌هاي زيادي را براي 10هزار سهامدار حقيقي و حقوقي اين بانك بزرگ به وجود آورده كه چرا در شرايطي كه "ونوين" در موقعيت ايده‌آلي به سر مي‌برد، 4درصد از سهام آن‌كه داراي ارزش مديريتي است، برخلاف عرف و قوانين بانكي با ابهامات بسياري مصادره مي‌شود.
 جمعه 22 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن