تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816595294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لزوم اتحاد ارگان ها براي ارتقاي حمل و نقل عمومي


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: لزوم اتحاد ارگان ها براي ارتقاي حمل و نقل عمومي


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: خدمت رساني به مردم در حين وجود اتحاد و يكپارچگي بين ارگان ها مي تواند وضعيت مناسبي را براي نظام داخلي كشور به همراه داشته باشد.

در چند سال اخير بخش حمل و نقل به يك بحث جاويدان تبديل شده و تمام زير مجموعه هايش را اعم از سوخت و ناوگان حمل و نقل عمومي، تحت تاثيري قرار داده است.
در اين ميان تاثير پذيري ناوگان حمل و نقل عمومي در نوبه خود نيز قابل ذكر است اما به نظر مي رسد اين ناوگان با پرشي جهش گونه سعي دارد تمام حاشيه هاي پيرامونش را از پاي در آورد و با قدرتي چند برابر به دور از هر گونه كمبودهاي سوختي توسعه يابد.
شايد حال كه ناوگان حمل و نقل عمومي سعي دارد خود پيشرفتي همه گير را داشته باشد بهتراست سازمان هاي مربوطه كه تا به حال به دنبال رفع معضلات ترافيكي بودند اين بار در قالب يك حامي در آمده و اگر نتوانسته اند آن چنان كه بايد و شايد به بحث حمل و نقل كمك كنند اين بار از سازمان هايي كه خود داوطلبانه به اين امر وارد شده اند كمك گيرند.
اما اگر هم سازمان ها هر كدام سعي كنند به نحوي همانند ناوگان حمل و نقل عمومي عمل كنند و علاوه بر بحث مديريتي به عواملي چون اجراييات بيشتر توجه كنند و تبديل به يك تئوريسين نشوند شايد رشد بيشتري داشته باشيم، بالاخره همه سازمان ها به نحوي به هم مربوط مي شوند و رشد يكي تبعات مثبتي براي ديگري هم خواهد داشت.
در موقعيتي كه تمام ناوگان حمل و نقل عمومي با مشكل سوخت رو به رو هستند و همه آن ها رو به سرويس هاي دربستي آورده اند نبايد بحث سر اين باشد كه تاكسي و اتوبوس ها كجا هستند؟ چرا كه اين معضل به قدر كافي دليل محكمي است كه تاكسي ها ديگر در شهر گردش نكنند و يا اتوبوس هاي گاز سوز به دليل نبود جايگاه و يا صف هاي طويل جايگاه هاي CNG وارد خطوط نشوند.
به هر حال وقتي ارگاني پيشقدم مي شود بايد همه نيز با او جلو بيايند و اين نكته را تمام مسوولين نيز متذكر شده اند كه اداره تهران نيازمند كار تيمي است پس معضل تهران راه اندازي 500 كيلومتر بزرگراه و افزايش 50 درصدي تاكسي در مقابل كمبود مجدد آن و ورود 10 هزار اتوبوس نيست و حال كه حمل و نقل عمومي با وجود ترافيك، ازدياد خودرو، خيابان هاي باريك و غيراستاندارد و كمبود سوخت، سامانه اي به اين گسترده اي (BRT ) را راه اندازي مي كند اگر با وجود موفقيت خود با حمايت ديگران نيز همراه شود مسلما رضايت مندي را در پي خواهد داشت و در اين شرايط فقط نام يك ارگان مطرح نمي شود بلكه مجموعه اين سازمان ها عهده دار اين پيروزي مي شوند.
البته هيچ گاه نمي توان از كاستي ها گذشت ولي در آن زمان كه توان سازماني معلوم است و آنقدر هم زمان ندارد كه در بروكراسي هاي اداري سرگرم باشد بالاخره مقدار تواني كه دارد مي تواند خدمات رساني كند و نبايد جلوي آنر ا گرفت البته تا زماني كه خود مقدمات آن را فراهم كنيم.
چرا بايد ارگان هاي مربوط به حمل و نقل عمومي بتوانند به راحتي اتوبوس ها را وارد كشور كنند و اين در حالي است كه عليرغم اعتراض مسوولين صنايع داخلي اگر قرار بود اين اتوبوس ها از داخل تهيه شوند با مراحلي كه بايد طي مي شد خط BRT امسال كه هيچ، سال آينده هم با شرايط خاص خودش تجهيز مي شد.
پس به نظر مي آيد اگر قرار است از توان داخلي استفاده شود بايد پشتوانه آن را نيز فراهم كرد و به جاي آن كه همه به دنبال ضعف هاي هم باشند سعي كنند ضعف هاي هم را با يكديگر حل كنند.
در اين ميان ارگاني چون ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت مي تواند مكمل خوبي براي كمك به حمل و نقل عمومي هم به عنوان ارگان مديريتي و هم به عنوان سازماني براي كمك به معضلات ترافيكي باشد.
مي توان گفت اگر قرار است سازمان ها و صنايع داخلي بر اين موضوع معترض باشند كه چرا از صنعت داخلي استفاده نشده است، بايد براي شروع و حس همكاري خود، پيشقدم شده و با ناوگان حمل و نقل عمومي كنار آمده و آهسته آهسته شرايط خود را هم مطرح كنند و همچنين ستاد مديريت بر سوخت كشور نيز بايد حداقل به عنوان ارگاني كه از لحاظ اسمي هم نام حمل و نقل و هم سوخت را به يدك مي كشد بتواند علاوه بر ارگان نظارتي، پاي اجراييات را وسط كشد و براي ارتقاي هر چه بهتر نظام داخلي كشور و خدمت رساني به مردم تلاش كند.
پس يكپارچگي و اتحاد بين ارگان ها مي تواند استحكام نظام را داشته باشد كه با خدمت رساني به مردم مي تواند اهميت خود را بيشتر نشان دهد./02/120
 جمعه 22 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن