تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816618010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در گفت و گو با ايسكانيوز: دولت قوي در سايه كابينه قوي و كارآمد تشكيل مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در گفت و گو با ايسكانيوز: دولت قوي در سايه كابينه قوي و كارآمد تشكيل مي شود


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرد: رييس جمهوري كه بتواند از افراد كارآمد هر چند قوي تر از خود استفاده و از حضور آنها در كابينه خود استقبال كند مي تواند كابينه اي قوي و در نهايت دولتي قوي تر را اداره كرده و رضايت مردم را به دست آورد.

سيد احمد آوايي نماينده مردم دزفول در مجلس روز جمعه در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار امور مجلس باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، با اشاره به يك سري قوانين كه مربوط به خصوصيات فرد انتخاب شونده در انتخابات رياست جمهوري است گفت: آن قوانين پيش بيني شده در قانون اساسي جاي خود دارد اما بايد يك سري خطوط و اصول هم دراين راستا رعايت شود.
وي افزود: رييس جمهور بايد داراي سعه صدر زيادي باشد تا تحمل شنيدن گلايه، شكايت و انتقاد را داشته باشد همچنين رييس جمهور بايد فراجناحي فكر كند و در خط رهبري باشد و از رهبري تبعيت داشته باشد، به قانون اساسي پايبند باشد و از همه استعدادها و توان جامعه استفاده كند.
نماينده مردم دزفول خاطرنشان كرد: رييس جمهور وقتي كه راي مي آورد بايد بداند كه بدهكار مردم است نه بدهكار يك جناح و حزب و ستاد، زيرا هر فردي كه در انتخابات موفق مي شود توسط جناح و گروهي حمايت شده اما در نهايت اين مردم بوده اند كه راي نهايي را داده و وي را برگزيده اند. بنابراين رييس جمهور بايد همواره خود را مديون مردم بداند و احساسش اين باشد كه مردم را راضي نگه دارد.
وي تصريح كرد: يك ويژگي خوب ديگر رييس جمهور اين است كه بايد از افراد قوي تر از خود كمك بگيرد و از حضور آنها در كنار خود استقبال كند زيرا وقتي اين افراد وارد كابينه وي شوند از خود تواضع نشان داده و از رييس جمهور اطاعت مي كنند و همه اينها باعث تقويت دولت خواهد شد.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اعتماد رييس جمهور به معاونان و ورزا را يكي ديگر از خصوصيات رييس جمهور موفق دانست و افزود: اعتماد رييس جمهور بايد به صورتي باشد كه از دخالت وي در امور وزرا خودداري شود اما اين به آن معني نيست كه وي از نظارت بر كار آنها غفلت ورزد.
وي گفت: رييس جمهور بايد بداند هر چند كه وي وزرا را انتخاب مي كند اما در نهايت اين مجلس است كه بايد با راي اعتماد خود بر انتخاب وي مهر تاييد بزند بنابراين مجلس مي تواند از وزير در مقابل عملكردش باز خواست كند. پس بهتر است كه رييس جمهور از مهره چيني در وزارتخانه پرهيز كند زيرا دخالت وي باعث افت راندمان كاري وزرا خواهد شد كه اين امر در اصل به كل دولت لطمه وارد مي آورد.
آوايي خاطرنشان كرد: رييس جمهور بايد مديريت باز، داشته باشد تا بتواند مديريتي دقيق و درست را اعمال كند، مديريت باز و كمك گرفتن از صاحب نظران منافاتي با رييس جمهور ندارد، بنابر اين مي توان ادعا كرد اعتماد به ديگران خوب است اما نظارت بهتر است.
وي درباره معايب و محاسن تعدد كانديداها در انتخابات اعلام كرد: اين تعدد هم داراي محاسن و هم معايبي است، منافع آن در اين است كه هر حزب، جناح و گروهي مي تواند نامزد مورد علاقه خود را در انتخابات وارد كند كه اين امر به مشاركت گسترده مردم منتهي مي شود و موجبات تقويت و تثبيت نظام را فراهم مي آورد.
نماينده مردم دزفول درباره معايب تعدد كانديداها عنوان كرد: تعدد كانديدا باعث تقسيم و شكستن آراء مي شود و باعث مي شود كه انتخابات به دور دوم كشيده شود كه اين امر هم بار مالي مضاعفي را بر كشور تحميل مي كند و هم باعث صرف وقت هم براي مردم و هم مسوولين مي شود.
وي گفت: طبق يك برآورد هر انتخابات در كشور ما حدود يكصد ميليارد تومان هزينه دارد پس اگر بخواهيم صرفه جويي كنيم بايد در اين امر دقت بيشتري داشته باشيم.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، محاسن تعدد كانديداها را بيشتر از معايب آن برشمرد و خاطرنشان كرد: هيچ اشكالي ندارد كه افراد واجد شرايط با سلايق و خطوط مختلف وارد عرصه شده و خود را به مردم عرضه كنند تا هم دست مردم باز باشد و هم اينكه راي دهندگان در انتخاب كانديداهاي خود آزادي عمل بيشتر داشته باشند.
وي با اشاره به كمبود احزاب قوي و ريشه اي در كشورمان گفت: در صورتي كه ما داراي احزاب كارآمد داراي اساسنامه، مرامنامه و خط مشي مشخص بوديم مي توانستيم انتخابات را به گونه اي ديگر برگزار كنيم اما به علت فقدان احزاب قوي و فصلي بودن احزاب نمي توانيم شيوه ديگري در پيش بگيريم./02/120
 جمعه 22 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن