تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819339386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساخت روبات آوازخوان با لبهای مصنوعی + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: دانشمندان ژاپنی دست به ساخت یك كپی روباتیك لب و حنجره زده‌اند كه می‌تواند مانند انسان آواز بخواند.

به گزارش ایسنا اختراع پروفسور هیدیوكی ساوادا از دانشگاه كاگاوای ژاپن، از لبهای پلاستیك بیرون‌زده‌ای برخوردار است كه برای خواندن یك آواز كودكانه ژاپنی طراحی شده و در حال حاضر بیشتر صدایی شبیه ماشین چمن‌زنی دارد! اما با وجود این صدای ناهنجار، این روبات نشانگر دستاوردی بزرگ در حوزه فناوری است.

روبات كه به تقلید از بیولوژی انسانی ساخته شده، از شباهت شگفت‌انگیزی با سیستم صوتی انسان برخوردار است. این فناوری می‌تواند با یك میكروفون به صدای خود گوش داده و سپس لحن صدای خود را در تلاش برای شبیه‌تر كردن آن به صدای طبیعی انسان تغییر دهد. یعنی این فناوری از اشتباهات خود درس گرفته و بطور مداوم در تلاش برای شبیه‌تر كردن صدا با منبع صوتی است.

این دستگاه از دو حفره رزونانس منقبض بینی به همراه هشت پرده صوتی ساختگی برای تولید صدا برخوردار است. لبها و دهان برای كمك به شكل دادن به صدای منتشر شده حركت می‌كنند.

در حال حاضر، از این اندام برای آموزشهای صوتی به افراد فاقد شنوایی استفاده می‌شود، اما این فناوری همچنین می‌تواند به ساخت صدای مصنوعی برای افرادی كه به جهت آسیب یا بیماری صدای خود را از دست داده‌اند بینجامد.


از دیگر كاربردهای احتمالی این دستگاه، در صداهای خودكار برای مثال در سرویسهای تلفنی است كه می‌تواند به آنها صحت بیشتری ببخشد.

[تصویر: b5l39wykudrz17vx0r.jpg]




منبع: کلوب





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن