تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816191319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سالن‌هاي سينما در مازندران بي‌رونق تر ازهميشه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سالن‌هاي سينما در مازندران بي‌رونق تر ازهميشه
داخلي. فرهنگي. سينما. مازندران.

سالن‌هاي سينما از جمله اماكني هستند كه در گذشته جايگاه ويژه‌اي در ميان مجموعه تفريحات و سرگرمي‌هاي فرهنگي مردم داشتند و شهروندان با اهداف گوناگون از اين محيط فرهنگي بهره مند مي‌شدند.

ولي آنچه كه اين روزها به چشم مي‌خورد بي‌رونقي و سوت و كوري اين مكان ها در مازندران است وبه نظر مي‌رسد كه اگر اين بي‌ميلي مخاطبان هنر هفتم به حضور در سالنهاي سينما ادامه پيدا كند بايد شاهد تسريع در روند تغيير كاربري اين سالنها باشيم.

حالا ديگر اين يك موضوع قطعي است كه با وجود دستگاههاي صوتي و تصويري پيشرفته ، تلويزيون و ماهواره در درون خانه‌ها ، سينما هابه طور طبيعي بخشي از مخاطبان خود را از دست دهند تا جايي كه سينماروهاي پر و پا قرص گذشته نيز ديگر سالي يك دفعه هم به سينما نمي‌روند.

به اعتقاد كارشناسان فرهنگي نبود تنوع و جذابيت فيلم ، نبود قانون كپي رايت و فرسوده بودن محيط و سالنهاي سينما در كاهش مخاطبان آن تاثير فراوان داشته است.

توزيع چند مورد فيلمهاي سينمايي همزمان با اكران فيلم موجب شده است تا بسياري از علاقه‌مندان به خريد سي دي (‪ (CD‬اكتفا كرده و سينما نروند.

بطور مسلم خريد يك دي وي دي (‪ (DVD‬با ‪ ۱۳‬فيلم سينمايي آن هم با قيمت ‪ ۱۵‬هزار ريال ميل به سينما رفتن را به شدت كاهش مي‌دهد.

در مازندران نيز همانند ساير استانها اين مساله كاملا به چشم مي‌خورد و دوستداران سينما با مشكلات ديگري از قبيل نبود سالنهاي سينما و توزيع نا عادلانه آن در شهرها نيز رو به رو هستند به گونه‌اي كه برخي از شهرهاي اين استان اصولا فاقد سالن سينما هستند.

در حال حاضر مازندران داراي ‪ ۱۲‬سالن سينما است كه اين تعداد نيز از پراكندگي مناسبي برخوردار نيست به گونه‌اي كه برخي از شهرها داراي دو سينما بوده و اغلب شهرها نيز فاقد آن هستند.

از ‪ ۵۲‬شهر استان تنها هفت شهر ساري ، بهشهر ، آمل، تنكابن،بابل، بابلسر و چالوس داراي سينما هستند و شهروندان ديگر شهرها در صورت تمايل به استفاده از هنر هفتم بايد به اين شهرها مراجعه كنند.

اين در حالي است كه به گفته "محمد اسماعيل امامزاده" مدير كل فرهنگ و ارشاد مازندران : امسال مبلغ سه ميليارد و ‪ ۸۰۰‬ميليون ريال از سوي اين اداره كل جهت بازسازي و مرمت سالنهاي سينما به صورت بلاعوض در اختيار اين اماكن قرار گرفته است.

برخي از شهروندان مازندراني اعتقاد دارند سينماهاي استان فاقد جذابيت لازم بوده و ديگر در اوقات فراغت مردم سهمي ندارد.

اين افراد در گفت و گو با خبرنگار ايرنا وجود سيستمهاي صوتي و تصويري و كلوپها و فروشگاههاي عرضه سي دي و نوارهاي ويديويي به شدت مخاطبان سينما را كاهش داده است.

"مرتضي نادري" شهروند ساروي مي‌گويد: صنعت سينما در مازندران به دليل نداشتن سالنهاي مناسب مظلوم بوده و نقش آن به طور روز افزون كم رنگتر مي‌شود.

استفاده از سينما در گذشته به صورت يك فرهنگ جاي خود را در زندگي مردم باز كرده بود كه اين فرهنگ به ويژه در مازندران رو به فراموشي نهاده است.

اين هنرمند ‪ ۶۲‬ساله اعتقاد دارد براي رويكرد شهروندان به سينما، بايد تمهيداتي از سوي متوليان فرهنگي صورت پذيرد كه با توجه به بودجه كمي كه براي مقوله فرهنگ اختصاص مي‌يابد ، اين امر به دشواري انجام مي‌شود.

خوشنويس مازندراني مي‌گويد: مقوله فرهنگ نيز مانند ساير عرصه‌ها بايد مرزبندي شود در حالي كه اين طور نيست و تلويزيون به طور متوسط با نشان دادن ‪ ۱۰‬فيلم سينمايي در هفته ، مخاطب را به سوي خود كشانده و از سينما دور كرده است.

يكي از شهروندان ساروي مي‌گويد: با توجه به عدم صرفه اقتصادي نمي‌توان انتظار افزايش سالنهاي سينما را داشته باشيم ، بلكه بايد ميل و رغبت در ميان مردم ايجاد شود.

به اعتقاد "رضا كياسري" سالنهاي متناسب ، در دست گرفتن ابتكار عمل وهماهنگي نمايش فيلمهابا موقعيتهاي فصلي وزماني ، نقش سينما در اوقات فراغت دانش آموزان ، بهره‌گيري از امكانات و فن آوريهاي مدرن و غيره از عواملي است كه در جذب مخاطبان سينما تاثير گذار است كه متاسفانه هيچ يك از اين فاكتورها در مازندران وجود ندارد.

"سيد علي سيدپور" از كاركنان حوزه هنري با اعتقاد بر اينكه سينماهاي استان نياز به مرمت و بازسازي دارند ، مي‌افزايد: تا كنون سه سالن سينما در شهرهاي آمل ، بهشهر و ساري بازسازي شده است.

وي با بيان اينكه هفت سالن از ‪ ۱۲‬سالن سينما تحت پوشش حوزه هنر است ، افزود: استقبال شهروندان از سينما بستگي به نوع فيلم دارد كه صاحبان سينما بايد اين مهم را در نظر گيرند.ك/‪۴‬
 پنجشنبه 21 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن