تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816221150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بهارستان - جلالي با اشاره به منتفي شدن استيضاح وزير آموزش و پرورش:چرا هيجاني وارد مي‌شويم و به سرعت عقب مي‌نشينيم


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: بهارستان - جلالي با اشاره به منتفي شدن استيضاح وزير آموزش و پرورش:چرا هيجاني وارد مي‌شويم و به سرعت عقب مي‌نشينيم
دنياي اقتصاد – منتفي‌شدن استيضاح وزير آموزش و پرورش به دليل آنچه برخي نمايندگان آن را ضعف در تصميم‌گيري و نظارت مجلس مي‌دانستند، باز هم در جلسه علني روز گذشته با واكنش و تذكر مواجه شد.
برهمين اساس، كاظم جلالي در تذكري آيين‌نامه‌اي با استناد به ماده 227 و بند 11 ماده 23 گفت: نبايد هميشه ديگران را مورد نقد قرار دهيم، بلكه بايد مجلس خود را آسيب‌شناسي كند. اگر خودمان به گونه‌اي حركت كرديم كه به شكل هيجاني وارد ماجرا شديم و به سرعت از آن عقب‌نشيني كنيم، آيا پاسخي براي مردم داريم؟ وي ادامه داد: سه دوره نماينده مجلس هستم، حداقل در اين سه دوره نديدم استيضاحي بيش از 80 امضا داشته باشد و با اين سرعت بيش از 75 نفر امضاي خود را در يك مدت كوتاه پس بگيرند. آنچه موجب تضعيف اقتدار مجلس است، فقط بي‌اعتنايي‌هاي ديگران نيست، بخش مهمي از آن به خود ما مجلسيان برمي‌گردد. اين نماينده مجلس گفت: حداقل بايد اين را بپذيريم كه اين اتفاق اولين ضربه سنگين به مجلس هشتم بود و بايد مراقب بود تا اين اتفاقات تكرار نشود. نماينده مقتدر نماينده‌اي است كه با سختي و با بررسي همه جوانب امضا مي‌كند و هنگامي كه امضا كرد، به سختي از امضاي خود عدول مي‌كند. اينها كند كننده بعد مهم نظارتي و اقتدار مجلس است. لاريجاني نيز خطاب به جلالي گفت: برخي دوستان استيضاحي را امضا كردند، شما اولا و باالذات مخالف بوديد، بقيه اولا و باالذات مخالف نبودند و استيضاح را امضا كردند. آقايان ثانيا و بالعرض هم قبول كردند استيضاح را پس بگيرند. اين وظيفه نمايندگي را مخدوش نكرده است.
لاريجاني گفت: اگر توصيه و نصحيت جلالي را گوش بدهيد، خوب است، ولي تذكر نيست.
پس گرفتن استيضاح تدبير نمايندگان بود
يكي از امضا‌‌كنندگان طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش در واكنش به تذكر جلالي نسبت به پس گرفتن اين طرح گفت: پس گرفتن استيضاح نه تنها شان مجلس را پايين نياورد، بلكه تدبير نمايندگان بود. عباسپور در تذكر آيين‌‌نامه‌‌اي اظهار داشت: آيين‌‌نامه ساماندهي قرار بود از اول مهر اجرا شود و در صورت اجرا فاجعه‌‌اي در آموزش و پرورش به‌وجود مي‌‌‌‌آورد و بسياري از مدارس روستايي تعطيل مي‌‌‌‌شد و وزير آموزش و پرورش 3 جلسه با نمايندگان ديدار كرد، اما از اين بخشنامه عقب‌‌نشيني نكرد؛ به همين دليل بحث استيضاح مطرح شد.وي تاكيد كرد: بعد از مطرح شدن استيضاح، وزير آموزش و پرورش وقت ديدار با استيضاح‌‌كنندگان درخواست كرد و در آن جلسه از موضع خود عقب‌‌نشيني كرد و ديدگاه‌‌هاي نمايندگان را پذيرفت و به همين دليل با توجه به اينكه استيضاح وزير آموزش و پرورش در سال پاياني كار دولت و نيز در آستانه ماه مهر خسارت ديگري داشت، ما بر اساس اصل اهم في الاهم استيضاح را پس گرفتيم.
عباسپور يادآور شد: يكي از نمايندگان ديدگاه رهبر انقلاب درباره استيضاح وزير آموزش و پرورش در دولت قبلي را به استيضاح‌‌كنندگان منتقل كرد و ولايت مداري نمايندگان باعث شد طرح استيضاح پس گرفته شود.لاريجاني هم در واكنش به اين اظهارات گفت: به فرمايش هاي رهبري استناد نكنيد، چون ايشان درباره وزير آموزش و پرورش دولت نهم تذكري نداشته‌اند، بلكه موضوع مطرح شده مربوط به دولت قبلي است؛ ضمن اينكه اين‌گونه نيست كه آن چند نفري كه امضاي خود را پس نگرفته اند، ولايت مدار نباشند.
تذكر درعدم برگزاري جلسه استيضاح
نماينده سمنان اما نسبت به عدم برگزاري جلسه استيضاح وزير آموزش و پرورش، نيز تذكر شفاهي داد.
مصطفي كواكبيان در تذكري به استناد ماده 235 آيين‌‌نامه داخلي مجلس به هيات رييسه گفت: اين ماده صراحت به آن دارد كه هنگامي كه استيضاح در دستور مجلس است، به هيچ وجه نمي‌توان دستور را تغيير داد، مگر در مورد طرح‌ها و لوايح سه فوريتي،‌ ممكن است وزير آموزش و پرورش مسائل مطروحه را پذيرفته‌ باشند و تمامي نمايندگان نيز قانع شده باشند، اما اگر استيضاح اعلام وصول شده است و در دستور كار قرار گرفته، چه اشكالي داشت وزير آموزش و پرورش به صحن مجلس آمده و توضيح مي‌دادند و نمايندگان قانع مي‌شدند و راي گيري مي‌شد و راي اعتماد داده مي‌شد و در غير اين صورت استيضاح نبايد در دستور كار قرار مي‌گرفت. لاريجاني در پاسخ به اين تذكر گفت: وقتي استيضاح پس گرفته شده است، چه چيز بايد در دستور مطرح مي‌شد و سالب به انتفاع موضوع شد و اين خيلي روشن است. وقتي چيزي به طور طبيعي از حيز انتفاع مي افتد، حذف مي‌شود.
لايحه بدهي‌‌هاي دولت به آموزش و پرورش در مجلس
با پس گرفتن استيضاح از سوي نمايندگان قرار شده است تا لايحه پرداخت بدهي‌هاي دولت به آموزش و پرورش به زودي تقديم مجلس مي‌شود.
حميدرضا حاجي‌بابايي با بيان اين مطلب، گفت: دولت قصد دارد به‌زودي لايحه‌اي در خصوص پرداخت بدهي‌هاي دولت به آموزش و پرورش تقديم مجلس كند. به گفته وي اعتبار لازم در اين لايحه از طريق فروش سهام بورس، برداشت از حساب ذخيره ارزي يا جابه جايي در بودجه سالانه تامين خواهد شد.
 پنجشنبه 21 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن