تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803367232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فارس گزارش مي‌دهد نمايشگاه‌هاي پاييزه و سردرگمي مردم سمنان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش مي‌دهد نمايشگاه‌هاي پاييزه و سردرگمي مردم سمنان
خبرگزاري فارس: نمايشگاه‌هاي پاييزه همه ساله در اكثر استان‌هاي برگزار مي‌شود اين در حاليست كه در استان سمنان فضايي ثابت براي برگزاري اين نمايشگاه وجود ندارد و باعث سردرگمي مردم شده است.


به گزارش خبرگزاري فارس از سمنان، نمايشگاه‌هاي پاييزه كه عمدتا در همه شهرستان‌هاي پرجمعيت كشور برپا مي‌شود همه ساله داراي كاركردهاي مثبت فراوان و در مقابل نواقصي بوده‌اند كه امسال نيز بسياري از اين امتيازات و كاستي‌ها در آنها به وضوح قابل مشاهده است.
تنظيم بازار در علم اقتصاد به معناي بررسي دقيق نيازمندي‌هاي مردمي و جمع‌بندي توليدات داخلي و تطبيق آن با منابع موجود است كه وزارت بازرگاني همواره هنگام برپايي نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم كالا از آن به عنوان هدف اصلي خود ياد مي‌كند.
نمايشگاه‌هايي كه امسال همزمان با ماه مبارك رمضان در استان سمنان نيز داير شده‌اند و وظيفه تنظيم بازار و جلوگيري از افزايش قيمت‌ها در ماه رمضان و روزهاي قبل از بازگشايي مدارس برعهده آنها نهاده شده است، در بسياري از موارد تاكنون توانسته‌اند رضايت مردم را تامين كنند و مشتريان خود را راضي نگه دارند، اما اشكالاتي نيز در كارشان ديده مي‌شود كه براي بهبود برگزاري آنها در گزارشي كه پيش رو داريد، بيشتر به اين مشكلات مي‌پردازيم.
اين نمايشگاه‌ها در استان سمنان همواره داراي مشكلاتي نظير فضاي برگزاري نامطلوب، شيوه‌هاي اطلاع‌رساني نامناسب، روشن نشدن قيمت اجناس و پايين بودن كيفيت كالاها در نحوه برگزاري و عرضه كالا هستند كه سعي مي‌شود بازديدهاي عيني خبرنگار فارس در اين گزارش بيان شود.

*فضاي برگزاري نمايشگاه بهتر شده است
هر ساله يكي از دغدغه‌هاي غرفه‌داران و بازديدكنندگان از نمايشگاه‌هاي بهاره، پاييزه، ماه مبارك رمضان و بازگشايي مدارس فضايي است كه نمايشگاه در آن برگزار مي‌شود.
استان سمنان به علت نداشتن مكاني مناسب براي برگزاري نمايشگاه‌هاي بزرگ و محروم بودن از مجتمع نمايشگاه‌هاي بين‌المللي همواره در سال‌هاي اخير در برگزاري نمايشگاه‌هاي مختلفي كه در گستره وسيع اجرا شده‌اند داراي مشكلات متعددي بوده است.
فضاي نمايشگاه‌هايي كه در سال‌هاي اخير در سمنان برگزار مي‌شد يا مكان‌هاي سرپوشيده ورزشي نظير مجتمع ورزشي غدير سمنان، ورزشگاه شهيد اكبري شاهرود و ... بود و يا در زمين‌هاي بدون استفاده‌اي چادر برپا مي‌شد و در آن نمايشگاه مي‌زدند.
اين مسئله علاوه بر اينكه سبب تخريب بسياري از وسايل ورزشي و امكانات كفپوش سالن‌هاي ورزشي مي‌شد، آنچنان كه انتظار مي‌رفت وسيع و قابل تردد نبود، اما امسال تحولي در سمنان رخ داد.
اين تحول را شايد بايد سپاسگذار شهرداري سمنان و شهردار جديد اين نهاد دانست كه تمهيدي انديشيد و سالني چندمنظوره و اندكي مجلل براي برگزاري نمايشگاه پاييزه امسال ساخت و تحويل مديران اجرايي داد.
اين سالن سرپوشيده در منطقه مركزي شهر سمنان و در جوار پارك 17 شهريور اين شهر احداث شده و داراي سامانه‌هاي لازم است.
با درايت شهردار سمنان، برگزاري نمايشگاه عرضه مستقيم كالا در سمنان امسال چندان با مشكل فضاي برگزاري نمايشگاه مواجه نبود و راهروهاي دلباز تردد بازديدكنندگان را آسان كرد.
با اين حال نمي‌توان گفت احداث اين سالن چندمنظوره مي‌تواند آسايش خيال مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي متولي ساخت نمايشگاه بين‌المللي استان سمنان كه عمليات اجرايي آن مدت‌هاست آغاز شده است را فراهم آورد و آنها باز همچون گذشته به اندك فضاي موجود بسنده كنند.
اين سالن گرچه مسكني قابل قبول براي برگزاري نمايشگاه‌هاي نه چندان بزرگ محسوب مي‌شود، اما براي آينده استان سمنان به طور يقين پاسخگو نخواهد بود و بايد فعاليت‌هاي اجرايي نمايشگاه بين‌المللي سمنان را با جديت بيشتري دنبال كرد.

*مشكل ترافيك و توقفگاه همچنان وجود دارد
بسياري از مردم استان سمنان هنگام بازديد از نمايشگاه‌هاي مختلف، با واژه ترافيك به خوبي آشنايي دارند.
گرچه اين واژه در مقايسه با كلانشهرهاي كشور كمتر در سمنان مورد استفاده قرار مي‌گيرد، اما همواره در مقابل نمايشگاه‌ها آنچه در مرحله نخست ذهن بازديدكنندگان را مشغول مي‌سازد، پيداكردن جاي مناسب براي پارك خودرو است.
امسال نمايشگاه عرضه مستقيم كالا در سمنان در يكي از نقاط اصلي و مركزي شهر سمنان داير شده و اين امر مشكل ترافيك را در سمنان دوچندان كرده است.
شايد بتوان نمونه‌هاي متعددي را در مقابل نمايشگاه پيدا كرد كه براي پارك خودروهاي خود مدت‌ها انتظار مي‌كشند و سرگردان شده‌اند.
خيابان‌هاي منتهي به نمايشگاه از ميدان سعدي سمنان گرفته تا نزديكي‌هاي پمپ بنزين جلالي و محور مقابل آن مملو از خودروهايي است كه صاحبان آنها به همراه خانواده‌هايشان براي بازديد از نمايشگاه به اين خيابان‌ها آمده‌اند.
كوچه‌هاي مجاور و همسايگان نمايشگاه نيز از دست بازديدكنندگان آرامش ندارند چراكه نبود جايگاه‌هاي مناسب براي پارك خودرو در فضاي جانبي نمايشگاه سبب شده است تا بسياري از رانندگان، وسايل نقليه خود را در كوچه‌ها و مقابل درب‌هاي منازل پارك كنند.
شهروندي كه در يكي از كوچه‌هاي مقابل نمايشگاه مقابل منزلش ايستاده بود، مي‌گفت: حدود نيم ساعت است كه مي‌خواهم براي خريد خودروي خود را از منزل بيرون بياورم، اما يكي از بازديدكنندگان ماشينش را رو به روي درب پاركينگ منزلم پارك كرده است.
وي كه خود را رضا كريمي معرفي كرد، افزود: نمي‌توانيم از صبح تا شب جلوي درب منزل بنشينيم تا نگذاريم كسي مقابل پاركينگ ماشينش را بگذارد.
وي كه بر فرهنگسازي در زمينه حمل و نقل و تفهيم اين مطلب كه نبايد مقابل پاركينگ خانه‌ها خودرو پارك كرد تاكيد مي‌كند: چند بار به مسئولان برگزاري نمايشگاه گفته‌ايم كه همسايگان اين خيابان‌ها از دست بازديدكنندگان آسايش ندارند و براي پاركينگ نمايشگاه تدبيري بيانديشند.

*اطلاع رساني مي‌توانست بهتر باشد
در حالي كه رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهوري بر ارتقاي اطلاع‌رساني توسط دستگاه‌هاي دولتي درباره برنامه‌هايي كه توسط دولت اجرا مي‌شود تاكيد دارند، اين دغدغه همواره وجود داشته است كه عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي به طور كامل و مطلوب به آگاهي عموم مردم نمي‌رسد.
اين وضع همچون ساير بخش‌ها در اطلاع‌رساني از برپايي نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم كالا در استان سمنان كه در شهرهاي مختلف برپا شده است نيز وجود دارد و مسئولان برگزار كننده توجه چنداني به تبليغات موثر و جذب مردم نكرده‌اند.
گرچه مصاحبه‌هايي با اصحاب رسانه درباره برگزاري نمايشگاه هاي رمضانه آن هم با خودجوشي خبرنگاران انجام شده است، اما اين نكته به هيچ وجه لازم به نظر مي‌رسد.
يكي از شهرونداني كه در نمايشگاه پاييزه سمنان حضور داشت، در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس گفت: چهار روز از زمان برپايي اين نمايشگاه مي‌گذرد و ما و خانواده همسرم تازه به طور اتفاقي از برگزاري نمايشگاه عرضه مستقيم كالا در سمنان باخبر شديم.
نرجس ايماني افزود: گرچه خريدهايمان را از بازار انجام داده بوديم، اما برايمان جالب بود تا در نمايشگاه حضور يابيم و اگر كالاي مناسبي پيدا كرديم بخريم.
وي با بيان اينكه در نمايشگاه‌هاي بزرگ همواره صدا و سيما و روزنامه‌ها تبليغات بسياري براي جذب مردم انجام مي‌دهند و تابلوهاي اطلاع‌رساني در نقاط مختلف و پرتردد شهر نصب مي‌شود، افزود: امسال در شهر تبليغات چنداني نشده است و از صدا و سيما نيز چيزي نشنيده‌ايم.
يك بازديدكننده ديگر نيز گفت: ما تازه امروز از طريق خانواده عمويم مطلع شديم كه اين نمايشگاه برپا شده است و براي بازديد با فرزندانم به نمايشگاه آمديم.
علي منصوري افزود: از مسئولان مي‌خواهيم درباره برگزاري نمايشگاه‌هايي كه براي خانواده‌ها مهم است همچون نمايشگاه عرضه مستقيم كالا بيشتر اطلاع‌رساني كنند تا مردم به خوبي از زمان برگزاري نمايشگاه آگاهي يابند.
وي تصريح كرد: ما در حالي به نمايشگاه آمديم كه نمي‌دانستيم غرفه‌ها تا چه ساعتي گشوده است و كمتر از نيم ساعت ديگر درهاي نمايشگاه بسته خواهد شد.

*شعارهاي غرفه‌داران با محصولات همخواني ندارد
بسياري از شعارهايي كه مسئولان قبل از برگزاري نمايشگاه درباره كيفيت و كميت كالاهاي ارائه شده در نمايشگاه پاييزه امسال مي‌دادند با آنچه در واقعيت مي‌بينيم، همخواني ندارد.
در اين بين غرفه‌داران نيز مطالبي را به مشتريان مي‌گويند و در روي پارچه نوشته‌هاي بزرگ شعارهايي را نوشته‌اند كه به هيچ وجه درست و منطقي نيست.
آنها همواره هنگام مراجعه بازديدكنندگان از كيفيت بالاي محصولات عرضه شده و تخفيف در قيمت مي‌گويند.
در يكي از غرفه‌ها نوشته شده بود: «محصولات درجه يك را از ما بخواهيد»، رفتم تا ببينم محصول درجه يك توزيع شده چيست، اما كالاهايي را يافتم كه چندان كيفيتي نداشت.
نوشابه‌هايي عرضه شده بود كه نام تجاري آنها را براي نخستين‌بار مي‌ديدم، بيسكويت و كيك‌هايي كه هنگامي كه باز كردم طعم چندان دلپذيري نداشتند و ... بالاخره فهميدم درست است كه مي‌گويند هميشه مي‌توان شعارها را خيلي خوب سر داد، اما عمل نكرد.
در غرفه‌اي ديگر خواندم: «عرضه كالا با 20 درصد تخفيف»، جلوتر رفتم و خواستم كالايي را به عنوان نمونه قيمت كنم؛ رب گوجه فرهنگي با فلان مارك كه رويش قيمت مصرف كننده 16 هزار ريال زده شده بود و غرفه‌دار هنگام محاسبه همان قيمت را برايم حساب كرد.
از تخفيف 20 درصدي پرسيدم، اما غرفه‌دار جوان پاسخ جالبي داد، وي گفت: قيمت‌هاي درج شده روي كالا براي خريدهاي قبلي است و اكنون قيمت‌هاي جديد حدود 17 هزار و 500 ريال است كه آن يك هزار و 500 ريالش را مي‌توانيد تخفيف حساب كنيد.

*ارزاني، كيفيت و تنوع محصولات؛ سه مولفه اصلي نمايشگاه
گرچه مسئولان هنگام گشايش نمايشگاه رمضانه امسال گفته بودند كالاهايي كه در اين نمايشگاه عرضه مي‌شود به منظور ايجاد تعادل در بازار، جلوگيري از افزايش قيمت‌ها و نيز تامين رفاه حال مشتريان با تخفيف‌هاي ويژه حداقل 10 درصد محاسبه خواهد شد، اما هنگام خريد با نرخ‌هايي مواجه شديم كه با بازار آزاد فرقي نداشت.
بسياري از اين قيمت‌ها با تعرفه كالاهاي مرغوب‌تر بازار يكسان بود و نظارتي نيز بر كنترل قيمت‌ها براي اجراي وعده‌هاي داده شده وجود نداشت.
از غرفه‌داري پرسيدم چرا تخفيف نمي‌دهيد، گفت: قيمت‌ها مقطوع است و ما اينجا قرار نيست كالاهايمان را به حراج بگذاريم كلي براي اجاره غرفه به بازرگاني پول داده‌ايم و تا امروز هم فروش چنداني نداشته‌ايم كه بخواهيم سود كلان داشته باشيم و به مشتريان تخفيف چند درصدي بدهيم.
جالب است بدانيد در نمايشگاه عرضه مستقيم كالا در سمنان چند شركت دولتي هم حضور داشتند و كالاهاي خود را عرضه كردند كه آنها هم تسهيلات چنداني براي مشتريان قائل نبودند و فقط يك شركت پنج درصد تخفيف هنگام خريد كالا اعمال مي‌كرد.
يكي از شهروندان سمناني كه مقاديري شوينده و لوازم بهداشتي از نمايشگاه سمنان خريد كرده بود، درباره قيمت‌ها به خبرنگار فارس گفت: قيمت بيشتر اجناس ارائه شده در اين نمايشگاه تفاوت چنداني با بيرون نداشت در حالي كه عمدتا در نمايشگاه‌هاي تابستانه يا پاييزه كالاها با تخفيف‌هاي ويژه به دست مردم مي‌رسد.
مژده حميدي كه از خريدهايش چندان رضايتي نداشت، افزود: قيمت شوينده‌ها را دقيقا براساس همان چيزي كه روي آنها نوشته بود برايم حساب كردند و پودر رختشويي را بسته‌اي 500 تومان و پودر ماشين لباسشويي را بسته‌اي 700 تومان خريدم.
اين شهروند سمناني در ارتباطه با تنوع محصولات و كيفيت كالاهاي عرضه شده در نمايشگاه سمنان گفت: كالاهاي زيادي را در نمايشگاه آورده بودند و تنوع محصولات خوب بود، اما كيفيت بسياري از كالاهايي كه در اين نمايشگاه ارائه شد چندان مورد پسند مردم نيست به هر حال مي‌توان آنچه را كه مورد نياز است، خريد كرد.
وي گفت: اجناس غيرضروري مثل ماساژور بدن و اسفنج رفع كمردرد و ... در نمايشگاه توسط غرفه‌داران ارائه شده بود كه كالاي اساسي مورد نياز مردم نيست و مسئولان مي‌توانستند به جاي اين كالاها، مواد غذايي متنوع را در نمايشگاه ارائه كنند.
حميدي افزود: واحد بازرسي و نظارت سازمان بازرگاني كه در نمايشگاه مستقر است به خوبي به مشكلات مردم پاسخ مي‌داد و از آنها مي‌خواست اگر شكايتي دارند، بنويسند تا پيگيري شود.

*چهار نمايشگاه در استان، حاصل تلاش‌هاي بازرگاني
امسال به مناسبت ماه مبارك رمضان، چهار نمايشگاه عرضه مستقيم كالا در شهرهاي مختلف استان سمنان برپا شده است.
رئيس سازمان بازرگاني استان سمنان در اين باره گفت: اين نمايشگاه‌ها به منظور تنظيم بازار، تامين نيازهاي مصرفي و جلوگيري از افزايش قيمت‌ها در ماه مبارك رمضان داير شده است.
اكبر طالب‌پور گفت: در اين نمايشگاه‌ها بيش از 200 غرفه وظيفه عرضه مواد غذايي را برعهده دارند.
وي ادامه داد: در اين نمايشگاه‌ها، بازرسان سازمان بازرگاني استان سمنان به صورت دائم حضور و بر عرضه محصولات و قيمت كالاها نظارت دارند.
رئيس سازمان بازرگاني استان سمنان تصريح كرد: علاوه بر اين بازرسان، مجامع امور صنفي نيز در غرفه‌اي بر فعاليت غرفه‌ها نظارت مي‌كنند.
وي اظهارداشت: در ماه‌هاي اخير افزايش تورم و نرخ كالاهاي اساسي به طور عمده تحت تاثير قيمت‌هاي جهاني انجام شده است.
طالب‌پور اضافه كرد: افزايش گروه‌هاي بازرسي و ايجاد مراكز توزيع مستقيم ميوه و تره‌بار در ميدان‌هاي مختلف شهرهاي استان سمنان و پيش‌بيني و تامين كالاهاي اساسي مردم براي ماه مبارك رمضان امسال از برنامه‌هاي سازمان بازرگاني سمنان است.
رئيس سازمان بازرگاني استان سمنان ابراز اميدواري كرد، با تصميمات اتخاذ شـده، روند مناسب‌تري در حوزه تنظيم بازار اتخاذ و اجرايي شود.
نمايشگاه پاييزه عرضه مستقيم كالا در شهرستان گرمسار نيز به منظور تنظيم بازار، تامين نيازهاي مصرفي و جلوگيري از افزايش قيمت‌ها در ماه مبارك رمضان داير شده است.
در اين نمايشگاه‌ها بيش از 20 غرفه وظيفه عرضه مواد غذايي را برعهده دارند.
در نمايشگاه پاييزه عرضه مستقيم كالا در گرمسار، بازرسان بازرگاني شهرستان گرمسار به صورت دائم حضور و بر عرضه محصولات و قيمت كالاها نظارت دارند و علاوه بر اين بازرسان، مجامع امور صنفي نيز در غرفه‌اي بر فعاليت غرفه‌ها نظارت مي‌كنند.
اقلام ارائه شده در اين نمايشگاه با 15 تا 20 درصد تخفيف به مردم عرضه مي‌شود.
نمايشگاه پاييزه عرضه مستقيم كالا در گرمسار كه در جوار سينما ابريشم اين شهر داير شده، تا 25 شهريور ماه همه روزه صبح‌ها از ساعت 9 تا 13 و عصرها از ساعت 17 تا 21 به روي بازديدكنندگان وده است.

*سخن آخر
به هر حال برابر ماده 15 قانون نظام صنفي و به منظور رعايت حقوق مصرف كنندگان همه افراد شاغل در صنوف عرضه‌كننده كالاها و خدمات مكلف هستند تا با الصاق برچسب روي كالا يا نصب نرخ‌نامه در محل كسب، قيمت واحد كالا را به طور روشن و مكتوب و به گونه‌اي كه براي همگان قابل ديدن باشد، اعلام كنند و نمايشگاه‌هاي رمضانه نيز از اين قانون مستثني نيستند.
شايد نصب اين برچسب‌ها بهانه‌اي باشد تا بازرسان سازمان بازرگاني استان سمنان نيز بتوانند به خوبي با متخلفان برخورد كنند.
براساس آنچه اعلام شده است، بازرسان واحدهاي بازرسي و نظارت بر اصناف سازمان بازرگاني سمنان در صورت رعايت نشدن اين قانون در نمايشگاه عرضه مستقيم كالا در سمنان با واحدهاي متخلف برابر قانون رفتار خواهند كرد.
................................................
گزارش از: مرتضي مزيناني‌صفابين
خبرنگار فارس در استان سمنان
................................................
انتهاي پيام/ش
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن