تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به خدايى كه جانم در اختيار اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815215449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زن‌ها از چند هزار سال پیش آرایش می‌کردند؟!


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: پروفسور Joao Zilhao باستان شناس از دانشگاه بریستول در انگلستان که این تحقیق را انجام داده است در این باره گفت: ما ظروفی را پیدا کردیم که انسان‌های اولیه برای...

بسیاری از انسان‌ها فکر می‌کنند به کار بردن محصولات آرایشی فقط در عصر مدرن امروزی رواج پیدا کرده است اما تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد در بیش از 50 هزار سال پیش انسان‌ها از مواد آرایشی استفاده می کردند.

بر اساس گزارشی که توسط تیم آکادمی ملی علم ارائه شده است دانشمندان ظروفی را پیدا کردند که انسان‌های اولین در هزاران سال پیش برای نگهداری محصولات آرایشی خود از آن استفاده می‌کردند.

پروفسور Joao Zilhao باستان شناس از دانشگاه بریستول در انگلستان که این تحقیق را انجام داده است در این باره گفت: ما ظروفی را پیدا کردیم که انسان‌های اولیه برای نگهداری و ترکیب کردن مواد رنگی برای آرایش کردن خود استفاده می‌کردند. به این ترتیب ما برای اولین بار به شواهدی دست پیدا کردیم که نشان می‌دهد انسان‌های اولیه نیز علاقه زیادی به آرایش کردن داشتند.

آن‌ها برای ساخت محصولات آرایشی دستورالعمل‌های پیچیده ای را اجرا می‌کردند و بر خلاف باور بسیاری این آرایش کردن فقط محدود به رنگ کردن قسمت‌های مختلف صورت و بدن نبوده است.

این دانشمندان مواد زرد رنگی را پیدا کردند که مشابه با کرم‌هایی عمل می‌کرد که امروزه به عنوان بیس مواد آرایشی به کار می‌رود و قبل از آرایش کردن روی پوست صورت قرار می‌گیرد.

هم چنین بسیاری از انسان‌های اولیه از صدف‌های روشن، رنگی و شکل دار به عنوان جواهرات استفاده می‌کردند.
تا به امروز بسیاری فکر می‌کردند فقط انسان‌های مدرن امروزی آرایش می‌کنند، اما تحقیقات نشان می‌دهد سابقه آرایش کردن به چند ده هزار سال پیش باز می‌گردد.



khabaronline.ir





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن