تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816438959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اثرات روزه در بيماران مبتلا به اختلالات عصبي


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: اثرات روزه در بيماران مبتلا به اختلالات عصبي متخصصان از اثرات روزه در بيماران مبتلا به اختلالات عصبي مي گويند:

ام اس مانعي براي روزه گرفتن نيست
بيش از 90 درصد مبتلايان به صرع قادر به روزه داري نيستند
فراد مبتلا به سردردهاي ميگرني، با احتياط روزه بگيرند
روزه در پيشگيري از پيشرفت آلزايمر مؤثر است
مبتلايان به پاركينسون مي توانند روزه بگيرند

ماه رمضان بهترين فرصت براي كسب شرايط مناسب جسمي و رواني است كه در اين ميان بيماران مبتلا به اختلالات و مشكلات مغزي و عصبي از جمله مبتلايان به ام اس، صرع، سردردهاي ميگرني، آلزايمر و پاركينسون با توجه به شرايط خاص جسمي و روحي خود و توصيه هاي پزشك معالج، مي توانند شرايط روزه داري را در خود فراهم كرده و از فيوضات و بركات عظيم اين ماه عزيز كه همانا تلطيف جسم و روح است بهره مند شوند.








حميد نجاري متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: بيماري هاي رواني و مغز و اعصاب از مشكلات بسيار شايع در بين مردم است و ماه مبارك رمضان يك فرصت ايده آل براي به دست آوردن شرايط عصبي و رواني مناسب است.


وي با بيان اينكه ام اس از شايعترين اختلالات عصبي شناختي به ويژه در بين جوانان است افزود: ام اس با عوامل بسياري مرتبط است و شكي نيست كه در سيستم اعصاب مركزي مغز و نخاع مشكلات جدي و اساسي به وجود مي آورد.


نجاري ادامه داد: ام اس انواع متنوعي دارد و بيشتر مبتلايان به آن با نظر پزشك معالج مي توانند در ماه رمضان روزه بگيرند.


وي با اشاره به اينكه ام اس مانعي براي روزه گرفتن نيست، يادآور شد: چون بيشتر مبتلايان به ام اس دچار گرفتگي در سيستم اعصاب مركزي مي شوند لذا مي توان با استفاده از داروهايي كه اثرات طولاني تري داشته و با استفاده از تعداد كمتر دوزهاي دارويي،بيماري را تحت كنترل در آورند.


نجاري خاطرنشان كرد: در مبتلايان به مراحل پيشرفته ام اس امكان عود و تشديد بيماري و نيز ناتواني و ضعف و برخي ديگر از اختلالات جسمي وجود دارد.


وي افزود: اين افراد در صورت مشورت با پزشك معالج مي توانند چند روزي به طور آزمايشي روزه بگيرند و در صورتي كه بيماري شان تشديد نشد و علايم بيماري فروكش كرد قادرند تا بقيه روزهاي ماه مبارك رمضان نيز روزه بگيرند.




*بيش از 90 درصد مبتلايان به صرع قادر به روزه داري نيستند

سعيد ترابيان زاده متخصص مغز و اعصاب نيز گفت: صرع يك اختلال مزمن و شديد در عملكرد مغز است كه اگر چه برخي از متخصصان علت آن را اختلال ساختماني در مغز مي دانند،اما در بيشتر موارد علت اين بيماري به طور دقيق معلوم نيست.


وي با بيان اينكه افراد مبتلا به صرع نيازمند مصرف منظم روزانه داروهاي ضد تشنج هستند، افزود: بيش از 90 درصد مبتلايان به صرع به علت مصرف چند نوبت دارو در روز قادر به روزه داري نيستند.


ترابيان زاده تأكيد كرد: افراد مصروعي كه در روز يك يا حداكثر دو نوبت دارو مصرف مي كنند مي توانند با مشورت پزشك معالج اين داروها را در هنگام سحر و افطار استفاده كرده و روزه بگيرند.


وي يادآور شد: بيشتر مبتلايان به صرع در روز بيش از دو نوبت دارو مصرف مي كنند كه اين افراد قادر به روزه گرفتن نيستند و اصرار آنها بر روزه داري و كاهش نوبت هاي مصرف دارو مي تواند به عود و تشديد بيماري منجر شود.


ترابيان زاده خاطرنشان كرد: امروزه كنترل بيشتر انواع صرع ها امكانپذير است و مبتلايان به اين اختلال عصبي با رعايت دقيق اصول درماني در ماه هاي قبل از ماه مبارك رمضان مي توانند تا حد قابل توجهي شرايط روزه داري در اين ماه را در خود فراهم كنند.




* افراد مبتلا به سردردهاي ميگرني، با احتياط روزه بگيرند

پژمان جوانشير متخصص اعصاب و روان نيز گفت: ميگرن، سردردي است که در اثر نوعي گشاد شدن ناگهاني عروق مغزي به وجود مي آيد و باعث تهوع، حساسيت به نور و صدا و گاهي سرگيجه مي شود.


وي، با اشاره به اينکه يک ميگرن شديد تمامي ابعاد زندگي بيماران را تحت تأثير قرار داده و باعث از کارافتادگي و اختلال شديد در زندگي روزمره فرد مي شود،افزود: داروهاي پيشگيري کننده، توالي حملات سردرد را تا حد زيادي کاهش داده و از تکرار، زمان طول کشيدن و شدت ميگرن مي کاهند.


جوانشير، ادامه داد: بيشتر مبتلايان به سردردهاي ميگرني مي توانند با نظر پزشک روزه بگيرند و داروهاي مورد نياز خود را در ساعت هاي منظم در هنگام سحر و افطار مصرف کنند.


وي، با بيان اينکه گرسنگي طولاني مدت در برخي از مبتلايان به سردردهاي ميگرني مي تواند باعث عود بيماري شود،افزود: بيماران ميگرني با علايم شديد و در مراحل پيشرفته بيماري، به علت اينکه در معرض آسيب هاي مغزي قرار دارند، نبايد روزه بگيرند.


جوانشير، يادآور شد: مطالعات نشان مي دهند که بيش از يک سوم مبتلايان به ميگرن، آنقدر دچار حملات سردرد نمي شود تا مجبور به تجويز انواع داروهاي پيشگيري کننده شوند، لذا اين افراد مي توانند بدون هيچ گونه نگراني در ماه مبارک رمضان روزه بگيرند.
وي افزود: افرادي که بيماري آشکار عصبي يا رواني دارند و افرادي که دچار سردردهاي زياد مي شوند، بايد در مورد روزه گرفتن با متخصصان اعصاب و روان مشورت کنند.






* روزه در پيشگيري از پيشرفت آلزايمر مؤثر است

همچنين مهيار مهين شفيعي، متخصص مغز و اعصاب گفت: آلزايمر مهمترين و معمولي ترين بيماري مخرب اعصاب است که افراد مسن و سالمند، بسيار بيشتر از ديگران در معرض ابتلا به اين بيماري مغزي و عصبي هستند.


وي، با بيان اينکه بيماري آلزايمر درمان خاصي نداشته و در بيشتر موارد باعث کاهش شديد کيفيت زندگي مبتلايان مي شود، افزود: در عين حال اين بيماري قابل پيشگيري است و با انواع روش هاي دارويي و غير دارويي مي توان آن را کنترل کرد.
مهين شفيعي، با اشاره به اينکه روزه گرفتن در مبتلايان به آلزايمر با نظر پزشک معالج امکان پذير است، اظهار داشت: برخي از مطالعات نشان مي دهند که روزه در افراد مبتلا به آلزايمر نه تنها از گسترش و پيشرفت بيماري پيشگيري مي کند، بلکه امکان بروز اين بيماري عصبي را نيز تا حد بسيار زيادي کاهش مي دهد.


وي ادامه داد: هنگامي که روزه دار در طول روز بيش از 14 ساعت از خوردن و‌ آشاميدن پرهيز مي کند، بلافاصله پس از خوردن و آشاميدن در هنگام افطار، تحريکات مغزي در آن ها به حداکثر مي رسد که اين امر باعث فعال شدن مغز شده و احتمال ايجاد اختلال در سلول هاي مغزي و عصبي را کاهش مي دهد.


مهين شفيعي، يادآور شد: در عين حال افرادي که آلزايمر در آن ها تا حد زيادي پيشرفت کرده است، به علت اينکه گرسنگي و تشنگي طولاني مدت در آن ها باعث تشديد بيماري مي شود و همچنين به خاطر ضرورت مصرف منظم دارو نبايد روزه بگيرند.




*مبتلايان به پارکينسون مي توانند روزه بگيرند

محمد علي مظعمي، متخصص مغز و اعصاب نيز گفت: پارکينسون يک بيماري مزمن و هميشه در حال پيشرفت است و بعد از آلزايمر، معمولي ترين بيماري مخرب سيستم عصبي بدن به شمار مي آيد.


وي افزود: علايم اوليه پارکينسون به مرور زمان بدتر و وخيم تر مي شوند که در عين حال با رعايت اصول درماني و نيز تغذيه مناسب، مي توان جلوي پيشرفت بيماري را گرفته و آن را تحت کنترل درآورد.


معظمي، با اشاره به اينکه مبتلايان به پارکينسون، منعي براي روزه داري ندارند، اظهار داشت: در عين حال در برخي افراد روزه دار باعث بروز علايم مغزي و عصبي ناگهاني مي شود که در اين حالت نبايد اصراري بر ادامه روزه داري داشت و بلافاصله بايد درمان دارويي را آغاز کرد.


وي تصريح کرد: نقش تغذيه مناسب و صحيح در پيشگيري از تشديد و گسترش پارکينسون انکار ناپذير است و مبتلايان به اين بيماري، در ايام ماه مبارک رمضان با رعايت اصول تغذيه اي صحيح، مي توانند روزه گرفته و از فيوضات اين ماه بزرگ بهره مند شوند.


معظمي، با بيان اينکه مصرف انواع ويتامين هاي C، E و B، در هنگام سحر و افطار براي مبتلايان به پارکينسون بسيار مفيد است، خاطرنشان کرد: مواد غذايي حاوي کلسيم و نيز مصرف متعادل کربوهيدرات ها و کاهش مصرف پروتئين ها و همچنين انجام فعاليت هاي بدني و ورزش نيز در افراد مبتلا به پارکينسون مناسب بوده و تحمل روزه داري در آن ها را آسانتر مي کند
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 404]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن