تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817106043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفتگوي ويژه حامد كرزاي رييس جمهور افغانستان با الاتحاد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: گفتگوي ويژه حامد كرزاي رييس جمهور افغانستان با الاتحاد
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/06/20
رييس جمهوري افغانستان كه براي شركت در مراسم سوگند اصف زرداري رييس جمهوري جديد پاكستان به اسلام اباد سفر كرده بود در گفتگوي ويژه با خبرنگار روزنامه الاتحاد امارات تاكيد كرد از اين پس در قبال اشتباهات نيروهاي غربي
در افغانستان و بمباران مناطق مسكوني از سوي انها كوتاه نخواهيم امد.
به گزارش سايت اينترنتي روزنامه الاتحاد امارات حامد كرزاي رييس جمهوري افغانستان به نيروهاي ائتلاف غربي در كشورش درباره پيامدهاي ادامه يافتن اشتباهات انها و ادامه بمباران روستاهاي افغانستان كه به قرباني شدن شمار زيادي از مردم بي گناه اين كشور انجاميد هشدار داد. كرزاي افزود ادامه اين اشتباهات ممكن است به از هم پاشيده شدن تلاش ها براي مبارزه با تروريسم بينجامد.
رييس جمهوري افغانستان كه با روزنامه الاتحاد سخن مي گفت خواستار استفاده از سازوكار جديدي در همكاري هاي بين دولت افغانستان و نيروهاي ائتلافي غربي به منظور تضمين تكرار نشدن بمباران غير نظاميان افغان شد و تاكيد كرد كه كشورش از اين پس دربرابر اشتباهات نيروهاي غربي در افغانستان مماشات نخواهد كرد.
كرزاي خاطر نشان ساخت كه در چند سال گذشته با جديت تلاش كرديم ساز وكار عملي جديدي در زمينه همكاري با نيروهاي خارجي ارائه كنيم. معيارهاي جديد براي ممانعت از بمباران مناطق مسكوني افغانستان و نيز جلوگيري از ورود و يورش نيروهاي خارجي به منازل مسكوني افغان ها به ويژه در هنگام شب و بازداشت افراد غير نظامي وجود دارد بنابراين درباره اشتباهات بعدي انها تسامح به خرج نخواهيم داد.
حامد كرزاي كه پيش از اغاز مراسم سوگند رياست جمهوري عاصف زرداري در اسلام اباد سخن مي گفت خاطر نشان كرد كه مرحله جديدي در روابط بين كابل و اسلام اباد به منظور تضمين همكاري هاي وسيع تر و گسترده تر براي مقابله با تروريسم كه هر دو كشور را تهديد مي كند اغاز شده است.
وي درباره كمك هاي خارجي به افغانستان به ويژه در كنفرانس پاريس گفت از نتايج كنفرانس پاريس بسيار خرسنديم و بايد از فرانسه كه برگزار كننده اين كنفرانس است و امارات متحده عربي به سبب كمك 250 ميليون دلاري اش به افغانستان قدرداني كنيم. به طور قطع كمك هاي بين المللي كه قول اعطاي انها به افغانستان شده به تدريج پرداخت خواهد شد.
وي شدت گرفتن عمليات انتحاري و عمليات مسلحانه ضد نيروهاي افغاني و نيروهاي ائتلاف بين المللي در اين كشور را ناشي از ان دانست كه از همان اغاز با ريشه هاي تروريسم به شكل گسترده و فراگير برخورد نشد. وي خواستار حمايت از دولت افغانستان و تلاش هاي ان و تقويت توانمندي نيروهاي پليس و ارتش افغانستان براي مقابله با تروريسم شد و تصريح كرد كه حمايت از موسسات و نهادهاي كشوري و جامعه مدني مي تواند به محدود و محصور شدن تروريسم و تروريست هايي كه با همكاري طالبان فعاليت مي كنند كمك كند.كرزاي افزود جنبش طالبان در افغانستان علاوه بر عرب هاي تندرو و افراطي همچنين افرادي از تابعيت ديگر كشورها را نيز جذب كرده و ويژگي مشترك همه انها افراط گري است كه به معضلي جهاني تبديل شد و براي از بين بردن ان به همكاري همه كشورها نياز است.
رييس جمهوري افغانستان درباره كشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان و تاكيد گزارش هاي بين المللي بر افزايش يافتن كشت اين مواد در افغانستان گفت در حقيقت افغانستان موفقيت زيادي در كاهش توليد مواد مخدر داشته است به گونه اي كه در 20 ايالت از 34 ايالت افغانستان يا اقدام به از بين بردن مزارع كشت مواد مخدر كرديم و يا ميزان كشت اين مواد را در انها به شكل چشمگيري كاهش داديم. به هر حال كشت مواد مخدر از مشكلات برخي از ايالت هاي افغانستان
است . البته تنها در يكي از ايالت هاي افغانستان مواد مخدر به ميزان بسيار زيادي توليد مي شود . بايد توجه داشت هركجا كه دولت و حاكميت كامل ان حضور داشته باشد، مواد مخدر در ان جا ريشه كن و از بين رفته است و هر كجا كه تروريست ها و طالبان حضور داشته و يا شاهد حضور ضعيف حاكميت افغانستان بوده ايم در انجا نيز كشت مواد مخدر افزايش يافته است.
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن