تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820455594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علي مطهري: تنها 8 امضاء ديگر براي سوال از رئيس‌جمهور نياز است


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: علي مطهري: تنها 8 امضاء ديگر براي سوال از رئيس‌جمهور نياز است
به هنگام گرفتن امضا از نمايندگان تاكيد شد كه هر كس كه قصد واقعي دارد طرح سئوال از رئيس جمهور را امضا كند، بنابراين افرادي كه اين طرح را امضا كرده‌اند مطمئنا افرادي نيستند كه از امضاي خود منصرف شوند.
آفتاب: علي مطهري با بيان اينكه حدنصاب براي حضور و پاسخگويي رئيس‌جمهور در مجلس حداقل 72 نماينده است، گفت: «تا كنون 64 نماينده طرح سئوال از رئيس جمهور را امضا كرده‌اند و تعداد امضاها مطمئنا امروز به حد نصاب لازم خواهد رسيد».

به گزارش خبرنگار پارلماني آفتاب، علي مطهري، نماينده مردم تهران در مجلس، در حاشيه جلسه علني روز چهارشنبه مجلس شوراي اسلامي، ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: «ممكن است پس از به حدنصاب رسيدن تعداد امضاها براي طرح سوال از رئيس جمهور، براي نشان دادن حسن نيت به رئيس جمهور فرصت بدهيم تا سكوت خود را بشكند».

مطهري در عين حال تصريح كرد: «اگر رئيس‌جمهور پاسخي نداد، آن‌گاه طرح سوال را تقديم هيأت رئيسه مجلس مي كنيم».

وي درپاسخ به اين سئوال كه آيا امكان دارد همانند استيضاح وزير آموزش و پرورش امضا كنندگان از اقدام خود منصرف شوند، تاكيد كرد: «به هنگام گرفتن امضا از نمايندگان تاكيد شد كه هر كس كه قصد واقعي دارد طرح سئوال از رئيس جمهور را امضا كند، بنابراين افرادي كه اين طرح را امضا كرده‌اند مطمئنا افرادي نيستند كه از امضاي خود منصرف شوند».

نماينده تهران با بيان اينكه «چون به رئيس جمهور علاقمنديم، مي خواهيم از وي سئوال كنيم»، افزود: «معتقديم سؤال از رئيس جمهور بايد از حالت تابو خارج شود، زيرا اين بحث براي تقويت دولت و شخص رئيس جمهور مفيد است».

مطهري در ادامه با اشاره به اينكه «ما هرگز با اين موضوع قصد جنجال‌آفريني نداريم»، خاطر نشان كرد: «برخي طرح سوال از رئيس‌‏جمهور را جنجال آفريني مي‌‏دانند كه اين امر درست نيست چون كار ما ايجاد جنجال نيست مگر آنكه روزنامه‌‏ها آن را تبديل به جنجال كنند».

علي مطهري كه طرح سوال از رئيس‌‏جمهور را به دليل اظهارات رحيم مشايي طراحي كرده است، در واكنش به نطق پيش از دستور روز گذشته حميد رسايي گفت: «ايشان به طور علني با طرح سوال از رئيس‌‏جمهور مخالفت كرده و خودشان را وكيل الدوله معرفي كرده‌‏اند».

مطهري تاكيد كرد طرح سوال نمايندگان از رئيس‌‏جمهور در خصوص مسائل فكري است.

وي با اشاره به مخالفت برخي نمايندگان مخالف اين كار هستند گفت: «امضاكنندگان اين طرح، سوال از رئيس‌‏جمهور را به نفع احمدي نژاد،‌‏ دولت و اصولگرايي مي‌‏دانند».

مطهري در تشريح اين موضوع افزود: «چون معني اصولگرايي اين است كه با يكديگر رو در بايستي نداشته باشيم و روي اصول پايمال شده بايستيم وگر نه زد و بندهاي سياسي رخ مي‌‏دهد كه ما با آن مخالفيم».

به گفته وي، در ذهن جامعه اين سوال وجود دارد و احمدي‌‏نژاد بايد حدود خود را در قبال اظهارات مشايي بشكند و به سوال نمايندگان و تمامي آحاد جامعه پاسخ دهد.
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن