تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819509425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مصطفي پور اعلام كرد:تسهيلات 5 ميليون توماني براي صنوف و كسبه/ استفاده 40 هزار نفر از تسهيلات بانك قرض الحسنه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مصطفي پور اعلام كرد:تسهيلات 5 ميليون توماني براي صنوف و كسبه/ استفاده 40 هزار نفر از تسهيلات بانك قرض الحسنه
مديرعامل بانك قرض الحسنه مهر ايرانيان با بيان اينكه تاكنون 40 هزار نفر از تسهيلات بانك استفاده كرده اند، گفت: اين بانك به صنوف و كسبه تا سقف 50 ميليون ريال تسهيلات پرداخت مي كند.

به گزارش خرنگار مهر، غلامرضا مصطفي پور امروز در نشستي با خبرنگاران در بيان عملكرد فعاليت بانك قرض الحسنه مهر ايرانيان با اشاره به اخذ مجوز رسمي فعاليت اين بانك از بانك مركزي گفت: اين بانك در مدت بيش از 8 ماه فعاليت به دليل نداشتن مجوز فعاليت خود را بر جذب پس انداز قرض الحسنه متمركز كرده بود.

مديرعامل بانك قرض الحسنه مهر ايرانيان با اشاره به اينكه اين بانك در بدو فعاليت كار خود را با 300 شعبه مستقل با 850 نفر كارمند و 1700 باجه دو منظوره با 1700 نفر كارمند آغاز كرده است، افزود: به دليل تثبيت امور ضرورت داشت كه تعديلي در شعب مستقل و تعميق در شعب دو منظوره كه در بانك ملي ايران متمركز شده بود، ايجاد شود.

وي اضافه كرد: در بدو تاسيس بانك نظريه هايي از سوي مسئولان مطرح شد كه كل منابع قرض الحسنه بانكها در بانك قرض الحسنه متمركز شود، با اين فرض نيز نياز بود كه شعب به صورت گسترده در سطح كشور فعاليت كنند و شعب دو منظوره فعاليت اقتصادي انجام دهند كه اين موضوع محقق نشد. برهمين اساس، در نهايت مقرر شد هم بانك ملي و هم بانك قرض الحسنه در همان فضاي فيزيكي فعاليت داشته باشند و اين واحدها تبديل به واحد مستقل شدند.

مصطفي پور در ادامه از تدوين دستور العملي در اين خصوص به منظور تحقق هدف مستقل كردن شعب دو منظوره و كاهش هزينه ها خبرداد و افزود: به موجب اين دستور العمل امكان تاسيس شعبه در مراكز جمعيتي همچون سازمانها، بيمارسانها و غيره به وجود آمد تا از اين طريق شعب دو منظوره نيز متمركز شود.

وي با بيان اينكه هم اكنون تعداد شعب مستقل اين بانك به 250 شعبه رسيده كه 190 شعبه آن به صورت آن لاين به فعاليت مشغول هستند، تصريح كرد: تسهيلات بانك به بخشهاي كمك هزينه ازدواج، جهيزيه، درمان بيماري، تحصيلات دانشگاهي، تعمير مسكن، تامين مسكن، خريد تجهيزات واحدهاي خدماتي و توليدي كوچك اشتغالزا، تسهيلات به كسبه و صنوف كوچك تعلق مي گيرد.

مديرعامل بانك قرض الحسنه مهر ايرانيان از ميزان افزايش وام اين بانك از 10 ميليون ريال به 20 ميليون ريال خبرداد و افزود: البته براي صنوف و كسبه تا سقف 50 ميليون ريال توسط اين بانك تسهيلات پرداخت مي شود.

وي از برنامه ريزي براي جذب 700 نفر نيروي جديد براي بانك خبرداد و تصريح كرد: همچنين براي اجراي سيستم بانكداري يكپارچه در بانك نيز برنامه ريزي شده است.

مصطفي پور تعداد حسابهاي قرض السحنه بانك را از ابتداي فعاليت تا 10 شهريور ماه سال جاري 125 هزار حساب و مانده منابع را 530 ميليارد ريال اعلام و تصريح كرد: رشد منابع بانك نيز در همين مدت 190 درصد بوده كه نزديك به سه برابر شده و بيانگر استقبال مردمي از بانك است.

وي تعداد تسهيلات پرداختي بانك را نيز 7 هزارو 900 پرونده و تسهيلات پرداختي را 139 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: اگر بعد خانوار را 5 نفر در نظر بگيريم حدود 40 هزار نفر از تسهيلات بانك استفاده كرده اند.

مديرعامل بانك قرض الحسنه مهر ايرانيان همچنين رشد تسهيلات بانك را قابل توجه دانست و افزود: تا تاريخ 31 تيرماه سال جاري تعداد پرونده هاي بانك به 3 هزار پرونده رسيده و تسهيلات پرداختي نيز 60 ميليارد و 286 ميليون ريال بوده است.

وي اظهاراميدواري كرد كه منابع بانك قرض الحسنه تا پايان سال جاري به 3 هزار ميليارد ريال افزايش يابد. وي افزود: با اخذ مجوز از بانك مركزي صدور چك بانكي، چك رمز دار، وصول چك و بروات، عضويت در اتاق پاياپاي، ارائه خدمات بين المللي، صدور كار اعتباري قرض الحسنه، بن كارت و غيره توسط بانك امكان پذير شده است.

وي از برنامه ريزي براي گسترش ابزارهاي جديد خدمات الكترونيكي از جمله اعتبار در حساب جاري خبرداد و افزود: اخذ مجوز براي صدور ضانت نامه و اعتبار اسنادي را در برنامه هاي بانك گنجانده ايم.

مصطفي پور با اشاره به اينكه در ماهيت قرض الحسنه انگيزه انتفاعي وجود ندارد، گفت: تسهيلات بانك به افرادي پرداخت مي شود كه در بانك داراي حساب بوده و براي بانك شناخته شده باشند.

وي سرمايه بانك را 15 هزار ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: منابع بانك فقط منابع مردم بوده، يعني از طريق هيچ نهاد، صندوق، بانك و دولت تامين نشده است.

وي خاطرنشان كرد: صندوق مهر امام رضا(ع) هيچ سپرده اي در بانك ندارد و سهامدار بانك نيست؛ اما بانك به كليه افرادي كه توسط صندوق معرفي شده اند تسهيلات ازدواج پرداخت كرده است.

مديرعامل بانك قرض الحسنه مهر ايرانيان گفت: اين بانك هم اكنون سهامي خاص است، يعني دولتي نيست و خصوصي است و پذيره نويسي آن انجام نشده، زيرا نياز است تا دو دوره مالي براساس قانون طي شود تا تبديل به سهامي عام شود.
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن