تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816791651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشكل كنكوري‌ها برطرف مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: مشكل كنكوري‌ها برطرف مي‌شود
چنانچه وزير علوم نسبت به مشكلات كنكوري‌ها بي‌توجه باشد و نمايندگان را قانع نكند، استيضاح مي‌شود.
تجمع اعتراض‌آميز چند روزه جمعي از داوطلبان كنكور كه به رغم كسب رتبه‌هاي 2 و 3 رقمي در هيچ دانشگاهي پذيرفته نشدند، وزير علوم، تحقيقات و فناوري را به همراه جمعي از معاونانش ديروز به مجلس كشاند، در حالي كه وي وقوع هرگونه اشتباهي را از سوي سازمان سنجش و وزارت علوم انكار كرد، اما قول بررسي تك به تك شكايات را داد.
محمدمهدي زاهدي وزير علوم، تحقيقات و فناوري كه براي پاسخ به نمايندگان به مجلس فراخوانده شده بود، در پاسخ به اعتراض جمعي از داوطلبان آزمون سراسري گفت: نمي‌گويم شكايتي وارد نيست، ممكن است خطايي صورت گرفته باشد، ما هم تك‌تك شكايات را بررسي مي‌كنيم تا حقي از كسي ضايع نشود.
به گفته وي براساس سياست جديد بومي‌گزيني بعيد‌است خطايي صورت گرفته باشد، چرا كه بسياري از معترضان انتظار داشتند تنها در رشته و دانشگاه خاصي قبول شوند، ولي به‌دليل اجراي سياست جديد و كمي ظرفيت‌ها اين امر غيرممكن است.
وزير علوم در حالي به ايراد نظرات خود پرداخت كه حدود 60 نفر از داوطلبان آزمون سراسري ديروز با در دست داشتن پارچه‌نوشته و پلاكاردهايي خواستار رسيدگي نمايندگان به نابساماني‌هاي كنكور شدند، تجمع‌كنندگان كه پارچه نوشته‌هايي با مضامين «حقوق كنكوري‌ها از دست رفت»، و «رئيس‌جمهور ما، عدالت عدالت» در دست داشتند، تاكيد كردند كه با داشتن رتبه‌هاي خوب در هيچ دانشگاهي پذيرفته نشدند.

مشكل داوطلبان رتبه‌ برتر كنكور برطرف مي‌شود
قائم‌مقام وزير علوم، تحقيقات و فناوري نيز اعلام كرد: مشكل عدم قبولي داوطلبان رتبه‌ برتر كنكور برطرف مي‌شود و سازمان سنجش راهكاري براي آن تعيين خواهد كرد.
دكتر سيدمحمد حسيني با بيان اين‌كه داوطلبان معترض مي‌توانند اعتراضات خود را به سازمان سنجش اعلام كنند، گفت: تمامي موارد بموقع رسيدگي مي‌شود و حقي از هيچ كس ضايع نخواهد شد.
وي با بيان اين‌كه در طرح بومي‌سازي پذيرش دانشجو در كنكور سراسري، وزارت علوم و سازمان سنجش تنها مجري اجراي اين طرح بودند، گفت: اين مصوبه مربوط به شوراي عالي انقلاب فرهنگي است و وزارت علوم و سازمان سنجش مجري مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي هستند.
حسيني در ادامه خاطرنشان كرد: مشكل دانشجويان داراي رتبه‌‌هاي برتر كه در كنكور قبول نشده‌اند، بزودي حل خواهد شد و مشكلي براي اين دسته از داوطلبان وجود‌نخواهد داشت.
براساس اين گزارش، عبدالرسول پورعباس، رئيس سازمان سنجش نيز به خبرنگار ما گفت: من در سازمان سنجش هستم و تمام آمارها را استخراج كرده‌ام. بومي‌سازي سال‌هاست اجرا مي‌شود و اين‌كه مي‌گويند مربوط به امسال است فقط يك جوسازي است.
پورعباس با تاكيد بر اين‌كه با رتبه 915 كشوري نمي‌توان در رشته پزشكي شهرهاي بزرگ قبول شد، اضافه كرد، فردي كه چنين رتبه‌اي دارد و در شهر ايلام زندگي مي‌كند، امكان ندارد كه خارج از منطقه زندگي خود قبول شود.
وي تاكيد كرد كه بارها به دانش‌آموزان گفته تا از تمام حق انتخاب خود به‌هنگام تعيين رشته استفاده كنند و به گزينش يكصد رشته بپردازند.
پورعباس گفت: در بين اعتراض‌كنندگان ممكن است تنها 4 نفر كه از استان‌هاي كرمانشاه، ايلام و لرستان هستند و به نحوه گزينش بومي توجه نداشته‌اند و با رتبه‌هاي خوب تعداد انتخاب رشته آنان بسيار كم بوده است، با پادرمياني حق انتخاب رشته مجدد پيدا كنند.

مصوبه‌اي كه پيش از موعد اجرا شد
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به اين‌كه مصوبه‌اي راجع به بومي‌ شدن دانشگاه‌ها در شوراي انقلاب فرهنگي داشتيم، گفت: ما معتقد بوديم كه اين مصوبه بايد بيشتر مورد بررسي قرار گيرد و نامه‌اي نيز به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ارسال كرديم كه اگر قرار است اين مصوبه را جهت اجرا ابلاغ كنيد، در ابتدا به كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس ارائه دهيد تا ما پس از بررسي و بيان نقطه‌نظرات، نتيجه را به اطلاع وزارتخانه برسانيم.
علي عباسپور تهراني‌فرد گفت: متاسفانه چنين درخواستي عملي نشد و اين مصوبه ابلاغ و اجرا شده است؛ درحالي‌كه ما معتقديم اگر هم قرار بود چنين مصوبه‌اي اجرا شود بايد در دفترچه آزمون امسال عنوان مي‌شد تا داوطلبان از اين مساله مطلع مي‌شدند.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به اين‌كه بومي‌گزيني قبول شدگان در كنكور سراسري امسال در دفترچه پذيرش دانشجو اعلام نشده بود، نبايد اين مساله امسال اجرايي مي‌شد، چرا كه دفترچه آزمون قراردادي بين داوطلب و وزارت علوم است بنابراين هر اقدامي خارج از اين دفترچه بايد براي سال بعد اعلام شود.
نماينده تهران اظهاركرد: با توجه به اين مساله كه داوطلبان، انتخاب رشته را بدون اطلاع از بحث بومي‌گزيني قبول شدگان در كنكور انجام داده‌اند، با مشكلاتي روبه‌رو شدند.

شايد وزير استيضاح شود
همچنين رئيس فراكسيون دانشگاهيان مجلس گفت: چنانچه وزير علوم نسبت به مشكلات كنكوري‌ها بي‌توجه باشد و نمايندگان را قانع نكند، استيضاح مي‌شود.
مصطفي كواكبيان نماينده سمنان در مجلس گفت: مشكلات داوطلبان كنكور و اعتراض آنها نسبت به بومي‌سازي گزينش دانشجويان بررسي خواهد شد و اگر پاسخ‌هاي وزير در اين جلسه براي نمايندگان قانع‌كننده نباشد، از وزير در صحن علني مجلس سوال خواهيم كرد و اگر از اين راه قانع نشويم وزير را استيضاح خواهيم كرد.

بومي‌گزيني را به صلاح نمي‌دانيم‌
و بالاخره وزير سابق علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اين‌كه همه داوطلبان بايد در شرايط يكساني از سهميه‌ها برخوردار شوند، گفت: با توجه به اين‌كه هزينه آموزش عالي دولتي را دولت پرداخت مي‌كند، بنابراين تمامي داوطلبان از تمام نقاط كشور بايد براي ورود به آموزش عالي فرصت يكساني داشته باشند.
جعفر توفيقي با اشاره به اهميت رقابت آزاد علمي داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها، به ايسنا گفت: هر كس بيشتر تلاش مي‌كند بايد امكان دسترسي بيشتري به ظرفيت‌هاي آموزش عالي در سطح كشور داشته باشد.
وي با بيان اين‌كه بومي‌سازي بخشي از استعدادهاي خوب در مناطق محروم و دورافتاده كشور را از فرصت تحصيل در دانشگاه‌هاي ممتاز محروم مي‌كند،‌ گفت: استعدادهاي خوبي كه در مناطق محرومند و زحمت ‌كشيده و به نمرات و رتبه‌هاي بالايي از نظر علمي دست يافته‌اند، نبايد از فرصت دسترسي به ظرفيت‌هاي مطلوب محروم شوند.
وزير سابق علوم با اشاره به پيشينه مطرح شدن بحث بومي‌گزيني در گذشته، عنوان كرد: از چند سال گذشته بحث بومي‌سازي در دوره‌هاي روزانه مطرح بوده است و از همان زمان نيز از زاويه عدالت اجتماعي منتقدان زيادي داشت، در مجموع كارشناسان نظر مساعدي نسبت به آن نداشتند.
وي افزود: كارشناسان بر اين باور بودند كه بومي‌گزيني استعدادهاي كشور را از دسترسي به فرصت‌هاي آموزش عالي محروم مي‌سازد.
توفيقي با اشاره به حضور بسياري از دانشگاه‌هاي مطرح و بزرگ كشور در مراكز استان‌ها و تلاش داوطلبان نقاط كمتر توسعه يافته براي بهره‌مندي از اين امكانات، گفت: ‌در مجموع بومي‌گزيني را به صلاح نمي‌دانم چون اعمال بومي‌گزيني در كنكور امسال سبب شده تا بسياري از كساني كه از نظر علمي واجد شرايط پذيرفته شدن بودند از اين فرصت محروم شده و به اين مساله اعتراض داشته باشند.
وزير سابق علوم درباره اين ادعا كه بومي‌گزيني باعث افزايش سطح كيفي دانشگاه‌هاي شهرستاني با ورود داوطلبان برتر به آنها مي‌شود، خاطرنشان كرد: ارتقاي كيفي دانشگاه‌ها نيازمند نگاه ملي به اين قضيه است.
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن