تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816654835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشي ازشكنجه هاي مرگ آور سيا در آلمان براساس الگوهاي گشتاپو


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گزارشي ازشكنجه هاي مرگ آور" سيا " در آلمان براساس الگوهاي گشتاپو
برلين- سازمان جاسوسي آمريكا ( سيا ) از روش هاي شكنجه زندانيان توسط "گشتاپو" در زندان هاي آلمان نازي معروف به "شكنجه هاي مرگ آور" براي شكنجه زندانيان "ابوغريب "و "گوانتانامو" استفاده كرده است.


به گزارش شبكه تلويزيوني "و .د. آر"‌ سيا براي دستيابي به روش هاي تاثيرگذارتر درانجام شكنجه ها ، بعد از جنگ جهاني دوم سالها در مراكز مختلفي با همكاري ماموران شكنجه گر گشتاپو بر روي انواع شكنجه ها در آلمان تحقيق و آنها را به روي زندانيان به مورد اجرا گذاشته است.
اين شبكه افزود:سيا در دهه 50 تحقيقات زيادي را در باره انواع شكنجه ها در بازجويي انجام داده است كه اين تحقيقات مبناي شكنجه هاي جديد از جمله در زندان هاي "گوانتانامو "و"ابوغريب" بودند.
بنابراين گزارش ، سيا ابتدا اين شكنجه ها را بر روي اسراي نازي ، زندانيان ارتش امريكا و فراريان از كشورهاي كمونيستي كه مشكوك به جاسوسي بودند، آزمايش كرده است.
در اين گزارش آمده است : شكنجه ها توسط سازمان جاسوسي آمريكا به صورت وصل كردن برق ، پاشيدن آب سرد ، نگهداشتن زنداني به مدت 24ساعت بصورت سرپا و قراردادن در سلولهاي انفرادي بوده است.
بنابر اين گزارش ، بسياري از اين شكنجه ها ، شبيه شكنجه هايي بوده اند كه نازي ها در زندانها انجام مي دادند .
در اين گزارش به شكنجه از طريق تزريق دارو نيز اشاره شده و آمده است: برخي از اين داروها باعث كشته شدن افراد ، خودكشي يا مرگ هايي شبيه به مرگ هاي معمولي مي شده است.
اين گزارش به استفاده از داروهاي تركيبي "مسكالين "و"ال اس دي" در دو مركز نظامي ارتش امريكا و سيا در شهر"مانهايم" در جنوب غربي آلمان اشاره شده و آمده است : برخي از اين شكنجه ها حتي بر روي سربازان مجرم آمريكايي نيز آزمايش شده اند.
شبكه تلويزيوني الماني اين گزارش را به نقل از يك زن غيرنظامي كارمند اين قرارگاه آورده و اشاره كرده است :برخي از زندانيان به دليل تزريق داروها خود را با هدف خودكشي به در و ديوار سلولها مي كوبيده اند.
در اين گزارش ازمكان ديگري درمنطقه اعيان نشين"كرونبرگ" شهر فرانكفورت نامبرده شده و آمده است : در اين مركز تعدادي مشاور پزشكي نيز حضور داشتند كه نتايج شكنجه ها بر روي افراد را بررسي و ميزان تاثيرات آن را ثبت مي كردند.
دراين گزارش به تحقير كردن افراد با لخت كردن آنها يا حركات ديگر اشاره شده و آمده است : برخي مواقع با تاباندن اشعه به چشم زنداني به مدت طولاني، ندادن غذا و كتك زدن با چوبهاي بيس بال زندانيان را وادار به اعتراف مي كردند.
شبكه تلويزيوني آلمان به يك مركزديگرسازمان جاسوسي امريكا براي شكنجه درشهر مانهايم اشاره كرد وبه نقل ازيك كارمند غيرنظامي اين مركزافزود:من اجازه حضوردرنزديكي زندانها را نداشتم و اين گونه برخورد با زندانيان را از صحبت هاي كاركنان امريكايي اين مركز متوجه شدم.
اين شبكه تلويزيوني در اين گزارش به نقل از وكيل "خوزه پاديلا " كه چندي پيش به اتهام اقدام احتمالي براي حملات تروريستي در چارلستون امريكا دستگير و زنداني شد، اعلام كرد: شكنجه هايي مانند حبس طولاني مدت انفرادي كه يكي از كشنده ترين نوع شكنجه هاست، بر روي موكل وي نيزدر طول دو سال حبس صورت گرفته است.
وي گفت:موكل وي نيزدرزندان سر خود را به در و ديوار مي كوبيده تا بميرد.دقيقا همانند روش هايي است كه زندانيان در ابوغريب انجام مي داده اند.
اين شبكه تلويزيوني درگزارش خود بااشاره به اينكه اين گونه شكنجه ها به تحقيقات سيا دردهه 50 مربوط مي شود،اعلام كرد : سازمان جاسوسي آمريكا نتايج اين تحقيقات خود را در قالب كتابچه اي درسال 1963 به نام " كيوبارك "( kubark ) چاپ و براي استفاده در اختيار متحدين امريكا از جمله در آمريكاي جنوبي قرار داد.
"آلفرد مك كوي"استاد دانشگاه "ويسكانسن" آمريكا دراين باره گفت:آمريكايي ها ازاين نوع شكنجه در ويتنام نيز استفاده كرده و نتايج اوليه و موفقيت هاي ان را مورد بررسي قرار دادند.
به گفته ،"فرانتس گايدوش"يكي ازكارمندان باشگاه افسران امريكايي دريكي ازمراكز سيا در فرانكفورت ، در اين مركز چندين نفر به دليل انجام آزمايش هاي مختلف در زير شكنجه ها كشته شدند.
بنابراين گزارش شكنجه دراين مراكز به قدري بد و وحشيانه بود كه"فرانك اولسن"يكي از دانشمدان سيا كه از امريكا براي تحقيقات به اين مكان امده بود ، ضمن ابراز انزجار از شكنجه هاي دارويي دراين مركز عنوان كرد كه تلفيقي از داروهاي بيهوشي و"ال اس دي "و" شوك الكتريكي " با هدف شستشوي مغزي بر روي زندانيان دراين مركز استفاده مي شود.
وي گفته است كه شاهد كشته شدن قربانيان زيادي در زير شكنجه در اين مركز بوده است.
جنازه " فرانك اولسن " چند سال بعد در هتلي در آمريكا پيدا شد كه علت مرگ وي خودكشي اعلام شد، اما شواهد حكايت از كشته شدن وي داشت.
اين استاد دانشگاه چند روز قبل ازمرگش از خروج خود از اين برنامه خبر داده بود.
"هنري بيچر" استاد معروف آمريكايي دانشگاه هاروارد در چارچوب همين برنامه به عنوان مشاور در زمينه شكنجه با سيا همكاري مي كرده است كه وي براي اولين بار توصيه تزريق دارو براي گرفتن اعتراف و شكنجه به زندانيان را طرح كرده است.
وي اين درخواست خود را بر مبناي گزارش هايي كه نازيها از كمپ هاي زندانيان ازجمله زندان "داخو " ثبت كرده بودند، ارايه كرده است . تمام اسناد اين مراكز توسط آمريكايي ها به اين كشور منتقل شد.
در اين گزارش امده بود كه بيچر با يكي از پزشكان معروف نازي كه توسط امريكايي ها از المان به اين كشور منتقل و با تغيير نام سالها با سيا همكاري مي كرده است، ارتباط داشت.
نازي ها در گزارش خود درباره شكنجه ها آورده بودند كه 10نفر از 12نفري كه به مدت 24ساعت در داخل سلول سرپا نگه داشته شده بودند، به دليل عدم تحمل فشار فوت كردند.
در اين گزارش اشاره شده كه بدترين داروي شيميايي براي شكنجه مسكالين است كه بلافاصله بعد از تزريق باعث اقرار و حرف زدن زنداني مي شود.
آمريكا تمامي زندانيان و مظنونين به همكاري با تروريست ها را به المان منتقل و يا از طريق اين كشور به كشورهاي ديگر و مكان ديگري منتقل مي كند.
اين كشور حدود 23پايگاه نظامي در آلمان دارد كه در انها نزديك به 40هزار سرباز و نظامي و جاسوس آمريكايي حضور دارند.تردد در اين مكان ها براي غير از آمريكايي ها ممنوع است.
آمريكا تعدادي از سربازان خود را كه در زندان ابوغريب عراق متهم به اعمال شنكجه و رفتارهاي وحشيانه با زندانيان بودند در آلمان محاكمه كرد.
به گفته سازمان هاي طرفدارحقوق بشر، سيا در سال هاي اخير تعدادي زندان مخفي در كشورهاي اروپاي شرقي داشته است كه در انها مظنونين به همكاري با تروريست ها را شكنجه و زنداني مي كرده است.
اروپام **2051**250**1440**1516
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 548]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن