تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 19 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827684887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بیا از من سراغ پستوهای دلم را بگیر


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: نمایش «می‌خواهم میوسوو را ملاقات کنم» به کارگردانی محمود عزیزی نگاهی دارد به مسائل ابدی و ازلی جاری در روابط زنان و مردان در یک محدوده زمانی کوتاه که بر بستر طنز جاری شده است.

انتخاب نمایشنامه‌ای که مبتنی بر روابط و مناسبات جامعه قدیم روسیه است، این امتیاز را به کلیت کار داده که بدون ایرانیزه کردن و تلاش برای اخلاقی جلوه دادن مسائل در چارچوب اخلاقیات جامعه ما، تم درونی نمایش در تماشاگر رسوب پیدا کند.

نمایش حول محور مکانی به نام استراحتگاه گل آفتابگردان است که چند زوج به طور اتفاقی در آنجا جمع می‌شوند و دو روی سکه از نوسات عشقی- عاطفی آنها در یک زمان کوتاه نمود پیدا می‌کند.

تک‌صحنه‌ای بودن نمایش هم این امکان را ایجاد کرده تا بازی بازیگران همراه با اکت و حرکت به شکل بیرونی و درونی باشد. به این مفهوم که همانطور که شخصیت‌ها مرتب در حال رفت و آمد و جابجایی هستند، این جابجایی در موقعیت‌های نمایشی آنها هم به تناوب رخ می‌دهد و این اتفاقی است که به بسط پیدا کردن این تغییرات بخصوص از وجه درونی کمک می‌کند.

یکی از کاراکترهای اصلی زنی متأهل است که از بی‌توجهی‌های شوهر دانشمند و مسن خود به تنگ آمده و در جستجوی هیجان و عشقی تازه دل در گرو میوسوو نهاده است. مردی که در هیچ لحظه‌ای حاضر به قبول مسئولیت اعمال و احساساتی که از خود بروز داده نیست و به نوعی زن و عواطفش را به حالت معلق نگه می‌دارد.

حضور این شخصیت که خودش هم حالت بینابینی دارد در نمایش، کارکردی است و به واسطه رابطه با او است که شخصیت‌های دیگر اشراف بهتری به موقعیت خود پیدا می‌کنند و با دیدی جدید به جایگاه قبلی خود بازمی‌گردند.

همچون همین زن عاشق خانه‌دار که به واسطه جا خالی کردن میوسوو و قایم شدن از دست شوهرش (دودکین) در کمد جاروها، شعله عشقش خاموش می‌شود و دوباره توجه‌اش به دودکین معطوف می‌شود که با شجاعت برای خاموش کردن آتش به خانه برمی‌گردد!

این تغییر نگاه همان وجهی را در این رابطه برجسته می‌کند که در رابطه زوج دیگر هم به گونه‌ای دیگر بروز می‌کند، اینکه جذابیت نزد زنان تعبیر مشخص و روشنی ندارد و بیش از هر چیز به منش شخصیت در موقعیت‌های خاص بازمی‌گردد.

همانطور که خانم مهندس کشاورزی با اینکه تلاش می‌کند به واسطه میوسوو توجه‌اش را از شوهرش بریده و جذابیت را در او جستجو کند، دوباره به سوی همان ملوان دیوانه بازمی‌گردد تا مهر تأیید را بر این وجه بزند.

کارکرد شخصیت میوسوو وقتی برجسته‌تر می‌شود که نه فقط این دو زن بلکه یک مرد هم در رابطه با او خود را به گونه‌ای دیگر محک می‌زند تا این بار نه به عواطف بلکه به منافع جدیدی برسد.

هرچند مرد موفق می‌شود امضای میوسوو را برای کوپن‌های رنگ بگیرد، اما اتفاق عمیق‌تر جایی است که زنش به دنبال او از این مکان سر درمی‌آورد و در یک مقطع زمانی کوتاه برشی از رابطه گذشته و حال این زوج و بازگشت آنها به وضعیت قبل با تجربه‌ای جدید نشان داده می‌شود.

در انتها کسی که تنها می‌ماند همان میوسوو است که به واسطه او، شخصیت‌ها به جایگاه واقعی خود اشراف پیدا کرده و با عواطفی جدید موقعیت قدیم خود را تجربه می‌کنند.

«می‌خواهم میوسوو ...» بخصوص از این وجه که می‌تواند ارتباطی بی‌واسطه بین مسائل زوج‌ها و آدم‌هایی از جامعه و زمانی دیگر با تماشاگرانی از جنس زمان و جغرافیایی دیگر ایجاد کند، اهمیت پیدا می‌کند. مسائلی که همیشه به قوت خود باقی هستند چراکه مرز باریک بین عشق و نفرت، صداقت و خیانت، راستی و دروغ نادیدنی و ناپیداست.

* عنوان مطلب برگرفته از مجموعه شعر «خنده در مراسم تدفین» علیرضا لبش است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 367]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن