تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 27 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):علم ما به شما احاطه دارد و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799898637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امنيت در فضاي سايبر (27


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: امنيت ديتاسنترها؛ هزينه‌اي مديريتي يا چالش هزاره سوم

خبرگزاري فارس: اگر چه امروزه بيشتر بحث هاي امنيتي در فضاي مجازي بر روي مباحثي همچون ايمن سازي تلفن‌هاي همراه، تبلت، رايانه و جلوگيري از آلوده شدن آنها به انواع كرم و بدافزار متمركز شده، اما اين بدان معنا نيست كه مقوله هاي كليدي تر و پايه اي تر امنيتي ناديده گرفته شوند.


به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، امروزه با افزايش حملات هكري و تلاش براي سرقت اطلاعات از ديتاسنتر شركتها، تلاش براي ايمن سازي پايگاه هاي داده اهميت بيشتري يافته است. اين مقوله به خصوص زماني اهميت بيشتري مي يابد كه بدانيم ديتاسنترها هم هويت سنتي خود را از دست داده اند و ديگر لزوماً به شكل رايانه هايي بزرگ و غول پيكر نيستند.
پيشرفت فناوري باعث شده كه فناوري موبايل اندك اندك به دنياي ديتاسنترها هم راه يابد و آنها را كوچك تر و چابك تر كند. پديده مهم ديگر افزايش ميزان انجام وظايف شغلي به صورت سيار با استفاده از گوشي و تبلت است كه موجب مي شود تلاش براي دسترسي به ديتاسنترهاي تجاري و حرفه اي بيشتر شود.
متاسفانه بسياري از كاربران و مردم عليرغم تبليغات فراوان و هشدارهاي مكرر شركت هاي امنيتي توجه زيادي به ايمن سازي گوشي هايشان ندارند و همين مساله خطر آلوده شدن ديتاسنترها را هم به ميزان زيادي افزايش مي دهد.
نكته ديگر افزايش كاركردهاي اجتماعي و شبكه اي در دنياي وب و اينترنت است. اين امر هم تامين امنيت ديتاسنترها را به مساله اي بسيار مهم تبديل كرده است زيرا هكرهاي زيادي هستند كه به سرقت اطلاعات شبكه هاي اجتماعي مجازي و سوءاستفاده از آنها علاقه نشان مي دهند و آنها را براي دسترسي به حساب هاي بانكي كاربران يا حتي خريد و فروش و كسب درآمد مورد استفاده قرار مي دهند.
مجموعه اي از اين عوامل موجب شده تا شركت Frost & Sullivan در گزارش تازه خود مدعي شود كه تامين امنيت ديتاسنترها را ديگر نبايد يك صرف هزينه كلان و ضروري دانست، بلكه اين كار يك سرمايه گذاري مناسب است. بر طبق گزارش اين شركت اگر چه بسياري از موسسات و نهادها ايمن سازي ديتاسنترها را يكي از اولويت هاي برتر امنيتي خود مي دانند، اما سرمايه گذاري آنها در اين زمينه كافي نيست و اين امر هم به اعتبارشان آسيب مي زند و هم خسارات غيرقابل جبران مادي به همراه مي آورد.
بر اساس اين گزارش ايمن سازي ديتاسنترها نيازمند سرمايه گذاري اساسي براي جذب نيروي متخصص، طراحي فرايندهاي دقيق و مجهز شدن به فناوري هاي نو براي حل مشكلات و چالشهاست.
گزارش Frost & Sullivan نشان مي دهد بيش از نيمي از شركت هاي تجاري كه مورد پرسش قرار گرفته اند، تامين امنيت ديتاسنترهاي خود را يك اولويت بسيار مهم و درجه اول مي دانند. اما در كنار اين اولويت ها، مسائل مهم ديگري هم براي آنها مطرح است كه از جمله آنها مي توان به موارد زير اشاره كرد.
يكي از اين اولويت هاي مديريت اطلاعات ناهمگن و نامتجانسي است كه بايد براي بصري سازي آنها در وب اقدام كرد. مديريت پلاتفورم هاي ذخيره سازي اطلاعات نيز چالش جدي ديگري است كه عدم استفاده از ابزار مديريت يكپارچه و بي توجهي به سودآوري آن را تشديد مي كند. يك مشكل مهم ديگر هم آن است كه برخي شركت ها بدون آنكه درك درستي از ميزان تقاضاي كاربران وب داشته باشند، دست به ظرفيت سازي براي ذخيره اطلاعات و خريد ابزار ذخيره سازي اطلاعات مي زننند. اين در حالي است كه براي اين كار برنامه ريزي دقيق ضروري است.
اما نكته مهمي كه در گزارش Frost & Sullivan مورد تاكيد قرار گرفته نگاه غلط شركت ها به مقوله امنيت است.
به اعتقاد نويسندگان اين گزارش تا زماني كه مديران اين شركت ها فاقد نگاه استراتژيك بوده و به بهانه كاهش هزينه هاي ضروري و صرفه جويي ، صرف بودجه در حوزه امنيت را به حداقل مي رسانند، مشكلات امنيتي حل نخواهد شد. به نظر اين افراد مديران شركت ها بايد صرف بودجه در حوزه آي تي را يك سرمايه گذاري بدانند و نه هزينه كردن از سرناچاري. تغيير اين نگرش به طور قطع موجب ارتقاي سطح امنيت در دنياي ديتاسنترها به طور خاص و حوزه آي سي تي به طور عام خواهد شد.
درگزارش مذكور به وضعيت كلي ديتاسنترها هم اشاره شده و تصريح شده كه ديتاسنترها به طور كلي به دو بخش تقسيم مي شوند يكي captive centres ها كه هدف از طراحي، ساخت و مديريت آنها رفع نيازهاي سازمان هاي داخلي است. نوع ديگر ديتاسنترها ديتاسنترهاي outsourced يا hosted هستند كه سازمان ها با اجاره كردن بخشي از فضاي آنها خدمات مورد نظرشان را به مشتريان ارائه مي دهند. حجم فضاي اجاره شده هم بر مبناي نيازها و حجم فعاليت شركت ها و موسسات مختلف در نوسان است.
در ديتاسنترهاي outsourced ، مسئولان ديتاسنتر مسئول رفع مشكلات امنيتي، تامين برق و انرژي و تضمين كيفيت عملكرد سيستم خنك كننده و تهويه مطبوع هم هستند و مشتريان راحت تر مي توانند آنها را براي رفع نيازهايشان بازخواست كنند.
تحقيقات Frost & Sullivan نشان مي دهد كه 27 درصد از سازمان ها از ديتاسنترهاي outsourced hosting براي تامين نيازهايشان استفاده مي كنند. البته ابعاد سازماني هم در اين زمينه دخيل است، اما به طور كلي شركت هاي متوسط بيشتر مشتري اين نوع ديتاسنترها هستند و به طور متوسط 18 درصد از ظرفيت آنها را به خود اختصاص مي دهند. در مقابل زماني كه يك شركت بزرگ از ديتاسنتر hosted استفاده مي كند حداقل يك سوم فضاي آن را به خود و تامين نيازهايش اختصاص مي دهد.
علت اين مساله آن است كه شركت هاي بزرگ حجم بسيار بيشتري از اطلاعات را در اختيار دارند و براي تضمين دسترسي سريع و بي دردسر كارمندان و مشتريان خود به اطلاعات ضروري و همين طور كاهش هزينه ها و تسريع بازيافت و احياي اطلاعات در صورت پاك شدن آنها و بروز هرگونه فاجعه چاره اي جز صرف هزينه زياد در حوزه ديتاسنتر ندارند.
وقتي بحت به سرمايه گذاري و صرف هزينه مي رسد، اولويت اول خريد سرور و ابزار ذخيره اطلاعات بصري سازي شده است. اگر چه خريد سرورهاي عادي هميشه در دستور كار شركت ها بوده است، اما به كار گيري سرورهاي بصري سازي يا virtualization هم به طور پيوسته اما با سرعت پايين در حال افزايش است.
يكي ديگر از حوزه هاي چالش در دنياي ديتاسنترها، بخش نوپاي cloud computing است. امروزه شركت هاي تجاري به طور روزافزوني از كلودكامپيوتينگ استقبال مي كنند. زيرا استفاده از اين فناوري و سرورهاي كلود نياز به ذخيره سازي محلي اطلاعات و همين طور نصب نرم افزارها و برنامه هاي آفلاين را بر روي رايانه هاي محلي از بين مي برد.
استقبال از سرورهاي كلود مختص آمريكا و اروپا نيست و در بازار آسيا و اقيانوسيه هم اين فناوري جديد مورد توجه قرار گرفته است. بر اساس تازه ترين آمار 43 درصد از شركت هاي استراليايي از سرورهاي كلود استفاده مي كنند و اين كشور از اين لحاظ كره و ژاپن و چين را هم پشت سر گذارده است. 41 درصد از تصميم گيران حوزه آي تي در استراليا هم بر اين باورند كه كلود كامپيوتينگ بايد اولويت اول شركت هاي متبوع آنها در سال مالي جديد باشد.
بيشترين استقبال از سرويس هاي كلود مربوط به سرويس هاي كلودي است كه براي ارائه خدمات عمومي ديتا به كار گرفته مي شوند. اما سرويس هاي كلود شخصي و خصوصي هم به علت قابليت خوبشان براي تركيب اطلاعات بصري سازي شده، تسريع عملكرد سيستم هاي اتوماسيون و مزايايشان در زمينه ارائه خدمات پرداخت الكترونيك مورد توجه بوده اند.
اين سرويس ها امنيت، ثبات، كارآيي و قدرت بيشتري دارند.
بر اساس بررسي اين موسسه افزايش سرمايه گذاري براي ايمن سازي اين نوع سرورها به استقبال از سرورهاي كلود خصوصي كمك شاياني خواهد كرد. پيش بيني هاي Frost & Sullivan نشان مي دهد در سال 2012 سرمايه گذاري بر روي سرورهاي عادي، سرورهاي ذخيره سازي اطلاعات و سرورهاي بصري سازي يا virtualization افزايش قابل توجهي خواهد يافت.
در اين ميان به علت افزايش حجم اطلاعات توليد شده در وب كه بيشتر حاصل آپلود ميليون ها فايل ويديويي با حجم بالاست نياز به خريد سرورهاي ذخيره سازي اطلاعات از سوي شركت هاي اينترنتي بسيار بيشتر خواهد شد. بديهي است كه تداوم اين وضعيت صرف هزينه هاي امنيتي براي سرورها را هم بيشتر مي كند.
در مجموع شكي وجود ندارد كه بازار كمترشناخته شده اما بسيار مهم ديتاسنترها در آستانه تحولي اساسي است و ظرف سال هاي آينده توجه هكرها و مهاجمان اينترنتي به اين بازار جذاب رشد چشمگيري خواهد يافت.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن