تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805207855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 (در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 (در شهر )
در گفتگو با شهردار مطرح شد ؛ سيماي شهري قوچان تغيير مي كند

قوچان - خبرنگار قدس: قوچان يكي از شهرستانهاي مرتفع شمال خراسان رضوي است.
اين شهرستان به خاطر وجود ارتفاعات كوه هاي هزار مسجد، آلاداغ و شاه جهان در اطراف آن و ريزش برف و باران نسبتاً فراوان در اين منطقه داراي چشمه سارهاي فراوان و رودخانه هاي محلي است.
قوچان به همين دليل داراي استعدادهاي فراواني در زمينه هاي كشاورزي، دامداري، باغداري و گردشگري است. همچنين اين شهرستان به عنوان دروازه طلايي (شاهراه اقتصادي) بين ايران و كشورهاي آسياي ميانه مطرح مي باشد كه اين مسأله اهميت اين شهرستان را نشان مي دهد.
اما با اين وجود وقتي گشت و گذاري كوتاه در اطراف شهر انجام مي دهيم خبري از زيبايي شهر نيست.

برنامه براي زيباسازي مبادي ورودي و خروجي شهر
شهردار قوچان در پاسخ به اين سؤال كه چه برنامه اي داريد براي زيباسازي مبادي ورودي و خروجي شهر كه تأثير زيادي در جذب گردشگران دارد، مي گويد: شهرداري از يكي دو سال گذشته به اين مسأله مهم توجه داشته و در همين ارتباط به ايجاد پارك حاشيه اي امام رضا(ع) و زيباسازي ضلع جنوبي ميدان كشتي به سمت شهر اقدام نموده است كه براي اين طرح اعتباري بيش از يك ميليارد ريال از محل درآمدهاي شهرداري و اعتبارات رياست جمهوري هزينه شده است.
وي همچنين به ايجاد فضاي سبز ضلع شمالي حد فاصل ميدان كشتي تا رو به روي دادگستري و اصلاح معابر و تأمين روشنايي براي رفاه مسافران اشاره كرد و گفت: اين طرح نيز به اتمام رسيده، اما در مورد ورودي شهر از سمت فاروج نيز اقداماتي در دست اجراست كه از آن جمله ايجاد فضاي سبز ضلع جنوبي و شمالي ميدان آزادي، احداث بولواري به طول 2 كيلومتر حدفاصل پمپ بنزين تا ميدان الغدير، احداث دور برگردان، زيرسازي و بازسازي آسفالت به حجم 20 هزار مترمربع، احداث و زيباسازي ميدان الغدير، بازپيرايي ميدان آزادي و احداث پارك حاشيه اي در ورودي شهر از سمت فاروج مي باشد.
وي اعتبارات در نظر گرفته شده براي اجراي اين طرحها را بيش از 6 ميليارد ريال عنوان كرد.
وي همچنين در مورد ساير پروژه ها مي افزايد: احداث پارك نشاط را نيز در دستور كار داريم و اين پارك بسيار مجهز و داراي مجتمع فرهنگي، تالار و رستوران، كمپينگ مسافر، درياچه مصنوعي، شهربازي، باغ ييلاقي و استاديومهاي ورزشي خواهد بود كه اين پروژه در زميني به مساحت بيش از 70 هكتار در حال احداث است.
وي تصريح مي كند: اعتبار پيش بيني شده براي اين پروژه 150 ميليارد ريال بوده كه تاكنون 5 هكتار از اين پروژه با اعتباري معادل 5 ميليارد ريال اجرا شده و مورد استفاده مردم و مسافران قرار گرفته و استقبال بسيار خوبي نيز از آن شده است.
وي اضافه كرد: البته زيرسازي و تأمين آب از محل سد تبارك آباد براي كل پروژه به انجام رسيده است و چنانچه مردم و مديران اجرايي استان همكاري نمايند اين پروژه به موقع به بهره برداري مي رسد و نقطه عطفي در جذب گردشگر قوچان محسوب مي شود.

محدوديت اعتبارات در اجراي طرح تعريض خيابانها
اما مهندس خادم پير در زمينه بحث ترافيك قوچان كه در سالهاي اخير به دليل عبور سالانه بيش از 13 ميليون مسافر از اين شهر به بن بست رسيده است، مي گويد: با توجه به اينكه بافت مركزي شهر قوچان شطرنجي است در طرح تفصيلي، از چهارراه سوم هر چهار خيابان اصلي شهر در طرح تعريض قرار گرفته اند كه در اين ارتباط بابت عقبنشيني ساكنان اين خيابانها امتيازاتي در نظر گرفته شده و به آنان اعلام گرديده است.
وي تصريح مي كند: اما با توجه به محدوديت اعتبارات شهرداري، امكان تملك وجود ندارد و فقط بايد از كانال امتيازات اين مهم انجام شود كه آن هم در حال اجراست و اين مسأله نيز وقت زيادي مي برد.
وي مي افزايد: با بازگشايي خيابان شهيد بهاگير بخشي از بار ترافيك شهر كم مي شود، لذا هم اكنون منازل حاشيه اين خيابان تملك شده و بازگشايي ضلع شرقي اين خيابان با اعتباري بيش از 9 ميليارد ريال در حال اجراست كه اميدواريم تا دو ماه آينده به بهره برداري برسد.
وي مي گويد: با اجراي اين پروژه قسمتي از ترافيك خيابان امام به آنجا انتقال مي يابد كه كمك شاياني در بحث روان سازي ترافيك شهر خواهد داشت.
وي همچنين به احداث پل ضلع غربي رودخانه اترك به عرض 11 متر و دهانه 34 متر با اعتباري بيش از 5/6 ميليارد ريال اشاره مي كند و مي گويد: اين پل نيز تا دو ماه آينده به بهره برداري خواهد رسيد كه اين مسأله كمك بسيار خوبي در روان سازي ترافيك خيابان امام خواهد بود.
شهردار قوچان همچنين به احداث پل خيابان رازي كه خيابان شهيد بهاگير را به جاده آسيايي قوچان به فاروج متصل مي كند، اشاره مي كند و مي افزايد: اين پل نيز با اعتباري بيش از 1/4 ميليارد ريال به بهره برداري رسيده كه راه خروجي شهر از سمت خيابان شهيد بهشتي را باز كرده و به حل ترافيك كمك مي كند.
وي مي افزايد: همچنين بازگشايي 20 متري ابراهيمي به بولوار شهيد كلاهدوز و احداث پل 45 متري اين بولوار زيرسازي و آسفالت آن نيز با اعتبار معادل 7 ميليارد ريال كمك بسيار خوبي براي حل مسأله ترافيك بوده است.

بازپيرايي ميادين الغدير و آزادي
وي همچنين اضافه كرد: براي جلوگيري از حوادث و نيز زيباسازي ورودي شهر بازپيرايي ميدان الغدير به مساحت 6000 مترمربع و بازپيرايي ميدان آزادي به مساحت 5000 مترمربع مجموعاً با اعتباري بيش از دو ميليارد ريال نيز بزودي به اتمام مي رسد.
وي در زمينه حمل و نقل درون شهري نيز مي گويد: در سال 84 در مجموع 270 دستگاه تاكسي فعال داشتيم كه حدود 100 دستگاه آن فرسوده بود و امروز ضمن تعويض تاكسي هاي فرسوده تعداد 130 دستگاه افزايش تاكسي داشته ايم.وي مي افزايد: همچنين 100 دستگاه مسافربر شخصي نيز ساماندهي شده اند كه در مجموع 500 دستگاه تاكسي فعال داريم.
وي مي افزايد: همچنين در بخش اتوبوسراني نيز در سال 84 ده دستگاه اتوبوس موجود بود كه در حال حاضر 59 دستگاه اتوبوس كار حمل و نقل و جا به جايي مسافر را در داخل شهر و شهركهاي اقماري بر عهده دارند.

مشاغل مزاحم از شهر مي روند
وي همچنين با اشاره به شغلهاي مزاحم كه در ورودي و خروجي قوچان وجود دارد و چهره نازيبايي را ايجاد نموده است، مي گويد: با ايجاد شهرك تلاشگران در خارج از شهر مشغول انتقال اين شغلها به آنجا هستيم و با انجام اين كار كمك بسيار خوبي به زيباسازي و جذب گردشگر براي شهر مي شود.
خادم پير در ارتباط با خسارتهاي وارده به شهرداري بر اثر خشكسالي و سرمازدگي نيز مي گويد: سرمازدگي زمستان سال گذشته خسارتهاي زيادي به فضاي سبز، پياده روها و سطح معابر شهر زده كه شهرداري بلافاصله نسبت به ترميم آنها اقدام كرد.
وي مي افزايد: از مسؤولان استاني انتظار داريم در راستاي جبران خسارت و مرمت فضاي سبز و معابر به شهرداري مساعدت نمايند كه البته تاكنون با پيگيريهاي انجام شده، قولهاي مساعدي نيز گرفته شده است.

كاهش سهميه آرد سلامي و افزايش صف نانواييها

سلامي- خبرنگار قدس: در ماه مبارك رمضان تهيه نان در سلامي بسيار مشكل شده است تا جايي كه تعدادي از شهروندان از وضعيت صف نانوايي ها اظهار گلايه كردند.
يكي از شهروندان سلامي در اين زمينه مي گويد: هنگام سحر شاهد افرادي هستيم كه دوان دوان به سمت نانوايي در حركتند و دير رسيدن آنها به معني اين است كه از نان خبري نيست و بايد دست خالي به خانه برگردند.
وي مي گويد: چنانچه اين مشكل ادامه داشته باشد بسياري از خانواده ها شيوه سنتي و غير بهداشتي پخت نان را در خانه هاي خود ادامه مي دهند.
شهروند ديگري با بيان اينكه ما يك خانواده هفت نفره هستيم، مي گويد: به دليل شلوغي صف نانوايي ها دو يا سه نفر از افراد خانواده مجبوريم به نانوايي ها مراجعه كنيم تا يكي از ما بتواند نان تهيه كند.وي مي گويد: به همين دليل برخي افراد نان خود را از شهرهاي مجاور تهيه مي كنند.
متصديان نانوايي نيز از شلوغي جمعيت كلافه شده اند، به طوري كه يكي از آنها مي گويد: هر روز شاهد تعداد زيادي از مردم هستيم كه بدون نان، نانوايي را ترك مي كنند.
بخشدار سلامي نيز ضمن تأييد اين مشكل مي گويد: اداره غله مدتي است كه سهميه آرد را كاهش داده است كه همين مسأله و دو نوبته بودن نانوايي ها باعث شده تا شاهد صفهاي طولاني نانوايي ها در سطح شهر باشيم.
احمدزاده گفت: چنانچه سهميه كم شده به نانوايي ها برگردانده نشود، شاهد ادامه اين مشكلات خواهيم بود.
تعدادي از شهروندان نيز خواستار برخورد جدي مسؤولان با نانواياني شدند كه نان نامرغوب و بي كيفيت به مردم مي دهند.

مدير كل راه و ترابري خراسان رضوي: رويكرد اداره راه تفويض اختيارات بيشتر به شهرستانهاست

خراسان امروز: از سوي مدير كل راه و ترابري خراسان رضوي سياستهاي اجرايي سال 87 اين اداره كل اعلام شد.
مهندس سيد آيت ا... هاشمي نسب در جلسه سياستگذاري امور جاري و بررسي پروژه هاي در دست اجراي اين اداره كل با تأكيد بر اهميت عمليات ساخت و نگهداري راه ها و همچنين وسعت و جايگاه استان گفت: اهميت يك اداره كل در استان خراسان رضوي در حد وزارتخانه است.
وي با اشاره به انتخاب اداره كل راه و ترابري خراسان رضوي به عنوان اداره برتر در سطح كشور افزود: بدون شك اين مهم حاصل تلاش مديران و كاركنان اداره كل راه و ترابري در شهرستانهاي استان و ادارات تابعه مي باشد.
وي رويكرد اداره كل راه و ترابري را تفويض اختيارات بيشتر به ادارات شهرستان عنوان كرد و ادامه داد: در آينده نزديك ادارات كل راه و ترابري تنها به عنوان پشتيبان و ناظر عاليه در حوزه راه و ترابري فعاليت خواهند كرد و ادارات تابعه به عنوان بازوي اصلي اجرايي تمام اقدامات و فعاليتهاي اجرايي را انجام خواهند داد.
وي با تأكيد بر تشكيل واحدهاي نظارت در شهرستانها آن را عاملي مهم در راستاي پيشرفت سريعتر پروژه ها دانست و ادامه داد: اداره كل تنها بايد مسؤوليت نظارت عاليه بر پروژه هاي حوزه استحفاظي را داشته باشد.
وي با اشاره به نامگذاري سال 87 با نام سال نوآوري و شكوفايي، ابتكار عمل را يكي از مهمترين نكات در مديريت حوزه راه و ترابري دانست و بيان داشت: با توجه به بودجه محدود و حجم بالاي عمليات اجرايي، تمامي مديران بايستي با ارائه راهكارهاي مناسب در جهت هزينه كرد هر چه بهتر اعتبارات حوزه استحفاظي تلاش كنند.
وي برنامه ريزي را ركن اصلي مديريت دانست و ادامه داد: مديران ادارات تابعه بايد از تمام اتفاقات بخش جاده اي و بخش راه حوزه استحفاظي آگاهي كامل داشته باشند و براساس پيشرفت كار، اطلاعات پروژه شامل مشخصات و اعتبارات را به روز كنند.
هاشمي نسب همچنين برنامه ريزي ادارات براي ساخت حداقل 2 دستگاه پل عابر پياده در حوزه استحفاظي هر يك از ادارات در هر سال، اتخاذ تمهيدات لازم در خصوص تحصيل حريم راه هاي حوزه استحفاظي و برنامه ريزي دقيق ادارات براي خريد قير و سيمان را خواستار شد.

در پي درج يك مطلب اعلام شد؛ حضور تيم سيار انتقال خون در جغتاي

خراسان امروز: در پي درج خبري با عنوان «شهروندان جغتاي از اهداي خون محرومند» در صفحه 3 خراسان امروز مورخ 18 شهريور، روابط عمومي اداره كل منطقه اي آموزشي انتقال خون استان خراسانرضوي جوابيه اي به قدس ارسال كرد. در متن اين جوابيه آمده است:سازمان انتقال خون ايران از لحاظ توليد خون و محصولات خوني به خودكفايي رسيده كه تداوم اين امر در سايه حضور و مشاركت مستمر شهروندان محترم در زمينه اهداي خون مي باشد، اما هيچ گونه صادراتي به كشورهاي ديگر در اين مورد صورت نمي پذيرد. لذا احتمالاً منظور خبرنگار از صدور محصولات خوني، ارسال پلاسما براي تهيه داروها و مشتقات پلاسماي خون بوده كه جهت مصرف بيماران خاص، در كشورهاي اروپايي طرف قرارداد فرآوري و به كشور بازگردانده مي شود كه اين امر علاوه بر جلوگيري از خروج ارز از كشور، در خصوص سلامت بيماران بسيار مهم و قابل توجه مي باشد.
همچنين با توجه به اينكه در شبكه خون رساني كشور (مصوب سازمان مديريت و برنامه ريزي و سازمان انتقال خون ايران) براي شهرستانهاي بدون پايگاه ثابت انتقال خون، «پايگاه اهداي خون سيار» در نظر گرفته شده و اين تعريف براساس معيارهايي همچون جمعيت، تعداد مراكز درماني و تختهاي بيمارستاني و... مي باشد، چنانچه تمايل به اهداي خون در بين شهروندان عزيز جغتاي وجود دارد.
با پايگاه انتقال خون شهرستان سبزوار هماهنگي لازم به عمل آمده تا همكاران تيم سيار انتقال خون در اين شهرستان حضور يابند.
از سويي در ماه مبارك رمضان تمام مراكز اهداي خون استان براي رفاه حال اهداكنندگان محترم خون، در مشهد مقدس و شهرستانهاي تربت حيدريه، سبزوار، نيشابور، گناباد و قوچان شبها بعد از افطار از ساعت 20/30 تا 30 دقيقه بامداد فعال مي باشند.
همچنين شماره تلفن 8595005- 0511 روابط عمومي اداره كل منطقه اي آموزشي انتقال خون استان خراسان رضوي پاسخگوي نياز تمام شهروندان استان خراسان رضوي در خصوص حضور تيم سيار انتقال خون در شهرستانهاي بدون پايگاه است.

رئيس شوراي اسلامي روستا خواستار شد؛ ارتقاي رباط سمنگان به شهر

نصرآباد- خبرنگار قدس: در 20 كيلومتري شمال شرقي نصرآباد روستايي به نام رباط سمنگان وجود دارد كه نام آن برگرفته از وجود رباط و كاروانسراي قديمي در اين روستاست و پرجمعيت ترين روستاي شهرستان تربت جام است، اما امكانات آن از بسياري از روستاهايي كه جمعيت اندكي دارند، كمتر است.
يكي از جوانان ورزشكار روستا در همين زمينه گفت: كشتي چوخه در اين روستا رونق خاصي دارد و در واقع مهد كشتي چوخه در اين منطقه رباط سمنگان است، به طوري كه هر ساله با دعوت از كشتي گيران استان هاي خراسان مراسم بزرگ كشتي باچوخه توسط اهالي برگزار مي شود.
وي افزود: متأسفانه مسؤولان تربيت بدني نه تنها كمكي در اجراي اين مراسم ندارند، بلكه حتي زحمت سركشي و بازديد را به خود نمي دهند و لازم است با وجود اين همه ظرفيت، سالن ورزشي و گودال كشتي
چوخه در روستا احداث شود.
يكي از اعضاي شوراي اسلامي روستا نيز با قدرداني از راه اندازي درمانگاه در هفته دولت اظهار داشت: حمام عمومي روستا قديمي و غير بهداشتي است و لازم است بنياد مسكن با ارايه تسهيلات ويژه از ساخت حمام در منازل روستاييان حمايت كند كه متأسفانه تاكنون هيچ يك از افراد معرفي شده موفق به دريافت اين تسهيلات نشده اند.
زمردي اضافه كرد: با وجود گذشت چند سال از اجراي مرحله اول طرح هادي كه در آن خيابان اصلي روستا بهسازي شد، اما فازهاي بعدي طرح هادي اجرا نشده است و تردد در معابر روستا به ويژه در فصل زمستان بسيار مشكل است.
وي يكي از بزرگترين مشكلات روستا را نبود اشتغال و بيكاري عنوان كرد و گفت: بيشتر جوانان براي كار به شهرهاي بزرگ مي روند و در چند سال اخير نزديك به 80 خانوار از روستا براي هميشه مهاجرت كرده اند.
رئيس شوراي اسلامي روستا نيز با اشاره به جمعيت 6500 نفري خواستار ارتقاي رباط سمنگان به شهر شد و گفت: در شهرستان روستاهايي وجود دارند كه جمعيت كمتري داشته اند، اما به شهر ارتقا يافته اند، اما رباط سمنگان كه پرجمعيت ترين روستاي تربت جام است، با وجود درخواستهاي مكرر هنوز به شهر ارتقا نيافته است.
مهدي اسدالهي تصريح كرد: با وجود عبور خط لوله انتقال گاز از مجاورت روستا، مردم در فصل زمستان براي تهيه سوخت زمستاني با مشكلات زيادي روبرو هستند و گازرساني به روستا مي تواند علاوه بر رفع مشكلات مردم، از مهاجرت آنها به شهرها جلوگيري كند.
وي يادآور شد: اهالي اين روستا در همه صحنه هاي انقلاب حضور فعالي داشته اند و با تقديم 19 شهيد و دهها جانباز، وفاداري خود را به ارزشهاي انقلاب اسلامي اثبات كرده اند، اما متأسفانه كمتر مورد توجه مسؤولان قرار گرفته اند و امكانات اين روستا به اندازه روستاهايي كه جمعيت كمتري دارند، نيست.
دهيار اين روستا نيز گفت: با ارزش ترين اثر تاريخي منطقه كه شامل تپه باستاني و رباط و كاروانسراي قديمي مي باشد با شماره 1988 در فهرست آثار ملي ثبت شده است.
وي افزود: اما با گذشت 11 سال از ثبت اين اثر تاريخي هنوز هيچ بودجه و اعتباري براي نگهداري و مرمت آن در نظر نگرفته شده است.
«غلامرضا خاكي» تصريح كرد: اين بنا كه به عنوان سند قدمت و هويت تاريخي و فرهنگي منطقه مي باشد، در حال تخريب است و درخواستها و مكاتبات ما با ميراث فرهنگي تربت جام و ساير مسؤولان در رابطه با نگهداري و مرمت اين اثر بي نتيجه بوده است.

بزودي افتتاح مي شود ؛ مهد كودك و رستوران در بهشت رضا(ع)

خراسان امروز: ساخت رستوران و مهد كودك در بهشت رضا(ع) مشهد كه مراحل پاياني را مي گذراند، بعد از ماه مبارك رمضان افتتاح مي شود.مدير عامل سازمان فردوسها با اعلام اين خبر گفت: همه روزه شاهد هستيم كه بسياري از خانواده هاي عزادار بعد از اتمام مراسم تغسيل و تدفين عزيزان خود، كه معمولاً تا بعدازظهر به طول مي انجامد، براي پذيرايي از ميهمانان با مشكل مواجه بوده و بايد مسافتي طولاني را جهت بازگشت به شهر طي نمايند.
سيد حسن حسيني افزود: با افتتاح رستوران درصدد رفع مشكل پذيرايي از همراهان صاحبان مصيبت هستيم.
وي در ادامه اشاره كرد: اين رستوران در فضايي به وسعت 730 مترمربع در قسمت ورودي بهشت رضا(ع) با سه سالن مجزا و ظرفيت 500 نفر بعد از افتتاح آماده پذيرايي مي باشد.وي تأكيد كرد: مسؤوليت اداره اين رستوران با يكي از كارشناسان بهداشت بوده و بهداشت استان بر روند فعاليت رستوران نظارت مداوم دارد.
حسيني همچنين از ايجاد مهد كودك در جنب اين رستوران خبر داد و افزود: با راه اندازي مهد كودك شهروندان و زائران قادر خواهند بود در ساعاتي كه جهت زيارت اهل قبور به بهشت رضا(ع) مراجعه مي كنند، كودكان خود را به مهد كودك مذكور بسپارند.

اجراي طرح عيون خودرويي و اماكن عمومي در خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: دادستان عمومي و انقلاب بجنورد گفت: براساس دستورالعمل هاي اجرايي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر، طرح عيون خودرويي و اماكن عمومي براي نخستين بار در خراسان شمالي اجرا مي شود.
مير علم سيدي اظهار داشت: اين طرح با همكاري نيروهاي مردمي، ستاد حفاظت اجتماعي و ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر به اجرا در مي آيد.
وي خاطر نشان كرد: اعضاي اين ستاد در صورت مشاهده تخلف از سوي رانندگان و اختلال در نظم عمومي از قبيل پخش موسيقي و ايجاد صداي ناهنجار و... شناسايي شده و با آنها برخورد خواهد شد.وي افزود: همچنين با مزاحمان نواميس مردم، رانندگان بد حجاب يا همراه داشتن سرنشينان بد حجاب و يا استفاده از فروشندگان با حجاب نامناسب برخورد مي شود و اين افراد به مراجع قضايي معرفي مي شوند.وي اذعان داشت: در اين طرح همراه داشتن حيواناتي همچون سگ يا ميمون در خودرو يا در شهر خلاف قانون است و ضمن اخطار كتبي به افراد در صورت تكرار، خاطيان به مراجع قضايي معرفي مي شوند.
دادستان عمومي و انقلاب بجنورد بيان داشت: طرح عيون خودرويي و اماكن عمومي به زودي در استان با مشاركت 100 نفر، فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.

استاندار در جلسه كميته ايمني حمل و نقل تاء كيد كرد؛ ساماندهي نقاط حادثه خيز خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس:استاندار خراسان جنوبي در جلسه كميته ايمني حمل و نقل اين استان با بيان اينكه كاهش آمار تصادفات در جاده هاي خراسان جنوبي قابل قبول نيست، تصريح كرد: همه ارگانهاي مرتبط با ايمني بايد براي كاهش حوادث رانندگي و حفظ جان مردم تلاش كنند.به گفته سيد صولت مرتضوي، ساماندهي نقاط حادثه خيز از جمله نقاط بحراني در دستور كار اين كميته قرار گرفته و با جديت پيگيري مي شود.
مدير كل راه و ترابري خراسان جنوبي نيز در اين نشست با بيان اينكه اعضاي كميته ايمني حمل و نقل بايد حضور ميداني بيشتري در جاده هاي استان داشته باشند، گفت: ايجاد مجتمع هاي بين راهي و فرهنگ استفاده از وسايل ايمني براي رانندگان نقش مهمي در كاهش تصادفات دارد.
ابراهيم نصري تعداد نقاط حادثه خيز استان را 64 نقطه اعلام كرد و اذعان داشت: رفع مشكلات و اصلاح 18 نقطه حادثه خيز در دستور كار قرار دارد كه 6 نقطه سال گذشته اصلاح و براي سال جاري نيز 6 نقطه انتخاب شده و عمليات اجرايي آن انجام مي شود.
وي تصريح كرد: 30 درصد تصادفات در ورودي هاي شهرها اتفاق مي افتد كه در اين خصوص عمليات اجرايي اين محورها در حال انجام است و بخشي از آن در قالب بزرگراه تا دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد.وي فواصل زياد مراكز جمعيتي و نبود جذابيت در محورهاي تردد استان را يكي ديگر از عوامل حوادث جاده اي عنوان كرد و گفت: جانمايي توقفگاه ها به فاصله هر 50 كيلومتر و نصب دوربين در نقاط حادثه خيز تا حدي مي تواند در كاهش آمار تصادفات جاده اي مؤثر باشد.
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي خراسان جنوبي نيز در اين جلسه با تأكيد بر توجه جدي مسؤولان به مقوله ايمني افزود: مصوبات كميته ايمني حمل و نقل استان منشأ خوبي براي ارتقاي ايمني جاده هاي استان بوده و نقش مهمي در كاهش تصادفات داشته است.
محمدجواد وحدتي فرد از نصب اولين دوربين نظارت تصويري در جاده هاي استان خبر داد و اظهار داشت: اين كار به منظور تغيير نگرش مديريت ترافيكي از سنتي به نوين است كه در آن جاده هاي استان به صورت شبانه روز كنترل مي شود.
وي كنترل سرعت و رفتارهاي ترافيكي جاده هاي استان، رفع نقاط حادثه خيز و همچنين حضور فيزيكي بيشتر پليس راه در جاده ها را از جمله راهكارهاي مهم براي كاهش تعداد تصادفات و افزايش ايمني جاده هاي استان برشمرد.در پايان اين جلسه مقرر شد با اولويت، 15 نقطه حادثه خيز استان در اسرع وقت اصلاح شود.

معاينه رايگان 8 هزار روستايي توسط پزشكان بسيجي

بجنورد- خبرنگار قدس: مسؤول بسيج جامعه پزشكي سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالي گفت: پزشكان بسيجي اين استان طي تابستان امسال 8 هزار و 190 روستايي را به طور رايگان معاينه كردند.
دكتر مهدي عاطفي اظهار داشت: 5 هزار و 380 نفر از اين بيماران معاينه عمومي و هزار و 290 نفر معاينه تخصصي شدند و به 335 نفر خدمات دندانپزشكي و به بقيه خدمات مامايي ارائه شد.
وي افزود: همچنين براي معاينه و درمان اين بيماران 250 مورد آزمايش و 4 هزار و 850 مورد كار تزريقاتي انجام شد.
وي خاطر نشان كرد: در اين طرح 130 ميليون ريال تجهيزات پزشكي و دارو براي درمان بيماران روستايي هزينه شد.
وي كل اعتبار تخصيصي توسط دانشگاه علوم پزشكي و سازمان بهزيستي خراسان شمالي را 35/5 ميليون ريال ذكر كرد و اذعان داشت: بقيه هزينه ها توسط مردم، نهادها و جمع آوري دارو تأمين شد.
وي به 7 اردوي تابستاني بسيج جامعه پزشكي خراسان شمالي اشاره كرد و گفت: اين اردوها در شهرستانهاي شيروان، اسفراين، جاجرم، بجنورد و مانه و سملقان برگزار شد.
وي تصريح كرد: اعضاي بسيج جامعه پزشكي اين استان در روستاهاي محروم با هدف كمك به نيازمندان مشاركت كردند.
وي افزود: علاوه بر معاينه رايگان، اقلام مورد نياز نيز بين روستاييان توزيع شد.
وي تعداد اعضاي بسيج جامعه پزشكي را در خراسان شمالي 340 نفر عنوان كرد.

خسارت 14/5 ميليارد ريالي بارندگي و سيل در خراسان شمالي

بجنورد - خبرنگار قدس: مدير كل دفتر بازسازي حوادث غير مترقبه خراسان شمالي گفت: خسارت بارندگي و سيل اخير در اين استان 14/5 ميليارد ريال برآورد شده است.
وي خسارت وارده را عمدتاً مربوط به بخشهاي كشاورزي، مسكوني و تاسيسات و اماكن دولتي ذكر كرد و بيشترين خسارت وارد شده از اين ناحيه را به بخش كشاورزي به ميزان 8 ميليارد و 390 ميليون ريال عنوان كرد.وي همچنين خسارت وارده به بخش مسكوني را 3 ميليارد و 890 ميليون ريال و خسارت به اماكن دولتي و تاسيسات و زيرساختهاي منطقه را نيز دو ميليارد و 120 ميليون ريال بيان كرد.
وي در ادامه گفت: از بين 6 شهرستان استان مانه و سملقان با هشت ميليارد و 270 ميليون ريال بيشترين ميزان خسارتها را از ناحيه بارندگي و سيل متحمل شده است.وي تأكيد كرد: با توجه به سيل خيز بودن خراسان شمالي، به شهروندان ساكن اين استان توصيه مي شود كه در بخشهاي مسكوني، تجاري و بخصوص كشاورزي از ظرفيت بيمه نهايت استفاده را داشته باشند.

معدوم كردن 3500 كيلو گرم مواد غذايي غير قابل مصرف در خليل آباد

خليل آباد - خبرنگار قدس: مسؤول واحد بهداشت محيط و حرفه اي خليل آباد از توقيف و معدوم نمودن بيش از 3 هزار و 500 كيلو گرم مواد غذايي غير قابل مصرف در اين شهرستان خبر داد.
مهندس وفادار با بيان اين مطلب كه همزمان با ايام ماه مبارك رمضان بازديد از اماكن فروش مواد غذايي توسط كارشناسان واحد بهداشت محيط تشديد گرديده است، اظهار داشت: 1360 كيلو از اين مواد غذايي غير قابل مصرف آرد خبازي بوده كه فساد آنها محرز گرديده است.
وي گفت: ديگر مواد غذايي كشف شده با وزن بيش از 2150 كيلو بيشتر از نوع كيك و كلوچه، دوغ و انواع چيپس و پفك بوده است.
وفادار با يادآوري اين موضوع كه مواد غذايي غير قابل مصرف مكشوفه با حضور كارشناسان بهداشت محيط و نماينده دادگستري معدوم گرديده است، از شهروندان خواست در هنگام خريد مواد غذايي به برچسب تاريخ مصرف و انقضاي آن دقت نموده و حتي الامكان از دستفروشان خريد ننمايند.

دستگيري سارقان در تربت جام

تربت جام - خبرنگار قدس: در اجراي طرح ثامن مأموران انتظامي تربت جام موفق شدند 5 فقره سرقت از منزل و اماكن خصوصي را كشف و دو نفر را در اين خصوص دستگير نمايند.
همچنين مأموران انتظامي تربت جام موفق به كشف 4 رأس دام از سارقان شدند كه در اين ارتباط سارقان دستگير شده و اين پرونده ها نيز تحت پيگرد قانوني قرار گرفت.

هدف

نتايج مسابقات فوتسال در سربيشه
سربيشه - خبرنگار قدس: دوازدهمين دوره مسابقات فوتسال جام رمضان در سربيشه آغاز شد.
روابط عمومي تربيت بدني سربيشه اعلام كرد: اين دوره از مسابقات با شركت 12 تيم در دو گروه 6 تيمي آغاز شده است.بر اساس اين خبر، در اين دوره از رقابتها مسابقه بين تيمهاي علويون و بسيج سربيشه به تساوي 2 بر 2 انجاميد و شهرداري سربيشه نيز 7 بر صفر تيم شواكند را شكست داد. تيم كارخانه اكسيد منيزيم نيز با نتيجه 3 بر 2 از تيم كميته امداد سربيشه شكست خورد.
تيم امام علي(ع) نيز 6 بر يك تيم چهكند را مغلوب كرد. همچنين سربيشه با نتيجه 2 بر صفر مغلوب پاسارگاد بيرجند شد و طلاسازي سعادتي سربيشه نيز 6 بر صفر بر تيم شهيد ناصري غلبه كرد.

خراسان شمالي صاحب تيم فوتبال در رقابتهاي دسته دو شد
رئيس هيأت فوتبال خراسان شمالي گفت: اين استان نوپا صاحب تيم فوتبال در رقابتهاي دسته دوم كشور شد.
به گزارش ايرنا، «بهمن جباري» در نشستي خبري اظهار داشت: اينتيم از آبان امسال با نام «پاسارگاد خراسان شمالي» در رقابتهاي فوتبالدسته دوم كشور حضور خواهد يافت. وي خاطرنشان كرد: اين تيم توسط باشگاه پاسارگارد خراسان شمالي با هزينه سه ميليارد ريالي تأمين مالي شده و بازيكنان تيم نيز انتخاب شده اند.
وي يادآور شد: هيأت فوتبال خراسان شمالي براي حفظ تيم فوتبال با نام اين استان اقدام به واگذاري امتياز تيم به بخش خصوصي كرده است.
رئيس هيأت فوتبال خراسان شمالي گفت: به علت به نتيجه نرسيدن قولهاي مسؤولان استان براي كمك به تيمداري، هيأت فوتبال مجبور به واگذاري امتياز تيم فوتبال به بخش خصوصي شده است.
جباري افزود: البته در قرارداد هيأت فوتبال استان و باشگاه پاسارگادقيد شده كه امتياز تيم به نام استان خراسان شمالي است و اين باشگاه حق فروش امتياز آن به خارج از اين استان را ندارد.
وي كمك دو ميليارد ريالي باشگاه پاسارگاد براي تقويت فوتبال استان به خصوص فوتبال بانوان را از ديگر ره آوردهاي واگذاري تيم فوتبال اين استان به بخش خصوصي دانست.
به گفته وي در تيم پاسارگاد خراسان شمالي كه پيشتر در مشهد فعاليت داشته صرفاً پنج بازيكن استان حضور دارند و مابقي بازيكنان غيربومي خواهند بود.

مسابقات فوتسال جام رمضان در سلامي
سلامي - خبرنگار قدس: مسابقات فوتسال جام رمضان بخش سلامي با هدف گراميداشت هفته دفاع مقدس با شركت 24 تيم آغاز شد.
شريفي رئيس هيأت فوتبال بخش سلامي گفت: اين دوره از مسابقات در چهار گروه هر شب بعد از افطار در سالن آزادگان اين شهر برگزار مي شود.
وي افزود: اين مسابقات هم اكنون با استقبال پرشور علاقه مندان به فوتسال مواجه شده است كه بعلت نبود جايگاه براي تماشاگران، اين مسأله مشكلاتي را فراروي مسؤولان برگزاري اين دوره از مسابقات قرار داده است.
وي بيان داشت: سرپرستي اين دوره از مسابقات را ابوالقاسم شريفي برعهده دارد.
خبر ديگري حاكي است، يك دوره مسابقه در رشته واليبال در سلامي برگزار مي شود كه در اين رابطه 6 تيم به صورت دوره اي تا پايان ماه مبارك رمضان به رقابت خواهند پرداخت.مسؤوليت برگزاري اين دوره از مسابقات برعهده هيأت واليبال بخش سلامي است و داوري اين مسابقات را نيز هادي ا... دادي، محمدرضا دلير و ابراهيم مهرعلي برعهده دارند.

تيراندازي؛ دانش آموز بيرجندي در كشور اول شد

بيرجند - خبرنگار قدس: معاون پرورشي و تربيت بدني سازمان آموزش و پرورش خراسان جنوبي گفت: دانش آموز بيرجندي، مقام اول كشوري در رشته تيراندازي (تپانچه بادي) را كسب كرد.
موسوي نژاد افزود: در پي اعزام تيم تيراندازي دانش آموزان دختر دوره متوسطه به مسابقات قهرماني كشور كه در استان زنجان برگزار شد (مينا بهناميان) توانست مقام اول كشوري را در رشته تپانچه بادي كسب كند.
وي خاطرنشان كرد: اكرم كياني نيز به مقام چهارم كشوري در رشته تفنگ بادي رسيد.
وي گفت: مربيگري و سرپرستي اين تيم بر عهده فرشته حقجو و مريم دانش بوده است.

پايان كلاس مربيگري درجه 3 تنيس در بيرجند
بيرجند- خبرنگار قدس: كلاس مربيگري درجه 3 تنيس با حضور 25 شركت كننده كشوري در بيرجند به پايان رسيد.
رئيس هيأت تنيس خراسان جنوبي هدف از برگزاري اين كلاسها را ارتقاي سطح علمي مربيان اعلام كرد.
مجيد حسين آبادي افزود: اين كلاسها به مدت 6 روز برگزار شد.

تأسيس اولين هنرستان حرفه اي تربيت بدني و علوم ورزشي در سبزوار
سبزوار - خبرنگار قدس: اولين هنرستان حرفه اي تربيت بدني و علوم ورزشي پسران در شهرستان سبزوار تأسيس شد.
مدير آموزش و پرورش سبزوار با بيان اينكه سبزوار مهد ورزشهاي مختلف بويژه هندبال مي باشد، گفت: با پيگيري مديريت آموزش و پرورش اين شهرستان و در راستاي پاسخگويي به دانش آموزان علاقه مند به رشتههاي ورزشي در اين شهرستان، اولين هنرستان حرفه اي تربيت بدني و علوم ورزشي ويژه پسران سبزوار تأسيس گرديد.
عباس شجاعي زاده افزود: دانش آموزان سال اول دبيرستان و سال سوم راهنمايي مي توانند با ارائه مدارك مورد نياز و احراز شاخه فني و حرفه اي با شركت در آزمون عملي و برخورداري از سلامت جسماني و مصاحبه مشاوره اي ورزش، تا پايان شهريور ماه در اين هنرستان ثبت نام نمايند.
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 715]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن