تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813276356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدار طارق الهاشمي با سفير امارات عربي متحده در بغداد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ديدار طارق الهاشمي با سفير امارات عربي متحده در بغداد
تهران/ واحد مركزي خبر/ سياسي 87/06/19
طارق الهاشمي معاون رييس جمهور عراق امروز سه شنبه با سفير امارات عربي متحده در عراق ديدار و گفتگو كرد .
به گزارش خبرگزاري رويترز از بغداد؛ طارق الهاشمي امروز با شيخ عبد الله ابراهيم عبد الله سفير امارات عربي متحده در بغداد تصريح كرد اقدام دولت امارات در اعزام سفير به بغداد پيامي روشني براي ديگر كشورهاي عربي در خصوص بهبود اوضاع امنيتي عراق
است زيرا بسياري از كشورهاي عربي همچنان درباره اعزام سفيران خود به عراق و فعال كردن سفارتخانه هاي خود در بغداد ابراز ترديد دارند.
معاون رييس جمهور عراق تصريح كرد ديگر كشورهاي عربي بايد به تبعيت از دولت امارات در اعزام سفير به عراق شتاب كنند و براي بازگشايي سفارتخانه هاي خود در بغداد در اولين
فرصت ممكن اقدام نمايند .
طارق الهاشمي در اين ديدار تصريح كرد نابساماني اوضاع امنيتي عراق و بحرانها و خشونتهايي كه عراق ظرف پنج سال گذشته با ان روبرو بود ، بسيار بهبود يافته است و به همين دليل شاهد حضور ديپلماتيك گسترده كشورهاي مختلف جهان در عراق هستيم .وي اظهار داشت شواهد و قرائن موجود بيانگر اين واقعيت است كه اينده عراق بسيار اميدوار كننده است .
طارق الهاشمي امروز همچنين با سفيران ژاپن و دانمارك در بغداد ديدار و گفتگو كرد .
پس از ربوده شدن سفير مصر در بغداد در اواسط سال دو هزارو پنج ، امارات عربي متحده اولين كشور عربي است ، كه سفير خود را به عراق اعزام كرد .
در پي حمله نظامي امريكا به عراق در ماه مارس سال دو هزارو سه همه كشورهاي عربي به
غير از مصر سفارتخانه هاي خود را در بغداد تعطيل كردند .
اقدام افراد مسلح در ربودن و كشتن ايهاب الشريف سفر مصر در بغداد در اواسط سال دو هزارو پنج در واقع نقطه تحول در روابط ديپلماتيك ميان كشورهاي عربي و عراق بود . در پي وقوع اين حادثه همه كشورهاي عربي به سبب وخامت بحران امنيتي از اعزام سفيران خود به بغداد خود داري كردند . در پي حمله نظامي امريكا به عراق در بهار سال دو هزارو سه اوضاع امنيتي عراق بسيار وخيم شد و امر سبب شد تا كشورهاي عربي از بازگشايي سفارتخانه هاي خود در عراق و اعزام سفير به اين كشور اجتناب ورزند .
گفتني است امارات عربي متحده از جمله كشورهاي عربي بود كه چند ماه پس از حمله امريكا به عراق سفارتخانه خود را در بغداد بازگشايي كرده بود ولي پس از اينكه يكي از اعضاي هيئت ديپلماتيك اين كشور در بغداد به نام ناجي النعيمي كه به عنوان وابسته فرهنگي اين كشور در عراق كار مي كرد به دست افراد مسلح در ماه مه سال دو هزارو شش در مركز بغداد ربوده شد ، امارات نيز سفارتخانه خود را در بغداد كاملا تعطيل كرد .
ادم ربايان پس از دو هفته ناجي النعيمي را ازادكرده بودند .
شيخ عبد الله ابراهيم عبد الله سفير امارات در بغداد در ديدار با طارق الهاشمي اظهار داشت ، تصميم دولت امارات در بازگشايي دوباره سفارتخانه خود در بغداد به تمايل و علاقمندي شديد شيخ خليفه بين زايد ال نهيان نخست وزير و شيخ محمد بن راشد ال مكتوم نائب رييس امارات عربي متحده باز ميگردد كه به مشاركت و حضور فعال امارات در روند ايجاد ثبات و امنيت در عراق تاكيد شديد دارند .
وي خاطر نشان كرد تصميم دولت امارات در اعزام سفير جديد خود به عراق نقطه تحولي در
روند توسعه و تقويت روابط ابو ظبي و بغداد بشمار مي رود . وي اين تصميم دولت امارات را
تصميم شجاعانه اعلام كرد زيرا اين امر زمينه اي براي تحريك و تشويق ديگر كشورهاي عربي
خواهد بود كه روابط خود را با عراق توسعه بخشند .
سفير امارات در بغداد در ادامه اظهار داشت اقدام دولت امارات در شرايطي اتخاذ شد كه دولت عراق نيازمند حمايت و كمك همسايگان خود به ويژه كشورهاي عربي است و اعراب
نيز به ان كشور نيازمندند.
گفتني است اردن ، بحرين و كويت نيز پيش از اين سفراي خود را در بغداد تعيين كردند ولي هيچ يك از اين كشورها تاكنون به طور رسمي سفيران خود را به بغداد اعزام نكردند .
با وجود تلاشهاي فراگير امريكا و غرب اعمال فشار به كشورهاي عربي با هدف بازگشايي سفارتخانه هاي اين كشوره در عراق ولي بيشتر اين كشور تاكنون تسليم اين فشارها نشده اند .
در همين شرايط معاون رئيس جمهور عراق روز گذشته با رايان كروكر سفير امريكا در بغداد در خصوص مسئله فعاليت نيروهاي شوراي بيداري عراق گفتگو كرد.
براساس بيانيه دفتر معاون رياست جمهوري عراق در بيانيه طارق الهاشمي در اين ديدار بر ضرورت حمايت از نيروهاي امنيتي شوراي بيداري و ادغام انها در نيروهاي مسلح تاكيد كرد .
106/148/0003/01013/10101
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن