تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813248921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازيهاي پارالمپيك پكن ـ 2008 بسكتبال ايران ژاپن را شكست داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بازيهاي پارالمپيك پكن ـ 2008 بسكتبال ايران ژاپن را شكست داد
تيم ملي بسكتبال با ويلچر كشورمان روزگذشته با شكست تيم ژاپن به جمع هشت تيم برتر سيزدهمين دوره بازيهاي پارالمپيك راه يافت .
تيم ملي بسكتبال با ويلچر كشورمان صبح ديروز با نتيجه 69 بر 50 مقابل تيم ژاپن به برتري رسيد و صعود خود را به جمع هشت تيم برتر اين رقابتها قطعي كرد.
پيروزي تيم ملي كشورمان برابر ژاپن در حالي حاصل شد كه داور اين ديدار مدعي بود تشك ويلچر يكي از بازيكنان كشورمان دو سانت از حد استاندارد بلندتر است به همين دليل داور اين بازيكن را از زمين اخراج كرد (ديسكاليفه ) تا تيم ايران بخش عمده اي از زمان بازي را با يك يار كمتر ادامه دهد.
تيم ايران امروز در چارچوب مرحله مقدماتي بازيهاي پارالمپيك با تيم بسكتبال با ويلچر آلمان ديدار مي كند.
تيم گلبال ايران مقابل سوئد شكست خورد
تيم گلبال كشورمان عصر ديروز در سالن بي . آي . تي شهر پكن با نتيجه 10 بر 5 مقابل تيم سوئد تن به شكست داد .
تيم كشورمان در روز نخست اين مسابقات مقابل كانادا شكست خورده بود.
تيم گلبال ايران روز گذشته با شكست مقابل سوئد در رده سوم گروه بالاتر از آمريكا و برزيل قرار دارد.
مرتضي دشتي حذف شد
مرتضي دشتي از بازيهاي پارالمپيك پكن حذف شد.
در نخستين روز از رقابت هاي وزنه برداري بازيهاي پارالمپيك پكن مرتضي دشتي در وزن 48 ـ كيلوگرم پس از سه بار ناكامي در مهار وزنه 162 و نيم كيلوگرم از دور بازي ها كنار رفت .
در اين دسته « ايشاكو » از نيجريه با 167 و نيم كيلوگرم قهرمان شد « عمر كارادا » از اردن با 162 و نيم كيلوگرم نشان نقره گرفت و « آي سيماي » از لائوس با 157 و نيم كيلوگرم به نشان برنز دست يافت .
گفتني است مرتضي دشتي در آخرين ركوردگيري كه در ايران انجام شد وزنه 175 كيلوگرم را مهار كرده بود .
« ايشاكو » با ثبت ركورد 169 كيلوگرم كه در ضربه چهارم خودش ثبت كرد ركورددار پارالمپيك و جهان شد .
آخرين نماينده جودو ايران حذف شد
نماينده ايران در جودو بازيهاي پارالمپيك پكن حذف شد.
در سومين روز مسابقات جودو بازي هاي پارالمپيك پكن در وزن 100 ـ كيلوگرم حمزه ندري در دور اول مقابل " سيلوا " از برزيل مغلوب شد و به گروه بازنده ها راه يافت .
در اين گروه ندري مقابل جودوكاري از آمريكا قرار گرفت اما در دقيقه دوم مبارزه به دليل آسيب ديدگي دست به مبارزه ادامه نداد و بدين ترتيب آخرين نماينده جودوي ايران هم در بازي هاي پارالمپيك پكن از دور رقابت ها حذف شد.
بدين ترتيب تيم جودوي ايران با كسب يك مدال نقره در وزن 60 ـ كيلوگرم توسط سعيد رحمتي به كار خود در بازي هاي پكن پايان داد. ايران پنج جودوكار در بازي هاي پارالمپيك پكن داشت .
دونده پنج هزار متر ايران به دور نهايي صعود كرد
صبح ديروز موفق شد به مرحله نهايي اين ماده از رقابتهاي پارالمپيك پكن صعود T دونده پنج هزار متر ايران در كلاس 13 كند.
علي الهي با كسب ركورد 16 دقيقه و 3 ثانيه و 55 صدم ثانيه و با كسب عنوان پنجمي موفق شد به دور نهايي مسابقات پنج هزار متر پارالمپيك پكن صعود كند.
در اين ماده « هانري كيپرونو » از كنيا با زمان 15 دقيقه و 45 ثانيه و 71 صدم ثانيه به عنوان نخست اين گروه رسيد « تيم » از نيوزلند با زمان 15 دقيقه و 47 ثانيه و 26 صدم ثانيه دوم و « تاريك » از مراكش با زمان 15 دقيقه و 48 ثانيه و 84 صدم ثانيه به عنوان نفر سوم موفق به صعود به دور نهايي شدند.
مرحله نهايي مسابقات دووميداني ماده پنج هزار متر روز پنجشنبه هفته جاري ساعت 9 30 به وقت كشور ميزبان در ورزشگاه ملي شهر پكن برگزار خواهد شد.
پرتابگر وزنه ايران ششم شد
مهدي مرادي پرتابگر وزنه كشورمان به عنوان ششم رقابتهاي پارالمپيك پكن دست يافت .
با ثبت ركورد 13 متر و 44 سانتي متر با كسب عنوان ششم اين رقابتها به F مهدي مرادي روز گذشته در رشته پرتاب وزنه كلاس 55 كار خود در بازيهاي المپيك پكن پايان داد.
وي در دور مقدماتي اين رقابتها موفق شده بود به جمع هشت پرتابگر برتر پارالمپيك صعود كند. اما در اين مرحله به عنواني بهتر از ششم دست نيافت . در اين ماده « آلكسي هاشاپاتوف » از روسيه با ركورد 16 متر و 3 سانتي متر به مقام قهرماني رسيد .
برتري تيم واليبال نشسته ايران برابر مصر
تيم ملي واليبال نشسته ايران با برتري برابر تيم مصر به عنوان صدرنشين گروه خود به دور دوم بازيهاي پارالمپيك پكن راه يافت .
تيم ملي واليبال نشسته كشورمان صبح ديروز با نتيجه 3 بر صفر از سد تيم مصر گذشت . اين تيم درسه ست پياپي با نتايج 27 بر25 25 بر 12 و 25 بر 18 مقابل تيم مصر به برتري رسيد .
واليباليست هاي كشورمان با كسب اين نتيجه و دو پيروزي مقابل تيم ژاپن و برزيل و كسب 6 امتياز به عنوان صدرنشين گروه خود به دور بعدي رقابتهاي پارالمپيك پكن صعود كردند.
تيم ملي كشورمان بعدازظهر جمعه در مرحله دوم اين رقابتها با برنده بازي روسيه و بوسني ديدار مي كند
تيم ملي واليبال نشسته كشورمان تاكنون چهار عنوان قهرماني بازيهاي پارالمپيك پكن را از آن خود كرده است .
ناكامي در كسب مدالهاي جودو پينگ پنگ و پرتاب نيزه در دومين روز
همچنين ورزشكاران رشته هاي جودو پينگ پنگ و پرتاب نيزه كشورمان در دومين روز رقابتها پارالمپيك 2008 پكن موفق به كسب مدال نشدند.
شركت كرده بود با ثبت ركورد 42 متر و 61 سانتي متر به جايگاه پنجم C در رقابت هاي پرتاب نيزه محسن كائدي كه در كلاس 35 دست يافت .
در جودو سيدامير نتاج نماينده كشورمان در وزن 81 ـ كيلوگرم در مسابقه نخست خود برابر فريل ژورناد از فرانسه با امتياز ايپون شكست خورد. وي در دو مسابقه بعدي خود در گروه بازنده ها برابر جودوكاراني از مجارستان و اوكراين پيروز شد اما در ديدار رده بندي برابر جودوكاري از آرژانتين باخت و به مقام پنجم اين مسابقات اكتفا كرد.
در وزن 73 ـ كيلوگرم موسي پورعباسي در مسابقه نخست « پلتوميه مي » از فنلاند را با امتياز ايپون مغلوب كرد اما با شكست برابر راميرز از آرژانتين و جورج هيروز ويل از كوبا از گردونه رقابت ها كنار رفت .
در پينگ پنگ بانوان هم فروغ بختياري برابر استفان ماريچ از فرانسه با نتيجه 3 بر 2 شكست خورد .
رييس كاروان ايران :
فرج زاده و خاك زاديه مدال نمي گرفتند
پس از جا ماندن دو دووميدان كار ايران از بازي هاي پارالمپيك پكن رييس ستاد تداركاتي كاروان ايران گفت : ما در قبال تمام اتفاق ها پاسخگو هستيم .
غفور كارگري در گفت وگو با خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به پكن اظهار كرد : ما به عنوان مسئولين كاروان ايران در قبال تمام اتفاق هاي مثبت و منفي پاسخگو هستيم . ما جزو مسئوليني نيستيم كه از اتفاقات منفي به وجود آمده فرار كنيم . در قبال تمام مسئوليت هايمان بايد به مردم ايران جوابگو باشيم .
وي افزود : اتفاقي كه روز دوشنبه افتاد بسيار تلخ بود. درمورد به وجود آمدن اين اتفاق دو احتمال وجود دارد. يا مسئولان برگزار كننده بازي هاي پارالمپيك برگه تغيير برنامه را در جعبه مخصوص تيم ايران قرار نداده بودند و يا اين كه برگه تغيير برنامه به دست مسئولان تيم ايران رسيده اما به صورت دقيق آن را مطالعه نكرده و بنابراين غفلت صورت گرفته است .
رييس ستاد تداركاتي بازي هاي پارالمپيك پكن با بيان اين كه جلسه ويژه اي براي رسيدگي به اين موضوع برگزار شد تاكيد كرد : در حال رسيدگي به اين موضوع هستيم . براساس وظيفه پاسخگويي پس از مشخص شدن جزئيات كار تمام مسايل را به ملت ايران اعلام خواهيم كرد و اقدامات لازم را براي تكرار نشدن اين قبيل اتفاق ها خواهيم انديشيد.
وي درمورد احتمال كسب مدال توسط ورزشكاران ايران در اين ماده گفت : فرج زاده و خاك زاديه در كلاس ادغامي 33 34 52 بايد شركت مي كردند . ركورد خاك زاديه 38 متر است ركورد فرج زاده در داخل ايران 40 متر . فرج زاده اگر در مسابقات شركت مي كرد با همان ركورد داخلي خودش چهارم مي شد . تنها در صورتي مدال طلا مي گرفت كه 43 متر پرتاب مي كرد . هر چند اين گفته هاي من توجيهي بر كوتاهي صورت گرفته نيست .
حرداني مدال برنز گرفت
جواد حرداني پرتابگر نيزه كشورمان موفق شد به مدال برنز رقابت هاي پارالمپيك پكن دست يابد.
حرداني در كلاس اف 38 با پرتاب 47 متر و 65 سانتيمتر به مدال برنز رقابت هاي پرتاب نيزه پارالمپيك دست پيدا كرد .
برپايه اين گزارش شيا دونگ از چين در كلاس اف 37 با پرتابي به ميزان 57 متر و 81 سانتيمتر به مدال طلا رسيد و هموطن او ژانگ ژولونگ در كلاس اف 37 با 50 متر و 24 سانتيمتر مدال نقره گرفت .
فاطمه منتظري ديگر دووميداني كار كشورمان بود كه در كلاس اف 58 در ماده پرتاب وزنه شركت كرد اما به هيچ عنواني دست نيافت .
قبل از اين نيز علي محمد ياري در پرتاب ديسك و سعيد رحمتي در جودو به مدال نقره دست يافته بودند و اين سومين مدال كاروان ورزشي ايران در اين دوره از مسابقات بود.
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن