تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815632388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازخواني توطئه 11 سپتامبر


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بازخواني توطئه 11 سپتامبر
كانديداهاي دموكرات و جمهوريخواه رياست جمهوري آمريكا در بيانيه اي مشترك اعلام كردند كه با يكديگر هفتمين مراسم سالگرد حملات 11 سپتامبر (20 شهريور) را برگزار خواهند كرد . سالگرد حملات 11 سپتامبر كه با سه هزار كشته مرگبارترين حملات در قاره آمريكا به شمار مي رود نشان از يك آتش بس موقت ميان باراك اوباما و جان مك كين دو رقيب سرسخت براي رياست جمهوري آمريكا دارد . در بيانيه مشترك اين دو كانديدا آمده است : در روز 11 سپتامبر 2008 ميلادي ما در مراسم هفتمين سالگرد حملات در « زمين صفر » محل برج هاي دوقلو مركز تجارت جهاني در نيويورك حضور خواهيم يافت .
در روز 20 شهريور 1380 تروريست هايي كه گفته مي شود وابسته به شبكه القاعده بودند چهار فروند هواپيما را براي ضربه زدن به برج هاي دوقلو در نيويورك و ساختمان وزارت دفاع آمريكا در نزديكي واشنگتن ربودند. در اثر برخورد هواپيماها به برجهاي دوقلو نزديك به سه هزار آمريكايي جان خود را از دست دادند.
توطئه حساب شده
« گريك شيمانسكي ـ فيل برگ » قاضي دادگاه فيلادلفيا كه سه سال پس از اين حادثه پرونده قطوري را عليه جرج بوش و چند نفر ديگر به جرم تباني و همدستي در حوادث 11 سپتامبر مورد بررسي قرار داده است به نكات جالبي دست يافت كه نشان مي دهد فاجعه برج هاي تجارت جهاني اقدامي داخلي بوده و با حمايت برخي مقامات كاخ سفيد با اهدافي مشخص به اجرا گذاشته شده است .
گفت : « تصور مي كردم كه پرونده مشكلي باشد اما نه به اين اندازه مشكل . نيروي كافي براي تحقيقات در AFP برگ به پايگاه اينترنتي اختيار ندارم . كار فوق العاده سنگين است و از نظر مالي دچار كمبود هستم . با اينحال هنوز خوشبينم كه عدالت سرانجام فائق آيد. دولت ما يا حوادث 11 سپتامبر را موجب شده و يا اجازه داده كه اتفاق بيافتد . من آنها را به دليل اطلاع قبلي از حملات ناتواني در اعلام هشدار و مخفي نگهداشتن جرائم مرتكب شده تحت تعقيب قانوني قرار داده ام . به خاطر داشته باشيدكه نيكسون فقط به دليل پنهان كاري از قدرت خلع شد » . اين افراد از جمله بوش تخلفاتي بيشتر از اين انجام داده اند.
مي افزايد : « ما بايد اين جنايتكاران دولت آمريكا را به خاطر قتل بيش از 3000 AFP برگ در ادامه مصاحبه اختصاصي اش با آمريكايي و هزاران نفري كه در عراق و افغانستان بي دليل جان خود را از دست داده اند به پاي ميز محاكمه بكشانيم » . وي كه از حمايت رسانه هاي گروهي در داخل آمريكا برخوردار نيست دست به سفري اروپايي جهت تامين پول و آگاه سازي مردم نسبت به دخالت دولت آمريكا در حوادث 11 سپتامبر زد . سفر وي از آمستردام شروع و سپس به شهرهاي برلين پاريس مادريد لندن و وين ادامه يافت .
برگ قرار است به سرمايه گذار مالي سفر يعني جيمي والتر ملحق شود والتر پس از صرف ميليون ها دلار در داخل كشور جهت تغيير افكار عمومي در مورد حقايق پشت پرده 11 سپتامبر به خارج از كشور براي اقامت نقل مكان نمود . آنها اميدوارند پول كافي براي پيش بردن پرونده جمع آوري كنند و به اروپاييان نشان دهندكه بسياري از آمريكاييان با بوش و سياست هاي امپرياليستي وي مخالفند.
وي اظهار داشت : « خوشبختانه رسانه هاي گروهي كشورهاي خارجي برخلاف رسانه هاي داخلي آمريكا پوشش خوبي به دلايل سفر ما مي دهند. وي اذعان نمود رسانه هاي آمريكا عمدا با هدف پشتيباني از دولت در برابر هر گونه عكس العمل عمومي پرونده در دست بررسي وي را مورد بي توجهي قرار داده اند.
دادخواست 237 صفحه اي برگ در آبان سال 1384 به نمايندگي از طرف ويليام رودريگوئز كارمند بخش حفظ و نگهداري مركز تجارت جهاني تنظيم شد هر چند رودريگوئز ادعا نمي كند كه همه چيز را درباره دست داشتن دولت در حادثه 11 سپتامبر مي داند اما شهادت داد كه قبل و بعد از برخورد هواپيما با يكي از برج ها صداي انفجارهاي عجيبي را شنيده بود. علاوه بر زمان اين انفجارها وي مكان وقوع آنها را طبقه همكف برج ها تشخيص داده است .
اظهار نظر پژوهشگران مستقل مبني بر اين كه هر دو برج به طرز مشكوكي فرو ريختند مويد ادعاي رودريگوئز است و احتمالا انفجارهاي از پيش برنامه ريزي شده از لحاظ زماني طوري طراحي شده بودند كه همزمان با برخورد هواپيما با برج ها چنين تداعي كند كه اين برخورد علت فرو ريختن آنها بوده است .
از همان ابتداي ماجراي حملات دولت آمريكا مصرا بر اين سناريو تاكيد مي ورزيد كه سوخت جت برخورد كننده به برج ها موجب فروپاشي آن ها شده است . در حالي كه از ديدگاه منتقدان چنين نظريه اي غير ممكن است زيرا براي فرو ريختن ساختمان ها با آن سرعت به مقدار سوخت بسيار بيشتري نياز بود. اين كارشناسان عقيده دارند مواد منفجره از قبل در برج ها جاي گذاري شده بود و به محض برخورد هواپيماها منفجر شده اند.
دادنامه فيل برگ از رد نظريه دولت در مورد برج هاي تجارت جهاني فراتر مي رود وسعي در اثبات اين ادعا داردكه توطئه 11 سپتامبر از سال ها قبل طراحي شده و به دهه 70 كه سيا به « اسامه بن لادن » براي مبارزه با شوروي سابق در افغانستان كمك مي كرد باز مي گردد .
به ادعاي برگ طبق شهادت شاهدان و مدارك افشا شده اين شبكه دولتي حمايت كننده مالي از بن لادن تا چند روز پيش از 11 سپتامبر به فعاليت خود ادامه داده است .
برگ اظهار نمود پس از تنظيم پرونده حملات از جانب وكلاي دولتي به سرعت آغاز شد تا متن دادخواست هيچ گاه برملا نشود. وي در پاسخ به پرسشي درباره انگيزه خود از ورود به چنين مبارزه جويي بزرگي گفت : « هر چه بيشتر تحقيق مي كردم برايم روشن تر مي شدكه بوش و همپالكي هايش از حملات 11 سپتامبر خبر داشتند و پس از آن اين موضوع را مخفي نگهداشتند . درست پس از وقوع حملات من چيز عجيبي ديدم هنگامي كه « اندي كارد » رييس ستاد مشترك ارتش به بوش درباره برخورد دومين هواپيما به برج خبر داد هيچ واكنشي در چهره بوش به وجود نيامد پس از آن بود كه فهميدم او مي بايست درباره حملات اطلاع داشته باشد.
دادخواست در ادامه مدعي عليه را به پنهانكاري عمومي حقايق مبني بر اين كه هشدارهاي كافي در مورد حملات تروريستي دريافت كرده اند اما هيچ اقدامي براي پيشگيري از آنها انجام نداده اند تا جنگي تمام عيار را بر ضد تروريسم به منظور توجيه اهداف نومحافظه كاري خود بيفروزند متهم مي كند.
برگ اظهار داشت : زمان آن رسيده كه ميليون ها آمريكايي كه از زير پا گذاشته شدن حقوقشان از سوي دولت بوش خسته شده اند از دروغ هاي دولت بوش خسته شده اند از دروغ هاي دولت درباره عراق خسته شده اند و از دروغ هاي 11 سپتامبر خسته شده اند دست به انقلابي بدون خشونت عليه اين دولت زنند. هم اكنون زمان آن است كه در كنار يكديگر بايستيم و آزادي هايمان را طبق بيانيه استقلال قانون آزادي ها و قانون اساسي ايالات متحده احيا كنيم .
سيا نمي گذارد
در اين باره روزنامه نيويورك تايمز نوشت : بازبيني مدارك محرمانه و طبقه بندي شده توسط اعضاي كميسيون بررسي حوادث 11 سپتامبر نشان مي دهد كه در سالهاي 1382 و 1383 از « سيا » خواسته شده بود تا تمام مدارك مربوط به بازجويي افراد شبكه القاعده كه به اتهام دست داشتن در اين عمليات بازداشت شده بودند رادر اختيار تيم رسيدگي كننده به پرونده قرار دهد اما سيا از انجام اين كار خودداري كرده است .
براساس اين گزارش اين اسناد محرمانمه كه توسط « فيليپ زليكف » مدير اجرايي سابق كميسيون رسيدگي كننده به پرونده 11 سپتامبر در هفت صفحه در سال 1384 آماده شده است نشان مي دهد كه در زمان تهيه اين سند از مقام هاي آمريكايي خواسته شده تا تحقيقاتي را درباره علت خودداري سيا از همكاري با اين كميسيون و ارائه نكردن مدارك مربوط به بازجويي از متهمان انجام دهد .
به نوشته نيويورك تايمز خودداري سيا از همكاري با كميسيون رسيدگي كننده به پرونده حوادث 11 سپتامبر درواقع به معناي زيرپا گذاشتن قوانين فدرال است .
همچنين « لي هميلتون » و « توماس كين » دو مقام ارشد رسيدگي كننده به پرونده اعلام كرده اند كه بررسي هاي آنها نشان مي دهد كه « سيا » آگاهانه و از روي عمد تصميم گرفته تا در رسيدگي به پرونده 11 سپتامبر كارشكني كند .
در همين رابطه توماس كين به نيويورك تايمز گفت : يافته هاي خود را در اين باره در اختيار بازرسان فدرال و كنگره آمريكا قرار مي دهيم تا آنها به كارشكني سيا در امر رسيدگي به اين پرونده رسيدگي كنند.
« روژه گارودي » نويسنده وانديشمند فرانسوي نيز نكات جديدي را درباره حادثه 11 سپتامبر فاش كرد . وي مي گويد : خلبانان آمريكايي برخورد هواپيماهاي مسافربري به برج هاي تجارت جهاني را اقدامي هماهنگ شده با مقامات بلندپايه امنيتي و سياسي اين كشور اعلام كرده اند.
او اظهار داشت : بسياري از اخبار مربوط به 11 سپتامبر از سوي رسانه هاي غربي به طور عمد ناديده گرفته شده اند در حالي كه اين اخبار مي تواند نمايانگر حقايق بسيار باارزشي در اين زمينه باشند و خاطرنشان كرد : تنها چند روز پس از انفجار برج هاي مركز تجارت جهاني و ساختمان وزارت دفاع آمريكا در واشنگتن 200 خلبان ارشد خطوط هوايي و همچنين نيروي هوايي اين كشور پس از نشستي

طولاني درباره حوادث 11 سپتامبر بيانيه اي منتشر كردند كه از سوي رسانه هاي غربي ناديده گرفته شد .
آنها اعلام كردند برخورد هواپيماهاي مسافربري به برج هاي مركز تجارت جهاني حساب شده و بسيار پيچيده تر از آن بوده است كه خلبانان مبتدي با چند ماه آموزش از روي دستگاه هاي زميني هواپيماهاي مسافربري بتوانند آن را انجام دهند و چنين اقدامي بدون اطلاع و هماهنگي و حمايت رده هاي عالي امنيتي و سياسي كشور غيرممكن است و آنها حداكثر خيانت را به كشورشان كرده اند.
در بيانيه خلبانان آمريكايي آمده است : دولت اين كشور از دستگاه هاي فوق العاده پيشرفته و جديدي برخوردار است كه توانايي هدايت هواپيماها از راه دور را دارند و اين دستگاه ها مي توانند هواپيماها را بدون دخالت خلبان به سمت هدف هاي مورد نظر خود هدايت كنند.
نويسنده فرانسوي خاطرنشان كرد : آمريكا در پي حوادث 11 سپتامبر دوران جديدي از سلطه طلبي را براي جهان در نظر گرفته است كه به آن نام مبارزه با تروريسم داده است . وي افزود واشنگتن با دستاويز قرار دادن حوادث 11 سپامبر امروزه درصدد استفاده حداكثر از نيروي نظامي خود براي حضور در مناطق حساس جهان است .
به گفته « گارودي » آمريكا پس از حضور در كنار منابع غني نفت آسياي مركزي اكنون تمام توان خود را متوجه منطقه خليج فارس كرده است و در اين ميان مقابله با رژيم عراق بهترين بهانه براي ماجراجويي جديد واشنگتن بوده است .
« احمد بخشايشي اردستاني » كارشناس مسايل بين الملل در خصوص سالگرد حادثه 11 سپتامبر و نيز تحولاتي كه طي اين چند سال رخ داده است تصريح كرد : « اين مساله از چند محور قابل بررسي است يكي نفس 11 سپتامبر است كه مقارن بود با روي كار آمدن نومحافظه كاران سياسي با نومحافظه كاران مسيحي به رهبري مكين تاير و فالوور كه وقتي بر اداره آمريكا مسلط شدند 11 سپتامبر را به عنوان نقطه عطفي براي پوشش اهداف خود در سراسر جهان قرار دادند.
وي با بيان اينكه بحث نومحافظه كاران بحث ارزش هاي ليبرال دمكراسي بود اما روشي كه براي بسط در پيش گرفته بودند با اهدافشان در تعارض بود ادامه داد : « آنها تهديد زور و فشار را طريقه اي براي بسط دمكراسي قرار داده بودند و نفس 11 سپتامبر بود كه باعث شد اين هدف متحقق شود.
اين كارشناس مسايل بين الملل با بيان اينكه محور دوم آن بود كه 11 سپتامبر باعث شد آمريكا موازنه قوا را به نفع خود و به نفع يكجانبه گرايي تغيير دهد افزود : 11 سپتامبر باعث شد تمام كشورها در واقع به نوعي احساس همدردي با آمريكا داشته و به حركت آن در افغانستان مشروعيت بخشند. از ديگر سو تقريبا فضايي كه اعلام شده بود براي نظم نوين جهاني بازتر شد و آمريكايي ها با استفاده از سازمان ملل و مشروعيت جهاني تحت عنوان ضديت با سلاح هاي كشتار جمعي و تروريسم به عراق و افغانستان حمله كردند و در قبال ايران نيز محتاط كاري ها را در ادبيات ديپلماسي خود كنار گذاشته و به خشونت تبديل كردند.
بخشايشي اردستاني با بيان اينكه آمريكا همواره به دنبال يك دشمن فرضي رقيب بوده و تا سال 1369 كمونيسم و شوروي را محور قرار داده بود يادآور شد : « پس از 11 سپتامبر بيداري بنيادگرايي و جنبش هاي اسلامي و كشوري مثل ايران را دشمن فرضي خود قرار داد و همكاري خود را نيز با كشورهاي غرب دنبال نمود.
وي در خصوص بهره مندي آمريكا از 11 سپتامبر تصريح كرد : « آمريكا توانست رهبري خود را در جهان به عنوان موازنه كننده نظام بين الملل تثبيت كند مشروعيت جهاني را براي حمله به عراق و افغانستان به دست آورد علاقه مند شد كه سازمان ملل را پشت سر گذاشته و خواهان تغيير و تحولات بر اساس فضاي جديد و به روز شدن آن گردد.
اين كارشناس مسايل بين الملل بيان داشت : « علاوه بر اين آمريكا بيشترين توجه خود را به انرژي معطوف و از عربستان به قطر و عراق منتقل شد و اتحاديه اروپا را تقويت كرد اما اجازه نداد به مرحله نهايي برسد و به شكل رقيب عمل كند و 11 سپتامبر را نقطه عطفي براي خروج از انزواگرايي و تبديل آن به سياست پيشگيرانه و فعالانه قرار داد.
« فيل برگ » قاضي دادگاه فيلادلفيا : هنوز خوشبينم كه عدالت سرانجام فائق آيد . دولت ما يا حوادث 11 سپتامبر را موجب شده و يا اجازه داده كه اتفاق بيافتد. من آنها را به دليل اطلاع قبلي از حملات ناتواني در اعلام هشدار و مخفي نگهداشتن جرائم مرتكب شده تحت تعقيب قانوني قرار داده ام
دادنامه فيل برگ از رد نظريه دولت در مورد برج هاي تجارت جهاني فراتر مي رود وسعي در اثبات اين ادعا داردكه توطئه 11 سپتامبر از سال ها قبل طراحي شده و به دهه 70 كه سيا به « اسامه بن لادن » براي مبارزه با شوروي سابق در افغانستان كمك مي كرد باز مي گردد
زمان آن رسيده كه ميليون ها آمريكايي كه از زير پا گذاشته شدن حقوقشان از سوي دولت بوش خسته شده اند از دروغ هاي دولت بوش خسته شده اند از دروغ هاي دولت درباره عراق خسته شده اند و از دروغ هاي 11 سپتامبر خسته شده اند دست به انقلابي بدون خشونت عليه اين دولت زنند
200 خلبان ارشد خطوط هوايي آمريكا در بيانيه اي مشترك اعلام كردند برخورد هواپيماهاي مسافربري به برج هاي مركز تجارت جهاني حساب شده و بسيار پيچيده تر از آن بوده است كه خلبانان مبتدي با چند ماه آموزش از روي دستگاه هاي زميني هواپيماهاي مسافربري بتوانند آن را انجام دهند و چنين اقدامي بدون اطلاع و هماهنگي و حمايت رده هاي عالي امنيتي و سياسي كشور غيرممكن است
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 273]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن