تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804573237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در جلسه علني ديروز كليات لايحه حمايت از خانواده به تصويب مجلس رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: در جلسه علني ديروز كليات لايحه حمايت از خانواده به تصويب مجلس رسيد
بخش خبري : نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز كليات چهار لايحه كه در كميسيون حقوقي و قضايي مورد بررسي قرار گرفته بود از جمله لايحه حمايت از خانواده به تصويب رسيد.
لايحه حمايت از خانواده كه اخيرا مواد 23 و 25 آن مورد اعتراض بسياري از مردم به ويژه علما قرار گرفته بود ديروز دردستور كار مجلس قرار گرفت كه كميسيون حقوقي و قضايي به دليل نگراني مردم اين دو ماده رااز لايحه حذف كرد. نمايندگان نيز به كليات اين لايحه اصلاح شده كه در كميسيون قضايي اصلاح شده بود راي مثبت دادند.
در بررسي كليات لايحه حمايت از خانواده مخبر كميسيون حقوقي و قضايي مجلس به اهميت اين لايحه اشاره كرده و سپس موافقان و مخالفان به ارائه ديدگاه هاي خود در اين باره پرداختند و سپس كليات آن را به راي گذاشتند . اين لايحه مشتمل بر 53 ماده بود كه با حذف 2 ماده به 51 ماده كاهش يافت .
دراين جلسه نمايندگان مجلس به كليات لايحه پيش فروش ساختمان هم راي مثبت دادند . اين لايحه مشتمل بر 30 ماده است و در صورت تصويب نهايي آن قراردادهاي پيش فروش بايد مطابق بانمونه هاي مقرر در آئين نامه اجرايي اين قانون باشد و همچنين در صورت تصويب نهايي اين لايحه اوصاف و امكانات واحدي كه پيش فروش مي شود مانند مساحت اعياني و سهم واحد مورد معامله از كل زمين تعداد اتاق نما طبقه نماي واحد پاركينگ و انباري و نيز مشخصات فني و معماري ساختماني كه واحد در آن احداث مي شود مانند موقعيت كاربري و مساحت كل عرصه و زيربنا تعداد طبقات و كل واحدها نما نوع مصالح مصرفي ساختمان سيستم گرمايش و سرمايش قسمت هاي مشترك و ساير مواردي كه در پروانه ساخت و شناسنامه فني هر واحد قيد شده و يا عرفا در قيمت موثر مي باشد در اين قراردادها تصريح مي شود.
براين اساس پايه بها مورد معامله تعداد اقساط و نحوه پرداخت مدت قرارداد و دوره تحويل موقت تعيين تكليف راجع به خسارات تضمين ها و قرارداد بيمه اي تغيير قيمت و تغيير مشخصات موضوع معامله اعطا وكالت به پيش خريدار براي تنظيم سند رسمي انتقال پس از اتمام بنا و پرداخت كل بهاي مورد معامله در قراردادهاي پيش فروش تصريح مي شود.
در صورت تصويب نهايي اين لايحه همچنين پيش فروش و انتقالات بعدي آن بايد با تنظيم سند رسمي نزد دفاتر اسناد رسمي صورت گيرد.
در صورت نهائي شدن اين لايحه در مجلس چنانچه پيش فروشنده ظرف مهلت مندرج در قرارداد تعهدات خود را به انجام نرساند مسوول خسارت وارده به پيش خريدار خواهد بود.
بر اساس اين لايحه پيش فروشنده بايد قبل از هرگونه اقدام جهت تبليغ و آگهي پيش فروش در مطبوعات و ... مجوز انتشار آگهي را از مراجع ذي صلاح اخذ كند و مطبوعات و رسانه ها هم قبل از دريافت مجوز ياد شده حق درج و انتشار آگهي پيش فروش را ندارند و اگر اين كار را بكند به جزاي نقدي از يك ميليون ريال تا يكصد ميليون ريال محكوم خواهند شد.
در صورت تصويب نهائي اين طرح شهرداري ها مكلف خواهند شد هنگام صدور پروانه ساختمان براي هر واحد نيز شناسنامه اي مستقل با ذكر مشخصات كامل و مشاعات و ساير حقوق با شماره مسلسل صادر و به متقاضي تسليم كنند.
نمايندگان مجلس كليات لايحه جرائم رايانه اي را هم تصويب كردند.
اين لايحه مشتمل بر 42 ماده و شش مبحث است كه بخش نخست آن شامل كليات و تعاريف مي باشد .
در صورت تصويب نهايي اين لايحه مفاهيمي نظير داده يارانه داده محتوا سيستم رايانه اي سيستم مخابراتي و ارائه دهنده خدمات رايانه اي تعريف خواهد شد.
در اين لايحه مجازات هاي مختلف براي جرائمي نظير دسترسي بدون مجوز به سيستم هاي رايانه اي يا مخابراتي شنود امواج الكترو مغناطيسي بدون مجوز دسترسي بدون مجوز به داده هاي رايانه اي سري و افشا آنها تقلب در داده هاي رايانه اي صدمه زدن عمدي داده هاي رايانه اي ديگران و يا اختلال در سيستم رايانه اي ديگران در نظر گرفته شده است .
در صورت تصويب نهائي اين لايحه هر كس از سيستمهاي رايانه اي يا مخابراتي با ارتكاب اعمالي از قبيل وارد كردن تغيير محو ايجاد توقف داده ها يا اختلال درعمكرد سيستم سو استفاده نمايد و از اين طريق وجه يا مال يا صنعت يا خدمات مالي و يا امتيازات مالي براي خود يا ديگري تحصيل كند كلاهبردار محسوب شده و به مجازات خود براي كلاهبرداري محكوم خواهد شد.
در اين لايحه همچنين مجازاتهاي مختلف بر اساس قانون مجازات اسلامي درباره كساني كه بوسيله سيستمهاي رايانه اي يا مخابراتي محتويات مستهجن توليد يا منتشر كند پيش بيني شده است .
كليات لايحه مجازات اسلامي هم در جلسه علني ديروز از تصويب نمايندگان گذشت .
اين لايحه در جهت تدوين قانون دائمي مجازات اسلامي و بر مبناي سياست جنايي اصلاح مجرم فردي كردن مجازاتها توجه به اقدامات تاميني در كنار مجازاتهاي حفظ حقوق شهروندي و سياست هاي بشر دوستانه حفظ حقوق متهم و حمايت از خانواده وي حفظ حقوق بزه ديده و ترميم آثار جرم قاطعيت شدت و سرعت در برخورد با جرائم امنيت ملي و آسايش عمومي حبس زدايي و حمايت از اقشار مختلف جامعه به طور متناسب تدوين و جهت تصويب نهايي به مجلس ارسال شده است .
اين لايحه در 4 باب كليات حدود قصاص و ديات تنظيم شده كه در باب كليات اصول كلي قابل اعمال در ابواب ديگر شامل تعاريف و اعمال مجازات مبناي مسئوليت كيفري و شخصي بودن مجازات تقسيم بندي جرايم و مجازاتها بر اساس مباني اسلامي حدود مسئوليت كيفري و موانع آن جهات تخفيف مجازات و شرايط آزادي مشروط تعليق و زوال محكوميت مورد توجه قرار گرفته است .
مستثني نمودن جرائم عليه امنيت داخلي و خارجي و جرائم مهم از شمول محدوديت هاي اصل سرزميني بودن جرائم و مجازات ها توسعه محدوده اقدامات تاميني و تربيتي و مجازات جايگزين حبس تعيين جرائم مشابه و همچنين ميزان تشديد مجازات در مبحث تعدد و تكرار جرم تعديل مسئوليت كيفري آمر و مامور مسئوليت پذيري كيفري اشخاص حقوقي تكميل مقررات تعليق درج موارد سقوط مجازات ها در يك فصل مجزا و فردي كردن قضايي مجازات ها و توسعه اختيارات دادگاه در جرائم تعزيزي و بازدارنده برخي از نو آوري هاي لايحه باب كليات است .
تدوين اصول كلي در خصوص مسئوليت مرتكب در باب حدود و انواع آن تعدد و تكرار جرم تخفيف و تبديل مجازات هاي حدي و موارد سقوط آن در اين لايحه مورد توجه خاص قرار گرفته است و همين رويه در باب قصاص با درج تعريف جرايم عمدي شرايط و قواعد عمومي قصاص شركت معاونت و شروع به جنايت در مباحث مجزا اتخاذ شده است .
به منظور اعطاي ماهيت جبران خسارت به ديه در كنار جنبه كيفري آن تلفيق و تنظيم قواعد عمومي ديه و ارش و توضيح مسئوليت بيت المال در پرداخت ديه در باب ديات موادي متناسب در اين لايحه پيش بيني شده است و در بخش تعزيزات و مجازات هاي بازدارنده نيز توجه به سياست جرم زدايي تعديل مجازات ها با هدف اصلاح مجرم و پيشگيري از جرم و حمايت از سياست هاي كلان اقتصادي و اجتماعي نظام جمهوري اسلامي ايران مد نظر بوده است .
قانون مجازات اسلامي در سال 70 به صورت آزمايشي تصويب و با پايان يافتن مهلت آزمايشي آن تاكنون چندين بار در مجلس مهلت اجراي آن تمديد شده است و اين لايحه در جهت دائمي شدن اين قانون ارائه شده است .
همچنين در اين جلسه با راي منفي نمايندگان به كليات لايحه الحاق يك تبصره به ماده واحد قانون اعطاي مرخصي بدون حقوق مستخدمين رسمي يا ثابت كه همسر آنان به خارج از كشور اعزام مي شوند از دستور كار مجلس خارج شد.
در صورتي كه اين لايحه به تصويب مجلس مي رسيد به مشمولان قانون استخدام كشوري كه همسران آنان به خارج از كشور ماموريت مي روند حداكثر تا شش سال مرخصي بدون حقوق اعطا مي شود.
به گفته مخالفان اين لايحه بدليل پيش بيني اين مورد در قانون لايحه خدمات كشوري كه در مجلس هفتم تصويب شده ديگر لزومي به طرح آن نيست بنابراين اين لايحه با راي منفي نمايندگان از دستور كاري مجلس خارج شد.
دو بيانيه نمايندگان درباره اعتراض كنكوريها
جمعي از نمايندگان مجلس با امضاي 2 بيانيه خواستار رسيدگي فوري به اعتراضات داوطلبان نتايج آزمون ورودي دانشگاهها شدند .
در بيانيه اي كه به امضاي 172 نماينده رسيده آمده است : از آنجا كه در روزهاي اخير پس از اعلام نتايج آزمون ورودي دانشگاهها در ميان عده قابل توجهي از داوطلبان نگراني شديدي بوجود آمده و اعتراض آنان را برانگيخته است ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بر اساس وظيفه اي كه در دفاع از حقوق مردم و موكلين خود داريم خواهان آن هستيم كه وزارت علوم وتحقيقات و فناوري با رسيدگي فوري و دقيق به اعتراضات داوطلبان از هر گونه تضييع حق احتمالي آنان جلوگيري به عمل آورد و به رفع نگراني آنان و خانواده آنان كمك كند.
جمعي از نمايندگان مجلس نيز در بيانيه اي ديگر نسبت به مسئله پيش آمده براي داوطلبان كنكور واكنش نشان داده و خواستار رسيدگي به مشكل آنان شدند.
متن بيانيه به اين شرح است : در خصوص شيوه جديد گزينش دانشجو در كنكور سال جاري مطالب زير را به اطلاع مي رساند.
1 ـ جمع كثيري از داوطلبان علي رغم داشتن رتبه هاي دو يا سه رقمي از محول مورد نظر يا مورد انتظار قبول نشده اند و شبهاتي مبني بر تضييع حقوق داوطلبين وجود دارد.
2 ـ ضمن تاييد اصل موضوع گزينش بومي در كنكور تاكيد مي كنيم جلوگيري از تضييع حقوق شركت كنندگان و ايجاد شانس مساوي براي داوطلبان بر اساس رتبه و لحاظ نسبت شركت كننده به ظرفيت دانشگاههاي منطقه و تاثير دادن اين پارامتر در درصد قبولي بومي به خصوص در مورد دانشگاههاي تهران ضروري است
لطفا دستور فرماييد به صورت فوري اين موارد بررسي و از تضييع احتمالي حقوق شركت كنندگان در كنكور جلوگيري شود.
پس از قرائت اين دو بيانيه علي لاريجاني رئيس مجلس اظهار داشت : گرچه اين دو بيانيه حكايت از اهميتي است كه مجلس به موضوع پيش آمده براي كنكوريها دارد از جناب عباسپور رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مي خواهيم در اسرع وقت اين مسئله را با حضور مسئولان سازمان سنجش بررسي كند.
وي افزود : تعداد افرادي كه در اين مسئله احساس خسارت كرده اند زياد است . لازم است مجلس در اين قضيه جايگاه درستي داشته باشد.
در حاشيه مجلس
در جلسه علني ديروز سئوال هفت نماينده از وزير نفت درباره خط لوله صلح اعلام وصول شد. در اين سئوال مبناي محاسبه قيمت گاز در قرارداد فروش به هند و پاكستان و عدم رعايت مفاد اصل 77 قانون اساسي مطرح شده است .
حسن كامران نماينده اصفهان از تهيه طرح دو فوريتي انتزاع سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از نهاد رياست جمهوري خبر داد. كامران با بيان اينكه اين طرح را بيش از 100 نفر از نمايندگان امضا كرده اند گفت براساس اين طرح سازمان ميراث فرهنگي به عنوان زيرمجموعه وزارت ارشاد فعاليت خواهد كرد و امكان نظارت بيشتر نمايندگان بر عملكرد آن فراهم مي شود.
آقاي حميد رسايي نماينده تهران و از نمايندگان حامي دولت در مجلس ديروز در نطق پيش از دستور خود با بيان اينكه در روزهاي اخير شاهد بوديم كه فردي در پايگاه اينترنتي خود به بهانه تذكر به مراجع و علماي دين با بدترين شيوه و سخيف ترين ادبيات نسبت به يكي از مراجع انقلابي و زمان شناس حوزه هاي علميه قلمفرسايي كرده است گفت : متاسفانه در روز يكشنبه شاهد بوديم درحاليكه نويسنده اين مطلب موهن هيچ ارتباطي با دولت نداشته و ندارد و حتي در مواقعي مواضع ضد دولت نيز دارد براي چندمين بار از سوي شخصي كه ادبيات توهيني او نسبت به رئيس جمهور همواره باعث وهن مجالس هفتم و هشتم بوده (اشاره به عليخاني نماينده قزوين ) به شكل سخيفانه اي دولت و رئيس جمهور مكتبي را مورد حمله قرار داد.
رسايي اظهار داشت : چرا آن روز كه عفو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي به جاي نهج البلاغه از ماركس سخن مي گفت و مقلدان را ميمون ناميد پشت تريبون مجلس ششم نيامد به رئيس جمهور وقت را به باد استهزا و ناسزا نگرفتيد چرا وقتي وزير ارشاد وقت كه باسخيف ترين ادبيات خطاب به آيت الله مكارم شيرازي سخن مي گفت صداي خود را كلفت نكرديد و دستانتان به رعشه نيفتاد!
آقاي قدرت الله عليخاني نماينده قزوين كه مخاطب اظهارات حميد رسايي نماينده تهران بود پس از پايان نطق وي در تذكري خطاب به رسايي گفت : به شما مي گويم كه سعي كنيد وكيل الدوله نباشيد و ديگر اينكه حضرت والا شما كه حاميان معاون رئيس جمهور (مشايي ) و دوستدار مردم اسرائيل هستيد نمي توانيد اصولگرا باشيد و از اصولگرايي دفاع كنيد. وي افزود : بحث را به مجلس ششم كشانديد البته فصل آن مجلس گذشته است اگر تاريخ بخواهد چيزي را قضاوت كند اينست كه اگر من در مجلس ششم نبودم بسياري از شما اصولگرايان هم اكنون نبوديد. عليخاني تاكيد كرد من افتخار مي كنم كه در گذشته از مرجعيت روحانيت و اسلام و انقلاب دفاع كرده ام و از رهبري دفاع كرده ام هر چند كه ايشان به من نيازي نداشتند. امروز هم از ايشان دفاع مي كنم اما شما (رسايي ) بايد ريشه خود را توجيه كنيد كه كجا بوديد و كجا آمديد كه امروز اظهارنظر مي كنيد.
پس از اظهارات عليخاني رئيس مجلس گفت : خواهش مي كنم كه اين بحث را ادامه ندهيد. امروز همه متوجه شدند كه دو ديدگاه در اين زمينه وجود دارد ولي به نظرم ادامه اين مطالب هم رفاقت شما را درمجلس برهم مي زند و هم وقت مجلس را مي گيرد هر چند هر دوي شما (عليخاني و رسايي ) در حمايت از مرجعيت متفق القول هستيد.
حميدرسايي نماينده تهران در پايان جلسه علني ديروز در پاسخ به اظهارات عليخاني نماينده قزوين كه به وي توصيه كرده بود وكيل الدوله نباشد گفت : بنده به عنوان يك اصولگرا و همه اصولگرايان مجلس هشتم از اينكه وكيل الدوله باشيم هيچ ابايي نداريم و برآشفته نمي شويم . رسايي تصريح كرد ما افتخار مي كنيم كه حامي دولتي هستيم كه رهبري پيش از ما حامي آن است .
پس از اين اظهارات رئيس مجلس خطاب به حميد رسايي گفت فكر نمي كنم كه همه اصولگرايان مجلس نسبت به وكيل الدوله بودن حساسيت نداشته باشند اصولگرايان هم اقدامات مثبت دولت را تاييد و اشكالات آنرا هم قبول ندارند و به موقع تذكر مي دهند. اين مطالب لاريجاني احسنت نمايندگان را به همراه داشت .
بحث استيضاح وزير آموزش و پرورش ديروز مساله ساز شد. ديروز پيش از پايان جلسه علني مجلس حسن غفوري فرد منشي هيات رئيسه اعلام كرد بدليل اينكه تعداد زيادي از نمايندگان استيضاح كننده وزير آموزش و پرورش امضاهاي خود را پس گرفته اند و تعداد آنها به كمتر از 10 نفر رسيده است لذا قابل طرح در جلسه علني روز چهارشنبه نيست . پس از تاييد اين اظهارات منشي هيات رئيسه از سوي لاريجاني تعدادي از نمايندگان استيضاح كننده با حضور در جايگاه هيات رئيسه پس گرفتن امضاي خود را تكذيب كردند. رئيس مجلس در پي اعتراض اين طراحان گفت : نمايندگاني كه همچنان خواستار استيضاح وزير آموزش و پرورش هستند با مراجعه به غفوري فرد منشي هيات رئيسه ليست مورد نظر را امضا كنند . اگر تعداد امضاهاي استيضاح به بالاي 10 نفر برسد در جلسه علني چهارشنبه (امروز) استيضاح در دستور كار قرار مي گيرد. در همين حال غفوري فرد عصر ديروز به خبرنگاران گفت : هنوز تكليف استيضاح علي احمدي وزير آموزش و پرورش در مجلس معلوم نيست .
نادر قاضي پور نماينده اروميه و از امضاكنندگان طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه برخي از اعضاي دولت و نيز نمايندگان طرفدار دولت براي پس گرفتن امضاي استيضاح به خواهش و تمنا و روشهاي غيرمعمول متوسل مي شدند گفت : شان مجلس اين نيست و نمايندگان به شدت تحت فشار بودند. وي افزود : بايد شرايطي فراهم شود كه نمايندگان بتوانند بر عقيده خود باقي بمانند.
الياس نادران نماينده تهران بااشاره به پس گرفتن امضاي استيضاح كنندگان وزير آموزش و پرورش گفت : آنان كه امضايشان را پس گرفته اند بايد به مجلس توضيح دهند. نادران تصريح كرد پس گرفتن طرح استيضاح وزرا شان مجلس را زير سئوال مي برد.
علي مطهري نماينده تهران هنگام بررسي لايحه حمايت از خانواده در تذكري گفت : آنچه كه در كميسيون حقوقي و قضايي حذف شده در شان مجلس هشتم نبود . كميسيون حقوقي و قضايي مجلس بدليل اعتراض و نگراني مردم بويژه علما مواد 23 و 25 لايحه حمايت از خانواده را حذف كرد.
مجلس شوراي اسلامي از 30 شهريور به مدت يك هفته تعطيل است . خاطرنشان مي شود به تازگي نمايندگان از مرحله دوم تعطيلات تابستاني بازگشته اند.
جمع زيادي از كنكوريها كه داراي رتبه هاي 2 رقمي و يا 3 رقمي هستند و در هيچ دانشگاهي قبول نشده اند ديروز در مقابل مجلس تجمع كردند. تعدادي از معلمان حق التدريس از سراسر كشور نيز براي تعيين وضعيت استخدامي خود در مقابل مجلس تجمع اعتراض آميز برگزار كردند.
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 257]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن