تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815385765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/ خبرهاي دريافتي هنري /


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: / خبرهاي دريافتي هنري /
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر

فيلم مستند بلند «مشكل آب» برنده دو جايزه بزرگ از دو جشنواره معتبر «ساندنس» و «فول فريم» آمريكا، در بخش ويژه‌ي «مستند بحران» دومين جشنواره بين‌المللي سينما حقيقت به نمايش درخواهد آمد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، مستند بلند «مشكل آب» محصول سال 2008 آمريكا به كارگرداني «تيا لسين» و «كارل ديل» درباره طوفان مهيب «كاترينا» است كه در سال 2006، بخش عظيمي از آمريكا را درنورديده و كل ايالت نيواورلئان را نيز فلج كرد.

برپايه اين گزارش، اين فيلم تاكنون موفق به كسب جايزه بزرگ هيأت‌ داوران جشنواره «ساندنس» و جشنواره «فول فريم» آمريكا شده است.

اين گزارش مي‌افزايد: در بخش ويژه «مستند بحران» جشنواره بين‌المللي سينما حقيقت كه با همكاري و مشاركت «سازمان پدافند غيرعامل كشور» برپا مي‌گردد، فيلم‌هاي مستندي كه موجب كاهش آسيب‌هاي ناشي از بلاياي طبيعي و جنگ و افزايش پايداري ملي و آموزش عمومي و تداوم فعاليت‌هاي جامعه مي‌گردد، به نمايش گذاشته خواهد شد.

گفتني است: دومين جشنواره بين‌المللي فيلم مستند ايران: سينما حقيقت، طي روزهاي 23 تا 28 مهرماه 1387، در سينما فلسطين و سينما قيام‌شهر «تهران» برگزار مي‌شود.

****

خانه سينما نيز با پشتيباني مادي و معنوي خود به جمع حاميان سومين جشنواره ملي فيلم دانشجويي پيوست.

خانه سينما علاوه بر همكاري با دبيرخانه جشنواره در برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي و ديگر برنامه‌ها به نفرات برگزيده خود در بخش‌هاي مختلف جشنواره جوايزي اهدا خواهد كرد.

همچنين موزه سينما براي استفاده از فضا و امكانات موجود در موزه، طي ايام جشنواره جهت برگزاري كارگاه‌ها، ميزگردها و سمينارها اعلام آمادگي كرد.

***

واحد هنري فرهنگسراي ملل هم‌زمان با ماه مبارك رمضان اقدام به برگزاري نمايشگاه خوشنويسي از تاريخ 25 لغايت 29 شهريورماه با عنوان «آفتاب خلوت» كرده است.

در اين نمايشگاه 20 اثر از تابلوهاي خوشنويسي با تكنيك خوشنويسي سنتي، خط معلي و سياه مشق معلي به هنرمندي سيده باهره پاكدامن به نمايش درمي‌آيد.

علاقه‌مندان جهت بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند طي تاريخ يادشده از ساعت 9 الي 19 به فرهنگسراي ملل واقع در بزرگراه آيت‌ا... صدر، بلوار قيطريه، پارك قيطريه مراجعه كنند.

***

اولين نشست اعضاي شوراي سياستگذاري ششمين جشنواره‌ي تئاتر رضوي عصر روز دوشنبه درتالار اجتماعات معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.

دراين نشست كه با هدف تدوين سياست‌هاي كلان و توليد راهبردهاي اجرايي جشنواره برپا شد جواد آرينمنش، نايب رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، احمد نوريان معاون اجتماعي شهردار تهران، محمدحسين نيرومند، مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، علي‌اصغر جعفري، مشاور و مدير كل حوزه‌ي رياست سازمان صدا‌وسيما، حسين پارسايي، مديركل مركز هنرهاي نمايشي، محمد خزاعي‌، دبير جشنواره‌ تئاتر رضوي و محمد رضا سوقندي، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي و دكتر محمدحسين ايماني‌خوشخو، معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي رييس شوراي سياستگذاري جشنواره، جشنواره‌ي تئاتر رضوي را بستري كارآمد و موثر در جهت ترويج فرهنگ رضوي از طريق هنرهاي نمايشي عنوان كرد و افزود: خوشبختانه در سال‌هاي اخير در انتقال مفاهيم معنوي و موضوعات و مضامين ديني و مذهبي در قالب حركت‌هاي هنري تاثيرات و دستاوردهاي بسياري را شاهد بوديم و اين نشان مي‌دهد ما دراين عرصه هرچقدر سرمايه‌گذاري و برنامه‌ريزي كنيم بهتر مي‌توانيم در سالم‌سازي فضاي هنري كشور و توجه و اهتمام هنرمندان به اين موضوعات موفق‌تر باشيم.

وي ادامه داد: در مجموع فعاليت‌هاي جشنواره‌ي رضوي، جشنواره‌ي تئاتر توانسته با جهش‌هاي خوبي روبه‌رو شود و جايگاه تاثير‌گذار و جهت‌بخشي پيدا كند.

حسين پارسايي، مدير كل مركز هنرهاي نمايشي درادامه با اشاره به جايگاه جشنواره‌ي تئاتر رضوي اظهار داشت: اين جشنواره به يكي از پايگاه‌هاي مهم تئاتر كشور تبديل شده است و باتوجه به رويدادهاي مهمي مثل تئاتر فجر آمارها نشان مي‌دهد هم ميزان علاقه‌ و رغبت هنرمندان كشور به مفاهيم ديني و ارزشي بيشتر شده و هم تمايلشان به شركت در اين جشنواره.

به گفته‌ي وي، جشنواره‌ي رضوي خير و بركتش براي تئاتر كشور بسيار بوده و ثمرات خوبي داشته است و پيش‌بيني مي‌شود روند رشد فزاينده‌اي را شاهد باشيم و هرسال چند گام جلوتر برويم.

جواد آرينمنش، نايب رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به لزوم شكل‌گيري دبيرخانه‌ي دائمي جشنواره‌ي تئاتر رضوي به اهميت و حساسيت‌ و ظرافت توليدات پيرامون زندگي و سلوك ائمه (ع) اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: شايسته است يك گروه كارشناس خبره و مشرف برتاريخ براثار توليد متون نمايش و در مسير توليد مستمر اين‌گونه آثار نظارت داشته باشند.

وي اضافه كرد: جشنواره‌ي فرهنگي و هنري امام رضا (ع) به‌طور كلي در سال‌هاي اخير از لحاظ گستردگي جغرافيايي رشد چشمگيري داشته و تا مرحله‌ي بين‌المللي شدن پيش رفته است ولي لازم است روي ارتقاي ساختار محتوايي و عمق آثار نيز، توجه ويژه و جدي صورت پذيرد.

اين نماينده‌ي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اين جشنواره بايد برترين جشنواره‌ دركشور باشد و سطح آن بايد از فجر هم فراتر برود.

علي ‌اصغر جعفري، مشاور و مدير كل حوزه‌ي رياست سازمان صدا‌وسيما با سپاس از اين‌كه جشنواره‌ي رضوي باز مهندسي تئاتر ديني ماست تاكيد كرد: اگر با دقت و مراقبت اين حركت را پيگيري نماييم، شالوده‌ي تئاتر ديني و انقلابي ما پايه‌ريزي خواهد شد.

احمد نوريان، معاون اجتماعي شهردار تهران دراين نشست فراگير‌تر كردن توليدات و دستاوردهاي جشنواره در مقياس كشور و در سطوح استان‌ها را مطرح ساخت و گفت: بايد اين‌گونه حركت‌ها را عمليات فرهنگي تلقي كنيم تا كاركردها و اثرات آن در يك محدوده و منطقه محصور نماند.

وي از آمادگي سازمان ميراث فرهنگي هنري شهرداري تهران براي حمايت و پشتيباني از جشنواره‌ي تئاتر رضوي خبر داد.

محمدحسين نيرومند، مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پيشنهاد توسعه‌ي فضاي جشنواره و افزايش برنامه‌هاي جنبي را عنوان كرد و خاطرنشان ساخت: لازم است در كنار برنامه‌ي اصلي جشنواره، نمايشگاه عكس و پوستر، كتاب‌هاي موضوعي، ورك‌شاپ آموزشي پيش‌بيني شود.

وي هم‌چنين گفت: شايسته است از طريق تله‌تئاتر تلويزيوني آثار فاخر جشنواره در شبكه‌هاي تلويزيوني پخش شود.

محمد خزاعي، دبير جشنواره‌ ضمن ارائه گزارشاتي از چشم‌انداز و نمودار آماري جشنواره گفت: مسير هدفمند حركت جشنواره‌ي رضوي باعث اميدواري است و اگر تئاتر رضوي به عنوان يك گونه نمايشي در كشور فراگير شود و براي فعالان و هنرمندان اين عرصه به‌صورت دغدغه‌اي در آيد مي‌توان انتظار داشت كه تئاتر ديني و ارزشي پرمخاطب‌ترين گونه‌ي نمايشي دركشور باشد.

وي در ادامه بيان كرد: دراين دوره با افزايش 30 درصدي آثار ارسالي در چهار بخش جشنواره مواجه شديم كه خود نشا‌ن‌دهنده‌ي علاقه‌ي هنرمندان دراين زمينه مي‌باشد. اين رشد شهرستان‌ها را نيز شامل مي‌شود تا جايي‌كه آثار ارسالي از شهرستان‌ها بيش از 60 درصد بوده و از تمامي مراكز استان‌ها شركت‌كننده داشته‌ايم.

وي تصريح كرد: با اهتمام متوليان فرهنگي، سياست‌هاي مركز هنرهاي نمايشي و روند رو به رشد كيفيت برنامه‌ها در هر دوره شاهد بالندگي و رشد آثار و سطح بهتر كارها خواهيم بود.

محمدرضا سوقندي، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي با بيان اينكه جشنواره‌ي تئاتر رضوي براي استان خراسان‌ شمالي بركات و اثرات فراواني داشته است يادآور شد: اين جشنواره از جنبه‌هاي اطلاع‌رساني، رسانه‌اي و مطرح‌شدن استان در سطح كشور و نيز از نظر تحولات و تاثير‌گذاري‌هاي فرهنگي و اجتماعي، تحرك و شادابي و استقبال مردم بسيار قابل توجه بوده است.

وي مراقبت از ساختار محتوايي و نهادينه‌كردن اين حركت با پشتوانه‌هاي مطالعاتي و مراقبت از آفت‌زدگي و سطحي‌گرايي را مورد تاكيد قرار داد و اشاره كرد: بايد توجه به محتواي غني و فاخر دغدغه ما در تئاتر رضوي باشد.

انتهاي پيام
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن