تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعایی که بیشتر امید اجابت آن می رود و زودتر به اجابت می رسد،‌ دعا ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817194895




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجلس صربستان توافقنامه ثبات و پيوستن به اتحاديه اروپا را تصويب كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مجلس صربستان توافقنامه ثبات و پيوستن به اتحاديه اروپا را تصويب كرد
بلگراد - مجلس نمايندگان صربستان امروز توافقنامه تجاري و اقتصادي "ثبات و پيوستن " با اتحاديه اروپا را با اكثريت آرا به تصويب رساند.


به گزارش ايرنا، توافقنامه مزبور با 140 راي موافق در برابر 28 راي مخالف از 168 نماينده حاضر در پارلمان به تصويب رسيد.
احزاب ائتلاف حاكم و حزب اپوزيسيون "ليبرال دمكراتيك " به اين توافقنامه راي موافق دادند و در مقابل نمايندگان حزب "دمكراتيك صربستان " و "صربستان نوين " بااين توافقنامه مخالفت كردند. نمايندگان حزب "راديكال صربستان " نيز از دادن راي خودداري كردند. مجلس صربستان 250 نماينده دارد.
در هفتم نوامبر سال 2007 ميلادي در بروكسل توافقنامه ثبات و پيوستن كه يك قرارداد تجاري است بين مقامات صربستان و اتحاديه اروپا امضا شد و به دنبال آن در 29 آوريل همان سال در لوكزامبورگ به امضا رسيد. بدين ترتيب قدم هاي اول براي عضويت كامل صربستان در اتحاديه اروپا برداشته شده است .
در مفاد اين توافقنامه آمده است كه اين سند در كوزوو كه حدود 7 ماه پيش استقلال آن اعلام شده به اجرا در نمي آيد زيرا كوزوو در چارچوب قطعنامه 1244 شوراي امنيت سازمان ملل تحت قيموميت سازمان ملل قرار دارد.
از سوي ديگر به درخواست حزب راديكال صربستان كه در اپوزيسيون قرار دارد يك بند دائر بر اينكه "كوزوو بخشي جدانشدني از صربستان است " به توافقنامه ضميمه شد. عقد توافقنامه مزبور يكي از شروط اوليه براي كشورهاي اروپايي محسوب مي شود كه خواهان عضويت در اين اتحاديه هستند.
اين توافقنامه يك قرارداد تجاري و اقتصادي است كه براي كشورهاي امضا كننده آن شرايط مناسبي را جهت بهره گيري از امكانات اتحاديه اروپا فراهم مي كند.
تسهيلات اين قرارداد شامل تجارت آزاد كالا بدون پرداخت ماليات و حقوق گمركي ، اشتغال بكار كارگران ، سرمايه گذاري آزاد بازرگانان و كمك هاي مالي به كشور امضا كننده اين قرارداد است . طبق اين سند از سوي اتحاديه اروپا كمك هاي لازم جهت بهبود وضعيت اقتصادي و انطباق سيستم هاي قانونگذاري كشورهاي امضاكننده با استاندارد هاي اتحاديه اروپا در اختيار آنها قرار مي گيرد.
از ديگر تسهيلات توافقنامه ثبات و پيوستن با اتحاديه اروپا صادرات توليدات محصولات كشورهاي امضا كننده با شرايط مناسب به كشورهاي عضو اتحاديه ، حمايت از مصرف كنندگان ، كمك به صاحبان صنايع براي رشد سرمايه ، و كمك هايي در زمينه هاي اجتماعي ، تامين انرژي ، بورسيه تحصيلي و حفظ محيط زيست است .
حمايت مالي كشورهاي عضو اتحاديه اروپا از صربستان بعد از امضاي اين توافقنامه از سوي تمامي كشورهاي اتحاديه اروپا صورت مي گيرد.
از سوي ديگر صربستان نيز مي بايست در زمينه هاي بانكداري ، بيمه ، نهادهاي قضايي ، امنيتي ، حفاظت از اطلاعات شخصي افراد، كنترل مرزها و قوانين مهاجرت ، مبارزه با فساد مالي و مبارزه با گروه هاي جنايي سازمان يافته و تروريسم با اتحاديه اروپا همكاري داشته باشد و وظايف خود را در زمينه هاي يادشده در چارچوب استانداردهاي اروپايي انجام دهد.
اتحاديه اروپا در نوامبر سال گذشته ميلادي براي انجام اصلاحات در نهادهاي صربستان و رسيدن به استانداردهاي اروپايي با پرداخت يك ميليارد يورو كمك بلاعوض به اين كشور موافقت كرد.
بر اساس توافقنامه اي كه بين حكومت بلگراد و بانك گسترش اروپا به امضا رسيد، صربستان طبق برنامه تعيين شده تا سال 2011 ميلادي بتدريج يك ميليارد يورو از اتحاديه اروپا دريافت و آن را در زمينه هاي مختلف با نظارت كارشناسان اتحاديه اروپا در بخش هاي تعيين شده هزينه خواهد كرد.
مبلغ ياد شده در صربستان در طول پنج سال از 2007 تا 2011 ميلادي براي انجام اصلاحات ، بازسازي نهادهاي قضايي ، پليس ، توسعه مناطق مختلف ، حمايت از رسانه هاي جمعي ، توسعه اقتصاد، اصلاحات در آموزش و پرورش ، اشتغال بكار، توسعه بخش هاي تجاري و صنعتي و ساختار هاي داخلي كشور مصرف خواهد شد.
صربستان از سال 2001 ميلادي يعني از برقراري حكومت دمكراتيك در اين كشور تاكنون يك ميليارد و چهارصد ميليون يورو كمك بلاعوض از اروپا دريافت كرده است .
درصورتيكه به رقم ياد شده كمك ديگر كشورها و وام هاي داده شده به صربستان نيز اضافه شود مي توان گفت كه صربستان از سال 2001 ميلادي تا كنون بيش از پنج ميليارد يورو كمك مالي از كشورهاي مختلف دريافت كرده است .
اروپام **255**1553
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن