تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم كردن شخص از روى آگاهى، تجاوز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804381214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مراكز آموزش عالي، دغدغه‌ها و انتظارات ـ 13 دولت نهم، دانشجو را در حوزه‌هاي علم و سياست نقش‌آفرين مي‌خواهد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مراكز آموزش عالي، دغدغه‌ها و انتظارات ـ 13 دولت نهم، دانشجو را در حوزه‌هاي علم و سياست نقش‌آفرين مي‌خواهد
خبرگزاري فارس: انديشه و خواست دولت نهم بر اين محور است كه كار علمي دانشجو در محيط دانشگاه و كار سياسي اين قشر در همان محيط فداي همديگر نشود و دانشجو بتواند همانند گذشته، در سطوح علمي و سياسي نقش‌آفرين باشد.


به گزارش خبرگزاري فارس از اروميه، يكي از مسائل مهم در بحث دانشگاه و جنبش دانشجويي مسئله تشكل‌هاي دانشجويي است. تشكل‌هاي دانشجويي به عنوان مهم‌ترين ابزار جنبش دانشجويي عمل مي‌كنند، جنبشي كه به فراخور فراگيري و ملي انديشي خود پوينده‌ترين گونه تحركات سياسي ـ اجتماعي كشور به شمار مي‌رود و جهت دهي ويژه در افكار دانشگاه و دانشگاهيان داشته است.
تعدادي از صاحبنظران با واكاوي مشكلات تشكل‌هاي دانشجويي در زمينه ميزان تاثيرگذاري آنها طي سال‌هاي اخير مسائل قابل توجهي را مطرح مي‌كنند.
مدرس مراكز آموزش عالي آذربايجان غربي، يكي از رموز موفقيت و جهت دهنده آگاهي در جامعه را فعاليت تشكل‌هاي دانشجويي مي‌داند، مشروط به اينكه تشكل‌ها خود در درون دانشگاه‌ها داراي فكر و انديشه باشند.
علي معين‌فر مي‌گويد: لازمه توسعه و پيشرفت جامعه ادامه فعاليت تشكل‌هاي دانشجويي در چارچوب منافع ملي و بدون وابستگي به گروه‌هاي خارج از دانشگاه است.
«توجه به ديانت، فرهنگ، احكام اسلامي و مسائل اجتماعي و سياسي در كنار تحصيل علم و دانش ضرورتي اجتناب ناپذير در مراكز آموزش عالي است.» مدرس حوزه علميه با بيان اين مطلب مي‌گويد: نوآوري، كسب دانش، رشد و تقويت علمي دانشجويان اصل است، اما براي دانشجوياني كه آينده از آن آنهاست و پيشرفت و ترقي كشور را برعهده خواهند گرفت، كافي نيست، محصول علم بدون تجربه مديريت و آگاهي از مسائل اجتماعي و سياسي شخص ناقصي خواهد بود كه به درد هيچ چيز نخواهد خورد و در زمان آينده ناتوان خواهند بود.
بنا به گفته سيد محسن موسوي تبريزي، انفعال جنبش دانشجويي نه به نفع دانشجويان و نه به نفع ملت و آينده كشور است، بنابراين فعاليت‌هاي اجتماعي و آگاهي‌هاي سياسي، توجه به امور جاري كشور، به روز بودن آگاهي‌ها از مسائل و مشكلات اداره كشور براي تجربه مديريتي و آينده كشور لازم و مفيد است و صلاح نيست مسئولان به دليل مصلحت انديشي‌ها، تنگ نظري‌ها يا خوف از انتقادها مانع رشد اجتماعي و سياسي دانشجويان شوند.
رئيس گروه مشاوران جوان استانداري آذربايجان غربي هم مي‌گويد: دانشجويان قشر فرهيخته، داراي علايق تحول‌خواهي، عدالتخواهي و آرمانگرايي است و بها دادن به فعاليت‌ها و تفكرات اين قشر، نفع جامعه و نظام جمهوري اسلامي ايران را در برخواهد گرفت.
بيژن ذبيحي مي‌افزايد: تشكل‌هاي دانشجويي بعد از سرخوردگي از بازي‌هاي سياسي در دوران اصلاحات دچار واگرايي سياسي شدند و حالت پويايي اين تشكل‌ها سلب شد.
بنا به گفته وي با وجود وضعيت جمعيت‌شناسانه جامعه ايران كه با حركت موج جمعيتي دهه گذشته مواجه بوديم در دوران اصلاحات بنا به اقتضاي شرايط شعارهاي جوان پسندانه و جوانگرايي بروز و ظهور يافت كه در عمل ناكام ماند.
«اگر حاكميت فضاي مناسبي را براي شكوفايي نسل جوان و دانشجويان فراهم نكند و برخوردها امنيتي شود، منجر به يك جامعه سترون، عقيم و نازا مي‌شود.»
م ـ نورعلي محمدي، عضو سابق انجمن اسلامي دانشگاه اروميه با بيان اين مطلب مي‌گويد: حاكميت بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي و رفتار كند كه دانشگاهيان احساس كنند جايگاه بايسته و شايسته خود را در سياستگذاري‌هاي كشور پيدا كردند، با هويت مستقل و ويژه خود مي‌توانند ايده‌هاي خود را مطرح كنند و اطمينان داشته باشند كه متعاقب اظهار نظر و طرح ديدگاه‌هاي خود دچار مشكل نخواهند شد و جريانات سياسي نبايد به جنبش دانشجويي به عنوان ابزار نگاه كنند.
در ميان گروه‌هاي اجتماعي دانشجويان به عنوان يكي از اهرم‌هاي مهم تاثيرگذار در مسائل سياسي، اجتماعي و فرهنگي در جامعه از جايگاه مهمي برخوردارند، قشر دانشجو با انگيزه‌هاي علم آموزي و آرمانگرايي در محيط دانشگاه حضور مي‌يابند كه اگر اين حضور با آگاهي، هوشياري، منطق و بينش صحيح درك و هدايت شود مي‌تواند در جامعه و جريان‌هاي سياسي بازتاب موثر و سازنده‌اي داشته باشد، اما بسياري از فعالان سياسي معتقدند تشكل‌هاي سياسي از ضعف بينش سياسي رنج مي‌برند.
دبير كل سابق جامعه اسلامي دانشجويان در اين زمينه مي‌گويد: جريانات دانشجويي بايد يك بار ديگر آثار و افكار شهيد بهشتي را در حوزه تشكيلات اسلامي مطالعه كنند؛ دردي كه در حوزه مسائل تشكيلاتي وجود دارد به اين علت است كه به افكار اين بزرگوار كم توجهي مي‌كنيم.
سيد ابوالفضل حسيني، دكتر بهشتي را به عنوان تئورسين تشكيلات اسلامي در ايران عنوان مي‌كند و مي‌افزايد: نجات، استمرار و تعميق فعاليت‌هاي تشكل‌هاي دانشجويي بازنگري در مطالعه دوباره افكار شهيد بهشتي است.
بنا به گفته وي، جنبش دانشجويي مي‌تواند موتور حركتي خوبي در جامعه باشد، اما به علت محدود بودن مدت زمان فعاليت سياسي دانشجويان نمي‌توانند نقش خود را به خوبي ايفا كنند و اين ارتباطي با ضعف بينش سياسي اين قشر ندارد. وقتي تعداد تشكل‌ها رو به افزايش است، نشان دهنده اين است كه دانشجويان مايل به فعاليت تشكيلاتي در شكل سازمان يافته هستند.
مدرس مراكز آموزش عالي آذربايجان غربي با تاييد ضعف بينش سياسي در تشكل‌هاي دانشجويي اذعان مي‌دارد: علت ضعف بينش سياسي در تشكل‌هاي دانشجويي بايد آسيب‌شناسي شود، تشكل‌هاي دانشجويي نشخواركننده فكر و انديشه جناح‌هاي سياسي خارج از دانشگاه‌ها و آلت دست آنها مي‌شوند و خطرناك‌ترين شرايطي كه در دانشگاه‌ها و جامعه ايجاد مي‌شود رشد قارچ گونه تشكل‌هاي دانشجويي بي‌نام و نشان و بي‌هويت در مقاطعي به عنوان مثال در ايام انتخابات است كه ريشه، مبنا و هويتي ندارند.
بنا به گفته وي، تشكل‌هاي دانشجويي بايد شناسنامه‌دار و در جهت اهداف ملي باشد كه در غير اين صورت با مشكلات عديده‌اي مواجه خواهند شد.
رئيس گروه مشاوران جوان استانداري آذربايجان غربي تاكيد مي‌كند: با نوعي شكاف در اطلاعات، آگاهي‌هاي سياسي، داشتن بينش و بصيرت در دانشگاه‌ها مواجه هستيم كه بايد آسيب‌شناسي شود.
ذبيحي مي‌گويد: در پيكره دانشجويي اطلاعات كمي از دوران قبل و بعد از انقلاب و جريانات اخير شاهد هستيم كه بايد درصدد برطرف كردن اين نقيصه باشيم.
بنا به گفته وي محور فعاليت‌ها در حوزه مشاوران جوان، تقويت بنيه اعتقادي و سياسي دانشجويان از طريق تشكيل و برگزاري كلاس‌هاي عقيدتي، سياسي و همايش‌ها است.
نوزايي حركت دانشجويي بعد از نقش آفريني آن در دوران انقلاب و دفاع مقدس به دوم خرداد 76 بر مي‌گردد كه وارد مرحله جديد از تطور خويش شد، اما به تدريج روند واگرايي و انفعال در محافل دانشگاهي ظهور پيدا كرد، دليل اين امر و مهم‌ترين آفاتي كه ممكن است يك تشكل با آن روبرو شود، چيست؟
ذبيحي در پاسخ به اين سئوال مي‌گويد: مهم‌ترين و كشنده‌ترين آفتي كه گريبانگير تشكل‌هاي دانشجويي در دوران اصلاحات شد، اين بود كه دانشجويان در فاصله سال‌هاي 76 تا 84 به عنوان بازيگران صحنه سياسي برخي از سياستمداران قرار گرفتند، از آنها به عنوان پله براي رسيدن به مقاصد سياسي استفاده كردند و در نگاه سياستمداران نگاه ابزارانگارانه در برابر تشكل‌ها شكل گرفت.
دبير كل جامعه اسلامي دانشجويان هم اظهار عقيده مي‌كند: تشكل‌هاي دانشجويي واكنش‌هاي انفعالي دارند، منتظر وقوع يك اتفاق هستند تا واكنش از خود نشان دهند.
وي انشعاب و شكاف آشكار بين بدنه اجتماع و تشكل‌هاي دانشجويي، ضعف تشكيلاتي و جوان بودن تشكل‌ها را از ديگر آفات تشكل‌هاي دانشجويي عنوان مي‌كند و مي‌گويد: تشكل‌ها دچار ضعف تشكيلاتي هستند، چراكه افراد تا به مرحله كسب تجربه مي‌رسند، مجبور به خروج از تشكيلات مي‌شوند، همچنين در مواردي وارد سياست‌هاي درون گروهي مي‌شوند كه اين موضوع فعاليت‌هاي دانشجويي را فرساينده مي‌كند.
دولتي كردن تشكل‌هاي دانشجويي از مواردي است كه معين‌فر به آن اشاره مي‌كند و مي‌گويد: وقتي تشكل‌هاي دانشجويي دولتي شوند، يعني بدون اينكه خود اساسنامه، مرامنامه يا اهدافي را دنبال كنند، آلت دست دولت‌هايي كه مي‌آيند و مي‌روند، مي‌شوند. بنابراين نمي‌توانند نقش خود را به خوبي ايفا كنند.
وي با اعلام اينكه برخي از تشكل‌ها با روي كار آمدن دولت‌ها رشد پيدا مي‌كنند و با رفتن آنها فتيله‌شان پايين كشيده مي‌شود، اظهار عقيده مي‌كند: متاسفانه تشكيل تشكل‌هاي دانشجويي از راس به قاعده است و دولت‌ها سعي مي‌كنند در دانشگاه‌ها تشكل‌هاي دانشجويي را ايجاد كنند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فعاليت تشكل‌هاي دانشجويي در دولت نهم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رئيس گروه مشاوران جوان استانداري آذربايجان غربي مي‌گويد: اگرچه در شرايط فعلي به طور نسبي تشكل‌هاي دانشجويي دچار روزمرگي سياسي شده‌اند و در دوران حالت مقايسه تطبيقي دولت اصلاحات و اصولگرا به سر مي‌برند، اما شعارها و انرژي كاري دولت نهم به ويژه شخص رئيس جمهور در تلاش و كوشش در راه نهضت خدمت‌رساني به مردم ايران به ويژه دانشجويان است و در تشكل‌هاي دانشجويي انرژي مثبتي بخشيده است.
ذبيحي ادامه مي‌دهد: ايده و خواست دولت نهم بر اين محور است كه كار علمي دانشجو در محيط دانشگاه و كار سياسي اين قشر در همان محيط فداي همديگر نشود، دانشجو قرباني جريانات سياسي و پله‌اي براي رسيدن به مقاصد سياسي نباشد.
وي با بيان اينكه دانشگاه بايد بر محور ولايتمداري بچرخد مي‌گويد: تعهد و ديانت و علم و تخصص به عنوان دو بال براي دانشگاه و تشكل‌هاي دانشجويي است كه موجبات اوج و رشد انها را فراهم مي‌سازد.
ذبيحي يادآور مي‌شود: در دوران اصلاحات شعارهاي جوان‌پسندانه بروز و ظهور يافت كه ناكام ماند، اما دولت نهم به شعار جوانگرايي عمل كرد، حوزه مشاوران جوان راه اندازي شد و مديران عالي رتبه نظام در سطح وزرا از نسل جوان انتخاب شدند تا قشر جوان و دانشجو از اين منظر به عنوان قشر مرجع در رفتار سياسي و افكار عمومي ايران مطرح شود.
وي ادامه مي‌دهد: تشكل‌هاي دانشجويي در ابتداي بازشناسي رسالت و ظيفه اصلي دانشجويي در جهت فعاليت در جامعه اسلامي هستند.
دبير كل سابق جامعه اسلامي دانشجويان مي‌گويد: ارتباط سازنده دانشجويان با شخص رئيس جمهور در دولت نهم تقويت شده است، اما در بدنه وزارت علوم وضعيت مطلوبي را شاهد نيستيم.
حسيني ابراز مي‌كند: در وزارت علوم در برخي مواقع كانون‌هاي فرهنگي بر تشكل‌هاي سياسي اولويت دارند و نقش آنها پررنگ‌تر است.
وي مي‌گويد: اعتقاد تشكل‌هاي اسلامي و آرمانگرا بر اين اصل بود كه مي‌شد در مدت سه سال براي ترويج گفتمان عدالتخواهي و گفتماني كه در سوم تير ماه متولد شد، استفاده بيشتري كرد.
معين‌فر هم در اين زمينه اظهار عقيده مي‌كند: قشر دانشجو، قشري آگاه و نخبه است كه همه چيز را مي‌تواند تحليل كند، براي جامعه خط و آگاهي دهد و اين آگاهي موجب توسعه در صحنه‌هاي بين المللي و داخلي مي‌شود.
وي با تاكيد بر نخبه‌پروري سياسي اضافه مي‌كند: براي نخبه‌پروري سياسي بايد بسترهاي لازم فراهم شود.
اين جامعه‌شناس تشريح مي‌كند: در جامعه كنوني ما در بخش علوم پايه در ارتباط با نخبه‌پروري مشكلي وجود ندارد، اما در بعد علوم انساني مشكل عمده وجود دارد و تا زماني كه بستر براي نخبگان آماده نباشد ما به توسعه نخواهيم رسيد.
بنا به گفته معين‌فر، دنيا در شرايط حاضر در قسمت علوم انساني آنچنان پيشرفت كرده كه علوم پايه در اختيار علوم انساني است، اگر در علوم پايه تكنولوژي توليد مي‌كنند، اداره و مديريت اين تكنولوژي در اختيار متخصصان علوم انساني است، بنابراين توجه جدي مسئولان را در اين بخش بيش از پيش مي‌طلبد.
مدير فرهنگي دانشگاه پيام نور آذربايجان غربي هم مي‌گويد: فعاليت‌هاي تشكل‌هاي دانشجويي در دولت نهم جهش علمي و كيفي به دنبال داشته است.
صالح نوري با اشاره به فعاليت مستمر تشكل‌هاي بسيج دانشجويي، كانون قرآن و عترت، بنياد مهدويت و هلال احمر در دانشگاه پيام نور استان اين تشكل‌ها با بينش عميق علمي و سياسي خود در زمينه‌هاي مختلف فعاليت مي‌كنند و تاثيرات به سزايي در جامعه داشته‌اند.
وي در عين حال مي‌افزايد: اساسي‌ترين و مهم‌ترين رسالت دانشجويان بايد تحصيل علم و دانش باشد و دانشگاه‌ها محل پرورش دانشجوياني باشند كه در كنار فعاليت‌هاي سياسي، از نظر علمي هم ارتقا يابند.
دانشجويان به عنوان موتور محركه عرصه سياسي كشور پيشگام در توليد فكر، انديشه و مرجعي براي مردم در تصميم‌گيري نهايي به شمار مي‌آيند، بنابراين جنبش دانشجويي راهي جز پيشرفت ندارد و ايجاد مانع در فعاليت آنها به نفع هيچ گروه و جريان سياسي نيست.
با شروع سال تحصيلي جديد در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي كشور معضل سرپناهي براي دانشجويان شهرستاني بار ديگر به بحث روز محافل دانشگاهي تبديل شده است. صفحات دانشجويي نشريات مرتبط با دانشگاه‌ها و خوابگاه‌هاي دانشجويي روزهاي شلوغ و پر استرسي را مي‌گذرانند.
ندا ـ ع، دانشجوي دانشگاه اروميه با اشاره به آغاز سال تحصيلي و دغدغه خانواده‌ها براي تامين مكان مناسب براي فرزندانشان به ويژه براي دانشجويان جديد الورود مي‌گويد: در دانشگاه اروميه بر خلاف ساير استان‌هاي كشور كه اولويت اسكان در خوابگاه‌هاي دانشجويي با دانشجويان جديدالورود است در آذربايجان غربي در يك سال اول خوابگاه به دانشجويان تحويل داده نمي‌شود.
اين دانشجو در اين ارتباط ادامه مي‌دهد: اجاره منزل در شهر غريب، آن هم در سال اول ورود خانواده‌ها را نگران مي‌كند و باعث بروز برخي مسائل براي دانشجويان و به ويژه دختران مي‌شود.
زهرا اسماعيلي دانشجوي ترم دوم دانشگاه اروميه مي‌گويد: متاسفانه اغلب خوابگاه‌ها، غيراستاندارد و امكانات رفاهي بسيار ضعيفي دارند، براي مثال در يك اتاق 20 متري 6 تا 8 نفر اسكان داده مي‌شوند. از نظر تراكم براي هر دانشجو دو و نيم تا سه و نيم مترمربع فضا اختصاص داده مي‌شود و مشكلات زيادي را براي دانشجو به وجود مي‌آورد.
وي با انتقاد از وضعيت بهداشتي خوابگاه‌ها مي‌گويد: براي 25 نفر يك حمام و سرويس بهداشتي در نظر گرفته‌اند كه ترافيك براي استحمام به وجود مي‌آيد، يك آشپزخانه با چند شعله گاز براي 20 تا 30 نفر اختصاص داده مي‌شود كه باز هم ترافيك در آشپزخانه دردسرآور مي‌شود و تمام اين مشكلات در روحيه دانشجويان اثر منفي دارد.
اسماعيلي اضافه مي‌كند: دانشجويان براي ادامه تحصيل به مكاني آرام نياز دارند كه متاسفانه در خوابگاه‌هايي با افراد مختلف از شهرها و فرهنگ‌هاي متفاوت و از اينها گذشته در اتاق كوچك كه جايي براي نشستن نيست، آرامشي وجود ندارد.
*پاسخ مسئولان
در پي گلايه‌ها و پاسخگويي به سئوال‌هاي دانشجويان بر آن شديم تا با مسئولان دانشگاه سراسري اروميه گفتگويي داشته باشيم كه متاسفانه حاضر به انجام مصاحبه نشدند.
اما معاون امور دانشجويي دانشگاه آزاد واحد اروميه در گفتگويي وضعيت خوابگاه‌هاي اين واحد را اين چنين بيان مي‌كند: در حال حاضر يك خوابگاه دخترانه به نام كوثر با زير بناي 3 هزار و 400 متر و با ظرفيت 250 تا 300 نفر در اروميه وجود دارد كه زير نظارت دانشگاه است.
علياري از ساخت خوابگاه پسرانه در سايت جديد دانشگاه در جاده سلماس خبر مي‌دهد و مي‌گويد: اين خوابگاه دانشجويي با 6 هزار و 400 متر مربع زير بنا براي حدود 500 نفر دانشجو آماده مي‌شود.
وي با اشاره به ضرورت افزايش خوابگاه‌هاي دانشجويي اين دانشگاه اظهار مي‌دارد: با توجه به پذيرش دانشجوهاي جديد نياز به خوابگاه به ويژه در بخش دختران به صورت جدي احساس مي‌شود كه اميدواريم با انتقال كامل دانشگاه به سايت جديد اين امكان فراهم شود.
به گفته علياري، اسكان دانشجويان براساس اولويت صورت مي‌گيرد و هزينه‌ها نيز به صورت يك ساله پرداخت مي‌شود و تاكنون هيچ دانشجوي سال آخر مگر اينكه به علت عدم رعايت قوانين خوابگاه بيرون گذاشته نشده است.
وي با اعلام اينكه محروم شدن دانشجويان سال آخر از خوابگاه در دانشگاه آزاد اروميه واقعيت ندارد، بيان مي‌كند: در حال حاضر حداقل در خوابگاه كوثر اروميه 110 نفر دانشجوي سال سوم و بالاي 50 درصد دانشجويان سال آخر هستند.
علياري با وجود آنكه اعلام كرده در حال حاضر فقط يك خوابگاه براي دختران وجود دارد و خوابگاه پسران نيز تا آغاز سال تحصيلي به بهره برداري مي‌رسد مدعي مي‌شود كه تمام متقاضيان را به طور كلي اسكان مي‌دهيم.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گزارش از لعيا نوراني ـ طاهره زينالي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انتهاي پيام/م
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 321]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن