تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805137517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سردار رويانيان خبر داد: تشكيل كميته هماهنگي ساماندهي حمل و نقل عمومي اعلام ممنوعيت‌هاي جديد تردد براي خودروهاي فرسوده مجلس توضيحي از ما نخواسته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سردار رويانيان خبر داد: تشكيل كميته هماهنگي ساماندهي حمل و نقل عمومي اعلام ممنوعيت‌هاي جديد تردد براي خودروهاي فرسوده مجلس توضيحي از ما نخواسته است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت از تشكيل كميته هماهنگي ساماندهي حمل و نقل عمومي در كلان شهرها و تهران در آينده‌اي نزديك خبر داد و گفت: در عين حال بايد در كلانشهرها محدوديت‌هاي تردد خودروهاي شخصي اعمال شود.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار محمد رويانيان روز سه‌شنبه افزود: در كميته هماهنگي ساماندهي حمل و نقل عمومي از شهرداري تهران و كلانشهرها و شوراهاي شهر براي عضويت استفاده مي‌شود.

شهرك‌هاي با جمعيت‌هاي بالا مكلف مي شوند نسبت به احداث جايگاه سوخت اقدام كنند

وي با اشاره به ابلاغ آيين‌نامه اجرايي قانون توسعه حمل و نقل عمومي از سوي دولت گفت: بر اين اساس بزودي شهرك‌هاي با جمعيت‌هاي بالا مكلف مي شوند نسبت به احداث جايگاه سوخت اقدام كنند. از سوي ديگر در تلاشيم تا اين امر با تصويب دولت اجباري شده تاتمامي شهرك‌هاي بالاي 500 خانوار مجهز به جايگاه‌هاي سوخت گاز و بنزين شوند.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت با اشاره به اينكه در بخش سوخت وزارت نفت بايد تا پايان سال جاري 5 هزار و 200 نازل CNG را در كشور تامين كند افزود: اين تعداد معادل يك هزار و 800 جايگاه سوخت گاز متوسط و بزرگ است اين در حالي است كه هم اكنون تنها 520 جايگاه داريم يعني بايد وزارت نفت تا پايان سال تعداد نازل‌هاي جايگاه‌ها را سه برابر كند.

وي افزود: بر اساس اين آيين نامه همچنين وزارت نفت مكلف است عرضه سوخت را تا اول آبان ماه سال آينده در حداقل 20 درصد جايگاه ها با كيفيت يورو 4 و تا اول آبان ماه سال 1390 در هشتاد درصد جايگاه‌ها با همين كيفيت عرضه كند.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت افزود: همچنين وزارت نفت مكلف است جايگاه‌هاي دولتي مازاد بر سهم خود يعني 10 درصد را به بخش خصوصي واگذار كند و نسبت به تامين تسهيلات بانكي براي خريد جايگاه‌هاي گاز و پرداخت يارانه براي احداث اين جايگاه‌ها اقدام كند.

سردار رويانيان با تاكيد بر اينكه وزارت نفت بايد هرچه سريعتر گازوئيل را با كارت هوشمند سوخت عملياتي كند افزود: همچنين اين وزارت خانه بايد 90 درصد جايگاه‌هاي CNG و بنزين را به بخش خصوصي واگذار و تسهيلات لازم در زمينه زمين، انشعابات و غيره را در اختيار اين بخش قرار دهد.

ورود خودروهاي خارجي از اين پس نيازمند از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده است

ترمز ضد قفل از اول ارديبهشت ماه سال آينده براي تامامي خودروهاي توليدي و وارداتي اجباري است

وي با اشاره به اينكه ورود خودروهاي خارجي از اين پس نيازمند از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده است افزود: بر اين اساس به ازاي ورود هر خودروي وارداتي زير 6 ليتر مصرف سوخت در هر 100 كيلومتر بايد يك خودروي فرسوده، 6 تا 10 ليتر 2 خودروي فرسوده و بيش از 10 ليتر 3 خودروي فرسوده از رده خارج شوند.همچنين از اول ارديبهشت ماه سال آينده كليه خودروهاي سواري و غير سواري توليدي به جز موتورسيكلت در كشور و وارداتي بايد مجهز به ترمز ABS (ترمز ضد قفل) شوند.

از اول ارديبهشت ماه سال آينده تردد خودروهاي سواري و وانت بارهاي بالاي 40 سال سن ممنوع است

هفته آينده تسهيلات و تعداد خودروهاي فرسوده‌اي كه بايد در سال آينده از رده خارج شوند مشخص مي‌شود

به گزارش ايسنا، رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت به ممنوعيت تردد خودروهاي فرسوده اشاره كرد و گفت:‌ از اول ارديبهشت ماه سال آينده تردد خودروهاي سواري و وانت بالاي 40 سال به جز خودروهاي كلكسيوني در كشور ممنوع بوده و پليس جلوي تردد اين خودروها را خواهد گرفت.

وي ادامه داد: همچنين از اول بهمن ماه سال آينده نيز خودروهاي سواري بالاي 35 سال، وانت بارهاي بالاي 20 سال، تاكسي‌هاي بالاي 10 سال، اتوبوس‌هاي شهري بالاي 20 سال و كاميون‌هاي بالاي 35 سال حق تردد در جاده‌ها و شهرها را ندارند.

سردار رويانيان با تاكيد بر اينكه تسهيلات خودروهاي فرسوده تنها تا پايان سال 1390 ارائه شده و پس ا زآن از تردد خودروهاي فرسوده به صورت خودكار جلوگيري خواهد شد افزود: هفته آينده ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت تسهيلات و تعداد خودروهاي فرسوده‌اي كه بايد در سال آينده از رده خارج شوند را مشخص و ابلاغ مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه بانكها هم اكنون براي ارائه تسهيلات براي خودروهاي فرسوده دچار مشكل هستند افزود: طبق قانون بانك مركزي موظف است تسهيلات از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده را تعيين و اجرايي كند. همچنين بايد تسهيلات كارخانجاتي كه قصد توليد مخزن و كيت سوخت گاز را دارند نيز تامين شود كه اين موضوع بزودي در جلسه‌اي بررسي و تكليف بانك‌ها در اين زمينه روشن خواهد شد.

4 هزار كاميون بالاي 40 سال از رده خارج مي‌شوند

وي با اشاره به اينكه امسال بايد 4 هزار كاميون بالاي 40 سال از رده خارج شود گفت: هماهنگي‌هاي لازم براي اسقاط اين كاميون‌ها با راهنمايي و رانندگي، ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت و مراكز اسقاط انجام شده است.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت با اشاره به اينكه مشكلات جايگزيني خودروهاي فرسوده‌اي كه سال 86 ثبت نام شده‌اند به زودي برطرف مي شود افزود: امسال 80 هزار مسافربر شخصي تسهيلات دريافت كرده‌اند و 140 هزار خودروي شخصي نيز با تسهيلات از رده خارج مي‌شوند.

وي خاطرنشان كرد: سامانه جديدي براي جايگزيني خودروهاي فرسوده هم‌اكنون در حال تهيه است كه بر اساس آن طي يك پروسه خودروهاي فرسوده از رده خارج مي‌شوند.

سردار رويانيان با اشاره به اينكه هم اكنون طلايي ترين فرصت در بخش حمل و نقل عمومي و سوخت در كشور ايجاد شده است گفت: طبق قانون حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت بايد سهم حمل و نقل عمومي از سفرهاي شهري از حدود 41 درصد در حال حاضر به 75 درصد در اول سال 1391 برسد.

به گزارش ايسنا، وي به سهم بخش حمل و نقل عمومي اشاره كرد و گفت: در حالي كه هم اكنون سهم قطار شهري در كشور يك درصد است اين رقم بايد تا ابتداي سال 1391 به ده درصد در كشور و از هفت درصد كنوني در تهران به 30 درصد در پايتخت افزايش يابد. همچنين سهم اتوبوس و ميني بوس نيز از 24 درصد در حال حاضر بايد به 40 درصد در ابتداي سال 1391 افزايش يافته كه اين رقم هم اكنون در تهران حدود 25 درصد است كه بايد به همين ميزان باقي بماند. از سوي ديگر سهم تاكسي و ون نيز از 16 درصد در حال حاضر در كشور بايد به 25 درصد در ابتداي سال 1391 افزايش يابد كه اين رقم در تهران بايد از 6/22 درصد در حال حاضر به حدود 20 درصد برسد.

همه بايد تلاش كنيم تا مشكلات حمل و نقل عمومي برطرف شود

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت با تاكيد بر اينكه بايد به جاي برهم بودن در بخش حمل و نقل عمومي با هم باشيم و كمك كنيم تامشكلات برطرف شود افزود: بر اساس قانون حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت بايد سرانه مصرف بنزين هر ايراني كه در حال حاضر روزانه 1/1 ليتر است عليرغم افزايش 4 ميليون دستگاه خودرو تا ابتداي سال 1391 به 7/0 ليتر كاهش يابد. همچنين سهم گازوئيل در حمل كالا نيز بايد از 16/0 ليتر بر تن روزانه در حال حاضر به 12 صدم در سال 1391 كاهش يابد.

وي با اشاره به اينكه هم اكنون به ازاي هر 100 هزار نفر جمعيت كشور سالانه 37 تن در تصادفات كشته مي شوند افزود: اين رقم بايد در سال 1391 به 15 نفر كاهش يابد. همچنين كشته‌هاي تصادفات به ازاي هر 10 هزار وسيله نقليه در سال كه هم اكنون 22 نفر است بايد به 10 نفر برسد.

سردار رويانيان با اشاره به اينكه پيك سفرهاي تهران هم اكنون بين 12 تا 14 ميليون نفر است افزود: بايد همه تلاش كنند با استفاده از دولت الكترونيك و سيستم‌هاي حمل و نقل شهري تعداد سفرها در كشور خصوصا در تهران كاهش يابد.

تعارض و دعوا و به هم پريدن را در عرصه خدمت به مردم و جامعه خيانت مي‌دانيم

وي با اشاره به اينكه هميشه نبود يك انسجام و مديريت واحد در حمل و نقل كشور مشكل زا بوده است افزود: هم اكنون به حمايت شديد مجلس،‌ كميسيون‌هاي آن بويژه فراكسيون مديريت شهري نيازمنديم از سوي ديگر به تعامل و همكاري تنگاتنگ ، برادرانه با محوريت اصل خدمت به مردم و توسعه كشور با دستگاه‌هاي دولتي و سازمانهاي مسئول شوراهاي شهر و شهرداري‌ها به ويژه شهرداري تهران نياز داريم.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت خاطر نشان كرد: تعارض و دعوا و به هم پريدن را در عرصه خدمت به مردم و جامعه خيانت مي‌دانيم و ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت تاكيد مي‌كند كه اين ستاد عليه هيچ كس نيست و آماده خدمت به مردم و همكاري با تمام بخش‌هاي ذيربط است.

وي با تاكيد بر اينكه بايد طعم توسعه، عدالت، تكريم و شانيت به مردم چشانده شود خاطرنشان كرد: نمي‌شود مردم را با شعار فريب داد.

بزودي عملكرد ستاد تبصره 13 در قالب كتابچه‌اي منتشر مي‌شود

وي در خصوص عملكرد ستاد تبصره 13 گفت: عملكرد اين ستاد به صورت كتابچه‌اي بزودي منتشر و در اختيار تمام مسئولان قرار مي‌گيرد. اما امروز زمان آن است كه براي فردايي بهتر تلاش كنيم چرا كه قانون حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت تكاليف سنگيني بر گردن ما گذاشته و بايد تلاش كنيم تا اين تكاليف را در موعد مقرر به سرانجام برسانيم.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت گفت: در تهران و كلان شهرها به ساماندهي، مديريت يكپارچه حمل و نقل و عمومي‌، آمايش صحيح مراكز خدماتي و توسعه دولت الكترونيك نيازمنديم.

بخشي از بنزين خودروها صرف رفت و آمد براي رسيدن به پمپ بنزين‌ها مي‌شود

به گزارش ايسنا، وي با اشاره به اينكه متاسفانه 80 درصد پمپ بنزين‌ها در تهران تنها در يك بخش شهر متمركز شده و بخشهاي ديگر فاقد پمپ بنزين هستند افزود: آمارها نشان مي‌دهد بخشي از بنزين خودروها صرف رفت و آمد براي رسيدن به پمپ بنزين‌ها مي‌شود.

سردار رويانيان با تاكيد بر اينكه بايد خدمات دولت الكترونيك در تمام كلان شهرها توسعه يابد افزود: در عين حال در كنار توسعه حملو نقل عمومي نيازمند اعمال محدوديت‌هاي تردد براي خودروهاي شخصي در كلان شهرها هستيم.

تا كنون تنها 36 درصد اعتبار 10 هزار ميليارد توماني قانون حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت در سال 87 پرداخت شده است

وي با اشاره به اينكه براي اجراي قانون حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت امسال بايد 10 هزار ميليارد تومان به ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت داده شود افزود: اين در حالي است كه تنها 36 درصد اين مبلغ را تا كنون به ستاد پرداخت كرده‌اند لذا مجبوريم به همين ميزان فعلا سهم شهرداري‌ها و وزارت خانه‌هاي مربوطه را پرداخت كنيم. اما در تلاشيم با تعامل مثبت با نمايندگان مجلس و دولت اعتبارات مورد نياز و مصوب قانون را از بخش‌هاي مربوطه تامين كنيم.

من با هيچكس شوخي ندارم

ما و شهرداري همه با هم رفيقيم

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت در خصوص اظهارات مديرعامل سايپا مبني بر اينكه الزام استفاده از ترمز ABS در خودروهاي توليدي و برخورد با خودروهاي غير ايمن شوخي با صنعت خودروسازي است گفت: من در رسانه‌ها با هيچ كسي شوخي ندارم و كوچكتر از آن هم هستم كه كسي بخواهد با من كاري كند و بايد اعتراف كنيم كه صنعت خودروسازي ما در سالهاي گذشته دچار تحولات بزرگي شده است.

وي در پاسخ به سوالي در خصوص اينكه اختلاف شما با شهرداري تهران در چيست؟ گفت: شهرداري تهران از جنس ماست، ما همه با هم رفيقيم و همه بايد كار كنيم.

سردار رويانيان ادامه داد: شهردار تهران از تفكر بنده مطلع است و دغدغه هاي مرا مي‌داند و مطمئنم آقاي قاليباف با شناختي كه از بنده دارند دغدغه‌هاي مطرح شده را به حساب اختلاف نمي‌گذارد.

عملكرد ستاد تبصره13 مورد تاييد ماست

ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت از شهرداري تهران حمايت مي‌كند

وي در خصوص عملكرد ستاد تبصره 13 نيز گفت: عملكرد اين ستاد را تاييد مي‌كنم چرا كه تبصره 13 موفق عمل كرده است اما اظهاراتي كه اخيرا داشتم در راستاي درخواست شهردار تهران براي ارائه گزارش بود كه ما هم اين گزارش را ارائه كرديم اما نمي‌دانم بحث‌هاي بعد از آن براي چه مطرح شد و چه هدفي داشت.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت خاطرنشان كرد: ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت همانگونه كه از شهرداري‌هاي ساير شهرها حمايت مي‌كند از شهرداري تهران نيز حمايت كرده و حتي اين حمايت بيشتر از ساير شهرهاست چرا كه تهران پايتخت است و همه بايد تلاش كنيم تا وضعيت حمل و نقل عمومي تهران مطلوب تر از ساير شهرها باشد.

متأسفانه براي اجراي قانون بايد يك نفر دعوا كند تا بتوانيم قانون را اجرا كنيم!

وي در پاسخ به سوالي در خصوص تضمين اجراشدن قانون حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت در كشور با طرح اين سوال كه در طول 30 سال گذشته چقدر قوانين و حتي قانون اساسي ما اجرا شده است گفت: متاسفانه ساخت‌هاي اداري در كشور به گونه اي است كه براي اجراي قانون بايد يك نفر دعوا كند تا بتوانيم قانون را اجرا كنيم!

هيچ كس از ما براي تبصره 13 در مجلس توضيح نخواسته است

خودم گفتم جلسه بگذارند تا توضيح دهم

سردار رويانيان در پاسخ به سوال ديگري در خصوص تحقيق و تفحص از ستاد تبصره 13 گفت: مجلس هيچگونه اعلام رسمي در اين خصوص نداشته و حتي بنده خودم شخصا از كميسيون عمران خواستم كه جلسه بگذارند تا عملكرد ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت و تبصره 13 را گزارش دهيم و از حمايت آنها برخوردار شويم.لذا صراحتا اعلام مي‌كنم هيچ كس از ما براي تبصره 13 در مجلس توضيح نخواسته است.

وي تاكيد كرد: ما مخلص مجلس و همه مسئولان هستيم و پاسخ مي‌دهيم به شهرداري تهران هم گزارش خواهيم داد چه برسد به مسؤولان تحقيق و تفحص.

اتوبوسهاي اخير تحويل شهرداري تهران شده است بيايند اگر در پاركينگ است ببرند و بكار بگيرند

قطعا مشكل جايگاه‌هاي CNG‌ اتوبوس‌هاي تهران تا مهرماه حل مي‌شود

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت در خصوص اينكه گفته مي‌شود 250 دستگاه اتوبوس‌هاي تهران كه اخيرا تحويل شده است به دست شهرداري تهران نرسيده گفت: اتوبوس‌ها را تحويل داديم و هم اكنون هم در پاركينگ است. آقايان بيايند ببرند و استفاده كنند.

وي با تاكيد بر اينكه 5 جايگاه جديد سوخت گاز به اتوبوسراني تهران افزوده خواهد شد و شش جايگاه كنوني نيز در حال تعمير است گفت: قطعا مشكل جايگاه‌هاي CNG‌ اتوبوس‌هاي تهران تا مهرماه حل مي‌شود.

سردار رويانيان به مشكلات جايگاه‌هاي بنزين در تهران اشاره كرد و گفت: متاسفانه شهرداري تهران براي احداث پمپ بنزين‌ها زمين نمي‌دهد ولي قصد داريم با شهرداري صحبت كنيم و به آنها بگوييم كه بنزين هم جزو خدمات است و مربوط به شهرداري است.

وي در پاسخ به سوالي در خصوص اينكه چه تعداد اتوبوس براي تهران نياز است گفت: قبل از اينكه بگويم 10 هزار دستگاه اتوبوس بايد به تهران بيايد يا نه اول بايد شبكه را ببينيم لذا تشكيل كميته هماهنگي ساماندهي حمل و نقل عمومي در كلان شهرها و تهران در همين راستاست.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت در خصوص اتوبوس‌هاي BRT نيز گفت: در اين موضوع اختلاف سليقه‌هايي داريم و تعريف ما از اتوبوس تندرو با تعريف شهرداري تهران متفاوت است.

وي با تاكيد بر اينكه وزارت صنايع مسئول تعيين استانداردهاي خودروهاي توليدي است افزود: در اين راستا هماهنگي‌هاي لازم در حال انجام است.

انتهاي پيام
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 386]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن