تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821146392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«اسپيلبرگ» پاي ميز محاكمه؛ به اتهام سرقت از «هيچكاك»


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: «اسپيلبرگ» پاي ميز محاكمه؛ به اتهام سرقت از «هيچكاك»
خبرگزاري فارس: «استيون اسپيلبرگ» و كمپاني «دريم وركس» به دليل تشابه زياد داستان فيلم «التهاب» با فيلم «پنجره عقبي» ساخته «آلفرد هيچكاك» تحت پيگرد قانوني قرار گرفته‌اند.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، «استيون اسپيلبرگ» و استوديوي بزرگ و هاليوودي «دريم وركس» به اتهام كپي برداري غيرقانوني از داستان فيلم كلاسيك «پنجره عقبي» ساخته «آلفرد هيچكاك» محصول سال 1954 و ساخت فيلم «التهاب» در سال 2007 تحت پيگرد قانوني قرار گرفته‌اند كه به همين خاطر صبح روز گذشته در دادگاه فدرال آمريكا در همين رابطه جلسه‌اي برگزار شد.
در دادگاه روز گذشته از «اسپيلبرگ»، مؤسس كمپاني دريم‌وركس، به عنوان خوانده ياد شد ولي حكم نهايي به جلسات بعدي دادگاه ماكول شد.
به گزارش رويترز، «پنجره عقبي» با بازي «جيمز استوارت» داستان عكاسي خبري است كه براثر يك حادثه خانه‌نشين مي‌شود و براي فرار از بيكاري از پنجره خانه‌شان با دوربين به مشاهده خانه همسايه‌ها مي‌پردازد و در اين ميان به طور اتفاقي متوجه قتل زن همسايه به‌دست شوهرش مي‌شود و پس از به كمك همسرش و يكي از دوستان كارآگاه خود به جستجوي حقيقت مي‌پردازد.
فيلم ترسناك «التهاب» (ديستربيا) ساخته «دي جي. كارسو» محصول كمپاني «دريم وركس» در سال 2007، كه داستان شباهت غيرقابل‌انكاري با فيلم فوق دارد، درباره نوجوان آرامي است كه با مرگ پدرش دچار آشفتگي روحي شده و او افسرده و دلمرده به زيرزمين خانه‌شان پناه مي‌برد و با يك دوربين شكاري شب‌ها خانه همسايه‌ها را زير نظر مي‌گيرد و در نهايت متوجه انجام يكسري قتل‌هاي زنجيره‌اي به‌دست يكي از همسايه‌هايشان مي‌شود.
بنا براين گزارش، سخنگوي «اسپيلبرگ» ضمن اشاره به اين مطلب كه اسپيلبرگ به طور كلي اين ادعا را رد كرده‌ است، از توضيحات بيشتر در اين رابطه خودداري كرد.
فيلم «التهاب» در گيشه آمريكا حدود 80 ميليون دلار فروش كرده است.
انتهاي پيام/ا
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن