تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815402945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جوانان و سربازان حرفه‌اي ـ 8 كميسيون امنيت ملي‌ سربازي همراه با مهارت‌آموزي را دنبال خواهد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: جوانان و سربازان حرفه‌اي ـ 8 كميسيون امنيت ملي‌ سربازي همراه با مهارت‌آموزي را دنبال خواهد كرد
خبرگزاري فارس: عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي گفت: كميسيون امنيت ملي به طور قطع ‌در رابطه با اين‌كه سربازي همراه با مهارت‌آموزي باشد و به بطالت نگذرد‌، اين موضوع را دنبال خواهد كرد.


سيد‌‌حسين نقوي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس گفت:كميسيون امنيت ملي به طور قطع در رابطه با اين‌كه سربازي همراه با مهارت آموزي باشد و جوانان در اين دوره زماني بتوانند تخصصي را فرا‌گيرند و وقتشان به بطالت نگذرد، اين موضوع را به طور قطع دنبال خواهد كرد.
وي ادامه داد: جواناني كه در سن 23 ـ 19 قرار دارند وارد عرصه نظام وظيفه عمومي مي‌شوند از نيروهاي پر توان و پر انرژي كشور محسوب مي‌شوند؛ بنابراين اگر بتوانيم اين دوره را جهت‌دهي كنيم و سربازان را به سوي مهارت‌‌آموزي و آموزش‌ فني هدايت كنيم و يا اين‌كه در دوره سربازي آنان را در دستگاه‌هاي تخصصي و مهارتي مأمور كنيم، آينده خوبي را براي كشور رقم زده‌ايم.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر پيگيري سربازي در مجلس هشتم‌ ادامه داد: در اين مدتي كه مجلس هشتم فعاليت خود را آغاز كرده تاكنون درباره سربازي و نحوه سپري كردن مدت خدمت نظام وظيفه در كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي، موضوعي مطرح نشده است.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس اظهار داشت: در حال حاضر بسياري از بخش‌هاي نظام وظيفه عمومي ثمر لازم را ندارد و جوانان احساس مي‌كنند كه دوران سربازي دوران بطالت عمر است‌ اما آنچه كه مسلم است، ‌قطعاً اين موضوع در كميسيون امنيت ملي مجلس پيگيري و بررسي مي‌شود.
نقوي افزود: الزامي وجود ندارد كه جوانان پس از پايان دوره سربازي، در همان زمينه‌هايي كه تخصص و مهارت كسب كردند، مشغول به فعاليت شوند. همان گونه كه در دانشگاه‌ها نيز جوانان در رشته‌هاي مختلفي تحصيل مي‌كنند اما در نهايت شغل ديگري را انتخاب مي‌كنند.
وي تصريح كرد: از اجراي چنين طرحي فقط قصد داريم تا 2 سال سربازي به بطالت سپري نشود. و پس از پايان سربازي جوان به مهارت‌هاي فني مجهز شود و در آينده بتوانند از آن‌ها استفاده كند.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي در رابطه با اين‌كه بعضي‌ها معتقدند اين طرح قابليت اجرايي شدن را ندارد، گفت: به هيچ وجه اين طور نيست، بلكه بسيار طرح مفيدي است و از قابليت اجرايي شدن بالايي برخوردار است.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن