تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821185955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسپيلبرگ به سرقت هنري از هيچكاك متهم شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اسپيلبرگ به سرقت هنري از هيچكاك متهم شد
صاحبان امتياز فيلم "پنجره عقبي" آلفرد هيچكاك به خاطر استفاده از طرح داستاني آن در فيلم سينمايي "ديستربيا" از فيلمساز برنده اسكار و چند استوديو مطرح هاليوود شكايت كردند.

به گزارش خبرنگار مهر، رويترز اعلام كرد اين شكايت روز دوشنبه در دادگاه فدرال منهتن در نيويورك تنظيم شد و برابر با آن استيون اسپيلبرگ، دريم وركس، شركا وياكام، يونيورسال پيكچرز و يك واحد ان بي سي يونيورسال وابسته به شركت جنرال الكتريك، سازندگان و توزيع‌كننده‌هاي فيلم "ديستربيا" به تخطي از قوانين كپي رايت متهم شده‌اند.

ديويد مورس در فيلم "ديستربيا"

بر اين اساس، سازندگان "ديستربيا" كه پارسال به نمايش درآمد، بدون كسب اجازه از صاحبان امتياز فيلم كلاسيك هيچكاك از طرح داستاني آن در ساخت فيلم خود استفاده كرده‌اند. در اين شكايت از اسپيلبرگ كه يكي از موسسان دريم وركس است به عنوان "خوانده" ياد شده است.

تريلر ترسناك "ديستربيا" به كارگرداني دي. جي. كاروسو پارسال به نمايش درآمد و 80 ميليون دلار فروخت. شيا لابوف، ديويد مورس و كري آن موس در اين فيلم نقش‌آفريني مي‌كنند و داستان درباره نوجواني است كه اعتقاد دارد همسايه خانه رو به روي آنها يك قاتل است.

"پنجره عقبي" سال 1954 بر مبناي داستان كوتاه كورنل وولريچ ساخته شد و جيمز استوارت، گريس كلي و تلما ريتر در آن بازي كردند. استوارت نقش يك عكاس خبري را دارد كه به دليل شكستن پا خانه‌نشين شده و براي وقتگذراني پنجره خانه‌هاي مقابل آپارتمان را زير نظر مي‌گيرد. او متوجه مي‌شود يكي از همسايه‌ها همسرش را كشته، اما نمي‌تواند اين مسئله را ثابت كند.

جيمز استيوارت در صحنه‌اي از "پنجره عقبي"

برابر با شكايت تنظيم شده از سوي "شلدون آبند رووكيبل تراست"، صاحب امتياز فيلم "پنجره عقبي" مبناي فيلم هيچكاك داستان وولريچ بود. او و استوارت حقوق ساخت فيلمي سينمايي از روي اين كتاب را سال 1953 كسب كردند. شلدون آبند در شكايت خود اين بحث را مطرح كرده كه دريم وركس سازنده فيلم "ديستربيا" نيز بايد اين كار را انجام مي‌داد.

در اين شكايت آمده آنچه خوانده‌ها به لحاظ قانوني و مشروع حاضر به انجام آن نبودند با استفاده از پسزمينه داستان "پنجره عقبي" به شكل مخفيانه انجام دادند، بي‌آنكه هزينه آن را بپردازند. "شلدون آبند" مدعي است داستان "ديستربيا" و "پنجره عقبي" يكي است. هر دو معماي قتل هستند و شروع آنها با مردي است كه از پنجره خود شاهد وقوع اتفاقي عجيب در خانه همسايه مي‌شود.
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن