تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810493056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مروري بر رهنمودهاي مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاء مجلس خبرگان سخت افزار و نرم افزار نظام اسلامي در منظر حضرت آيت الله خامنه اي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مروري بر رهنمودهاي مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاء مجلس خبرگان سخت افزار و نرم افزار نظام اسلامي در منظر حضرت آيت الله خامنه اي
خبرگزاري جمهوري اسلامي(ايرنا)- گروه پژوهش هاي خبري-محمد خواجويي: سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در ديداربا اعضاء مجلس خبرگان رهبري حاوي محورهاي استراتژيكي است كه بازخواني و تحليل آن براي تداوم انقلاب اسلامي ضرورت دارد كه در اينجا به گوشه هايي از بيانات رهبر عزيزمان مي پردازيم:


"عدالتخواهي ، استقلال و آزادي به معناي حقيقي كلمه ، استكبار ستيزي و منفعل نشدن در مقابل دشمن ، مردم گرايي ، مستضعف نوازي و گرايش به طبقات محروم ، و پرهيز از اسراف و زندگي اشرافي گري جزو مباني انقلاب اسلامي هستند كه به هيچ وجه نبايد تغيير كنند."
از بيانات رهبر فرزانه و مجاهد انقلاب اسلامي در ديدار با اعضاء مجلس خبرگان رهبري

از بيست و دوم بهمن 57 كه آخرين برگ از عمر رژيم شاهنشاهي ورق خورد و دودمان پهلوي به دست قضاوت تاريخ سپرده شد و انقلاب اسلامي با فروپاشيدن آن رژيم، نظام جمهوري اسلامي را برپا ساخت تا كنون، انقلاب اسلامي همواره مورد توجه بسياري از متفكران بوده است و آن را از زواياي مختلف فلسفي، سياسي، تاريخي و ... بررسي كرده اند.لذا دريافت ماهيت و خصايص اين انقلاب در بازشناسايي آن و عمر 30 ساله اش اهميت بسزايي دارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله سيد علي خامنه اي روز دوشنبه در ديدار با اعضاي مجلس خبرگان رهبري به بررسي و تبيين شاخص هاي اصلي انقلاب اسلامي پرداختند.ايشان فرمودند:"عدالتخواهي ، استقلال و آزادي به معناي حقيقي كلمه ، استكبار ستيزي و منفعل نشدن در مقابل دشمن ، مردم گرايي ، مستضعف نوازي و گرايش به طبقات محروم ، و پرهيز از اسراف و زندگي اشرافي گري جزو مباني انقلاب اسلامي هستند كه به هيچ وجه نبايد تغيير كنند."
انقلاب اسلامي از همان بدو پيدايش تا پيروزي اش با ارايه يك گفتمان نو راه خود را از ديگر نظام هاي سياسي حاكم در جهان جدا كرد. انقلاب اسلامي با اين تفكر و اعتقاد شكل گرفت كه اسلام تنها مكتب جامع و توحيدي است كه با برخورداري از طرح كاملي براي زندگي بشر، تضمين كننده عدالت، صلح، امنيت، آزادي و ارتقاي معنوي انسان مي باشد. اين شاخص را مي توان در ماهيت انقلاب اسلامي و روند مبارزات مردم مسلمان ايران از ابتداي نهضت امام خميني(ره) تا پيروزي انقلاب اسلامي به وضوح مشاهده نمود. به بيان ديگر مردم وضع مطلوب خود را در شعارهاي انقلاب و در قالب جمهوري اسلامي و نظام اسلامي بيان كردند.
اين بدان معني است كه مبارزه با ستم و تلاش براي استقرار عدل و قسط نيز از اعتقادات يك فرد مسلمان در جهان بيني توحيدي به حساب مي آيد. فقدان حركت سياسي و جدايي او از حزب الله و جندالله و جهاد في سبيل الله و خارج شدن از اصول و مسير اصلي انقلاب اسلامي در واقع به معني بي محتوا شدن و تهي شدن از هويت اسلامي و عزلت از جايگاه خويش است.
انقلاب اسلامي كه تجلي آن در نظام جمهوري اسلامي است در طول ساليان گذشته مسير پرفراز و نشيبي را سپري كرده است و در مواجهه با تندبادهاي شديد داخلي و خارجي قرار گرفته است. اما عامل اصلي ايستادگي انقلاب اسلامي حركت در چارچوب اصول و اهداف اوليه اي است كه در كلام رهبر معظم نيز وجود داشت.
حضرت آيت الله خامنه اي ، اعتبار و اصالت مباني انقلاب اسلامي را به دليل بر گرفته شدن آنها
از متن قرآن و منطق اسلام دانستند و افزودند : "دشمنان نظام اسلامي در طول 30 سال گذشته همواره تلاش كرده اند تا مباني انقلاب اسلامي را زير سوال ببرند و علت برخي مشكلات كشور را ،تأكيد بر اين اصول بدانند."
اما سوالي كه در اينجا مطرح مي شود اين است كه ما چگونه حافظ انقلاب اسلامي و ثمره آن جمهوري اسلامي باشيم.
رهبر معظم انقلاب در سخنان اخير خود شرطهاي لازم و كافي حفظ نظام اسلامي را برشمردند. رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به شكل قانوني و رسمي نظام اسلامي در چارچوب قانون اساسي افزودند: "اين شكل قانوني شامل بخشهاي مختلف رسمي و قانوني نظام است و حداقلِ شرطِ حفظِ نظام اسلامي ، حفظ اين شكل قانوني است اما اين مساله شرطِ لازم، ولي غير كافي است."
حضرت آيت الله خامنه اي شرطِ كافي حفظِ نظام اسلامي را حفظ و تقويت محتوا و اصول اساسي نظام اسلامي برشمردند و خاطرنشان كردند: "اگر به محتوا و اصول توجه نشود ممكن است در زير پوستِ شكلِ رسمي نظام، تغييرات تدريجي و بي سر و صدايي اتفاق بيفتد و نظام اسلامي را به سمتِ انحراف بكشاند كه در برخي مواقع، خواص هم متوجه اين انحراف تدريجي نمي شوند."
ايشان شكلِ رسمي نظام اسلامي را بخش سخت افزاري نظام دانستند و افزودند: "بخشهاي نرم افزاري نظام اسلامي كه در واقع همان جهت گيري هاي فكري، شاخص هاي اصلي و شعارهاي بنيادين انقلاب است، مهمترين مساله براي حفظ نظام است."
تاكيد رهبر معظم انقلاب به توجه همزمان به بخش سخت افزاري و نرم افزاري از آن جهت است كه انـقلابها و نهضتها همانند پديده هاى ديگر ممكن است دچار آفت زدگى شـوند. آفات انقلاب با چهره هاى گوناگون و متفاوت ظاهر مى شوند و ممكن است كه بصورت نامحسوس و خزنده جامعه انقلابى را تحت نفوذ و تاثير خود قرار داده و خسارات خود را با خالى كردن انقلاب از مـحتواى اصلى و درونى آن وارد نمايند. لذا وظيفه همه ما اين است كه از آفـات پـيشگيرى نماييم و يا اگر احـيانا نفوذ كـرد كـه مى كنند با وسايلى كه در اختيار داريم آفـت زدأيى نـماييم.كوچكترين سهل انگاري در اين زمينه قطعا موجب خواهد شد كه نـهضت عـقيم بماند و يا تبديل به سد خود خواهد شدكه آنگاه اثر معكوس خواهد بخشيد.
نفوذ فرصت طلبها، نفوذ انديشه هاى بيگانه، رجعت تدريجى به ارزشهاى فرهنگى طرد شده، خستگى نيروهاى انقلابى و از دست دادن روحيه انقلابى، كناره گيرى و انزوا، اختلاف، تخلف از اوامر رهبر، ابهام طرحهاى آينده، خود باختگى، ناآگاهى و عدم توجه به حيله ها و نقشه هاى ضدانقلاب، ناتمام گذاشتن انقلاب و بازگشت از معنويت تنها بخشي از آفاتي است كه در صورت عدم هوشياري نيروهاي انقلابي، انقلاب اسلامي به آنها دچار خواهد شد.
لذا بنابر فرمايشات مقام معظم رهبري آنچه كه در برهه اخير براي همه ما مهم و فصل الخطاب است، ادامه راه اصيل و اصولي انقلاب اسلامي و تاكيد بر همان اصول اوليه انقلاب است.
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن