تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815725269




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حداد عادل:رهبري انقلاب بسيار به مرحوم طالقاني علاقمندندتاسيس نهضت آزادي براي پاسخگويي به نياز نسل متدين بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: حداد عادل:رهبري انقلاب بسيار به مرحوم طالقاني علاقمندندتاسيس نهضت آزادي براي پاسخگويي به نياز نسل متدين بود


تهران- خبرگزاري كار ايران
رئيس كميسيون فرهنگي در مراسم بيست و نهمين سالگرد آيت الله طالقاني گفت: رهبري انقلاب براي آيت الله طالقاني احترامي بسيار قائل و به ايشان علاقمندند. آيت الله طالقاني نيز متقابلا چنين حسي به ايشان دارند.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، حداد عادل با اشاره به آيه 39 سوره احزاب زندگي درخشان و پرافتخار و سراسر مجاهده آيت الله طالقاني را از مصاديق بارز اين آيه دانست و گفت: مرحوم طالقاني همه عمر وظيفه‌‏اش تبليغ و ابلاغ رسالت و پيام الهي بود و با شجاعت مثال زدني و نمونه تنها از خدا مي‌‏ترسيد و از هيچ كس غير از خدا نمي‌‏ترسيد.
حداد عادل با اشاره به خصوصيت آيت الله طالقاني گفت: امام راحل پدر آيت الله طالقاني را از نزديك مي‌‏شناختند و ايشان را راس پرهيزگاران لقب داده بودند.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به مدارج تحصيلات حوزوي مرحوم طالقاني گفت: ايشان از همان ابتداي حضور در تهران مخالفت خود را با رضاشاه ابراز كردند و يك بار نيز در زمان رضاشاه به جرم مخالفت با كشف حجاب به زندان مي‌‏افتند و اين آغاز يك سلسله زندان رفتن ايشان بود و تا هشت آبان 1357 كه ايشان با انقلاب مردم ايران همراه با بسياري از مبارزان از زندان آزاد مي‌‏شود.
وي با بيان فهرستي از مبارزات آيت الله طالقاني گفت: ايشان در تشكيل نهضت مقاومت ملي سهيم بودند و در آن سال‌‏ها به خاطر ارتباط با شهيد نواب صفوي و پناه دادن به وي مدتي به زندان مي‌‏افتد كه اين نشان دهنده حمايت ايشان از مبارزات اصيل اسلامي بود.
حداد عادل با بيان اينكه طالقاني در تشكيل نهضت آزادي به همراه بازرگان و سحابي سهيم بود، ادامه داد: علت اينكه آيت الله طالقاني و مرحوم بازرگان و سحابي نهضت را تاسيس مي‌‏كنند، اين است كه ديگر ملي‌‏گرايي نمي‌‏تواند پاسخگوي نياز نسل آن روز باشد و دوران مبارزه ملي‌‏گرايي به سر آمده بود و بايد يك جريان سياسي تاسيس مي‌‏شد كه اسلام در آن در حاشيه نباشد كه ايده مرحوم طالقاني بود.
وي با اشاره به ابعاد شخصيتي مرحوم طالقاني گفت:‌‏ يكي از جنبه‌‏هاي مهم فكر ديني آن بزرگوار توجه ايشان به قرآن بود و ايشان به درستي تشخيص داده بود كه قرآن را بايد به متن زندگي آورد و معرفي كرد.
وي افزود: در جايي از قول رهبر انقلاب خواندم كه مي‌‏دانم به آيت الله طالقاني بسيار علاقه‌‏مند بودند و براي ايشان احترام بسيار قائل‌‏اند و مي‌‏دانم كه آيت الله طالقاني نيز به رهبر علاقه داشتند، ايشان فرمودند كه آيت الله طالقاني قرآن را از پنهاني حجره‌‏ها به صحنه اجتماع آورد.
حداد عادل در ادامه گفت: ايشان دائماً‌‏ در مسجد هدايت تفسير قرآن داشتند و كتاب پرتوي از تفسير قرآن يادگار بحث ايشان است. ايشان اسلام را با قرآن و نهج البلاغه به نسل جوان آشنا كرد و اسلام را به عنوان يك مكتب جامع براي زندگي اين جهان و سعادت آن جهان مي‌‏شناخت و معرفي مي‌‏كرد.
وي افزود: توجه به سرنوشت امت اسلامي از ديگر خصوصيات مرحوم طالقاني بود، فكر ايشان محدود در تهران، قم و نجف نبود. ايشان به امت اسلامي به عنوان يك واقعيت يكپارچه نظر مي‌‏كردند و به همين جهت نسبت به مساله فلسطين بسيار حساس بودند و مساله فلسطين همواره دغدغه آيت الله طالقاني بود.
رئيس كميسيون فرهنگي با بيان اينكه آيت الله طالقاني نسبت به سرنوشت مردم بسيار حساس بود، گفت: ايشان آدم ساده زيستي بودند و يك روحاني صميمي- مردمي و در كنار مردم و منادي عدالت و قسط در جامعه بود. اينكه مردم بايد در سرنوشت خود موثر باشند مورد تاكيد آيت الله طالقاني بود.
وي در ادامه با قرائت بخش‌‏هايي از پيام امام (ره) به مناسبت آزادي آيت الله طالقاني از زندان گفت: امام و آيت الله طالقاني هر دو از يك جنس بودند و يك حقيقت داشتند. تعلق خاطر مرحوم طالقاني به حوزه علميه و اسلام و روحيه مبارزه ايشان با امام همسو و هماهنگ بوده است.
حدادعادل ادامه داد: كساني كه اين انقلاب را به صفت اسلامي نمي‌‏پسندند و نمي‌‏خواستند رهبري انقلاب به دست روحانيت و مرجعيت باشد، قبل از پيروزي انقلاب مي‌‏خواستند از محبوبيت آيت الله طالقاني و ارتباط ايشان با روشنفكران و دانشگاهيان سوء استفاده كنند و انقلاب را از مسير خارج كنند.
وي افزود: عده‌‏اي مي‌‏خواستند خود را به مرحوم طالقاني بچسبانند و براي ايستادن در مقابل نهضت امام و روحانيت خود را حامي ايشان نشان دهند.
حداد عادل گفت:پس از آنك امام آيت الله طالقاني را پدر خطاب كردند اين افراد هم طالقاني را پدر خود معرفي مي‌‏كردند كه نمونه آنها اعضاي سازمان مجاهدين بودند. ديديم كه آن جريان بعد از انقلاب اطراف آيت الله طالقاني مي‌‏چرخيدند و مدام پدر طالقاني مي‌‏گفتند. ولي شما ديديد كه امروز آن سازمان منافقين به چه سرنوشتي مبتلا شده‌‏اند، مثل يك جنازه مانده عفونت گرفته روي دست آمريكايي‌‏ها مانده‌‏اند و چطور مايه ننگ ملت ايران، مسلمانان و ملت عراق شدند. اما
آيت الله طالقاني نسبت به تصميمات آنها بسيار هوشيار بود و اگر چه مي خواست آنها منحرف نشوند اما راه خودش را لحظه اي از راه امام جدا نكرد.
وي در پايان گفت امام هم پاداشي به ايشان داد و آن اين كه سنت فراموش شده نماز جمعه را به دست ايشان احيا كرد.
پايان پيام

كد خبر: 444703
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن