تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812207954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش گام به گام بهترین روش عکاسی از گلهای بهاری


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: اگر شما هم عاشق عکاسی هستید و دوست دارید همه زیباییهای بهار را برای خود جاودانه کنید، این مطلب را از دست ندهید که نکات کلیدی و مهمی را برای هرچه بهتر عکس گرفتن توصیه کرده است.

[تصویر: 11-4-13-173261.jpg]



ستاره سمائی: هیچ کس نیست که از زیباییهای بهار و آب و هوایش لذت نبرد! فصلی که گلها در نهایت زیبایی لبخند میزنند و رنگهای تر و تازه شان را به رخمان میکشند. اگر دوست دارید این همه زیبایی را برای خود جاودانه کنید تا در شبهای سرد و سپید زمستان هم بتوانید از این همه رنگ و زیبایی بهره ببرید، کارشناسان پی سی وورلد چند نکته را به شما گوشزد کردهاند تا بتوانید عکسهای بهتری از این گلها بگیرید!

فقط روی گل متمرکز شوید
هیچ راه خاصی برای عکس گرفتن از گلها وجود ندارد اما بهترین راه، استفاده از یک لنز ماکرو (درشت کننده) یا استفاده از حالت «نمای نزدیک» (Close-Up) دوربین است. عکاسی ماکرو به شما این امکان را میدهد تا تمام قاب عکس را با جذابیتهای قسمتهای مختلف گل پر کنید و علفها را از پشت صفحه حذف کنید.


[تصویر: 11-4-13-176492.jpg]



عکاسی ماکرو، به خصوص هنگام عکاسی از گلها، سختیها خاص خودش را دارد. اولین و مهمترینش، عمق میدان است که بنا به میزان نزدیکی عکاس به سوژه، باید کاملا کم باشد؛ حتی کمتر از یک اینچ (2.54 سانتیمتر). این بدان معناست که شما باید به فکر ترکیب هنری عکستان باشید. دوست دارید گلهای زیادی را با وضوح کامل بگیرید یا فقط بخشی از گل را انتخاب میکنید؟ نمیخواهید که عکسهای تیره و تار بگیرید!

اگر میخواهید تا سر حد امکان فوکوس کنید، باید تمام راه هایی را که میتوان عمق میدان را کنترل کرد، در نظر بگیرید. دیافراگم دوربین اولین راهی است که میتوانید با استفاده از آن، عمق میدان را مشاهده کنید. برای گرفتن عکس از نمای نزدیک گلها، بهتر است حالت «تقدم دیافراگم» (Aperture Priority) دوربین را انتخاب کنید. هر قدر مقدار فوکوس بیشتر باشد، عمق تصویر هم بیشتر میشود (متاسفانه زمان گرفتن عکس هم طولانیتر میشود!). عمق میدان باید با سرعت شاتر هماهنگ باشد تا عکس تار نشود.

راه دیگر برای کنترل عمق میدان، که به وضوح راه قبل نیست، فاصله کانونی لنز است. اگر از لنز زوم (با فاصله کانونی متغیر) استفاده میکنید، سعی کنید آن را در حالت نزدیک تنظیم کنید. دلیل اصلی این کار آن است که هر قدر فاصله کانونی بلندتر باشد، عمق میدان کمتر و کوتاه تر میشود.

آخرین نکته که از لحاظ اهمیت، چیزی کمتر از بقیه ندارد، این است که میزان فاصله از سوژه عکاسی، عمق میدان را به خوبی تحت تاثیر قرار میدهد. هر قدر به گل نزدیکتر شوید، عمق میدانتان باریک و باریکتر میشود. بنابراین اگر بتوانید کمی عقب تر بروید، با کمی مکث بیشتر میتوانید بر همه جزئیات تمرکز کنید.

کمتر پیش می آید که عواملی مثل فاصله کانونی و تاثیر فاصله سوژه بر عمق میدان را در نظر بگیریم؛ اما وقتی نوبت به ترکیب عکسهای نمای نزدیک گلها میرسد، جزئیترین موارد هم به حساب میآیند.

یا مثلا منظره های تان (پرسپکتیو) را در نظر بگیرید: اگر شما از یک گل عکسی بگیرید که عمق زیادی داشته باشد، برای آن که تمام گل را در فوکوس خود داشته باشید، با مشکل مواجه خواهید شد. اما آیا میتوانید همان تصویر را از زاویه دیگری بگیرید که در محور لنز، ایستاده باشد؟ اگر سوژه تا حد زیادی مسطح است، فاصله بیشتر یا کمتر از لنز، ایجاد عمق زیاد میدان چندان مهم نخواهد بود.

وضوح گلها را حفظ کنید
حالا که میدانید چه کارهایی باید انجام دهید تا همه چیز را در کانون عدسی داشته باشید، میخواهیم در مورد چگونگی حفظ وضعیت صحبت کنیم. مسلما گلها جایی نمیروند و در موقعیت خود باقی میمانند، اما ناپایدارترین سوژه های عکاسی هستند که میتوانید انتخاب کنید.


[تصویر: 11-4-13-17803.jpg]


اول، باید در مورد ثبات وضعیت شما صحبت میکنیم. حتما از یک سه پایه (یا حداقل یک «پایه دوربین») استفاده کنید، به خصوص اگر از نسبت کانونی بالا استفاده میکنید تا عمق میدان را به حداکثر برسانید، مجبورید از یک شاتر نسبتا سرعت پایین استفاده کنید، که میتواند به سادگی باعث لرزش دوربین شود. دوربین را روی سه پایه قرار دهید.

اما گلها خیلی خوب حرکت میکنند و سه پایه نمیتواند مانع حرکتشان شود. حتی یک نسیم ملایم هم برای رقص گلبرگها در باد کافی است. میدانید که برای کاهش تاثیر باد میتوانید عکسها را با سرعت بیشتر شاتر یا حساسیت بالاتر حسگر (افزایش ISO، نشانگر حساسیت حسگر دوربین نسبت به نور) بگیرید- حتی اگر به قیمت از بین رفتن عمق میدان تمام شود! به علاوه، شما میتوانید با تمرین صبوری، اجازه دهید باد آرام شود و بعد دکمه شاتر را فشار دهید.

فکر بهتری دارید؟ چیزی با خودتان ببرید که بتواند مانع از وزش باد شود؛ مثلا یک کاغذ بزرگ یا یک تخته دیوارکوب، یا یک آینه انعطاف پذیر (Flexible Reflector) از فروشگاه های لوازم عکاسی تهیه کنید. حتی میتوانید از یک نفر بخواهید که در مسیر باد بایستد تا شما چند عکس بگیرید!

حفظ وضوح رنگ گلها


[تصویر: 11-4-13-178434.jpg]


در آخر اینکه چطور نورپردازی خوبی داشته باشیم؟ البته در این مورد میتوان یک کتاب نوشت اما مهمترین نکته این است که از عکس برداری در ساعات میانی روز (ظهر) بپرهیزید. وقتی خورشید درست بالای سرتان است، تصاویری با تضاد شدید و کنتراست بالا خواهید گرفت که بسته به مکان تشکیل سایه ها در تصاویری که گرفته اید، نقاطی با نور بسیار زیاد یا بسیار کم در عکس دیده خواهد شد. در ضمن، وقتی برای شکار رنگهای ظریف و رگه های جزئی سایه روشن گلبرگها کمین کرده اید، نور درخشان خورشید به هیچ وجه دوست خوبی برای شما نخواهد

برعکس، بهترین عکسهایتان را در روزهای ابری خواهید گرفت، یا وقتی خورشید در آسمان کمپیداست؛ صبح زود یا اواخر روز. بهترین عکس شما اغلب زمانی گرفته میشود که در سایه عکسبرداری میکنید، بنابراین هیچ نور مستقیمی از آفتاب روی گل نخواهد بود.

میگویند، قانونها برای شکسته شدن نوشتهاند! برای ایجاد کمی تغییر، شاید بخواهید نمای زیر گل را امتحان کنید، سوژه تان را در مجاور آسمان قرار میدهید تا یک پس زمینه باشکوه آبی رنگ داشته باشید. اگر برای رسیدن به چنین هدفی تلاش میکنید، باید پرتودهی را با گرفتن چند عکس، به چند طبقه تقسیم کنید تا مطمئن شوید که به چیزی که میخواستید، رسیده اید.

عکس های داغ هفته
عکسهایتان را منتشر کنید و معروف شوید! وبسایت پی سی وورلد هر هفته عکسهای خوانندگان- مشترکان خود را بر اساس خلاقیت، اصالت و تکنیک برآورد کرده و بهترینها آثار را با ذکر نام عکاس، منتشر میکنند.

شما میتوانید عکسهای خود را با فورمت JPEG، با وضوح تصویر حداکثر 640 در 480 پیکسل به این آدرس ارسال کنید. عکسهایی با کیفیت بیشتر از وضوح ذکر شده، پذیرفته نخواهند شد. در صورت لزوم میتوانید از برنامه های ویرایش عکس استفاده کرده و حجم آن را، پیش از ارسال به وب سایت، کاهش دهید. انتخاب تیتر و نوشتن یک شرح عکس کوتاه و نیز توضیح نحوه تهیه عکس، ضروری است. یادتان باشد نام، آدرس ایمیل و آدرس پستی خود را همراه با عکس ارسال کنید. قبل از ارسال عکس نیز، حتما شرح قوانین و آییننامه رقابت را مطالعه کنید.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن