تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816137492




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزشياران نهضت سوادآموزي مقابل مجلس تجمع كردند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: آموزشياران نهضت سوادآموزي مقابل مجلس تجمع كردند


سرمايه: ديروز همزمان با انتشار خبرهايي حاكي از پس گرفتن 40 امضاي نمايندگان و كمرنگ شدن پيگيري استيضاح وزير آموزش و پرورش جمعي از آموزشياران نهضت سوادآموزي با تجمع مقابل مجلس خواستار رسيدگي به وضعيت معيشتي و استخدامي خود شدند.

اعتراض هاي مكرر معلمان حق التدريس و آموزشياران نهضت سوادآموزي در ماه هاي گذشته يكي از دلايل نمايندگان براي انتقاد به طرح ساماندهي نيروي انساني وزارت آموزش و پرورش و استيضاح وزير بود كه در روزهاي گذشته به امضاي 82 تن از نمايندگان رسيد و اعلام وصول شد. آموزشياران نهضت سوادآموزي، ديروز همزمان با روز جهاني مبارزه با بي سوادي پارچه نوشته هايي به دست گرفته و
در مقابل مجلس تجمع كردند.
تعدادي از اين افراد آموزشياران استان اصفهان بودند كه درخواست اجراي مصوبات مجلس درباره نهضت سوادآموزي را داشتند.
براساس دستورالعمل ساماندهي نيروي انساني كه از سوي وزير به سازمان هاي آموزش و پرورش ابلاغ شد استخدام نيروي جديد از جمله 55 هزار نفر معلم حق التدريس و 45 هزار آموزشيار نهضت سوادآموزي ممنوع شد. وزير همچنين خواستار تعيين تكليف كارمندان وزارتخانه اش شد كه در دستگاه هاي ديگر مامور بودند اما از آموزش و پرورش حقوق مي گرفتند. بازنشستگي پيش از موعد (پنج سال زودتر) ده ها هزار كارمند وزارتخانه و شش ساعت تدريس اجباري مديران و معاونان از ديگر موارد عنوان شده در دستورالعمل وزير است. شيرزاد عبداللهي كارشناس مسائل آموزش و پرورش معتقد است: «توجيه وزير براي اين دستورالعمل اين است كه در وزارتخانه اي كه بيش از صدهزار نيرو مازاد بر نياز دارد و 97 درصد بودجه جاري صرف هزينه هاي پرسنلي مي شود بايد از استخدام نيروهاي جديد جلوگيري كرد.»
او مي گويد: «شتابزدگي در تهيه طرح و وجود اشكالات متعدد در آن باعث شد از همان ابتدا طرح مورد انتقاد قرار بگيرد و جنبه هاي مثبت آن ديده نشود.»
عبداللهي قبل از اعلام وصول استيضاح پيش بيني كرده بود نمايندگان امضاي خود را پس بگيرند: «مجلس هفتم هم فرشيدي را استيضاح كرد و در حالي كه معلمان يكپارچه خواهان عزل فرشيدي بودند مجلس به او راي اعتماد داد اما شش ماه بعد احمدي نژاد خود فرشيدي را كنار گذاشت. استيضاح علي احمدي به دليل متزلزل بودن اركان مديريت سياسي و جناحي و برآورده نكردن مطالبات معلمان و جلوه اي از كلي گويي هاي خسته كننده است. تصور مي كنم گفت وگوي دوستانه نمايندگان با وزير به ثمر مي نشيند و علي احمدي استيضاح نخواهد شد.»
وزير آموزش و پرورش ديروز از بازنشستگي 70 هزار فرهنگي به صورت داوطلبانه تا پايان شهريور خبر داده است.
علي احمدي پيش از اين در پاسخ به خبرنگاران از ارائه آمار بازنشستگان پيش از موعد در سال تحصيلي جديد خودداري مي كرد اما ديروز در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: «تا پايان شهريور آمار دقيق داوطلبان بازنشستگي پيش از موعد در استان ها جمع آوري و مشخص مي شود. به نظر مي رسد با رقم پيش بيني شده (70 هزار نفر) فاصله زيادي نداشته باشيم. اما اين بازنشستگي به معني استخدام حق التدريسي ها نيست. چون حضور حق التدريسي ها به موارد ديگري چون تامين منابع مالي برمي گردد.»
او ادامه داد: «بعد از ايجاد توازن در نيروهاي انساني آموزش و پرورش، تكليف نيروهاي حق التدريس هم مشخص مي شود.»
تاخير در پرداخت پاداش بازنشستگان سال هاي گذشته نيز يكي از دلايل تجمع اين گروه نيز در طول هشت ماه وزارت
علي احمدي بوده و وزير همواره از كسري بودجه و كمبود منابع مالي گلايه داشته است، حال بايد ديد آيا 70 هزار نفر بازنشسته پيش از موعد نيز به خيل منتظران پرداخت پاداش خواهند پيوست.
تعدادي از اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس ديروز مخالفت خود را با استيضاح اعلام كردند، علي عباس پور تهراني فرد رئيس اين كميسيون در همان روزهاي اول طرح استيضاح از مخالفان بود. نمايندگان مخالف و آنها كه امضاي خود را پس گرفته اند اكنون كسري بودجه را خارج از اختيار وزير دانسته و از تفاهم دولت و مجلس براي رفع مشكلات صحبت مي كنند.
علي لاريجاني رئيس مجلس ديروز در دفاع از علي احمدي سخن گفت: «براي استيضاح نياز به تحليل هاي رازآلود نيست. هر چند در جلسه قبل تلاش شد اشكالات موردنظر نمايندگان امضاكننده استيضاح رفع شود اما به نحو تام رخ نداد. به هر حال نمايندگان مايل نيستند مسير استيضاح را به سادگي طي كنند، مگر در راه انجام وظيفه صيانت از حقوق ملي چاره اي جز اين امر نبينند.»
شيرزاد عبداللهي كارشناس مسائل آموزش و پرورش با بررسي موارد عنوان شده نمايندگان براي استيضاح
علي احمدي، نامه استيضاح را كلي و غيردقيق مي داند: «آنها مسائل كلاني را مطرح كرده اند. در همه استيضاح هاي وزراي آموزش و پرورش از زمان نجفي تا امروز دلايل استيضاح و سخنان موافق و مخالف الگوي معيني داشته و سبك آن تلفيقي از كلي گويي عالمانه و طرح عوامانه مشكلات فرهنگيان است. براي فهم دلايل استيضاح بايد نگاهي به تعادل قوا و اختلاف جناحي و درون جناحي داشت. طرح استيضاح علي احمدي هم بازتابي از اختلافات درون جبهه اصولگرايان است اما در نامه استيضاح بر مشكلات فرهنگيان تاكيد شده است.»
اين كارشناس نيز مانند بسياري از آنان كه اين روزها درباره استيضاح اظهارنظركرده اند، جدا از ضعف و كوتاهي هاي علي احمدي در مديريت وزارتخانه، استيضاح را در يك سال پاياني فعاليت دولت نهم و آغاز سال تحصيلي جديد، به صلاح نمي دانند.
تشكل هاي معلمان هم عنوان مي كنند علي احمدي بيش از هر چيز در طول 7 ماه وزارت خود از تدوين فلسفه آموزش و پرورش و تفكيك جنسيتي كتاب هاي درسي و موضوعات كلي از اين دست صحبت كرد و كمتر برنامه هاي كوتاه مدتي براي رفع مشكلات مبتلابه وزارتخانه اجرا كرده است.
 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 308]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن