تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816777644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدار و مذاكرات محمود عباس و ملك عبدالله دوم


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ديدار و مذاكرات محمود عباس و ملك عبدالله دوم
تهران واحد مركزي خبر سياسي 1387/06/17

عبدالله دوم پادشاه اردن امروز يكشنبه در امان با محمود عباس رئيس حكومت خودگردان فلسطين ديدار ودرباره اخرين تحولات مربوط به مذاكره فلسطينيها با مسئولان صهيونيستي گفتگو خواهد كرد .
به گزارش خبرگزاري فرانسه از امان ،‌ ملك عبدالله با صدور بيانيه اي اعلام كرد بر حمايت اردن از حكومت خودگردان فلسطين با هدف حل مشكلات مربوط به وضعيت نهايي تاكيد كرد .
وي بر اهميت پايان دادن به اشغالگري و تشكيل كشور مستقل فلسطين در نوار غربي و كرانه باختري تاكيد كرد .
محمود عباس نيز گفت وي با ملك عبدالله تحولات اوضاع را بررسي كرد و
وي افزود در اين ديدار به فعاليت هاي تخريبي اسرائيل در باب المغاربه نيز اشاره شد .
ديروز شنبه حسني مبارك رييس جمهور مصر و محمود عباس رييس تشكسلات خودگردان فلسطين در قاهره درباره تلاشهاي قاهره براي اشتي ملي ميان گروههاي فلسطيني گفتگو كردند .
منابع رياست جمهوري مصر تاكيد كردند حسني مبارك و محمود عباس در قاهره روند تلاشهاي مصر را براي گفتگوي ملي فراگير فلسطينيها با هدف پايان دادن به اختلاف و دودستگي ميان فلسطنيها و نيز حل و فصل بحران جاري در سرزمينهاي فلسطين بحث و تبادل نظر كردند .
مصر هم اكنون در چارچوب تلاشهاي ميانجي گرايانه خود براي گفتگوي ملي فراگير فلسطينيها تلاش ميكند نشستي جداگانه ميان رهبران جنبشهاي حماس و فتح با هدف اشتي ملي ميان انان برگزار كند.
قاهره ظرف چند روز گذشته ميزبان نمايندگان گروهها و جنبشهاي فلسطيني و گفتگوي دو جانبه با انان با هدف گفتگوي ملي فراگير فلسطينيها بود .
عمر سليمان رييس سازمان اطلاعات مصر تلاشهاي جاري قاهره را براي گفتگو و اشتي ملي فلسطينيها بر عهده دارد . به گفته منابع فلسطيني به سبب اختلاف نظرهاي شديد ميان جنبشهاي فتح و حماس ، تلاشهاي جاري قاهره هم اكنون با مشكلات و چالشهاي زيادي روبرو است .
پس از اينكه جنبش حماس در ماه ژوئن گذشته نوار غزه را به طور كامل تحت كنترل خود دراورد ، نيروهاي امنيتي وابسته به فتح از اين منطقه خارج شدند و اختلافها ميان فتح و حماس تشديد شده است .
در راستاي تلاشهاي قاهره براي اشتي ملي فلسطينيها هيئتي از جبهه دموكراتيك براي ازادي فلسطين به رياست نايف حواتمه دبير كل اين جبهه هفته گذشته با عمر سليمان رييس سازمان اطلاعات مصر در قاهره ديدار و گفتگو كرد .
منابع فلسطيني اعلام كردند ديدار هيئت جبهه دموكراتيك براي ازادي فلسطين با عمر سليمان در چاچوب ادامه ديدارهاي دوجانبه ميان مقامات مصر با نمايندگان گروههاي فلسطيني با هدف موفقيت هرچه بيشتر روند گفتگوي ملي فراگير فلسطينيها و پايان شكاف و دودستگي در سرزمينهاي فلسطين صورت گرفت .
عمر سليمان هفته گذشته همچنين با هيئت اعزامي جبهه مبارز مردمي فلسطين به رياست سمير غوشه دبير كل اين جبهه در قاهره ديدار و گفتگو كرد .
در اين ديدار دو طرف درباره اخرين تحولات فلسطين و ديدگاه جبهه مبارز مردمي فلسطين درباره گفتگوي ملي داخلي فلسطين و راههاي پايان دادن به شكاف و بحران داخلي فلسطين و اتحاد و يكپارچگي در نوار غزه و كرانه باختري رود اردن گفتگو كردند.
دبير كل جبهه مبارز مردمي فلسطيني در اين ديدار بر ادامه تلاشها گسترده و فعال مصر تاكيد كرد و از همه گروهها و سازمانهاي فلسطيني خواست نهايت همكاري را با مصر داشته باشند .
عمر سليمان پيش از ان نيز با هئيتهاي جنبش جهاد اسلامي فلسطين و جبهه خلق براي ازادي فلسطيني در قاهره به طور جداگانه ديدار و گفتگو كرده بود .
نظر سنجي ها نشان مي دهد بيشتر فلسطيني ها از تشكيل دولت وحدت ملي حمايت مي كنند. بر اساس نظرسنجي اخير موسسه مشاوره خاورميانه كه در رام الله مستقر است و به طور ماهانه برگزار مي شود، هشتاد و هفت درصد فلسطيني ها بركناري دولت موقت كنوني به نخست وزيري سلام فياض را كه محمود عباس ، رئيس تشكيلات خود گردان پارسال آن را تشكيل داده بود، براي تشكيل دولت وحدت ملي خواستار شده اند‌.
اين نظر سنجي در روزهاي بيست و نهم تا سي و يكم ماه اوت در كرانه باختري رود اردن و همچنين نوار غزه از هشتصد و بيست فلسطيني گرفته شد.
هفتاد و نه درصد معتقد بودند تشكيل دولت وحدت ملي مي تواند به حل بحران كنوني و شكاف ميان جنبش حماس كه نوار غزه را تحت كنترل خود دارد و كرانه باختري كه در اختيار تشكيلات خودگردان و تحت حاكميت جنبش فتح است، كمك كند. در حالي كه پنجاه و شش درصد از شركت كنندگان در اين نظرسنجي از پيشنهاد مصر در خصوص اعزام نيروهاي عربي به نوار غزه به منظور پشتيباني از تلاشها براي تحقق آشتي ملي ميان جنبشهاي حماس و فتح حمايت مي كردند،‌ چهل و چهار درصد از مخاطبان مخالفت خود را با اين پيشنهاد ابراز كردند.
در همين راستا احمد قريع رييس هئيت مذاكره كننده فلسطين اوضاع سياسي و حزبي در فلسطين اشغالي را مانع اصلي بر سر راه رسيدن به پيشرفت واقعي درباره مسئله فلسطين تا پيش از پايان امسال معرفي كرد .
احمد قريع ديروز پس از ديدار با دنيس روس نماينده سابق امريكا در روند صلح خاورميانه به خبرنگاران گفت تحولات سياسي و حزيي
اسرائيل به ويژه فراهم كردن مقدمات براي انتخابات زودهنگام از چالشهاي اصلي در پيشبرد واقعي روند مذاكرات ميان طرفين با هدف امضاي توافقنامه نهايي صلح تا پيش از پايان امسال است .
احمد قريع در اين مصاحبه مطبوعاتي تاكيد كرد تل اويو مسئول اصلي جلوگيري از رسيدن به توافق سياسي ميان فلسطين و اسرائيل درباره مسائل اساسي و مهم مورد اختلاف ميان طرفين است .
احمد قريع تصريح كرد فارغ از نتايج گفتگوها ميان هيئتهاي فلسطيني و اسرائيل ،
تشكيلات خودگردان از اصول و مباني اوليه خود هرگز صرف نظر نخواهد كرد .
وي اظهار داشت راه برقراري صلح عادلانه و فراگير در منطقه كاملا روشن است . در وهله اول اسرائيل بايد به اشكال مختلف اشغالگري خود در سرزمينهاي فلسطين پايان دهد و روند احداث ديوار حائل و توسعه شهركهاي يهودي نشين در شرق بيت المقدس را متوقف كند.
مذاكره كننده هيئت فلسطين تاكيد كرد تشكيلات خودگردان فلسطين همچنان خود را به اجراي ديدگاه جرج بوش رييس جمهور امريكا درباره تشكيل دو كشور مستقل فلسطين و اسرائيل ملزم ميداند . به گفته اين مقام فلسطيني ، تشكيلات خودگردان همچنين پايبند به اجراي ابتكار صلح اعراب و قطعنامه هاي و توافقنامه هاي بين المللي است .
احمد قريع در ديدار با مسئول امريكايي اخرين تحولات و اوضاع سرزمينهاي فلسطين را در سايه استمرار حملات نظاميان اسرائيلي به مناطق مختلف كرانه باختري رود اردن به اطلاع او رساند .
وي تصريح كرد ادامه تلاشها و اقدامات اسرائيل در يورش به شهرهاي فلسطين براي بازداشت خودسرانه فعالان فلسطيني و نيز ادامه روند توسعه شهرك سازي و يهودي سازي بيت المقدس تاكيدي بر مخالفت تل اويو براي رسيدن به توافق سياسي ميان طرفهاي فلسطيني و اسرائيلي است
محمود عباس روز شنبه اعلام كرده بود اميد كمي براي رسيدن به يك توافق صلح با صهيونيست ها در سال دو هزار و هشت وجود دارد.
عباس پس از ديدار با حسني مبارك رييس جمهور مصر گفت همه در راه رسيدن به اين توافق تلاش كردند، اسراييلي ها، فلسطيني ها و آمريكايي ها و از زمان كنفرانس آناپليس تا كنون اميدي براي رسيدن به اين توافق ايجاد شد ولي در حال حاضر نشانه هايي از اميد قطعي براي رسيدن به اين توافق تا پايان سال دو هزار و هشت مشاهده نمي كنيم.
عباس بار ديگر بر قاطعيت فلسطيني ها در تمايل به رسيدن به يك توافق جهاني در همه مسائل از جمله پرونده آوارگان و آينده بيت المقدس تاكيد كرد.
105
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن