تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816679914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سالمندان سرگیجه را جدی بگیرند


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: باشگاه خبرنگاران: يک متخصص مغز و اعصاب گفت: «سرگيجه ناشي از اختلال و نارسايي عروق در سالمندان عوارض جبران ناپذيري را به‌دنبال دارد.» امير وحيدي افزود: «سرگيجه در افراد مختلف با حالت‌هاي گوناگون از جمله سياهي رفتن چشم، از دست دادن هوشياري، تعادل نداشتن، گيج شدن و احساس توهم در حركت بروز مي‌كند و گاهي با سردرد همراه است.» وي گفت: «سرگيجه به همراه سردرد علت‌هاي گوناگوني دارد و كم‌خوني يكي از علت‌هاي آن به شمار مي‌رود. عفونت گوش داخلي و ايجاد مشكل در مغز به علت‌هاي گوناگون نيز از ديگر دلايل بروز سرگيجه است.» وي تصريح كرد: «اگر سرگيجه‌اي علت مغزي داشته باشد، علايمي چون نداشتن تعادل در راه رفتن، احساس مورمو و گزگز صورت ظاهر مي‌شود و درصورت نداشتن اين علايم بايد به يك متخصص گوش و حلق و بيني مراجعه شود تا علت‌هاي بعدي يعني عفونت گوش نيز مورد بررسي قرار گيرد. وي خاطرنشان كرد: «سرگيجه معمولا در همه سنين علل خوش خيمي دارد اما سرگيجه در سالمندان ممكن است ناشي از اختلال و نارسايي عروق در جريان مغز باشد كه بسيار خطرناك است و به سكته مغزي و مرگ منجر مي‌شود.»
نقش کارهاي‌ منظم روزانه در بهبود کيفيت خواب سالمندان

ايسکانيوز: انجام منظم کارهاي‌ روزانه نقش مؤثري در کاهش ميزان بي‌خوابي و بهبود کيفيت خواب در افراد سالمند و بازنشسته دارد. طبق تحقيقات صورت گرفته در دانشگاه‌هايفا، حفظ فعاليت و تحرک روزانه کمتر باعث خواب آلودگي افراد و بهبود کيفيت خواب در آنها مي‌شود. انجام مداوم فعاليت‌هاي روزانه‌اي چون حمام رفتن يا غذا خوردن نسبت به فعاليت‌هاي ابزاري مانند خريد کردن، استفاده از وسايل حمل ونقل عمومي و داشتن قرار ملاقات با پزشک در بهبود کيفيت خواب تأثير بيشتري دارد. اين موزون بودن فعاليت‌ها با زمان‌بندي‌، تکرار و مدت انجام آن فعاليت شناسايي مي‌شود مانند تماشاي تلويزيون يا خواندن کتاب. به اين ترتيب مي‌توان الگوهاي‌ هفتگي از انجام فعاليت‌هاي خود نيز تهيه کرد. محققان معتقدند که با حفظ اين ثبات و هماهنگي در انجام کارهاي روزانه مي‌توان کيفيت خواب را به‌خصوص در سالمندان ارتقا داد.
سالمندان پنير بخورند

ديلي‌تلگراف: تحقيقات جديد نشان مي‌دهد که خوردن روزانه پنير مي‌تواند فوايد زيادي براي سالمندان داشته باشد. دانشمندان کشف کردند خوردن پنير مي‌تواند باعث حفظ و ارتقاي سيستم ايمني بدن انسان شود.

تيمي که اين تحقيقات را انجام داده معتقد است مصرف روزانه پنير مي‌تواند از ضعيف شدن تدريجي سيستم دفاعي بدن که بر اثر افزايش سن به وجود مي‌آيد، جلوگيري کند. در صورت ضعيف شدن سيستم ايمني بدن انسان قادر به کشتن سلول‌هاي سرطاني نيست و پاسخ سيستم ايمني بدن نسبت به عفونت‌ها و واکسيناسيون کاهش پيدا مي‌کند. بيماري‌هاي عفوني، تورم مزمن و سرطان از عوارض اين کاهش پاسخ بدن است. مصرف باکتري‌هاي موسوم به پروبيوتيک مي‌تواند عملکرد سيستم ايمني بدن انسان را ارتقا دهد و دانشمندان متوجه شدند سالمندان با مصرف پنير مي‌توانند به اين باکتري‌ها دست پيدا کنند. اين يافته‌ها نشان مي‌دهد که مصرف پنير مي‌تواند تاثير بسيار مفيدي روي بهبود سلامت سالمندان داشته باشد.
تغيير شديد وزن باعث پيري زودرس مي‌شود

ايسنا:‌ يک مشاور تغذيه و رژيم درماني گفت: «تغييرات شديد وزن بدن، قرار گرفتن طولاني‌مدت در معرض اشعه خورشيد، اشعه ايکس و راديولوژي، دود سيگار و آلودگي هوا، پوست بدن را تحت تاثير قرار داده و سبب ايجاد خطوط صورت و پيري زودرس مي‌شوند.»

مسعود نصيري اظهار داشت: «انسان به عنوان قدرتمندترين موجود کره خاکي با اتکا به صندوقچه ژنتيکي فوق‌العاده خود توانايي‌هاي عجيبي دارد، به نحوي که هر آنچه در طبيعت وجود دارد به صورت ريزمغذي در بدن انسان نيز وجود دارد.» وي فرآيند پيري را در قالب روندي مشابه چروکيدگي يک سيب بر اثر اکسيده شدن توسط هوا عنوان کرد. وي آنتي‌اکسيدان‌ها را موادي دانست که به طور طبيعي در تغذيه انسان وجود دارد که مي‌توانند راديکال‌هاي آزاد را خنثي کنند، بنابراين جاي دادن اين دسته از مواد را در رژيم تغذيه‌اي مطلوب و مهم عنوان کرد. نصيري گفت: «اصول تغذيه سالم در قالب يک هرم قابل تشريح است که در اين هرم لبنيات، پروتئين‌ها، نشاسته، ميوه، سبزي‌ها و روغن‌ها قرار دارند و بيشتر حجم اين هرم متعلق به مواد نشاسته‌اي است زيرا پايه انرژي بدن است و حذف آن بر سيستم مغز و اعصاب اثرات سويي دارد. کمترين حجم از هرم را نيز روغن‌ها به خود اختصاص مي‌دهند





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 397]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن