تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816619701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كودكان در ترافيك مهر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كودكان در ترافيك مهر
[داوود پنهانى ]
اين كه شهر هميشه مى تواند روزهايى را به خود ببيند كه خيابان هايش در اثر ترافيك قفل شده اند موضوع تازه اى نيست. خيابان هاى پايتخت در هر روزى كه هوا روشن مى شود واجد اين ويژگى هستند كه گنجايش حضور انبوه خودرو را نداشته باشند.چنين است كه هر بار با آغاز صبحى ديگر برخى خيابان هاى پايتخت در اثر ترافيك چنان قفل مى شوند كه هيچ راهى براى نجات از آن به ذهن نمى رسد. در چنين شرايطى بايد آن قدر منتظر بمانيد كه خودروها آرام آرام به حركت خود ادامه دهند.نتيجه اين حركت آرام براى همه ما دير رسيدن به محل كار، از بين رفتن آرامش و جنگ اعصابى است كه بايد از آغاز صبح تا پايان روز همراهمان باقى بماند. اينگونه است كه بخش عمده اى از زندگى روزانه ما در شهر بزرگ بدين شكل سپرى مى شود و ترافيك به عنوان يكى از بزرگترين مشكلات شهرى همواره باعث آزارمان مى شود. برنامه ريزى براى حل اين مشكل يكى از جدى ترين چالش هاى پيش روى مديريت شهرى به شمار مى آيد. اين در حالى است كه با نزديك شدن به آغاز سال تحصيلى جديد و فرا رسيدن مهر ماه نگرانى از گسترش ترافيك نيز افزايش پيدا مى كند.براى حل اين معضل و كاهش ترافيك مهرماه چه بايد كرد
كنترل و مديريت
همه كسانى كه در اين شهر زندگى مى كنند اين معضل را با همه وجود خويش تجربه كرده و با آن درگير شده اند. به همين دليل صحبت از وضعيت ترافيك پايتخت از همان آغاز به يك موضوع تكرارى تبديل مى شود.با اين حال تلاش براى حل اين معضل نكته اى نيست كه بخواهيم نسبت به آن بى توجهى نشان دهيم. مراجعه به تجربيات پيشين هم نشان مى دهد كه با آغاز سال تحصيلى در مهرماه بايد انتظار افزايش ترافيك را داشت. شايد از اين روست كه بسيارى از كارشناسان نيز نسبت به افزايش ترافيك و گسترش مشكلات ناشى از آن هشدار مى دهند.
«مسعود نعمت اللهى» مديرمركز نظارت و كنترل ترافيك شهردارى تهران مى گويد: « با ايجاد بسترسازى مناسب در مركز نظارت و كنترل ترافيك شهردارى تهران، ترافيك مهرماه بصورت يكپارچه كنترل و مديريت مى شود. » وى با اشاره به ساعت اوج ترافيك در مهر ماه مى افزايد:« هر ساله اوج ترافيك در ماه مهر در دو زمان صبح و عصر افزايش مى يابد و صبح ها ازساعت شش و ۳۰دقيقه تا ۹ صبح و عصرها از ساعت چهار تا هفت شب ادامه دارد. اين در حالى است كه ساعات اوج ترافيك درروزهاى عادى سال ازساعت هفت تا ۹ صبح وعصرها از ساعت پنج تا هشت شب است.» وى ادامه مى دهد:« هر ساله با آغازسال تحصيلى جديد ۳۰درصد به تراكم ترافيك تهران افزوده مى شود كه با تداخل ساعت كارى اصناف، كسبه با ادارات و مركز آموزشى پنج درصد ديگر به حجم ترافيك در مهرماه اضافه مى شود.»
مديرمركز نظارت و كنترل ترافيك شهردارى تهران، از وزارت كشور خواست تا به منظور كاهش ترافيك در مهر ماه و كنترل ترافيك، ساعات آغاز به كار اصناف درمهر ماه نيز از ساعت ۹و ۳۰دقيقه، ادارات هشت و ۳۰دقيقه ومراكز آموزشى و بانكها هفت و ۳۰دقيقه صبح آغاز شود.
نعمت اللهى با اشاره به امكانات موجود مركزنظارت و كنترل ترافيك شهردارى تهران، مى افزايد: «اكنون اين مركز مجهز به سيستم هاى هوشمند چراغ هاى راهنمايى، ۳۰تابلو متغيرخبرى اطلاع رسان، سيستم آن لاين ثبت وقايع و حوادث، ۳۰۰دوربين نظارتى و دو سالن ويژه كنترل و نظارت عملكرد خطوط تندروى اتوبوسرانى و تونل هوشمند رسالت است. اين مركز با ۳۰۰دوربين موجود، قادر به نظارت و تصويربردارى بيش از يك هزار نقطه مختلف از سطح شهر تهران است.»
نعمت اللهى با بررسى وضعيت ترافيك پايتخت ازمهرماه سال گذشته تا ۲۴ مردادماه امسال، مى گويد: «طى مدت مذكور شهرتهران شاهد بيشترين تراكم ترافيك درسطح بزرگراه هاى همت، شيخ فضل الله نورى، صدر و چمران بوده است ‎/ همچنين طى مدت ذكر شده، تقاطع هاى وليعصر- مدرس، آزادى - ابتداى جناح و ونك - هفت تير داراى بيشترين ترافيك بوده اند.»نعمت اللهى با اشاره به نقاط حادثه خيز تهران مى افزايد: «از مهرماه سال گذشته تا مرداد امسال بيشترين تصادفات خسارتى نيز در محدوده هاى رسالت - مدرس، رسالت -سيد خندان و ميدان هفت تير اتفاق افتاده است.»
وى همچنين با اشاره به آمار آبگرفتگى هاى شهر تهران،مى گويد:« با بررسيهاى صورت گرفته طى يك سال گذشته، هر ۱۱روز، يك آبگرفتگى درسطح معابر بزرگراهى بوجود آمده است كه با اقدامات سه ماه اخير اين مركز آمار آبگرفتگى ها به حداقل رسيد.»وى با اشاره به آمار نقص فنى اتوبوس ها در سطح شهر تهران ادامه مى دهد:« طبق آمار موجود سامانه نظارت تصويرى، از مهرماه پارسال تا مردادامسال، درهر هشت روز، يك نقص فنى اتوبوس درسطح شهرتهران اتفاق افتاده است.»
هماهنگى
با نزديك شدن به مهرماه و آغاز سال تحصيلى آماده سازى كودكان و نوجوانان به يكى از دغدغه هاى خانواده ها تبديل مى شود. ثبت نام در مدارس و فراهم كردن امكانات مورد نياز براى دانش آموزان بخشى از اين مشكلات است.يكى ديگر از دغدغه هاى جدى خانواده ها تلاش براى حل مشكلات مربوط به رفت و آمد دانش آموزان است. براى حل اين معضل چه از وسيله شخصى استفاده كنيم چه دست به دامان سرويس و يا وسيله نقليه عمومى شويم باز مى دانيم كه با وجود ترافيك هميشه بايد نگران حضور بموقع فرزندان خود در مدرسه و خانه باشيم.
اين دغدغه هاى جمعى نياز به برنامه ريزى عمومى براى كاهش مشكل ترافيك در آغاز سال تحصيلى را افزايش مى دهد.در اين برنامه ريزى عمومى هماهنگى ميان دستگاه هاى مسئول از اهميت فراوانى برخوردار است.بالا رفتن بار ترافيك طى روزهاى آغازين هر سال تحصيلى در تهران زاييده موانعى است كه از سوى مسئولان نيز مورد تأييد است.
«سيد جعفر تشكرى هاشمى» معاون حمل و نقل و ترافيك شهردارى تهران با تأكيد برلزوم ايمن سازى اطراف مدارس براى تردد راحت و ايمن دانش آموزان مى گويد: « خط كشى عابر پياده، نصب تابلو هاى ويژه تردد دانش آموزان، نصب چراغ هاى چشمك زن، ايجاد گذرگاه عابر پياده و نصب سرعت كاه ها از جمله اقداماتى است كه مناطق براى ايمن سازى مدارس خود بايد انجام دهند و همچنين روشنايى معابر منتهى به مدارس را با هماهنگى با مسئولان برق منطقه اى تضمين كنند.» به گفته اين مقام مسئول، پيش بينى كارشناسان و مسئولان از وضعيت ترافيكى روزهاى نخست مهرماه امسال به گونه اى است كه با توجه به قطعى هاى مكرر برق و مجهز نبودن ناوگان حمل و نقل عمومى تهران احتمال افزايش مشكلات ترافيكى وجود داشته كه بايد تعامل و همكارى تمامى دستگاه هاى اجرايى و اجراى كامل تصميمات اتخاذ شده مورد توجه قرار گيرد.
«سرهنگ سيد هادى هاشمى» رئيس راهنمايى و رانندگى تهران بزرگ نيز از ممنوع بودن ورود مينى بوس هاى فاقد آرم تردد در محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد در مهرماه خبر داده و مى گويد: « آغاز سال جديد تحصيلى بهانه خوبى براى ورود مينى بوس هاى فاقد آرم تردد در محدوده طرح ترافيك نيست و اين وسايل نقليه تنها با آرم طرح ترافيك مجاز به تردد در محدوده مذكور هستند.»
وى ادامه مى دهد: « تمامى مينى بوس ها و مسافربرهاى شخصى براى تردد در محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد بايد داراى مجوز آرم طرح ترافيك باشند. خودروهاى در اختيار سرويس مدارس نيز براى تردد در سطح شهر بويژه محدوده طرح ترافيك بايد داراى آرم طرح ترافيك باشند. سرويس هاى مدارس تنها با مجوز دريافتى از آموزش و پرورش براى خدمات سرويس رسانى، مجاز به ورود به محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد نيستند و از ورود آنان در اين محدوده جلوگيرى شده و با خاطيان برخورد مى شود.» رئيس پليس راهور تهران از مدارس تهران خواست براى سرويس رسانى دانش آموزان از خودروهاى داراى آرم ترافيك استفاده كنند.
وى همچنين از تردد محدود وسايل نقليه سنگين همچون جرثقيل و كمپرسور در سطح شهر طى مهرماه خبرداده و با تأكيد بر كنترل تردد خودروهاى سنگين درسطح شهر مى گويد: «طى ۱۵روزنخست مهرماه، روزانه ۶۵۰ دستگاه وسايل نقليه سنگين مجاز به تردد در سطح شهرهستند.» وى در پايان مى افزايد:« با ممنوعيت عمليات عمرانى در مهرماه، تردد خودروهاى سنگين از قبيل جرثقيل، كاميون و كمپرسور به حداقل رسيده و كاهش مى يابد.»
با هماهنگى بيشتر و نظارت دقيق تر در همين فاصله زمانى باقى مانده تا مهرماه مى توان نسبت به كاهش مشكلات ناشى از افزايش ترافيك اميدوار بود. افزايش وسايل نقليه عمومى يكى از نيازمندى هايى است كه در صورت توجه بهتر به آن باعث كاهش استفاده از وسيله نقليه شخصى و در نتيجه كاهش ترافيك مى شود.
مديرعامل شركت واحد اتوبوسرانى تهران و حومه در اين زمينه مى گويد: «اين شركت تمام توان خود را براى خدمات رسانى به مردم در ماه مبارك رمضان و مهر به كار مى گيرد تا مشكل ترافيكى به وجود نيايد.»
وى با بيان اين كه بيش از هفت هزار دستگاه اتوبوس شركت واحد براى اين مهم به كار گرفته مى شود مى ا فزايد:« رانندگان در اين مدت در دو شيفت كار مى كنند و مرخصى آنان نيز تا پايان مهر لغو مى شود. ساعات كار اتوبوس ها از پنج بامداد آغاز مى شود و در برخى خطوط پرتردد و داراى متقاضى تا ساعت ۲۴ ادامه دارد.»
ترافيك معضل هميشگى شهر بزرگ است كه در يك مدت زمان كوتاه نمى توان آن را از بين برد. با اين حال مى توان با برنامه ريزى بهتر جلوى گسترش روزانه آن را گرفت. به ميزان زمان تلف شده اى توجه كنيد كه در نتيجه ترافيك هر روز افزايش پيدا مى كند. هر چقدر نسبت به حل اين معضل توجه كمترى نشان بدهيم اين زمان تلف شده بيشتر و بيشتر مى شود.‎/
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن