تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819902197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرسه در مطبوعات


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: پرسه در مطبوعات
يك روزنامه نگار ژاپني: احمدي نژاد هنوز هم از محبوبيت بالايي برخوردار است
روزنامه اعتماد روز شنبه گزارشي را به قلم كاسوگاتاكايوكي، خبرنگار روزنامه ژاپني ماينيچي در تهران منتشر كرد و به نقل از وي نوشت: «در ايران عقيده عموم بر اين است كه احمدي نژاد محافظه كار در انتخابات بعدي رياست جمهوري كه قرار است در بهار آينده برگزار شود باز هم به عنوان رئيس جمهور ايران انتخاب خواهد شد. اگرچه سياست هاي احمدي نژاد در حوزه اقتصاد باعث گراني و تورم شده و حتي انتقاد اصولگرايان را نيز برانگيخته اما هنوز هم رئيس جمهور ايران در بين مردم از محبوبيت بالايي برخوردار است. براي تهيه گزارش از سفرهاي استاني آقاي احمدي نژاد، در سفر ايشان به استان مركزي كه شنبه و يكشنبه (23 و 24 آگوست) انجام گرفت همراه شدم تا از نزديك رمز محبوبيت رئيس جمهوري را دريابم كه از وي تصويري تندرو در سطح بين المللي وجود دارد. با اين همه شخصيت ساده، بي آلايش و مردمي احمدي نژاد تحسين مخالفان وي را نيز برمي انگيزد. در پاسخ اين پرسش كه «آقاي احمدي نژاد از اين همه سفرهاي استاني خسته نمي شويد؟» رئيس جمهور پاسخ داد: «خدمت به اين مردم و انقلاب خستگي ندارد. انرژي من از اين خدمت است.» اراده مصمم آقاي احمدي نژاد كه مايه گرفته از ديدگاه هاي مذهبي وي است، در بين مردم ايران و كشورهاي اسلامي باعث محبوبيت وي شده است. اما از نظر روشنفكران اصلاح طلب داخلي و جامعه غرب داشتن چنين اراده تزلزل ناپذير گاهي باعث اتخاذ مواضع افراطي هم مي شود و از احمدي نژاد چهره اي سازش ناپذير مي سازد.
بعضي بر اين عقيده اند كه سخنراني هاي آقاي خاتمي رئيس جمهور سابق ايران كه طرح گفت وگوي تمدن ها را ريخت، براي قشر روشنفكر نيز مشكل فهم بود. اما احمدي نژاد در سخنراني هاي آسان فهم خود در بين مردم مسائلي غير عقلاني پذيرفته شده توسط جامعه جهاني را به چالش مي كشد.»
صادق زيباكلام: در انتخابات رياست جمهوري
كمتر كسي مي تواند مقابل احمدي نژاد بايستد
صادق زيبا كلام در گفت وگو با روزنامه اعتماد به مقوله انتخابات آتي رياست جمهوري پرداخت و نوشت: «به دليل وضعيت سياسي كه در آن به سر مي بريم، به گمان من معدود شخصيت هايي بتوانند در مقابل احمدي نژاد بايستند. اين اشكال يا ضعف هم در اصلاح طلبان و هم در اصولگرايان وجود دارد. در جناح اصلاح طلب مي توان از كروبي، عارف، محمدعلي نجفي و حسن روحاني نام برد. من هيچ ترديدي ندارم كه دانش و شيوه حكومت كردن محمد علي نجفي خيلي بيشتر و بهتر از احمدي نژاد است و كسي مثل او در شرايط فعلي خيلي بيشتر به درد مملكت مي خورد تا احمدي نژاد؛ اما من فكر نمي كنم او در برابر احمدي نژاد بيش از پنج، شش ميليون رأي بياورد. از سوي ديگر، من براي اصولگراياني مثل ناطق نوري، قاليباف، علي لاريجاني، احمد توكلي و حداد عادل هم هيچ شانسي نمي بينم. پس با اين اوصاف چه كسي مي تواند جلوي احمدي نژاد بايستد؟»
آفتاب يزد: به خاطر دوري از خاتمي خودكشي نخواهيم كرد!
روزنامه دوم خردادي آفتاب يزد روز گذشته در پاسخ به يكي از خوانندگانش كه خواستار انجام مصاحبه با سيد محمد خاتمي شده بود اعلام كرد: «دست ما كوتاه و خرما بر نخيل ما نه در زمان دولت آقاي خاتمي از وزارت ارشاد ايشان خيري ديديم- بلكه بارها حق ما را ضايع كردند- و نه امروز در ميان اطرافيان آقاي خاتمي، جايگاهي داريم. در عين حال به خاطر اين وضعيت، خودكشي هم نخواهيم كرد.»
انتقاد «جوان» از اتحاد شوم روزنامه نگاران دوم خردادي
و «بي بي سي»
روزنامه جوان روز شنبه گزارشي را تحت عنوان «تاكتيك روباه پير» در تلويزيون بي بي سي فارسي منتشر كرد و نوشت: تلويزيون بي بي سي فارسي وابسته به دستگاه جاسوسي انگليس كه اهداف شوم و استعماري استعمار پير را در كشور دنبال مي كند بنا دارد به مدت 8 ساعت برنامه فارسي پخش كند. اين تلويزيون بيگانه كه با همكاري تعدادي از روزنامه نگاران دوم خردادي پناه برده به آغوش انگليس راه اندازي مي شود ابتدا بنا دارد از پخش هرگونه برنامه حساسيت زا خودداري كند و به شدت مي كوشد تا بتواند مجوز تأسيس دفتر خود در تهران را به دست آورد. همچنين تأكيد شده با يك سياست منافقانه و مزورانه در ابتداي راه اندازي به نوعي با حفظ مشي اعتدال به نوعي به اعتمادسازي بپردازد و بعد از مدتي سياست هاي خصمانه خود را به نمايش بگذارد. اتحاد شوم برخي روزنامه نگاران دوم خردادي با تلويزيون بي بي سي نكته مهمي است كه دشمنان ايران براي پيشبرد جنگ نرم خود با استفاده از ابزار رسانه از وابستگان فكري و سياسي بهره برداري مي كنند كه ضرورت هوشياري مسئولان را در اين موضوع مي طلبد. چرا كه استعمار پير درنظر دارد با ابزار جديد تهاجم و توسعه طلبي هاي خود را ادامه دهد.
رسالت: اغلب مشكلات كشور ناشي از ترديدهاي گذشته و حال در تحقق مفهوم دولت اسلامي است
روزنامه رسالت در سرمقاله ديروز خود به ضرورت تحقق «دولت اسلامي» پرداخت و نوشت: «اغلب مشكلات امروز كشور ناشي از ترديدهاي گذشته و حال ما در تحقق مفهوم «دولت اسلامي» است.
دولت اسلامي اگرچه از بايسته هاي انقلاب اسلامي است اما در مسير مصير آن افت و خيزهاي فراواني وجود داشته است. بدون ترديد يكي از بزرگترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي پس از قرن هاي متمادي «بسط يد» مومنان براي اداره اسلامي جامعه بود. هر چند در ايران ريشه هاي اين تفكر در عصر صفويه شكل گرفت و در نهضت تنباكو به رهبري ميرزاي شيرازي اولين ميوه خود را داد و موجبات عزت ملي ايرانيان و خلع يد استعمار از مواهب مادي و معنوي كشورمان را فراهم كرد، اما تجربه مشروطه گسلي بود كه در لواي حكومت قانون به «تحديد يد» مومنان انجاميد و آلترناتيوي از نحوه اداره جامعه را پيش روي ايرانيان نهاد.
انقلاب اسلامي در ايران نقطه عزيمت دوباره اي بود بر مسير دولت اسلامي و بازگذاشتن دست مومنان در اداره جامعه. در واقع در حركت اسلامي ملت ايران انقلاب اسلامي اولين منزلگاه بود كه در ادامه به تشكيل نظام اسلامي انجاميد. تحقق دولت اسلامي از همان عنفوان انقلاب اسلامي به عنوان يكي از اهداف اصلي حركت اسلامي ملت ايران مطرح شد و تشكيل اين الگوي آرماني از دولت مقدمه اي بر شكل گيري بطئي «جامعه اسلامي» قلمداد مي شد.
واقعيت اين است كه علي رغم حركت پرشتاب ملت ايران به سوي تشكيل جامعه اسلامي و بعضي موفقيت ها در راه تحقق دولت اسلامي، به واسطه برخي ترديدها، فراموشكاري ها، تفسير به راي ها، زياده خواهي ها و ناكارآمدي ها در گذشته نه تنها پيشرفتي نداشتيم بلكه حتي در بعضي جاها عقب گرد كرديم. فراموش كرديم كه فرصت تاريخي انقلاب اسلامي مجال بي نظير و مغتنمي براي اداره مومنانه جامعه است كه قرن ها در پي آن بوديم. ترديد كرديم كه آيا با الگوهاي اسلامي مي توان كشورداري كرد و مسائل جاري يك جامعه پيچيده را حل و فصل نمود. مشتاقانه در پي استانداردسازي رويكردها و رفتارهاي خود با متدها و الگوهاي غربي در ساحت هاي مختلف بوديم تا جايي كه روند غرب باوري و غرب زدگي متاسفانه در كنه بدنه مجموعه هاي دولتي نفوذ كرد، ولايت و ولايت پذيري را به آراء خود تفسير كرديم و براي خود حتي در سپهر ولايت مقام اجتهاد قائل شديم، زياده خواهي ها امانمان نداد كه خودمان را نگه داريم و در دام بلاي بزرگ تجملات و اسراف و اشرافي گري گرفتار شديم.»
اعتماد: نامه استيضاح وزير آموزش و پرورش
متني غيردقيق، آشفته و مبالغه آميز است
روزنامه اعتماد روز گذشته با انتشار يادداشتي از استيضاح وزير آموزش و پرورش انتقاد كرد و نوشت: «نامه استيضاح وزير آموزش و پرورش متني غيردقيق، آشفته و مبالغه آميز است. بي هيچ نظم منطقي و كارشناسي، مسائل كلان در كنار مسائل پيش پا افتاده رديف شده است. سبك نگارش نامه كاملا سياسي و فاقد دقت كارشناسي است. در 20 سال گذشته وزراي آموزش و پرورش (محمدعلي نجفي- حسين مظفر- مرتضي حاجي- محمود فرشيدي- عليرضا علي احمدي) همواره در معرض سؤال و استيضاح نمايندگان مجلس بوده اند. نگاهي به دلايل استيضاح و سخنان موافق و مخالف نمايندگان نشان مي دهد مجالس مختلف تقريبا از الگوي معيني استفاده كرده اند. سبك مرسوم مخلوطي از كلي گويي هاي عالمانه از يك سو و طرح عوامانه مشكلات فرهنگيان و آموزش وپرورش از سوي ديگر است. بررسي استيضاح وزراي آموزش و پرورش از دوره نجفي تاكنون و از مجلس سوم تا هشتم نشان مي دهد پشت عبارت عالمانه اي مانند انتظار «تربيت نيروي انساني در خدمت توسعه پايدار» از وزير و نيز طرح مشكلات معيشتي معلمان، اهداف معين سياسي و انتظارات شخصي و منطقه اي مشخصي نهفته است.
برخي از بندهاي نامه استيضاح به منظور جلب دل هاي آزرده فرهنگيان نوشته شده است. مهم نيست وزير در اين قسمت چه اندازه مقصر است و مهم نيست آيا جانشين علي احمدي اين مشكلات را برطرف مي كند يا نه! بخش عمده مشكلات فرهنگيان از عصر مادها باقي مانده و ربطي به اين دولت ندارد. اكنون كسر بودجه آموزش و پرورش به رقم نجومي 6700 ميليارد تومان رسيده است. فهرست بدهي دولت به كاركنان و مدارس طولاني است. نصف پاداش بازنشستگي فرهنگيان بازنشسته در شهريور 86، بعد از مدت ها پرداخت شده است.
بودن يا نبودن، ماندن يا نماندن علي احمدي مهم نيست. علي احمدي برود شخصي كم و بيش شبيه او مي آيد، اما اين آمدن ها و رفتن ها چه سودي براي آموزش و پرورش دارد.
كريم منصوري: مقام معظم رهبري به من فرمودند كه قرآن را مردمي بخوانيد و مردم را با خواندن قرآن منقلب كنيد
روزنامه جوان در شماره ديروز خود چند خاطره كريم منصوري قاري برجسته قرآن از مقام معظم رهبري را منتشر كرد. در بيان يكي از اين خاطرات كريم منصوري گفت: «همين اخيرا مقام معظم رهبري به بنده فرمودند: آقاي منصوري شما مردمي مي خوانيد، استقبال مردم از خواندن شما يك نعمت است. همين طور ادامه دهيد و مردم را با خواندن قرآن منقلب كنيد.»
سوءاستفاده كارگزاران از اظهارات آيت الله جنتي
روزنامه كارگزاران روز گذشته تلاش كرد تا حلاليت طلبي آيت الله جنتي در نمازجمعه تهران كه يك سنت حسنه و از نشانه هاي ايمان و تقواست را به مقوله بررسي صلاحيت نامزدهاي انتخابات مجلس گره زده و از آن بهره برداري سياسي نمايد. اين سوءاستفاده كارگزاران در شرايطي صورت گرفت كه آيت الله جنتي حلاليت خواهي خود را از مقدمات شب قدر دانسته و اظهار داشت: «من همين جا مي گويم اگر كساني از طرف من حق شان ضايع شده، اول مراجعه كنند. اگر بتوانم حق شان را به آنها بازمي گردانم، اگر نه حلالم كنند و بعد هم همه همديگر را حلال كنند».
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن