تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820474204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علل ناكامي در المپيك پكن از نگاه اصحاب رسانه(5)سردبير روزنامه ورزشي گل :هم مشكل سخت‌‏افزاري داشتيم هم نرم‌‏افزارياختلاف پس از ناكامي‌‏ها همچون زخم سرباز مي‌‏كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: علل ناكامي در المپيك پكن از نگاه اصحاب رسانه(5)سردبير روزنامه ورزشي گل :هم مشكل سخت‌‏افزاري داشتيم هم نرم‌‏افزارياختلاف پس از ناكامي‌‏ها همچون زخم سرباز مي‌‏كند
تهران- خبرگزاري كار ايران
سردبير روزنامه ورزشي گل گفت: ناكامي ورزشكاران ايراني در مسابقات المپيك پكن را بايد به دو دسته تقسيم‌‏بندي كرد كه اين دو مشكلات نرم افزاري و سخت افزاري محسوب مي‌‏شوند.
مجيد كوهستاني در گفت وگو با ايلنا افزود: بخش نرم افزاري به برنامه‌‏ها، مديريت و مسايل علمي مورد نياز در كاروان ورزش ايران اطلاق مي شود. سخت افزاري هم شامل دسته گسترده‌‏اي از متغيرهاست .
وي گفت: در بخش نرم افزاري برنامه هاي كميته المپيك در راه آماده سازي كاروان ايران نتايج مثبتي در پي نداشته و اين خود دليلي بر اين مدعاست كه درصد وسيعي از پيش‌‏بيني‌‏ها و طراحي‌‏هاي مسوولان اساسا مناسب و درست نبوده است.
كوهستاني اضافه كرد: در مورد مديريت آنچه كه بازخوردش در پكن 2008 براي ورزش ايران ثبت شده نشان مي دهد كه مديران مربوطه در حيطه وظايف خود متخصص و كاربلد نبودند. به طور مثال وقتي نامه نگاري لازم براي دريافت سهميه بليت تماشاگران ايراني در المپيك انجام نمي شود و در پي آن در آستانه مسابقات متوجه مي شويم كه حق كاروان ايران روي سكوها از TOG گرفته نشده است نشان از اين ناآگاهيست.
اين ضعف مستقيما به مديريت برمي‌‏گردد. چرا كه مدير، تخصص و تجربه لازم را براي پيش بيني و اجراي اين موضوع نداشته است.
وي ادامه داد: در شعبه سخت افزاري هم مسايلي همچون تغذيه ورزشكاران ، پوشاك و البسه قهرمانان ايران ، از جمله كت و شلوار تهيه شده براي مراسم رژه افتتاحيه المپيك و مسايلي از اين دست دچار كمبود و كاستي هاي مهمي بود.
سردبير روزنامه ورزشي گل در خصوص تاثير اختلاف سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك گفت: اصولا اختلاف پس از ناكامي‌‏ها همچون زخم سرباز مي‌‏كند.
پيش از اين در دروه هاي گذشته بين سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك اختلافاتي به صورت پنهاني وجود داشت اما در اين دوره و پس از بازگشت كاروان ورزشكاران از پكن اين اختلافات علني شده است و دليل آن اين است كه مديران ورزش ايران و خود رسانه ها نتيجه محور هستند و به عمق مساله توجه چنداني ندارند.
وي افزود: همين كميته ملي المپيك و سازمان تربيت بدني با همين مديران در بازيهاي آسيايي 2006 دوحه بسيار هماهنگ و يكدست نشان مي دادند چرا كه نتايج، شيرين و مثبت بود اما در شكست‌‏هاست كه تلاش براي مقصر جلوه دادن ديگري، شروع مي‌‏شود اما در پيروزي ها همه چيز در خوشي محو و قابل اغماض است.
كوهستاني در پاسخ به اين سوال كه ورزشكاران تا چه حد در اين ناكامي مقصر هستند گفت: ورزشكار يك مولفه در علم ورزش محسوب مي شود كه شرايط و امكانات و عوامل ديگري در درجه آمادگي آن نقش اساسي دارند. مربي، برنامه تمريني، مديريت، شرايط روحي و رواني و غيره همگي از جمله اين موارد هستند.
وي اضافه كرد: به هيچ وجه نمي‌‏توان يك ورزشكار را يك طرفه مقصر دانست همانطور كه ورزشكار در پيروزي عامل مطابق محسوب نمي شود.در واقع بايد پذيرفت موفقيت ورزشكار وابسته به عملكرد مطلوب يك تيم كاري است كه پشت سر آن قرار گرفته اند.
سردبير روزنامه ورزشي گل در خصوص تاثير رسانه‌‏ها در اين ناكامي گفت: معمولا نگاه رسانه ها به مسايل ورزش در ايران عميق نيست، به همين دليل نيز شاهد هستيم در هر دوره در مسابقات مهمي مانند المپيك اشتباهات تكرار مي‌‏شوند. اگر بتوانيم بحث‌‏هاي پراكنده در ورزش را جمع‌‏بندي كنيم، مي‌‏توانيم در آينده از آنها براي رفع مشكلات استفاده كنيم.
كوهستاني گفت: رسانه‌‏ها در دوره اخير مسابقات المپيك هم به جز چند استثناء ‌‏چند ساعت پس از المپيك همه چيز را فراموش كردند كه نبايد اين طور باشد.
پايان پيام

كد خبر: 443973
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن