تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815437926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش ايسكانيوز از مراسم بزرگداشت دوازدهمين جشن سينماي ايران هيچ تحريمي درباره شركت فيلم ها در جشن صورت نگرفته است //اظهار نظرهاي خصوصي درباره سينما را در جمع هاي خصوصي نگه داريد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: گزارش ايسكانيوز از مراسم بزرگداشت دوازدهمين جشن سينماي ايران هيچ تحريمي درباره شركت فيلم ها در جشن صورت نگرفته است //اظهار نظرهاي خصوصي درباره سينما را در جمع هاي خصوصي نگه داريد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: محمد مهدي عسگرپور گفت : ويژگي جشن امسال اين بوده است كه جشن در كمال آرامش و متنانت كار خود را پي گيري كرده و با كمترين حاشيه تقريبا هيچ تحريمي صورت نگرفته و تمام فيلم هايي كه مي توانستند شركت كنند به نمايش در آمده اند .

به گزارش روز شنبه خبرنگار سينمايي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، در ابتداي مراسم امين تارخ، دبير دوازدهمين جشن سينماي ايران گفت: در ابتدا لازم مي دانم از حضورمحمد بهشتي، ناصر تقوايي، مسعود كيميايي و داريوش ارجمند كه حاضر شدند تا در مورد اين چهار نفر صحبت كنند تشكر مي كنم.
وي ضمن قرائتي متني در مورد اين چهار شخصيت اظهار داشت: بهرام بيضايي،از بدو ورود حيثيت را براي سينما به ارمغان آورد. سيف ا... داد هنر سينما را شخصيت و شاني شايسته داد. كاظم فريبرزي كه خطوط بر چهره نشسته او هديه جسم و جان به سينما را معنا كرد و جمشيد مشايخي بزرگ ،كه با ورود به عرصه سينما شخصيتي دگرگونه به بازيگر و بازيگري بخشيد.
در ادامه محمد مهدي عسگرپور رئيس هيئت مديره خانه سينما و به نمايندگي از جامعه اصناف خير مقدم گفته و ادامه داد: جشن امسال نسبت به سال هاي قبل يكي دو ويژگي دارد؛ ويژگي اول اينكه بخش هاي مختلف تفكيك شده است و از اينكه همه بزرگداشت ها و مراسم در يك شب برگزار شوند، پرهيز كرده و ترجيح داديم هر مراسم جدا اتفاق بيفتد و جرياني ايجاد شود كه به هر بخش تخصصي تر بپردازيم.
وي افزود: ويژگي ديگر جشن امسال تا اين لحظه اين بوده است كه جشن در كمال آرامش و متنانت كار خود را پي گيري كرده و با كمترين حاشيه. تقريبا هيچ تحريمي صورت نگرفته و تمام فيلم هايي كه مي توانستند شركت كنند به نمايش در آمده اند و همچنين به خاطر مشكلاتي كه هر سال در جريان داوري اتفاق مي افتد قرار است كميته داوري وجود داشته باشد و اميدواريم مشكلات را براي سال بعد منتفع كنيم.
محمد مهدي عسگر پور خاطر نشان كرد: بدون قصد جسارت و با نگاه كلي به آنچه توليد شده است حتما بايد بستر جديدي براي افزايش كيفيت سينما در ايران داشته باشيم.
همچنين ساز و كارهاي موجود در حوزه مديريت هم در بخش دولتي و هم غير دولتي به گونه اي است كه جوابگوي توليد و عرضه فيلم در زمان حاضر نيست و به نظر من تقويت جريان فكري مي تواند متضمن ارتقاي كيفيت در سينماي ما باشد.
وي ادامه داد: يك پيام كوچك به دوستانمان در دولت كه؛ اظهار نظرهاي خصوصي و حرفه اي خود را در جمع هاي خصوصي و حرفه اي داشته باشيد.
در ادامه كليپي در مورد كاظم فريبرزي پخش شده كه در اين كليپ عزت الله انتظامي، افخمي و چند نفر ديگر در مورد فريبرزي صحبت كرده بودند. پس از پخش كليپ با حضور امين تارخ، محمد مهدي عسگر پور و مير فخرايي تنديس افتخار و نشان طلاي خانه سينما به كاظم فريبرزي اعطا شد.
در ادامه كليپي در مورد سيف ا... داد به نمايش در آمد و پس از نمايش كليپ سيروس الوند به روي صحن آمده و گفت: من آزادي را در دوره داد تجربه كردم و احساس كردم كه هيچ كس مزاحم من نيست و همه تشويق مي كردند، چيزي كه متاسفانه در حال حاضر نيست و اميدوارم كساني چون داد را دوباره داشته باشيم.
در ادامه مراسم با حضور الوند، سيد محمد بهشتي، امين تارخ و محمد مهدي عسگر پور تنديس افتخار و نشان طلاي خانه سينما به سيف الله داد داده شد.
سيف الله داد در مراسم دوازدهمين جشن سينماي ايران پس از دريافت تنديس افتخار و نشان طلاي خانه سينما گفت: اميدوارم سينماي ايران به جايگاهي در سطح جهاني برسد كه در شان ملت ايران است.
وي ضمن تشكر گفت:اميدوارم سينماي ايران همان طور كه در دوره بهشتي و ... حيات دوباره خود را آغاز كرد به جايگاهي در سطح جهاني برسد كه در شان ملت ايران است. اين ملت سينماي بسيار بسيار قوي تر، موثرتر وجهاني تري را مي طلبد.
در ادامه از اصغر شاهرودي يكي از صدابرداران سينما كه تصادف كرده و در وضعيت خوبي به سر نمي برد ياد شد و دلپاك يكي از دوستانش به روي سن آمده و شرح حالي را از جانب او قرائت كرد و پس از آن فيلمي از او پخش و بعد براي سلامتي او يك دقيقه حضار سرپا دست زدند.
در ادامه مراسم بزرگداشت كليپي ساخته شده در مورد جمشيد مشايخي و با صداي پرويز پرستويي پخش شد كه در اين كليپ حميد سمندريان، امين تارخ، مسعود كيميايي و مرحوم شكيبايي صحبت كردند. پس از نمايش كليپ مسعود كيميايي در جايگاه حاضر شده و گفت: در مورد مشايخي صحبت كردن ابعاد زيادي را مي طلبد كه اگر بخواهيم صحبت كنيم كار به درازا مي كشد.
وي ضمن بيان خاطراتي از زمان جواني خود و بازي مايخي در كارش گفت: ما همه از ايشان روي صحنه ياد گرفتيم
پس او از محمد سرير و علي نصيريان نيز به جايگاه دعوت شد.
نصيريان ضمن بيان خاطراتي گفت: مشايخي به عنوان سمبل و نمونه كار بازيگري است و امثال او با تجربه و استفاده از استعداد شخصي پرورش پيدا كردند.
وي خاطر نشان كرد: امشب از كسي تجليل ميشود كه به حق و خيلي پيش از اين بايد از او تجليل ميشد.
پس از او جمشيد مشايخي به روي صحنه آمد و پس از خواندن شعري همه بزرگان آن جمع را استاد خود دانست و از همه تشكر كرد.
در ادامه كليپي درمورد بهرام بيضايي پخش شد و پس از آن از ناصر تقوايي دعوت شد تا در مورد او سخن بگويد.
وي در مورد هويت ملي و دنياي روشنفكري سخن گفت و در خطز بودن اين دنيا سخن گفت و اينكه هنرمندان از درون روشنفكران بيرون مي آيند.
پس از او داريوش فرهنگ در مورد بيضايي گفت: گفتن اينكه بهرام بيضايي آدم بزرگي است خيلي ساده است اما اينكه چرا بزرگ است مهم است . خوشحالم كه هم شاگردش بودم،هم با او فيلم بازي كردم ،هم دستيارش بودم .
وي خاطر نشان كرد: بيضايي به ما ياد داد چگ.نه ببينيم،بشنويم و بسازيم.
پس از او مهدي هاشمي گفت: كاش در اين سال ها استاد كارهايي كه بايد مي كردند انجام مي دادند تا امشب كه شب تقدير از ايشان است چهره اشان خشمگين نبود و لبخند بر لب داشتند.
در ادامه بيضايي به روي صحنه آمد و پس از دريافت تنديس افتخار و نشان طلاي خانه سينما خود گفت: از سه عزيز ديگر تشكر مي كنم به خاطر همكاري هايي كه با هم داشتيم و ما يك تصور از خودمان و يك برنامه ريزي براي آينده لازم داريم كه در حال حاضر هيچكدام را نداريم و بايد به آن برسيم.
وي افزود: اميدوارم انقدر عمر كنم كه روزي شاهد بزرگداشت همه شما باشم./120
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن