تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805312935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقام پارلماني كرواسي:ايجاد گروه ويژه رابطه با جهان اسلام در وزارت خارجه كرواسي/ حق هسته اي ايران قابل كتمان نيست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مقام پارلماني كرواسي:ايجاد گروه ويژه "رابطه با جهان اسلام" در وزارت خارجه كرواسي/ حق هسته اي ايران قابل كتمان نيست
رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و كرواسي و از نمايندگان مسلمان پارلمان اين كشور گفت: بر اساس اطلاعاتي كه از وزارت خارجه كرواسي به دست ما رسيده، در دستگاه ديپلماسي كشور ما گروه هايي ويژه براي ايجاد روابط بهتر با جهان اسلام ايجاد شده است.

شمسو تانكوويچ، نماينده اقليت ها در پارلمان كرواسي و رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و كرواسي در ديدار هيئت رسانه اي اعزامي كشورمان به زاگرب، در خصوص فعاليت هاي صلح آميز هسته اي كشورمان، اظهار داشت: بدون شك مردم ايران حق استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي را دارند و اين اصلي غيرقابل كتمان است.

وي افزود: من در سال هاي گذشته نيز در اين خصوص با نمايندگان سفارت جمهوري اسلامي ايران و كشور شما در خصوص جزئيات فعاليت هاي هسته اي شما صحبت كرده ام و ما بر اين باوريم كه با توجه به روند رو به پايان منابع طبيعي اتكاي كامل به آنها به هيچ وجه صحيح نبوده و لذا استفاده از انرژي هسته اي در اين چارچوب كاملا عقلاني است.

اين نماينده مجلس كرواسي ادامه داد: ما از مدل ايران در اتكا به نيروي داخلي و عدم وابستگي به طرف هاي خارجي حمايت مي كنيم و من شخصا حمايت خود از روندي كه در حال حاضر از سوي دولتمردان ايراني در اين چارچوب پيگيري مي شود را اعلام مي كنم.

تانكوويچ همچنين گفت: ما مي دانيم كه آمريكا فشار بسياري بر كشورهاي مختلف مي آورد تا اين حق ايران را خدشه دار كرده و حق دستيابي ملت ايران به اين حق مسلم را بگيرد كه البته اين روند، مشكلي جهاني است و براي رفع آن بايد اقدام كرد.

وي تاكيد كرد: من در اين اعتقادم تنها نيستم و در كنار من تونچي تاديچ و بسياري از نمايندگان ديگر نيز قرار دارند ما شاهد فشار گسترده بر ايران هستيم تا از دستيابي به حق طبيعي خود محروم شود.

اين نماينده مسلمان پارلمان كرواسي درباره نتايج عضويت كرواسي در اتحاديه اروپا بر جامعه اسلامي اين كشور اظهار داشت: كرواسي از سه كشور اروپايي است كه اسلام را به عنوان دين به رسميت شناخته و اين مسئله را در قانون اساسي خود نيز ذكر كرده است. تعداد مسلمانان در كرواسي در حدود دو درصد است اما مسلمانان در كشور ما افرادي مبتكر و جريان سازند و لذا روي آنها حسابي ويژه مي شود.

وي افزود: اگر روز گذشته شاهد افتتاح كودكستاني اسلامي در مجموعه مسجد زاگرب بوديد، بايد بدانيد كه روند اين اقدامات رو به گسترش است و ما هيچ ترس و هراسي از عضويت كرواسي در اتحاديه اروپا نداشته و نخواهيم داشت.

تانكوويچ يادآور شد: ما به عنوان مسلمانان در بالكان و به ويژه كرواسي از جمله گروه هاي ديني هستيم كه هيچ گونه تخاصمي با گروه هاي ديگر نداريم و مفتي ما هم دوستي خوبي با يهوديان و نمايندگان ساير اديان دارد.

وي در خصوص روند عضويت كشورش در اتحاديه اروپا نيز اظهار داشت: البته در اين زمينه مشكلاتي وجود دارد اما نحوه كار ما به اين صورت است كه كرواسي در عضويت در اتحاديه اروپا موفق باشد چرا كه بروكسل توجهي ويژه به عضويت ما در مجموع اتحاديه داشته و طبعا ما نيز بايد توجهي ويژه به اين مسئله داشته باشيم.

رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و كرواسي با اشاره به گسترش بي سابقه روابط پارلماني دو كشور طي سال هاي اخير، افزود: ما شاهد بوده ايم كه طي ماه هاي اخير تعداد اعضاي گروه دوستي دو كشور به گونه اي بي سابقه افزايش يافته و اكنون 18 تن از نمايندگان پارلمان كرواسي در اين گروه عضويت دارند كه اين امر خود نمايانگر ميزان اهميت ايران در نظر نمايندگان مجلس كرواسي است.

اين نماينده جريان اقليت در پارلمان كرواسي درباره تركيب اعضاي كروات گروه دوستي ايران و كرواسي نيز گفت: 8 نفر از اعضاي ما از هواداران حزب حاكم، 8 نفر اقليت و 2 نفر نيز از اعضاي احزاب ديگر مي باشند.

تانكوويچ يادآور شد: در كنار تمام فعاليت هايي كه داشته ايم، يك سري ملاقات ها و هماهنگي هايي هم با سفارت ايران در زاگرب داريم كه در چارچوب آن برنامه آتي ما تا اندازه اي روشن مي شود تا در راستاي آن، اهداف دو طرف را محقق كنيم.

اين نماينده مجلس كرواسي درباره سطح فعلي روابط دو كشور نيز خاطرنشان كرد: بنده به عنوان رئيس گروه دوستي معتقدم روابط ما در امور فرهنگي در سطح بسيار خوبي قرار دارد اما در عرصه مراودات اقتصادي تعامل ما به آن شكل كه بايد نيست و هرچند كه گام هايي در اين چارچوب برداشته شده اما عدم آمادگي در برداشتن گام هاي اساسي از طرف كرواسي باعث ايجاد موانعي در اين روند شده است.

وي ادامه داد: من در دوره هاي قبلي به عنوان يكي از نمايندگان مردم كرواسي در پارلمان كشورم سعي كردم در تفاهم نامه اي كه براي ورود به دولت ائتلافي در دستور كارمان داشتيم، اين امر را وارد كنيم كه دولت حاكم بايد روابط امروز ما را با جهان اسلام به ويژه ايران گسترش دهد.

تانكوويچ همچنين گفت: از سوي ديگر و بر اساس اطلاعاتي كه از وزارت خارجه كرواسي به دست ما رسيده، در دستگاه ديپلماسي كشور ما گروه هايي ويژه براي ايجاد روابط بهتر با جهان اسلام ايجاد شده و ما به عنوان مسلمانان كرواسي سعي داريم برنامه اي را اجرا كنيم تا تمام اعضاي جامعه اسلامي بتوانند سهم واقعي خود را در ارتباط بهتر كرواسي با جهان اسلام ايفا كنند.

اين نماينده مسلمان پارلمان كرواسي در پايان سخنانش تصريح كرد: من در ديدار با رئيس پارلمان كرواسي اعلام كرديم كه اهميت رابطه با جهان اسلام امروز بيش از گذشته است و اكنون بايد بهتر از قبل با جهان اسلام رابطه داشت.

خبرنگاران ايراني پس از اين ديدار با نناد سازيچ، رئيس كميته اطلاع رساني پارلمان كرواسي ديدار و در خصوص جزئيات امور خبر رساني و محدوديت هاي خبرنگاران در كرواسي با او گفتگو كردند.
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن