تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 15 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826060031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تفاوت بين مصحف حضرت زهرا ( سلام الله علیها ) با قرآن


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: آيت الله محمد تقي مصباح يزدي با رد تهمتهايي که اهل سنت به شيعه زده و ادعا مي‌کنند شيعيان مصحف زهرا (سلام الله علیها) را به عنوان کتابي در کنار قرآن قبول دارند گفت: از نظر شيعه هرگز اين دو کتاب يکي نيست و قرآن شريفترين کتب الهي است. به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از مهر ، آيت الله محمد تقي مصباح يزدي، شامگاه چهارشنبه در ادامه تفسير خطبه فدکيه که در دفتر مقام معظم رهبري برگزار شد سئوالي را مطرح کرد مبني بر اين که اگر معصومين 14 نفر بوده‌اند پس وجود افرادي همچون حضرت معصومه (س)، حضرت عباس(س) و ديگر اوليا الله که هرگز گناه نکرده‌اند چگونه توجيه مي‌کنيم که در پاسخ ابراز داشت: عصمت 14 معصوم به وسيله خداوند تضمين شده است اما اين به معناي معصوم نبودن ديگران نيست. وي با بيان اينکه به حضرت زهرا (س) نيز الهام مي‌شده است،گفت: اين معصوم در ابتداي خطبه فدکيه خدا را شکر مي‌کند که الهام خاصي را به اين خانواده اعطا کرده است و به اين طريق ايشان مي‌خواهند به حقايقي اشاره کنند که خداوند تنها به آنها الهام کرده است و ديگران از درک آن بي‌بهره بوده‌اند. وي سپس به معناي وحي پرداخت و گفت: وحي ادراکي است دفعي که ناآگاهانه و از منبعي نا مشخص حاصل مي‌شود و جهت اکتساب آن فعاليتي انجام نشده است. مصباح يزدي حتي وسوسه‌هاي شيطاني را نيز نوعي وحي دانست و خاطرنشان کرد: شيطان به کساني که به او نزديک هستند نيز وحي مي‌کند و گاهي شياطين اجنه به انسانها وحي مي‌کنند که با مومنين مجادله کنند. وي افزود: اما در زبان علماي کلام وحي به معناي يک تعليم و تعلم بين خدا و پيامبر است و اين با ادراک دفعي و با منبعي نا‌مشخص متفاوت است چرا که در اين رابطه خداوند به پيامبر وحي مي‌کند منبع و جريان آن نيز معلوم است. تفاوت وحي و الهام عضو جامعه مدرسين حوزه در رابطه با الهام نيز اظهار داشت: در زبان عامه تفاوت آنچناني بين اين دو وجود ندارد و هر دو را با همان حالت فراگيري غير اکتسابي و دفعي مي‌شناسند اما در بين کلاميون الهام به مرتبه پايين تر از وحي گفته مي‌شود که در آن ملک وحي ديده نمي‌شود و مختص اوليا الله است. وي با اشاره به آيه "فالهمها فجورها و تقواها"خاطرنشان کرد: الهام در اينجا به معناي تمايل به کارهاي خير است نه علم به کارهاي خير و اين که تمايل به ايمان و امور خير در مومن وجود دارد نتيجه الهام خداوند است. اين استاد حوزه علميه تصريح کرد: در همه انسانها دو گرايش خوب و بد وجود دارد و همه ما حتي اگر کار خوبي را در ديگران ببينيم از آن خوشنود مي‌شويم بدون آنکه با آنها ارتباطي داشته باشيم و گرايش ديگر ما به سوي لذتهاي غير ثواب است که هر قدر در راه ايمان پيش رويم اين لذتها کمتر مي‌شود. وي تصريح کرد: وقتي انسانها از اين الهامات ابتدايي و عامه استفاده مطلوب کنند مشمول الهامات خاصه مي‌شوند که مخصوص اوليا خدا است و آنها به اين طريق اموري را مي‌فهمند که ديگران از درک آن عاجز اند و کراماتي که از اوليا خدا ديده مي‌شود نتيجه همين الهامات است. شيعه بين صحف حضرت زهرا با قرآن تفاوت قائل است وي خاطرنشان کرد: در برخي روايات آمده است که خدا در ايام بين فوت رسول الله (ص) و شهادت حضرت زهرا(س) جبريل را براي التيام دردهاي دختر رسول خدا به نزد ايشان مي‌فرستاده و جبريل نيز پيشگوييهايي از آينده براي او نقل مي‌کرده است که آنها را جمع کردند و به نام مصحف حضرت زهرا(س) نامگذاري کردند. عضو جامعه مدرسين در پايان با رد تهمتهايي که اهل سنت به شيعه زده و ادعا مي‌کنند شيعيان مصحف زهرا(س) را به عنوان کتابي در کنار قرآن قبول دارند اظهار داشت: از نظر شيعه هرگز اين دو کتاب يکي نيست و قرآن شريفترين کتب الهي است.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 749]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن